Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
    Het zou maar triestig zijn als die combo geen deftige foto's geeft
    En voor s'avonds is een statief toch een must hoor, hier in het klein zal het niet opvallen maar zet eens de full res. online als je wil, dan kunnen we de scherpte al beter zien
    Ik persoonlijk sleur altijd mijn statief mee en achteraf gezien op de foto's altijd tevreden van.
    In November gaan we trekken in Costa Rica, statief zal zwaar zijn maar gaat elke dag mee de jungle in en dit in combo met de 7D+100-400 L+rugzak met de rest van de meuk
    Ik snap niet dat mensen zoveel uitgeven aan een camera en dan zo losjes zijn voor foto's te nemen, ik neem aan dat je niet elke dag in LV zal zijn

Zolang je op 10*15 print ga je niet veel zien van die onscherpte. Ik weet niet hoe jij uw foto's toont, maar ik toon mijn foto's niet op 100% aan mijn familie en daarom is pixelpeeping voor mij totaal nutteloos. Als je effectief op een veel groter formaat print is het natuurlijk wat anders.

Ik vraag me af wat voor statief je hebt.

Ik had een Manfrotto X55PROB met 488RC2 kop. Goed voor ongeveer 5kg. Ik heb het 1 keer meegesleurd en ik heb het me enorm beklaagd. Het duurt veel te lang om is ff snel een foto te nemen, veel te zwaar en veel te lomp. Ik heb al jaren een ministatiefje wat al veel gebruikt is geweest omdat het heel handig in mijn zak past. (Is zowat even groot als zo een brilkokertje). Daarom dat ik vorige week mijn manfrotto verkocht heb. Hij werd helemaal niet gebruikt en die enkele shots die ik mis maakt me niets uit. Uiteindelijk word ik niet betaald voor mijn foto's en doe ik geen shoots waar ik dat nodig heb.

Als ik echt een statief voor op reis nodig zou hebben dan zou ik toch gaan voor Gitzo traveller met Markins hoofd erop...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
      Zolang je op 10*15 print ga je niet veel zien van die onscherpte. Ik weet niet hoe jij uw foto's toont, maar ik toon mijn foto's niet op 100% aan mijn familie en daarom is pixelpeeping voor mij totaal nutteloos. Als je effectief op een veel groter formaat print is het natuurlijk wat anders.

Ik vraag me af wat voor statief je hebt.

Ik had een Manfrotto X55PROB met 488RC2 kop. Goed voor ongeveer 5kg. Ik heb het 1 keer meegesleurd en ik heb het me enorm beklaagd. Het duurt veel te lang om is ff snel een foto te nemen, veel te zwaar en veel te lomp. Ik heb al jaren een ministatiefje wat al veel gebruikt is geweest omdat het heel handig in mijn zak past. (Is zowat even groot als zo een brilkokertje). Daarom dat ik vorige week mijn manfrotto verkocht heb. Hij werd helemaal niet gebruikt en die enkele shots die ik mis maakt me niets uit. Uiteindelijk word ik niet betaald voor mijn foto's en doe ik geen shoots waar ik dat nodig heb.

Als ik echt een statief voor op reis nodig zou hebben dan zou ik toch gaan voor Gitzo traveller met Markins hoofd erop...
      Voor mij persoonlijk wil ik dat mijn foto's haarscherp zijn en dat heeft niets met PP te maken, dan kan je evengoed een klein Ixusje nemen in mijn ogen als het toch zo nauw niet zit ...
      Ik trek toch denk ik 70% van mijn foto's vanop statief en dit gebeurd met de Manfrotto 055XPROB in combinatie met de 322RC2, nergens last van hoor.
      Maar ik werk zo en Jan zal nog anders werken ....
      En wat heeft betaald te worden hier nu mee te maken, het is toch gewoon een hobby die geld kost net als elke andere hobby en dan wil ik er gewoon het beste van "proberen" te maken

Comment

• Ik ben ook op zoek naar een statief dat ik aan mijn tas kan hangen... Die Gitzo ziet er wel goed uit, want het statief dat ik heb duurt dan ook nog eens even om uit te klappen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Ik ben ook op zoek naar een statief dat ik aan mijn tas kan hangen... Die Gitzo ziet er wel goed uit, want het statief dat ik heb duurt dan ook nog eens even om uit te klappen.
          Wat is je budget want je hebt er van alle prijzen natuurlijk en waarvan neem je vooral foto's?
          Gitzo ken ik niet maar op de site van Manfrotto zit zo'n soort configurator.

Comment

Voor mij persoonlijk wil ik dat mijn foto's haarscherp zijn en dat heeft niets met PP te maken, dan kan je evengoed een klein Ixusje nemen in mijn ogen als het toch zo nauw niet zit ...
            Ik trek toch denk ik 70% van mijn foto's vanop statief en dit gebeurd met de Manfrotto 055XPROB in combinatie met de 322RC2, nergens last van hoor.
            Maar ik werk zo en Jan zal nog anders werken ....
            En wat heeft betaald te worden hier nu mee te maken, het is toch gewoon een hobby die geld kost net als elke andere hobby en dan wil ik er gewoon het beste van "proberen" te maken
            Ieder natuurlijk zijn vorm van fotografie. Ik zie me gewoon niet een hele dag of dagen rondsleuren met een statief om die voor elke foto dan goed te gaan zetten. Als ik iets bezoek dan kijk ik liever met mijn ogen en niet door mijn zoeker. Ik denk dat mijn medemensen zot zouden worden.

Wat fotografeer je dan zoal?

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Ik ben ook op zoek naar een statief dat ik aan mijn tas kan hangen... Die Gitzo ziet er wel goed uit, want het statief dat ik heb duurt dan ook nog eens even om uit te klappen.
            de gitzo 1541T is toch wel de referentie als je licht en compact wil. Je betaald dat natuurlijk.
            Qua gemakkelijkheid om op te stellen denk ik niet dat het zoveel anders is dan een gewoon statief.

Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
            Wat is je budget want je hebt er van alle prijzen natuurlijk en waarvan neem je vooral foto's?
            Gitzo ken ik niet maar op de site van Manfrotto zit zo'n soort configurator.
            http://www.manfrotto.com/Jahia/news/site/manfrotto/pid/16203/lang/en
            gitzo heeft ook zo een configurator. Raar dat je gitzo niet ken, want Gitzo >>>> Manfrotto. Jammer genoeg ook in prijs.

Comment

Ieder natuurlijk zijn vorm van fotografie. Ik zie me gewoon niet een hele dag of dagen rondsleuren met een statief om die voor elke foto dan goed te gaan zetten. Als ik iets bezoek dan kijk ik liever met mijn ogen en niet door mijn zoeker. Ik denk dat mijn medemensen zot zouden worden.

Wat fotografeer je dan zoal?
              Buah dat is een gewoonte volgens mij, ik verlies daar bijna geen tijd mee hoor.
              En ik fotografeer zowat alles behalve mensen

En Gitzo was misschien fout geformuleerd ken het merk wel maar heb er nooit mee gewerkt.
              Zal zeker goed zijn daar ben ik van overtuigd

Comment

• Tja, als men wil pixelpeepen kan men zelfs op foto's genomen met statief onvolkomenheden vinden. Het hangt er vanaf wat je met de foto's wil doen. Zoals al geschreven bekijkt niemand (blijkbaar bijna niemand) foto's van meer dan 5600 op 3700 pixels op 100%. Zelfs niet op een 30" monitor. Een schilderij van Rubens bekijk je ook niet met je neus tegen het canvas, om nog maar te zwijgen over de impressionisten.

't Is en blijft een hobby.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gspep Bekijk Berichten
                  Zoals al geschreven bekijkt niemand (blijkbaar bijna niemand) foto's van meer dan 5600 op 3700 pixels op 100%. Zelfs niet op een 30" monitor.
                  ik dacht al dat ik een probleem had

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gspep Bekijk Berichten
                    Tja, als men wil pixelpeepen kan men zelfs op foto's genomen met statief onvolkomenheden vinden. Het hangt er vanaf wat je met de foto's wil doen. Zoals al geschreven bekijkt niemand (blijkbaar bijna niemand) foto's van meer dan 5600 op 3700 pixels op 100%. Zelfs niet op een 30" monitor. Een schilderij van Rubens bekijk je ook niet met je neus tegen het canvas, om nog maar te zwijgen over de impressionisten.

't Is en blijft een hobby.
                    Als dat zo is met statief zal dat meer aan de fotograaf of zijn hardware liggen
                    En tuurlijk kijk ik niet 100% geef mij eens een videokaart die dat kan laat staan u scherm.
                    Als u foto helemaal scherp is heb je later bij de bewerking ook meer vrijheid om te croppen bijvoorbeeld, heeft in mijn ogen niets met PP te maken.
                    En volgens mij zijn al de schilderijen van Rubens begonnen met de neus op het canvas

Comment

En tuurlijk kijk ik niet 100% geef mij eens een videokaart die dat kan laat staan u scherm.
                      huh?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                        huh?
                        1 op 1

Comment

1 op 1
                          ik ben echt nie mee maar laat maar zitten

Comment

Kwam deze tegen op een andere site, enkele PS Tutorials

http://www.thedigitalphotographyconnection.com/pfdp_player.php?ID=1
                            Werkt niet ?
                            2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                              Werkt niet ?
                              Ze hebben het blijkbaar aangepast

Comment

• Aangezien er hier toch wat volk met een DSLR zit, de volgende vraag:

Wat brengen jullie mee op reis/uitstap, waar je het meeste van de tijd buiten het hotel spendeert?
                                De foto's moeten er beter uitzien dan een p&s, maar je hebt geen zin om met 10 kilo op je rug rond te wandelen.

Comment

• M'n 20D met 580EXII bovenop, 24-70mm f/2.8 L USM aan een R-Strap. Als ik eraan denk hou ik nog een klem in een zak en transmitter-receiver, maar meestal schiet ik gewoon on-camera flash en bounce ik tegen plafonds enzo.

Comment

Aangezien er hier toch wat volk met een DSLR zit, de volgende vraag:

Wat brengen jullie mee op reis/uitstap, waar je het meeste van de tijd buiten het hotel spendeert?
                                    De foto's moeten er beter uitzien dan een p&s, maar je hebt geen zin om met 10 kilo op je rug rond te wandelen.
                                    Wat is een p&s
                                    En zou afhangen wat je zou gaan doen, beestjes-> zoom, gebouwen-> UWA bijvoorbeeld.
                                    En dan nog wat filters misschien?
                                    Maar zoals je al weet zou ik dat niet kunnen

Comment

Wat is een p&s
                                      point and shoot.

Een gewoon toestelleke dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        point and shoot.

Een gewoon toestelleke dus
                                        Owkay thx

BTW: Youtube werkt

Comment

Wat is een p&s
                                          En zou afhangen wat je zou gaan doen, beestjes-> zoom, gebouwen-> UWA bijvoorbeeld.
                                          En dan nog wat filters misschien?
                                          Maar zoals je al weet zou ik dat niet kunnen
                                          Had nu wel een antwoord in gedachte dat wat meer specifiek zou zijn. Uw general purpose reis kitje. Wanneer je zowat alles kan doen.

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          M'n 20D met 580EXII bovenop, 24-70mm f/2.8 L USM aan een R-Strap. Als ik eraan denk hou ik nog een klem in een zak en transmitter-receiver, maar meestal schiet ik gewoon on-camera flash en bounce ik tegen plafonds enzo.
                                          Interesting! Zo'n 24-70 krijgt wel wat interesse langs mijn kant omdat het toch wel prachtige beelden oplevert. Enige nadeel is zijn bijnaam (the brick) wat dus een resultaat is van zijn nadelen gewicht en grootte (en voordeel stevigheid).

Gewicht en grootte zijn een big issue voor mij. Ik hou er echt niet van ookal levert het mij prachtige beelden op. Aangezien ik (nog) niet de fundings heb voor te switchen naar Leica heb ik mijn reiskitje dusdanig opgebouwd:

Zeer licht:
                                          5D + 24 F2.8 + 35 F2.0 + 85 F1.8
                                          Tafelstatiefje, draadontspanner en 12mm extension tube

Gewoon:
                                          5D + 35 F1.4 + 100 F2.8 Macro IS ( + 24-105 F4 IS wanneer ze veel regen voorspellen)
                                          Tafelstatiefje, draadontspanner

Als ik in mijne luie ben:
                                          5D + 24-105 F4 IS

Tele gebruik ik eigenlijk amper, dus die sleur ik niet meer mee.

Ik wilde eens weten wat de rest hier meepakt op een gewone reis (dus niet specifiek safari ofzo), maar blijkbaar weinig interesse in mijn vraag

Comment

Working...
                                          X