Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• voila, ik moet de uitleg al niet meer doen

Ik gebruik geen E-TTL, dus koop ik het ook niet. Waarom 400 euro betalen voor functies die je toch niet kunt gebruiken, als je off-camera bezig bent.

Bovendien wanneer je HSS wilt gebruiken dan verliest je flits zoveel vermogen dat het voor grote onderwerpen (zoals auto's) te weinig wordt. Bovendien zal een auto altijd wel wat lucht hebben aan de bovenkant, en de lucht moet ik toch niet belichten...DUS cam omdraaien

edit: ik gebruik idd 3 SB28's, beste flash die je kopen kunt qua value+power for money imo.
    Captain Turbo
    General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
    Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
      Mooie evolutie, maar waarom staat die voet van de lens zo gemonteerd???
      Sommigen vinden dat blijkbaar handig. Even lichtjes losvijzen en in gewenste richting draaien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
        Ik gebruik geen E-TTL, dus koop ik het ook niet. Waarom 400 euro betalen voor functies die je toch niet kunt gebruiken, als je off-camera bezig bent.
        Ik weet dat ze reteduur zijn, maar de laatste PocketWizards doen ETTL

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
        Bovendien wanneer je HSS wilt gebruiken dan verliest je flits zoveel vermogen dat het voor grote onderwerpen (zoals auto's) te weinig wordt. Bovendien zal een auto altijd wel wat lucht hebben aan de bovenkant, en de lucht moet ik toch niet belichten...DUS cam omdraaien

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
        edit: ik gebruik idd 3 SB28's, beste flash die je kopen kunt qua value+power for money imo.
        Niks slecht over die flitsers... Jij bent goedkoper uit dan mij, en ik zat vorig weekend ook vrolijk met Vivitars te schieten en de 580 bleef in de tas

Comment

• Dus jij gebruikt wel TTL :o is dat dan niet zeer irritant dat de belichting inconsistent is? En bovendien, met wagens heb je altijd reflectie dus is E-TTL dan niet zwaar aan het onderbelichten?

4 flashes aan 400 euro is al 1600 + triggers, 5 nodig aan 250 is 1250 = 1850 eurootjes ik ben klaar met 420 ^^
          Captain Turbo
          General Von Driftenstein

Comment

• Ik gebruik TTL niet bij auto's... Heb twee 580's (per ongeluk ooit twee gekocht hoewel ik maar een wou), twee vivitars en twee van die bucht chinese triggers. Maar om mijn camera nu ondersteboven te monteren... Hmja

Comment

• wel, zet je cam eens in M en met je vivitar er bovenop. zet hem op 1/500 sluitertijd en richt hem naar de muur...de onderkant (waar de auto's meestal staan) van je beeld zal zwart zijn, de rest wel belicht ^^

vandaar upside down
              Captain Turbo
              General Von Driftenstein

Comment

• Ik weet het waarom, maar heb die snelheden nog niet nodig gehad

En met die 580's kan ik die vivitars natuurlijk te snel af zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                  wel, zet je cam eens in M en met je vivitar er bovenop. zet hem op 1/500 sluitertijd en richt hem naar de muur...de onderkant (waar de auto's meestal staan) van je beeld zal zwart zijn, de rest wel belicht ^^

vandaar upside down
                  Op te lossen door off-shoe te flitsen? Al dan niet met bracket om gebruiksgemak te creëren?

Comment

• Mijn nieuwe L lens

1200mm 99,000$

Field of View looking north with 50mm lens. Color detail shows field of view of 1200 mm lens

Comment

• Kreeg je er een slaaf bij om hem overal rond te zeulen?

Zot ding eigenlijk, alhoewel ik het toch niet zou gebruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk Berichten
                        Kreeg je er een slaaf bij om hem overal rond te zeulen?

Zot ding eigenlijk, alhoewel ik het toch niet zou gebruiken.
                        Moet toch leuk zijn op circuit, puistjes trekken van de piloten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
                          Moet toch leuk zijn op circuit, puistjes trekken van de piloten
                          Oh, dan kan ik thuis blijven, zo ver woon ik er dan niet vanaf. Ideaalheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk Berichten
                            Oh, dan kan ik thuis blijven, zo ver woon ik er dan niet vanaf. Ideaalheid.

Comment

• Ik zou me binnenkort een nieuwe camera aanschaffen aangezien ik er niets van ken hoop ik dat jullie me kunnen helpen in mijn zoektocht. Ik heb zo al eens zitten rondkijken en de volgende modellen spreken me wel aan: canon eos 450 d en eos 1000d en de nikon d3000 en d5000. Ik zou het toestel niet intensief gebruiken, het zou eerder dienen om foto's te maken op reis en soms eens een auto te spotten. Kan er iemand me vertellen welk toestel het best geschikt is?

Comment

• Een spiegelreflex kopen als je er niets van kent? Ben je dan misschien niet beter af met een superzoom ofzo, aangezien je een slr toch niet optimaal zou gebruiken, en het is wel wat goedkoper.

Ik zeg niet dat je het niet moet kopen, ik raad het je alleen af.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dures Bekijk Berichten
                                  Ik zou me binnenkort een nieuwe camera aanschaffen aangezien ik er niets van ken hoop ik dat jullie me kunnen helpen in mijn zoektocht. Ik heb zo al eens zitten rondkijken en de volgende modellen spreken me wel aan: canon eos 450 d en eos 1000d en de nikon d3000 en d5000. Ik zou het toestel niet intensief gebruiken, het zou eerder dienen om foto's te maken op reis en soms eens een auto te spotten. Kan er iemand me vertellen welk toestel het best geschikt is?
                                  mooie afbeelding
                                  2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Ik zou het niet optimaal gebruiken zoals sommigen onder jullie. Maar ik zou na verloop van tijd er wel willen in groeien. Ik zou graag met zo een camera leren werken mss dat ik wel lessen volg ofzo maar het zal nooit voor professioneel gebruik zijn. Het zou een camera moeten zijn die niet te snel verouderd is en waar ik nog een tijdje me voortkan.

Comment

Ik zou het niet optimaal gebruiken zoals sommigen onder jullie. Maar ik zou na verloop van tijd er wel willen in groeien. Ik zou graag met zo een camera leren werken mss dat ik wel lessen volg ofzo maar het zal nooit voor professioneel gebruik zijn. Het zou een camera moeten zijn die niet te snel verouderd is en waar ik nog een tijdje me voortkan.
                                      Hmm, om mee te beginnen zou ik dan een Canon 450D of 500D (al dan niet binnen het budget) aanraden. Ze hebben een goede sensor en daardood weinig last van ruis. De 2e al wat minder dan de eerste, maar dat vertaalt zich ook in de prijs.
                                      De 500D heeft ook een filmfunctie, voor zover je dat handig vindt.

Verder kan je best reviews zoeken over verschillende camera's. Zowel van Nikon als Canon, en eventueel naar een fotozaak gaan om er eens een paar te testen/in de hand te nemen, wat het beste is voor jou.

Comment

Ik zou het niet optimaal gebruiken zoals sommigen onder jullie. Maar ik zou na verloop van tijd er wel willen in groeien. Ik zou graag met zo een camera leren werken mss dat ik wel lessen volg ofzo maar het zal nooit voor professioneel gebruik zijn. Het zou een camera moeten zijn die niet te snel verouderd is en waar ik nog een tijdje me voortkan.
                                        Dan lijkt de Panasonic Lumix FZ-28 me wel iets voor jou.

Comment

Imo voldoet een Superzoom/bridge in zo'n geval wel. Vergeet niet dat bij een DSLR de aankoopprijs van de camera vaak nog maar het begin is, extra lenzen voor wat meer zoom/macro/sneller focussen/...zijn niet echt goedkoop.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Working...
                                          X