Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
    Heb ik dan iets anders beweerd ? Natuurlijk ben je trots, en ik zou dat ook zijn maar ik zou er wel iets voor in de plaats willen, de voldoening om iets van materiaal te kunnen kopen met uit foto’s verdiende centjes zal des te groter zijn , dat snap je misschien nu nog niet maar die tijd zal wel komen wees gerust…
    Jij snapt ook iets niet, hij heeft nu de kans om foto's op de voorpagina te krijgen, ik zou de eerste keer ook niet meteen het risico nemen dat ze mijn foto's niet gebruiken.

Comment

Heb ik dan iets anders beweerd ? Natuurlijk ben je trots, en ik zou dat ook zijn maar ik zou er wel iets voor in de plaats willen, de voldoening om iets van materiaal te kunnen kopen met uit foto’s verdiende centjes zal des te groter zijn , dat snap je misschien nu nog niet maar die tijd zal wel komen wees gerust…
      Nee, dat heb je niet beweerd. Dat verwijt ik je ook niet Ik wil zeker graag soms eventueel een centje verdienen met de foto's die ik maak, maar ik ga niet van bij de eerste keer dat ik de kans krijg om een foto gepubliceerd te krijgen direct geld gaan vragen en het risico gaan lopen dat ze hem gewoon niet gaan publiceren. Zeker voor zo'n gebeurtenis, waar ze eigenlijk gewoon even makkelijk een andere zouden gaan gebruiken. Ook als ik later bv een portfolio zou gaan opstellen zou ik dat bv al kunnen gebruiken. Staat niet slecht denk ik als je kunt zeggen dat een van je foto's al op de voorpagina heeft gestaan.

Mooie foto's trouwens. NAtuurfotografie is nog steeds een van mijn favoriete onderwerpen. Alleen heb ik niet zoveel ervaring met het fotograferen van dieren, wat ik wel heel erg boeiend vind. Jammergenoeg hebben we hier ook niet echt de beste omgeving voor echte 'wildlife'.
      www.flickr.com/photos/bramvds
      www.last.fm/user/lender

Comment

• Ik ben hier waarschijnlijk de enige die iedereen zijn mening snapt...

@Lender: nogmaals dikke proficiat met de publicatie!
        Maar ik sta volledig achter audidriver zijn argument. Een vriend van me die ook af en toe wat verdiend aan zijn amateurfoto's (lelijk woord hé voor mensen die eigenlijk zeer knappe beelden maken...) steekt die centen in een pot om daarmee af en toe eens wat nieuw glas te kopen, en dat geeft dan wel voldoening!

Ten tweede ben ik er zeker van dat indien ze je betalen voor je werk ze je werk ook meer respecteren. Voor niets gaat de zon op... En dat is met alles zo: iets dat men gratis krijgt gaat men niet altijd vertrouwen of kwalitatief goedkeuren. Stel: er belt iemand aan de deur en stopt je gratis een doos pralines in je hand: velen zullen er argwanend van proeven of zelfs weigeren te aanvaarden. Als diezelfde persoon diezelfde pralines verkoopt voor het goeie doel dan zullen de mensen die dat kopen helemaal geen graten erin zien.

Alé beetje rare vergelijking misschien, maar je begrijpt wel mijn punt denk ik.

Het is nu ook niet dat ze duizenden euro's voor die foto moeten neertellen, maar een kleine financiële vergoeding zou voor mij respectvol overkomen ten opzichte van uw werk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lender Bekijk Berichten
          Nee, dat heb je niet beweerd. Dat verwijt ik je ook niet Ik wil zeker graag soms eventueel een centje verdienen met de foto's die ik maak, maar ik ga niet van bij de eerste keer dat ik de kans krijg om een foto gepubliceerd te krijgen direct geld gaan vragen en het risico gaan lopen dat ze hem gewoon niet gaan publiceren. Zeker voor zo'n gebeurtenis, waar ze eigenlijk gewoon even makkelijk een andere zouden gaan gebruiken. Ook als ik later bv een portfolio zou gaan opstellen zou ik dat bv al kunnen gebruiken. Staat niet slecht denk ik als je kunt zeggen dat een van je foto's al op de voorpagina heeft gestaan.

Mooie foto's trouwens. NAtuurfotografie is nog steeds een van mijn favoriete onderwerpen. Alleen heb ik niet zoveel ervaring met het fotograferen van dieren, wat ik wel heel erg boeiend vind. Jammergenoeg hebben we hier ook niet echt de beste omgeving voor echte 'wildlife'.
          Natuurfotografie is idd super!! Maar het materiaal moet ook super (lees: duur) zijn...

En ik denk dat je in elke omgeving, ja zelfs in ons platte-land, mooie natuurfotografie kan realiseren. Ik zou me zo graag eens op de macrofotografie smijten, maar mijn beroepsbezigheden hebben mijn fotografie bezigheden wat op de achtergrond verdrongen... maar het begint wel weer te kriebelen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
            Natuurfotografie is idd super!! Maar het materiaal moet ook super (lees: duur) zijn...

En ik denk dat je in elke omgeving, ja zelfs in ons platte-land, mooie natuurfotografie kan realiseren. Ik zou me zo graag eens op de macrofotografie smijten, maar mijn beroepsbezigheden hebben mijn fotografie bezigheden wat op de achtergrond verdrongen... maar het begint wel weer te kriebelen...
            Het is niet alsof ik hier geen mooie omgeving heb hoor. We zitten hier op het platteland, en dat geeft sommige mooie plaatjes weer. Zoals deze winter:

En ik begrijp zeker Audidriver zijn punt. Heel goed zelf.
            www.flickr.com/photos/bramvds
            www.last.fm/user/lender

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
              Allemaal goed en wel, maar is dat niet een beetje de doodsteek voor de prof die ervan moet leven... Toen De Morgen berichten liet horen dat ze zouden bezuinigen en dus de journalisten laten fotograferen...tja...

Zeer goed dat jouw foto's gepubliceerd worden, maar eigenlijk moet je daar geld voor vragen. Ik begrijp wel dat je in eerste plaats blij bent met die publicatie, maar zo schep je wel precedenten volgens mij.
              Tuurlijk is dat de doodsteek voor de fotgraaf, maar het is nu eenmaal zo dat, als hij het niet gratis had gedaan, ze mss wel foto's van iemand anders hadden genomen die het wel gratis deed. En mss konden ze ook wel nog mooiere foto's krijgen van een ander, maar vroeg die geld, en hebben ze daarom Lenders foto's genomen. Die kans bestaat, al is ze mss niet echt groot.

Het is natuurlijk een mooi principe dat elke fotograaf voor het publiceren van foto's geld zou moeten vragen. Het is ook niet meer dan logisch, want foto's maken kost tijd én geld. Mààr, er zijn er altijd die het fantastisch vinden dat hun werk nationaal gepubliceerd wordt en die daar dan helemaal geen geld voor willen.

Het is op zich niet slecht dat Lender het zo speelt. Mss kan hij nog interessant werk doorspelen en op termijn wel tegen betaling werken. Of gewoon naambekendheid verwerven op die manier. Hij heeft alleszins niets te verliezen. Nog een paar mooie foto's, eventueel al tegen een lichte vergoeding, en ze zullen wel inzien dat die foto's de moeite waard zijn. Als de crisis dan over gaat, zal er mss sowieso terug budget zijn voor het financieren van foto's.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                Tuurlijk is dat de doodsteek voor de fotgraaf, maar het is nu eenmaal zo dat, als hij het niet gratis had gedaan, ze mss wel foto's van iemand anders hadden genomen die het wel gratis deed. En mss konden ze ook wel nog mooiere foto's krijgen van een ander, maar vroeg die geld, en hebben ze daarom Lenders foto's genomen. Die kans bestaat, al is ze mss niet echt groot.
                maak van die mss maar zeker , met alle respect voor Lender hoor maar als je denkt ooit een cent te zullen krijgen voor foto's in de gazet dan vrees ik wel eens dat je van een zeer kale reis zult terugkomen , ze staan in rijen aan te schuiven om gratis foto's in de gazet te kunnen leveren dus waarom zouden ze iets betalen , mocht iedereen ( eutopie daar ben ik me van bewust ) z'n voorwaarden stellen bij het aanleveren van foto's zouden ze wel anders piepen...

Knappe landschapjes trouwens

Comment

maak van die mss maar zeker , met alle respect voor Lender hoor maar als je denkt ooit een cent te zullen krijgen voor foto's in de gazet dan vrees ik wel eens dat je van een zeer kale reis zult terugkomen , ze staan in rijen aan te schuiven om gratis foto's in de gazet te kunnen leveren dus waarom zouden ze iets betalen , mocht iedereen ( eutopie daar ben ik me van bewust ) z'n voorwaarden stellen bij het aanleveren van foto's zouden ze wel anders piepen...

Knappe landschapjes trouwens
                  Ik weet niet in welke mate ze bij de media aanbod krijgen op gratis foto's te publiceren natuurlijk.
                  Anderzijds, die foto's die in het weerbericht van de VRT komen, zijn allicht ook onbetaald. Dus gesteld dat Lender geld wou, konden ze waarschijnlijk wel een foto uit dat aanbod genomen hebben.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lender Bekijk Berichten
                    Het is niet alsof ik hier geen mooie omgeving heb hoor. We zitten hier op het platteland, en dat geeft sommige mooie plaatjes weer. Zoals deze winter:

Deze is idd zeer knap!

Comment

• ik zou best een statiefje kunnen gebruiken voor mn Sony DSC H50. Maar om daar nu €100 aan uit te geven is er compleet over. Koop ik me gigantische bucht als ik er ééntje koop van €30 van het merk Hama ( of iets dergelijk )?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                        ik zou best een statiefje kunnen gebruiken voor mn Sony DSC H50. Maar om daar nu €100 aan uit te geven is er compleet over. Koop ik me gigantische bucht als ik er ééntje koop van €30 van het merk Hama ( of iets dergelijk )?
                        Nee , dat moet volstaan als je het toch niet zoveel gaat gebruiken

Comment

• Iemand die zijn mening kan/ wil geven over dit toestel?

Is voor eigen gebruik (niet professioneel dus), enkel als "hobby".

Sony DSC-HX1

Comment

ik zou best een statiefje kunnen gebruiken voor mn Sony DSC H50. Maar om daar nu €100 aan uit te geven is er compleet over. Koop ik me gigantische bucht als ik er ééntje koop van €30 van het merk Hama ( of iets dergelijk )?
                            Heb mij een paar maanden geleden ook een Hama gehaald voor een Euro of 40, ben er wel tevreden over al moet ge natuurlijk niet verwachten dat ge een superstabiel en robuust statief in huis haalt voor dat geld.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                              Iemand die zijn mening kan/ wil geven over dit toestel?

Sony DSC-HX1
                              Das net nieuw geloof ik. Ik gebruik sinds enkele maanden een DSC H50. Heel tevreden van, scherpe foto's, massa's instellingen, ligt goed in de hand,...
                              Wat de verschillen zijn met een DSC-HX1 weet ik niet, maar met een DSC ga je zeker geen miskoop doen als het voor huis,tuin en keuken gebruik is en toch veel instelling wil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                Heb mij een paar maanden geleden ook een Hama gehaald voor een Euro of 40, ben er wel tevreden over al moet ge natuurlijk niet verwachten dat ge een superstabiel en robuust statief in huis haalt voor dat geld.
                                Het is intussen een Vanguard MK2 geworden à €30. Er stond nog een Hama ook, die had waterpasjes en een draagtas voor dezelfde prijs. Maar de afwerking vond ik alles behalve.

Comment

• ik krijg soms de opmerking dat ik hier nooit meer foto's plaats dus bij deze nog eens eentje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                                    Iemand die zijn mening kan/ wil geven over dit toestel?

Sony DSC-HX1
                                    ik heb helaas zelf geen ervaring met dit toestel maar hier vind je wel wat leesvoer: http://www.dpreview.com/reviews/sonydschx1/ pagina 16 met conclusies is vooral interessant om eens te lezen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                                      ik krijg soms de opmerking dat ik hier nooit meer foto's plaats dus bij deze nog eens eentje

Mooi belicht enkel spijtig dat de fles scheef staat hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                                        ik krijg soms de opmerking dat ik hier nooit meer foto's plaats dus bij deze nog eens eentje

Héhé, Dalwhinnie...ik was er een aantal weken terug nog op bezoek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
                                          Mooi belicht enkel spijtig dat de fles scheef staat hé
                                          mja die glasplaat waarop ze staat was veel te dun en was in 't midden nogal aant doorbuigen nuja er zitten idd nog wel een paar schoonheidsfoutjes in

Comment

Working...
                                          X