Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
    Euh... en waarom zou die lens daarvoor niet geschikt zijn???
    Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
    Straatfotografie met een 70-200, nja.

Ik zeg toch 'ja' Nene, elk zijn ding, leven en laten leven

Die foto is al behoorlijk oud, ik dénk trouwens dat de fotograaf ervan was overleden, maar ik kan (hopelijk) verkeerd zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
      Gaat perfect hoor... hangt gewoon af wat voor foto's je wil.

Bij straatfotografie kan je 2 kanten op... je kan candits doen van mensen (Tele (zoom)) of het totale beeld weergeven. (Breedhoek (zoom))

Een 70-200 is op 70mm toch al een behoorlijk lange lens (zeker op uw 1.5 crop) en klein zijn ze ook al niet waardoor je goed opvalt. Bovendien zijn die canon's wit.

Ik heb me eens neergezet op een bankje op de Meir in Antwerpen met mijn 70-200 en iedereen merkt je op en keek altijd richting mij, waardoor de candits eerder portretten worden. Maar zet ik mij neer met mijn 135mm (zelf met zonnekap) dan merkt niemand mij op. Die kleur is een vloek wil je onopvallend rondlopen.

Ik ben enorm gefascineerd door oorlogs verslaggevers/fotografen. De moed dat die mannen hebben is ongeloofelijk. Ik heb al enorm zotte foto's gezien waarvan je vol verstomming geraakt. Gisteren kwam ik deze foto tegen.... een dag zoals een ander zouden ze zeggen

http://mikehoffphoto.com/?p=110

Wel het is nu als volgt: we hebben een D70s, en deze zal onze tweede body worden op termijn. We hebben een 12-24 mm en een 50mm en de huidige zoom (weet zelfs niet meer welke juist, zou moeten kijken...) die eigenlijk niet veel voorstelt en we dus zo goed als nooit gebruiken (of kunnen gebruiken door gebrekkige lichtomstandigheden (lees: te beperkt diafragma). De 70-200mm zal voor ons de meest gebruikte lens worden denk ik. Het is wel zo dat die op een D700 moet komen (maar niet direct...) en dan houden we de 50 of de 12-24 op de d70s.

Aangezien we met Nikon werken zullen we uiteraard opteren voor de zwarte lens (ik dacht dat wit ook mogelijk was maar niet standaard bij Nikon) We zouden sowieso liever een zwarte hebben net voor de punten die jij aanhaalde. Een witte lens is idd zeer opvallend, en dat is wat we kunnen missen als we op straat rondlopen. (het blijft een joekel van een lens, maar in zwart valt dat wel nog mee denk ik)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
        Ik zeg toch 'ja'
        Jaja....

Comment

Ik heb me eens neergezet op een bankje op de Meir in Antwerpen met mijn 70-200 en iedereen merkt je op en keek altijd richting mij, waardoor de candits eerder portretten worden. Maar zet ik mij neer met mijn 135mm (zelf met zonnekap) dan merkt niemand mij op. Die kleur is een vloek wil je onopvallend rondlopen.
          Was jij dat gisteren?
          Voor de C&A zat toch iemand met een 70-200, het valt idd wel op, maar erg zou ik dat niet vinden hoor. Veel mensen zullen rapper even wachten met doorlopen, of opzij gaan, zodat jij je foto kan maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ///hazen Bekijk Berichten
            Was jij dat gisteren?
            Voor de C&A zat toch iemand met een 70-200, het valt idd wel op, maar erg zou ik dat niet vinden hoor. Veel mensen zullen rapper even wachten met doorlopen, of opzij gaan, zodat jij je foto kan maken.
            Hij heeft zijn 70-200 niet meer dacht ik

Comment

• Ik dacht dat hij terug een 70-200 f/4L IS gekocht had maar ik kan verkeerd zijn vermits hij elke 2 weken van lens wisselt.
              1991 Mazda MX-5 NA
              Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
              www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Ik heb mijn 70-200 2.8 IS
                www.flickr.com/photos/bramvds
                www.last.fm/user/lender

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lender Bekijk Berichten
                  Ik heb mijn 70-200 2.8 IS
                  De F4 zou scherper zijn
                  Veel plezier ermee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                    Ik dacht dat hij terug een 70-200 f/4L IS gekocht had
                    Neee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ///hazen Bekijk Berichten
                      Was jij dat gisteren?
                      Haha, neen.

Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                      Hij heeft zijn 70-200 niet meer dacht ik
                      Correct

Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                      Ik dacht dat hij terug een 70-200 f/4L IS gekocht had maar ik kan verkeerd zijn vermits hij elke 2 weken van lens wisselt.
                      Was een minuut of 5 te laat, anders ja .
                      Hé het is ondertussen wel al 1 maand geleden dat ik nog een lens heb gekocht hé! (ik ben wel op de lookout voor iets anders)

Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                      Neee?
                      Gast, lacht daar niet mee, het is een erge aandoening!

Zal wat meer uitleg geven: Heb op een gegeven moment mijn kitlenzen buiten gesmeten en een 17-40F4 en 70-200 F4 IS. gekocht. Alletwee mooie lenzen die ik met veel plezier gebruikte. De 70-200 werd echter zo goed als nooit gebruikt en dat vond ik enorm zonde. Vooral omdat er nog andere lenzen zijn die ik wilde uitproberen. Aangezien er geen geld op mijn rug groeit heb ik die 70-200 F4 IS verkocht en andere zaken gekocht voor wat foto's te trekken... (die wel meer kostte dan enkele 70-200's )
                      In de lente ben ik nog is naar francorchamps getrokken maar toen bleek 105mm niet echt voldoende. Dus ik heb dan een 75-300 IS gekocht, maar ik ben verwend geweest met die 70-200 die wat betere kwaliteit aflevert. Dus wil ik de 75-300 vervangen. Ik heb wel leuke primes in die range, maar de gemakkelijkheid van een zoom vind ik langs circuit wel handig.

Oorspronkelijk geplaatst door lender Bekijk Berichten
                      Ik heb mijn 70-200 2.8 IS
                      Proficiat!

Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
                      De F4 zou scherper zijn
                      Veel plezier ermee
                      Maar helaas niet bruikbaar op F2.8 en F2.8 stelt beter scherp als er weinig licht is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
                        De F4 zou scherper zijn
                        Veel plezier ermee
                        * zucht * het eeuwige scherptegezeik...

Comment

• ééntje voor zwoemba, maar ik denk dat andere er misschien ook interesse voor hebben. Maak je eigen draadontspanner voor je canon dslr...

This is a very simple diagram and instructions for building a shutter release cable for a canon DSLR. Cable release is that thingamajig you use...

When taking long exposures, such as during astrophotography, it is necessary to release the shutter without actually touching the camera. Touching the camera introduces vibrations which blur the image.

of echt goedkoop een nieuwe kopen: http://dealextreme.com/details.dx/sku.8231

en ik maar 50€ voor zoiets geven

Comment

• Eerste test foto's met de nieuwe lens

www.flickr.com/photos/bramvds
                            www.last.fm/user/lender

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                              Ik zeg toch 'ja' Nene, elk zijn ding, leven en laten leven

Die foto is al behoorlijk oud, ik dénk trouwens dat de fotograaf ervan was overleden, maar ik kan (hopelijk) verkeerd zijn...
                              Het hele verhaal:

Ik ben zonet nieuw speelgoed gaan kopen . Dit ter vervanging van een statief dat nog van mijn bompa was. Het verschil is groot in gebruikgemak, gewicht en stevigheid. Nu er nog een zak voor vinden... iemand tips?

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Iemand ervaring met Monopods & autosportfotografie ? advies altijd welkom ! morgen eentje gaan kopen want zondag een dagje ring dus ideaal om wat te testen.

Comment

Het hele verhaal:

Ik ben zonet nieuw speelgoed gaan kopen . Dit ter vervanging van een statief dat nog van mijn bompa was. Het verschil is groot in gebruikgemak, gewicht en stevigheid. Nu er nog een zak voor vinden... iemand tips?

WTF!

Die bovenste heb ik zelf (X055ProB, toch?), maar wel met een ander balhoofd (die met de grote hendel met ingebouwde klem om alles makkelijk te kunnen verstellen).
                                  Daarvoor gebruikte ik de onderste van op uw foto. Een oud statief van mijn schoonmoeder.
                                  Alles identiek dus, op dat balhoofd na.

Edit:
                                  Die Velbon zal toch niet dezelfde zijn, nu ik die foto nog eens bekijk. Lijkt er natuurlijk wel goed op, maar ik zie nu toch verschillen.
                                  Last edited by Beta; 29/08/2009, 01:28.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk Berichten
                                    Iemand ervaring met Monopods & autosportfotografie ? advies altijd welkom ! morgen eentje gaan kopen want zondag een dagje ring dus ideaal om wat te testen.
                                    Koop eentje van Manfrotto Heb er zelf ook 1 en ben er heel tevrenden van. Stevig en niet te zwaar.

Comment

• Ik zou graag voor men EOS400 een extra batterij kopen.
                                      Verkopen ze zoiets in 't shopping center? en wat is de prijs ongeveer?
                                      2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy Bekijk Berichten
                                        Koop eentje van Manfrotto Heb er zelf ook 1 en ben er heel tevrenden van. Stevig en niet te zwaar.
                                        Helaas hadden ze maar 1 monopod binnen ! eentje van vanguard dus is het deze geworden.
                                        Is zeer handig gebleken als je met een zware lens werkt en zeker als er een klein toestel als een 450d op zit.

Comment

Het hele verhaal:

Ik gebruik quasi dezelfde als de onderste, de rubberen pootjes en het kurken plateau'tje verschillen wel. Heb ik gezjoept van onze pa. Dat ding is echt veel te zwaar

Comment

Working...
                                          X