Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ///hazen Bekijk Berichten
    Hmm, om mee te beginnen zou ik dan een Canon 450D of 500D (al dan niet binnen het budget) aanraden. Ze hebben een goede sensor en daardood weinig last van ruis. De 2e al wat minder dan de eerste, maar dat vertaalt zich ook in de prijs.
    De 500D heeft ook een filmfunctie, voor zover je dat handig vindt.

Verder kan je best reviews zoeken over verschillende camera's. Zowel van Nikon als Canon, en eventueel naar een fotozaak gaan om er eens een paar te testen/in de hand te nemen, wat het beste is voor jou.
    Ik was dat toestel ook aan het bekijken.
    Die sigma lens 18-200, is dat iets, of ga je beter voor de canon kitlens?

Comment

• wie hier houdt zich bezig met het met flitslicht belichten van autootjes :o
      Captain Turbo
      General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
      Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Zoals in: neem een ledlichtje en ga daarme uw voorwerp belichten als het volledig donker is? Of echt met flitsen werken?
        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Flitslicht, SB-800 en 580 EX en whatever.
          Captain Turbo
          General Von Driftenstein

Comment

• Ikke?

Maar auto's flitsen is niet eenvoudig... Zeker op donkere auto's ga je nl. niet de auto fotograferen, maar de weerkaatsingen van je flitser op die auto. En als die weerkaatsingen enkel een lampje groot zijn, zie je dus niks... Een paraplu reflecteert vrolijk mee in de lak, dus wat je eigenlijk moet ontwerpen zijn lichtpatronen die dan gereflecteerd worden... Daarom ook dat je vele fotografen die auto's fotograferen in studio's aan de slag gaan met overhangende grote lichtboxen...

Sjek maar eens Dean Collins...

Dean Collins uses a simple but effective photo lighting set to create an artificial motion effect of a motorcycle and rider shot entirely in the studio. From...

Comment

• Ref:

Ogenschijnlijk niks speciaals, en de parapluweerkaatsing op de achterkant valt nog mee, maar aan de zijflank kan je zelfs de hoeken en geraamte van de paraplu tellen...

En dan heb ik het nog niet eens over het verschil tussen de kleur van de flitsers en de kleur van de lampen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Ref:

Ogenschijnlijk niks speciaals, en de parapluweerkaatsing op de achterkant valt nog mee, maar aan de zijflank kan je zelfs de hoeken en geraamte van de paraplu tellen...

En dan heb ik het nog niet eens over het verschil tussen de kleur van de flitsers en de kleur van de lampen
                Flitsen is een kunst en mijn excuses dat ik het zeg, maar deze foto en die van de eerste M meeting vond ik eigenlijk alles behalve knap. Je ziet kei hard dat het met een flash genomen is en al die reflecties vind ik helemaal niet mooi.

Tegenwoordig wil iedereen hier flitsen, het is het vervolg op de HDR rage denk ik, maar ik heb nog maar zeer weinig geslaagde foto's tegengekomen... (net zoals ik met dat HDR geen enkele ben tegengekomen)

Geef mij gewoon maar lange sluitertijden... Eigen mening hé

Comment

• Glenn kan het...
                  Enorm knap ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
                    Flitsen is een kunst en mijn excuses dat ik het zeg, maar deze foto en die van de eerste M meeting vond ik eigenlijk alles behalve knap. Je ziet kei hard dat het met een flash genomen is en al die reflecties vind ik helemaal niet mooi.

Tegenwoordig wil iedereen hier flitsen, het is het vervolg op de HDR rage denk ik, maar ik heb nog maar zeer weinig geslaagde foto's tegengekomen... (net zoals ik met dat HDR geen enkele ben tegengekomen)

nog een paar maand en HDR + flitsen wordt dé nieuwe rage

los daarvan: ik zit ook met een shoot met wagens + flitsers in m'n hoofd maar ik zie 't nogal groot maar das wss iets voor de zomer, te veel andere fotografieprojecten nu

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
                      Flitsen is een kunst en mijn excuses dat ik het zeg, maar deze foto en die van de eerste M meeting vond ik eigenlijk alles behalve knap.
                      Klopt helemaal. Maar...

Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
                      Lange sluitertijden in het duister betekent gewoon een duistere wagen. Je kan geen licht toveren dat er niet is.

Je ziet kei hard dat het met een flash genomen is en al die reflecties vind ik helemaal niet mooi.
                      Daarom dat je de reflecties moet vormgeven zodat het niet meer op een flits lijkt. Daarom die lightboxen. Maar net daaraan ga je niet zien dat ze gemaakt zijn met flitsen, en ga je misschien denken dat ze een lange sluitertijd gebruikten. Maar de realiteit is dat het licht net om die redenen is gecreëerd

Het is een beetje de strobist cultuur die erdoor komt...

Comment

• egaal belichten is echt wel niet easy :o
                        zou graag eens een origineel zien van glenn z'n foto's :o of een setup shot enz

*hoest*hint*hoest*
                        Captain Turbo
                        General Von Driftenstein

Comment

Ref:

In zo'n situaties zou mijn camera zelfs de tas niet uitkomen.
                          Hier kan je toch nooit een deftige foto van maken met al die storende ellementen er rond?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
                            In zo'n situaties zou mijn camera zelfs de tas niet uitkomen.
                            Hier kan je toch nooit een deftige foto van maken met al die storende ellementen er rond?
                            Inderdaad... Volgende keer stuur ik ze in het donkere deel van de parking, daar heb je tenminste controle over je licht

En dan merk ik dat ik niet kan bouncen en het dus ook zinloos is
                            Last edited by ; 28/01/2010, 16:45.

Comment

Lange sluitertijden in het duister betekent gewoon een duistere wagen. Je kan geen licht toveren dat er niet is.
                              Dat is waar, maar dan moet je u gewoon maar in het licht gaan zetten hé . In den donkere trek ik geen foto's

Daarom dat je de reflecties moet vormgeven zodat het niet meer op een flits lijkt. Daarom die lightboxen. Maar net daaraan ga je niet zien dat ze gemaakt zijn met flitsen, en ga je misschien denken dat ze een lange sluitertijd gebruikten. Maar de realiteit is dat het licht net om die redenen is gecreëerd
                              Maar dat is een kunst die weinige kunnen...

Dit hebben we trouwens beiden in hetzelfde licht getrokken...
                              Ieder zijn smaak natuurlijk, maar ik weet welke ik verkies.

De uwe:

Oorspronkelijk geplaatst door wooter

De mijne:

Comment

• Flitsen probeer ik te vermijden. Met de huidige toestellen en de mogelijkheden op iso-gebied hoef je bijna niet meer te flitsen. Zeer lange sluitertijden hoeft eigenlijk ook al niet meer met de kwaliteit van hoge iso op sommige toestellen.
                                De Canon 5D MkII (en nu ook de 1D MkIV) maken mooie foto's met hoge iso. En er is ook nog altijd Noise Ninja of andere software die de meeste ruis zelfs zeer goed weg krijgt. Met Nikon heb ik geen ervaring, maar daar zullen ongetwijfeld ook wel prachtige toestellen tussenzitten.

Bvb. Canon 5DII + 24-105L f4 IS (zonder statief)

iso1600, f4, 1/100s

iso1600, f4, 1/13s (dankzij "IS" toch nog redelijke foto)

Het kan misschien allemaal we beter, maar als toerist, en om op één avond de hele Strip in Las Vegas af te lopen, heeft men geen tijd en goesting om een statief mee te sleuren. (Flitser had ik zelfs niet mee naar de VS)

Comment

• Ik wens je veel plezier om een heel hotel te belichten

Nee, flitsen moet je hier niet zien als vervanging van hoge ISO waarden en minder ruis, maar als het beïnvloeden van belichting. In de door jou aangegeven foto's zou je met flitsers niks zijn, terwijl Dawud door het aanpassen van de witbalans, lange sluitertijd en open diafragma foto's krijgt met maar weinig contrast. Niet dat mijn foto's beter zijn, maar je kan schaduwen boetseren, grilles laten blinken, details laten opvallen. Ik zou bv op Dawud's laatste foto naast de normale belichting een gefilterde flitser op de grilles gemikt hebben, om ook een schittering van links te veroorzaken. Maar een gel toepassen is noodzakelijk op die locatie, want het witte licht van een flitser past niet bij het gele licht van de aanwezige verlichting, en als je het gele licht wit maakt door de witbalans, slaat het witte licht van je flitser blauw uit, wat je dan weer goed ziet aan mijn foto waar het witte licht van de flitsers afsteekt tegen het gele van de aanwezige verlichting...

Ik heb sinds enkele weken m'n gels binnen, en wil eigenlijk wel nog eens een poging wagen onder dat licht... En ook een knoert van een lichtbox bouwen

Comment

Nee, flitsen moet je hier niet zien als vervanging van hoge ISO waarden en minder ruis, maar als het beïnvloeden van belichting.
                                    ....

Ik heb sinds enkele weken m'n gels binnen, en wil eigenlijk wel nog eens een poging wagen onder dat licht... En ook een knoert van een lichtbox bouwen
                                    Natuurlijk is de parkeergarage van Decathlon niet de gemakkelrijkste lokatie om een fotoshoot te houden. Die "knoert van een lichtbox" zal je daar goed kunnen gebruiken.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het resultaat (indien je het opnieuw zou proberen)
                                    Last edited by ; 29/01/2010, 12:20.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gspep Bekijk Berichten
                                      Flitsen probeer ik te vermijden. Met de huidige toestellen en de mogelijkheden op iso-gebied hoef je bijna niet meer te flitsen. Zeer lange sluitertijden hoeft eigenlijk ook al niet meer met de kwaliteit van hoge iso op sommige toestellen.
                                      De Canon 5D MkII (en nu ook de 1D MkIV) maken mooie foto's met hoge iso. En er is ook nog altijd Noise Ninja of andere software die de meeste ruis zelfs zeer goed weg krijgt. Met Nikon heb ik geen ervaring, maar daar zullen ongetwijfeld ook wel prachtige toestellen tussenzitten.

Bvb. Canon 5DII + 24-105L f4 IS (zonder statief)

iso1600, f4, 1/100s

iso1600, f4, 1/13s (dankzij "IS" toch nog redelijke foto)

Het kan misschien allemaal we beter, maar als toerist, en om op één avond de hele Strip in Las Vegas af te lopen, heeft men geen tijd en goesting om een statief mee te sleuren. (Flitser had ik zelfs niet mee naar de VS)
                                      Het zou maar triestig zijn als die combo geen deftige foto's geeft
                                      En voor s'avonds is een statief toch een must hoor, hier in het klein zal het niet opvallen maar zet eens de full res. online als je wil, dan kunnen we de scherpte al beter zien
                                      Ik persoonlijk sleur altijd mijn statief mee en achteraf gezien op de foto's altijd tevreden van.
                                      In November gaan we trekken in Costa Rica, statief zal zwaar zijn maar gaat elke dag mee de jungle in en dit in combo met de 7D+100-400 L+rugzak met de rest van de meuk
                                      Ik snap niet dat mensen zoveel uitgeven aan een camera en dan zo losjes zijn voor foto's te nemen, ik neem aan dat je niet elke dag in LV zal zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
                                        Het zou maar triestig zijn als die combo geen deftige foto's geeft
                                        En voor s'avonds is een statief toch een must hoor, hier in het klein zal het niet opvallen maar zet eens de full res. online als je wil, dan kunnen we de scherpte al beter zien
                                        Ik persoonlijk sleur altijd mijn statief mee en achteraf gezien op de foto's altijd tevreden van.
                                        In November gaan we trekken in Costa Rica, statief zal zwaar zijn maar gaat elke dag mee de jungle in en dit in combo met de 7D+100-400 L+rugzak met de rest van de meuk
                                        Ik snap niet dat mensen zoveel uitgeven aan een camera en dan zo losjes zijn voor foto's te nemen, ik neem aan dat je niet elke dag in LV zal zijn
                                        +1 ... ik wil de foto ook eens in het origineel formaat zien.. Met statief meestal veel beter.

Comment

• Kwam deze tegen op een andere site, enkele PS Tutorials

http://www.thedigitalphotographyconnection.com/pfdp_player.php?ID=1

Door het laatste cijfer in de URL naam te veranderen (ID=1) krijg je toegang tot 140 video filmpjes met uitleg over bewerkingen met Photoshop CS2 CS3 CS4 en Camera RAW.

1-Cropping Images
                                          2-Quick and Easy Eye Enhancement
                                          3-Splash of Color
                                          4-Create Unique Custom Borders
                                          5-Boost the Color of Your Images
                                          6-Sharpen in LAB Mode
                                          7-Lighten and Darken Selected Areas
                                          8-How To Use Guides
                                          9-How To Whiten Teeth
                                          10-Luminosity Enhancement
                                          11-The Perfect Portrait
                                          12-Using The Apply Image Option
                                          13-Setting Up The History Log
                                          14-Taking A Few Pounds Off
                                          15-Changing Colors
                                          16-How To Create A Vignette
                                          17-Turn Your Images Into Gallery Prints
                                          18-Top 10 Tips and Tricks
                                          19-Fixing Blown Out Parts of an Image
                                          20-Making Selections
                                          21-Adding A Sepia Tone Effect
                                          22-Fixing Severe Chromatic Abberations
                                          23-Using The Image Processor
                                          24-Exploring The Apply Image Command
                                          25-Adding A Clipping Mask
                                          26-Creating A Contact Sheet
                                          27-Colorize Parts of an Image
                                          28-How To Create Layer Comps
                                          29-Using The Clone Stamp Tool
                                          30-Using The Magnetic Lasso Tool Part 1
                                          31-Using The Magnetic Lasso Tool Part 2
                                          32-Resize your images
                                          33-Enhance the color of your images
                                          34-My Workflow Part 1 of 2
                                          35-My Workflow Part 2
                                          36-Fixing Bloodshot Eyes
                                          37-Correcting A Color Cast
                                          38-Sun Block Removal
                                          39-How to simulate depth-of-field
                                          40-Using Photo Filters
                                          41-Straighten Up That Image
                                          42-Using Blend Modes
                                          43-Creating Motion with the Radial Blur Filter
                                          44-Optimizing Your Images for The Web
                                          45-Photoshop Camera Raw Secrets
                                          46-Photoshop Color Management Part 1
                                          47-Photoshop Color Management Part 2
                                          48-Creating A "Border Breakout" Effect
                                          49-Creating Panoramas in CS3
                                          50-Create Websites with Photoshop
                                          51-How To Improve Contrast In Your Images
                                          52-The 60 Second Wow! Technique
                                          53-Rendering Lighting Effects in Photoshop
                                          54-Creating Photo Illustrations in Photoshop
                                          55-How To Make Simple Curve Adjustments
                                          56-Tips for Retouching Old Photographs
                                          57-Nik Color Efex Pro 3.0
                                          58-Simulating A Graduated Neutral Density Filter
                                          59-Duotones, Tritones, and Quadtones
                                          60-How to Correctly Resize an Image
                                          61-How To Use The Quick Selection Tool
                                          62-Replace ordinary skylines with dramatic skies
                                          63-How to create actions
                                          64-Sharpening images using the High Pass Filter
                                          65-Creative Technique - Combining Two Images
                                          66-How to Soften Skin
                                          67-Applying Makeup in Photoshop
                                          68-How To Create High Key Black and White Images
                                          69-Improve The Midtone Contrast of Your Images
                                          70-How To Scan Images Directly into Photoshop
                                          71-HDR Part 1
                                          72-HDR Part 2 (Photomatix Pro)
                                          73-Fixing Flash Highlights
                                          74-Reducing Noise in Your Images
                                          75-How To Create Killer Vignettes
                                          76-How To Make Complex Selections
                                          77-HDR Part 3 (Single Image HDR)
                                          78-Realistic Water Reflections
                                          79-Creating a Dream Like Effect
                                          80-Using Smart Objects
                                          81-How To Remove Image Backgrounds
                                          82-Introducing Photoshop CS4
                                          83-Changing the Reflection in Sunglasses
                                          84-How To Change Selected Colors In An Image
                                          85-Painting Images With Color
                                          86-Incorporating Vector Objects into Your Images
                                          87-Killer Vector Backgrounds
                                          88-Sharpen and Boost Color with One Adjustment
                                          89-How to convert full size images for email
                                          90-Amazing Quick Enhancements With The Sponge Tool
                                          91-Save Time - Use Layer Styles
                                          92-Beautiful Eye Enhancements
                                          93-Creating The Apple Reflection Look
                                          94-Radial Background Effect
                                          95-Exploring The New Camera Raw 5.2
                                          96-The Power of The Levels Adjustment Layer
                                          97-Getting That Dramatic Look
                                          98-The 3 Minute Landscape Image Adjustment
                                          99-The New and Improved Clone Stamp Tool
                                          100-Creating Custom Grunge Backgrounds
                                          101-How to Fix Horizon Problems
                                          102-Altering DOF in Macro Images
                                          103-Cross Processing in Photoshop
                                          104-Creative Enhancements Using Gradient Maps
                                          105-Selective Luminosity Adjustments
                                          106-Protecting Your Image Copyright
                                          107-Create A Simple Collage
                                          108-The Creative Side of Match Color
                                          109-Color Correcting Your Images in CS4
                                          110-Viewing Multiple Images
                                          111-Virtual Cropping
                                          112-Camera Raw Basics Part 1
                                          113-Blending Modes and the Channel Mixer
                                          114-Pre-Sharpening Images in Camera Raw
                                          115-Two Step Chromatic Aberration Reduction
                                          116-Merging, Flattening, and Stamping Layers
                                          117-Green Screen Extractions
                                          118-Adding Realism To An Image
                                          119-Enhance Your Images with a Reflective Gradient
                                          120-Simple Vignettes
                                          121-Working More Efficiently With Smaller Image Sizes
                                          122-The Camera Raw Workflow
                                          123-How To Create A Composit Image
                                          124-
                                          125-Removing Sensor Dust Spots in Camera Raw
                                          126-Working with Camera Aspect Ratios
                                          127-Using A Grunge Brush on Your Images
                                          128-Professional Sharpening For Landscape Images
                                          129-Using The Adjustment Brush in Camera Raw
                                          130-Create A Beautiful Montage From Your Vacation Photos
                                          131-12Great Big Killer Panoramas
                                          132-Create A Book With Your Images
                                          133-Training the Quick Selection Tool For Better Extractions
                                          134-Getting Creative With Your Images
                                          135-Making Complex Selections Using Channels
                                          136-Auto-Align Layers - The Best of Both Worlds
                                          137-Simplify Your Curves Adjustments
                                          138-Make Quick Corrections With The Adjustment Brush
                                          139-Fixing The Cloudy Day Blues

Comment

Working...
                                          X