Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
    40D is niets mis mee hoor, ik heb zelfs een 450D
    Die Canon lens kost wel wat maar wat je ervoor terug krijgt is echt ongelooflijk!!!
    Zeer snelle lens en haarscherp!!!
    Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk Berichten
    24-70 en 24-105 kan je ook in overweging nemen Putje.
    De 450D heb ik ook en er is inderdaad niks mis mee zeker als er iets mis is met de 40D zoals deze zomer
    Als het verschil in die mate groot is zoals dat tussen een 70-300 en de 100-400 L zal ik zeer content zijn

24 is al redelijk ver voor op beurzen waar de wagens bijna op elkaar staan ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk Berichten
      De 450D heb ik ook en er is inderdaad niks mis mee zeker als er iets mis is met de 40D zoals deze zomer
      Als het verschil in die mate groot is zoals dat tussen een 70-300 en de 100-400 L zal ik zeer content zijn

Het beste voor een crop is nog altijd 17-55 F2.8 IS! F2.8 en IS daar kunnen die 2 die Tom vermeld niet aan tippen! Bovendien is 24 op crop toch alles behalve breed.

Comment

Flitsen is inderdaad helemaal niet zo gemakkelijk als het lijkt.
        En bouncen helpt toch niet in zo'n zalen?
        Als je een lichtsterke lens hebt met een deftige body (die ruis goed aankan) zul je niet vaak in problemen komen (op zo'n salon dan)
        Ik werk nu met een D700 en 24-70 1:2.8 dus de flits komt niet veel uit de tas... De D700 scoort fantastisch op hoog iso qua ruis (wat een verschil met mijn D70s van vroeger... ( die we nu nog steeds als tweede body gebruiken...)

Als autoliefhebber (waarom zit ik hier anders) is "auto-fotografie" eigenlijk helemaal mijn ding niet, dus op salons gaan schieten doe ik al helemaal niet. Ik kan me best inbeelden dat je daar soms voor bizarre licht-situaties komt te staan...

Comment

• EDIT: ik zou liegen als ik zeg dat ik nooit een auto fotografeer:

en

en

Die waren wel nog met de D70s getrokken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
            Ok, thanks manne
            Ik ken daar dus niets van he! al is het de laatste tijd al wat verbeterd
            Is echt niets moeilijk aan hoor, ik schiet 80% in AV mode (Canon), hier kan je u diafragma zelf instellen dan.

Hoe kleiner u F waarde hoe kleiner u scherptediepte zal zijn (Vb: Iets op de voorgrond scherp en de achtergrond wazig) (Afstand tussen achtergrond en object is ook van belang)

F5.6

Als je dan bijvoorbeeld landschappen zal trekken wil je gewoon alles scherp, dus daar moeten we het F getal hoger zetten, voor landschappen gebruik ik tot max. F11

F11

Als ik dan bijvoorbeeld auto's trek zit ik altijd tussen F6 en F8.
            Als je dit een paar keer gedaan hebt ben je er zo mee weg!!!
            Indien nog info shoot

Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk Berichten

In mijn ogen is een 40D nog beter dan een 450D hoor
            En het verschil zal je zeker zien, ze is al wit, sneller, kan tegen wat water, scherper, ....
            Zal je zeker niet beklagen, en als budget een probleem is kan je nog steeds 2e hands kopen?
            Al mijn lenzen zijn 2e hands, zien er als nieuw uit en nooit problemen gehad.

Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
            Ik werk nu met een D700 en 24-70 1:2.8 dus de flits komt niet veel uit de tas... De D700 scoort fantastisch op hoog iso qua ruis (wat een verschil met mijn D70s van vroeger... ( die we nu nog steeds als tweede body gebruiken...)

Als autoliefhebber (waarom zit ik hier anders) is "auto-fotografie" eigenlijk helemaal mijn ding niet, dus op salons gaan schieten doe ik al helemaal niet. Ik kan me best inbeelden dat je daar soms voor bizarre licht-situaties komt te staan...
            Nikon is nog steeds beter in ruis dan Canon, binnenkort de 7D is testen die ziet er al wat beter uit
            En mooie omzettingen
            Last edited by ; 09/12/2009, 10:38.

Comment

Zal je zeker niet beklagen, en als budget een probleem is kan je nog steeds 2e hands kopen?
              Al mijn lenzen zijn 2e hands, zien er als nieuw uit en nooit problemen gehad.

Nikon is nog steeds beter in ruis dan Canon, binnenkort de 7D is testen die ziet er al wat beter uit
              En mooie omzettingen
              Wat tweedehands lenzen betreft: echte goeie lichtsterke lenzen zijn toch moeilijk te vinden tweedehands (aan een goeie prijs hé) zoek maar eens de 24/70 1:2.8 of zijn 70/200 variante... Iemand die dergelijke lenzen heeft doet die niet te vlug weg, en meestal is het dan niet echt een koopje... Ik koop die dingen liever nieuw, als je er dan toch veel geld aan wil spenderen...

Thx voor het compliment ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                Wat tweedehands lenzen betreft: echte goeie lichtsterke lenzen zijn toch moeilijk te vinden tweedehands (aan een goeie prijs hé) zoek maar eens de 24/70 1:2.8 of zijn 70/200 variante... Iemand die dergelijke lenzen heeft doet die niet te vlug weg, en meestal is het dan niet echt een koopje... Ik koop die dingen liever nieuw, als je er dan toch veel geld aan wil spenderen...

Thx voor het compliment ;-)
                Dat zou ik nu ook niet zeggen, heb al mijn lenzen zo gekocht en de reden van verkoop was allemaal FF.
                Op kapaza zou ik dat nu ook niet kopen, maar via de betere fora ben je toch al zeker van de lens. Al mijn lenzen zijn niet van nieuw te onderscheiden en zat factuur en nog garantie op.
                En bij het afhalen van de lens kan die zonder probleem getest worden dus in het zak kan je niet echt gezet worden volgens mij.
                Als ik het verschil bekijk op mijn 3 lenzen heb ik toch gemakkelijk al een Canon 17-55 F2.8 uitgespaard
                Ander voordeel is dat je zeker bent dat de lens goed werkt, ik ken er veel die front of back focus hadden met een splinternieuwe lens, ik zou daar niet vrolijk van worden
                Maar nu heb ik iemand in de familie die bij Canon werkt dus 2ehands moet niet meer

Comment

Dat zou ik nu ook niet zeggen, heb al mijn lenzen zo gekocht en de reden van verkoop was allemaal FF.
                  Op kapaza zou ik dat nu ook niet kopen, maar via de betere fora ben je toch al zeker van de lens. Al mijn lenzen zijn niet van nieuw te onderscheiden en zat factuur en nog garantie op.
                  En bij het afhalen van de lens kan die zonder probleem getest worden dus in het zak kan je niet echt gezet worden volgens mij.
                  Als ik het verschil bekijk op mijn 3 lenzen heb ik toch gemakkelijk al een Canon 17-55 F2.8 uitgespaard
                  Ander voordeel is dat je zeker bent dat de lens goed werkt, ik ken er veel die front of back focus hadden met een splinternieuwe lens, ik zou daar niet vrolijk van worden
                  Maar nu heb ik iemand in de familie die bij Canon werkt dus 2ehands moet niet meer
                  Uw manier is idd de enige goede om een tweedehands te kopen. Ik heb indertijd ook nog één op die manier gekocht voor de D70s.

Wat je zegt is idd ook juist, velen beginnen op FF over te schakelen (zoals ikke ook dus) en dan kan je idd wel eens een koopje doen. Alhoewel ik mijn D70s niet ga weg doen, de luxe van een tweede body om bvb de vaste 50mm 1:1.4 op te zetten is zalig.

Comment

• 16-35 of 24-70. Bear in mind dat'k de 17-85 nog heb.

Comment

• Allround gebruik, in-house, landschappen, geen groot zoombereik vereist.

Canon EOS 500D + Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

of

Canon EOS 500D + Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM

of

Canon EOS 500D + Sigma 17-70mm F 2.8-4.5 DC Macro Canon

Input over ervaring, bruikbaarheid & kwaliteit lenzen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                        Uw manier is idd de enige goede om een tweedehands te kopen. Ik heb indertijd ook nog één op die manier gekocht voor de D70s.

Wat je zegt is idd ook juist, velen beginnen op FF over te schakelen (zoals ikke ook dus) en dan kan je idd wel eens een koopje doen. Alhoewel ik mijn D70s niet ga weg doen, de luxe van een tweede body om bvb de vaste 50mm 1:1.4 op te zetten is zalig.
                        Als ik een 2e body neem schiet er iemand mij thuis af denk ik

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                        Allround gebruik, in-house, landschappen, geen groot zoombereik vereist.

Canon EOS 500D + Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

of

Canon EOS 500D + Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM

of

Canon EOS 500D + Sigma 17-70mm F 2.8-4.5 DC Macro Canon

Input over ervaring, bruikbaarheid & kwaliteit lenzen?
                        Ken de camera of de lenzen niet, maar als je landschap gaat doen heb je breedhoek nodig dus 17mm zal wel lukken.
                        En wat bedoel je met in house?
                        Last edited by ; 10/12/2009, 12:54.

Comment

En wat bedoel je met in house?
                          Binnenshuis. Foto's nemen aan de binnenkant van een woning. Kamers, interieurs.

Comment

Als ik een 2e body neem schiet er iemand mij thuis af denk ik

Ja, maar je moet geen tweede kopen hé! Koop gewoon een nieuwe, leg het zo uit dat je nu toch wel een nieuwe moet hebben. (vertel er niet bij dat je de oude uiteraard als tweede body zal houden...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                              Binnenshuis. Foto's nemen aan de binnenkant van een woning. Kamers, interieurs.
                              OK, dan heb je geen snelle lens nodig en kan je met statief werken daarmee mijn vraag.
                              Als je dan toch op statief werkt zal lichtsterk ook geen belangrijk punt zijn (indien je interesses niet veranderen)
                              Ik heb heel in het begin als ik mijn 450D had met de kitlens gewerkt en die veel nog goed mee, het was de eerste in jou lijst.
                              De andere lenzen ken ik niet dus kan je er niets over zeggen.
                              Hier is een link waar ze de lenzen getest hebben : http://www.the-digital-picture.com/R...s-Reviews.aspx
                              Succes met de zoektocht

Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                              Ja, maar je moet geen tweede kopen hé! Koop gewoon een nieuwe, leg het zo uit dat je nu toch wel een nieuwe moet hebben. (vertel er niet bij dat je de oude uiteraard als tweede body zal houden...)
                              Hehehe ze kent mij te goed daarvoor
                              Volgend jaar maak ik de stap naar de 7D en dan verkoop ik mijn 450D, weer een flitser bij dan
                              Ik herinner mij 1 jaar geleden, " Schat ik koop maar 1 lens hoor"
                              Last edited by ; 10/12/2009, 13:13.

Comment

• ICM,
                                Ik kan je al 1 ding zeggen, neem die 18-55 NIET! echt een rommel lensje...

Dan blijven er nog over, de 17-85IS en de Sigma 17-70.

Ikzelf heb de sigma, ben er zeer tevreden van, prijs-kwaliteit is dat een zeer goed objectief.

En kennis van me heeft de 17-85IS, die is daar dan ook weer zeer tevreden over...

Hangt er maar vanaf wat je wil eigenlijk, de sigma heeft F2.8(wel maar tot 20mm), de 17-85 heeft dan weer beeldstabilisatie(IS). Voor binnenhuis fotografie zou die IS wel eens handig kunnen zijn denk ik...

Comment

• Bedankt voor de adviezen, allen.

Comment

• Rikske: Bedankt !

Als je een photoshoot gaat doen met 2 fotografen, en je stelt je flits allebei 'tzelfde in. En allebei zelfontspanner op 10sec: tegelijkertijd een foto te trekken, bekom je dan ook een beetje dat effect zoals Dennis ?
                                    2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                                      Rikske: Bedankt !

Als je een photoshoot gaat doen met 2 fotografen, en je stelt je flits allebei 'tzelfde in. En allebei zelfontspanner op 10sec: tegelijkertijd een foto te trekken, bekom je dan ook een beetje dat effect zoals Dennis ?
                                      Trigger dan gewoon die 2e flitser op 1 toestel he...

Comment

• Probeer voor lenzen te gaan met beeldstabilisatie. Voor studiofotografie of op statief heb je dit niet echt nodig, maar onderweg heb je daar al heel wat voordeel mee.

bvb. Canon 24-105L IS f/4 op EOS 5D MkII in Las Vegas (iso1600 - f/4 - 1/20 - in de hand) in JPG genomen. Indien ik deze fotos in RAW had genomen was er waarschijnlijk nog veel meer van te maken.

(iso1600 - f/4 - 1/13)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ///hazen Bekijk Berichten
                                          Trigger dan gewoon die 2e flitser op 1 toestel he...
                                          Huh ?
                                          Ik bedoel, de flits van mijn fototoestel en van mijn maat zijn fototoestel. Geen externe flitser he
                                          2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Working...
                                          X