Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik werk nu nog met de 450D, als wij op reis zijn is dit steeds met 3 of 4 lenzen.
    Canon 10-22, Canon 17-55 F2.8, en dan hangt het af ofwel de 70-200L F4 IS of de 100-400L wat filters (Pola & ND) en mijn statief, flitsers neem ik nooit mee op reis.
    Zou je niet beter investeren in een deftige rugzak die het gewicht goed verdeeld, want dan voel je er helemaal niets van
    Maar bon met mijn keuze ben je niets want je wil niet groot en je hebt een FF.

En wat is er zo speciaal aan die Leica buiten de prijs natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
      Ik werk nu nog met de 450D, als wij op reis zijn is dit steeds met 3 of 4 lenzen.
      Canon 10-22, Canon 17-55 F2.8, en dan hangt het af ofwel de 70-200L F4 IS of de 100-400L wat filters (Pola & ND) en mijn statief, flitsers neem ik nooit mee op reis.
      Zou je niet beter investeren in een deftige rugzak die het gewicht goed verdeeld, want dan voel je er helemaal niets van
      Maar bon met mijn keuze ben je niets want je wil niet groot en je hebt een FF.

Toen ik begonnen ben heb ik me een slingshot 200 AW gekocht voor mijn gerief. Lekker makkelijk doordat je die zo kan schuiven en je dan "gemakkelijk" van lens kan verwisselen. Met mijn 400D en kit lenzen was dat een gemak om te gebruiken, maar nu weegt die echt hard door en heb ik snel last ervan omdat die maar op 1 shouder rust.

Een deftige rugzak zou inderdaad dan beter zijn, maar het probleem is dat ik met primes fotografeer en ik dus frequent van lens verwissel. Een schouder tas is dan gemakkelijk, maar hetzelfde probleem als met mijn slingshot...

Als ik dan op reis ga en niet weet wat tegen te komen dan is het gewicht van 5D met 24 F1.4, 35 F1.4, 85 F1.2, 135 F2.0 veel te zwaar om naast mij te hebben bungelen.

En daardoor mijn zoektocht naar een zeer lichte kit die kwalitatief goed is....

Ow en zo een heel "belt-system" vind ik een beetje erover.

In Leica land is alles superklein, behalve de prijs . Als ik zo een M9 zet naast mijn 5D is dat precies een pluimpje, hetzelfde geld voor de lenzen.

Bovendien zijn de foto's altijd opvallend/magisch/3d waar moeilijk een beschrijving aan te geven is. Net zoals bij sommige manuele Zeiss lenzen. Enkel die prijs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
        Interesting! Zo'n 24-70 krijgt wel wat interesse langs mijn kant omdat het toch wel prachtige beelden oplevert. Enige nadeel is zijn bijnaam (the brick) wat dus een resultaat is van zijn nadelen gewicht en grootte (en voordeel stevigheid).

Gewicht en grootte zijn een big issue voor mij.
        Eh, bovenstaande is mijn "ik ben ergens op weg zonder rugzak of tas" kit. Alles zit gemonteerd op de camera, of past makkelijk in een broekzak.

Als ik met tas onderweg ben, heb ik liefst mijn Crumpler tas waar onozel veel zwaar materiaal in past, zonder dat het hinderlijk weegt op mijn schouder. Maar da's niks om p&s mee te doen.

Comment

• I want more :o
          Captain Turbo
          General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
          Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Hoeveel film schiet je nog?

Comment

• Dit is een zalige rugzak

Comment

Hoeveel film schiet je nog?
                Vrij weinig. Ik vind het veel te duur. Ik heb die camera gekregen van mijn vriendin, en zij had hem al jaaaaren in de kast liggen. Hij werkt best fijn en er zitten leuke lensjes bij om wat mee te spelen.

Minolta 50 1.7
                Minolta 28 2.8

en dan nog deze, een f4.5 75-200, hij is echt messcherp volopen, de kleuren zijn subliem en het contrast is super vanaf f5.6. Produceert ook een prachtige bokeh en OOF gebieden. Ik zou hem graag op m'n EOS 40D gebruiken maar weet niet echt hoe, heb zelf geen idee welke lens dit is :s

Captain Turbo
                General Von Driftenstein

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten

Dit heb ik nooit gelezen, oef.

Comment

Aangezien er hier toch wat volk met een DSLR zit, de volgende vraag:

Wat brengen jullie mee op reis/uitstap, waar je het meeste van de tijd buiten het hotel spendeert?
                    De foto's moeten er beter uitzien dan een p&s, maar je hebt geen zin om met 10 kilo op je rug rond te wandelen.

De vraag is waar de reis naar toe gaat of nog beter wat je wil gaan fotograferen ? City , natuur, backpacking enz…
                    Persoonlijk doe ik het als volgt :
                    - Wil ik heel licht op stap voor wat alround fotowerk : 5D2 + 35F1.4L of soms de 24-70L ( gebruik ik weinig )
                    - Citytrips : 5D2 + 16-35F2.8L II en 70-200F4L IS
                    - Natuur : soms teveel maar voor sommige zaken kun je nu eenmaal niet anders… Op onze laatste reis naar Canada/Alaska had ik mee: 1D3 + 5D2 , 16-35L , 100-400L IS en m’n 500F4L IS ( met 1.4x en 2x extenders ) samen met een set Lee filters en een Gitzo 3541LS carbon tripod met een RSS balhoofd, en ik heb ter plaatse m’n 300F2.8L IS heel hard gemist… Voor al dit materiaal moet je eigenlijk wel met z’n 2 zijn voor de handbage op de vlucht alleen al. We hebben er 3.5 week een wagen gehuurd en aangezien Canada ook zeer weinig criminaliteit kent liet ik ook veel materiaal goed afgedekt welliswaar in de wagen liggen ( en alles is ook verzekerd bij mij). Op lange wandeltochten ging de 100-400 altijd mee en als het iets comfortabeler was dan de 500mm.

Comment

• waarom heeft iedereen hier zo'n zalig materiaal, poor me
                      Captain Turbo
                      General Von Driftenstein

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                        De vraag is waar de reis naar toe gaat of nog beter wat je wil gaan fotograferen ? City , natuur, backpacking enz…
                        - Wil ik heel licht op stap voor wat alround fotowerk : 5D2 + 35F1.4L of soms de 24-70L ( gebruik ik weinig )
                        - Natuur : soms teveel maar voor sommige zaken kun je nu eenmaal niet anders… Op onze laatste reis naar Canada/Alaska had ik mee: 1D3 + 5D2 , 16-35L , 100-400L IS en m’n 500F4L IS ( met 1.4x en 2x extenders ) samen met een set Lee filters en een Gitzo 3541LS carbon tripod met een RSS balhoofd, en ik heb ter plaatse m’n 300F2.8L IS heel hard gemist… Voor al dit materiaal moet je eigenlijk wel met z’n 2 zijn voor de handbage op de vlucht alleen al. We hebben er 3.5 week een wagen gehuurd en aangezien Canada ook zeer weinig criminaliteit kent liet ik ook veel materiaal goed afgedekt welliswaar in de wagen liggen ( en alles is ook verzekerd bij mij). Op lange wandeltochten ging de 100-400 altijd mee en als het iets comfortabeler was dan de 500mm.
                        Bedankt voor de info.
                        Mijn tele blijft eigenlijk altijd thuis. Ik heb precies altijd genoeg met 100mm, maar ik ga dan ook niet op zoek naar dieren.

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                        waarom heeft iedereen hier zo'n zalig materiaal, poor me
                        Ik ging elk weekend werken toen ik studeerde... Daarmee kan je wel wat kopen . Trouwens, materiaal is niet het belangrijkste hé ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                          waarom heeft iedereen hier zo'n zalig materiaal, poor me
                          Ni klagen gij.

Bij mij is't veul erger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                            Dan heb je dat allemaal meegenomen in een flightcase vermoed ik? Kan je mij eentje aanraden? Heb er ook 1 nodig.

Comment

Aangezien er hier toch wat volk met een DSLR zit, de volgende vraag:

Wat brengen jullie mee op reis/uitstap, waar je het meeste van de tijd buiten het hotel spendeert?
                              De foto's moeten er beter uitzien dan een p&s, maar je hebt geen zin om met 10 kilo op je rug rond te wandelen.
                              goh meestal 5D2 met 12-24 en 24-105. Tele neem ik normaal niet mee wegens te zwaar en flitsers blijven ook altijd thuis.

Comment

I want more :o
                                zie ik daar een Peleng 8mm vooraan?

Comment

• U ziet correct:

Captain Turbo
                                  General Von Driftenstein

Comment

• Pff, ik twijfel weer serieus om toch de a200 weg te doen en een occasie 40D te kopen.
                                    Als ik die 40D zou kopen zit ik weer met een kitlens...
                                    Volgens mij blijft het beste idee de a200 bijhouden en voor een betere lens dan de kitlens te kijken. Ik heb de Tamron 17-50 F2.8 op het oog.

Ik hoop serieus dat dat mijn foto's meer natuurlijk en veel scherper maakt. Anders is het 350 euro weggegooid geld aan een camera die dit niet waard is.

Velen zeggen: "De lens is het belangrijkste." Let's hope so.
                                    Last edited by ; 06/02/2010, 01:33.

Comment

• Je zult zelf moeten uitmaken of het een stap vooruit is voor jou. Het uiterlijk van de foto wordt uiteraard bepaald door de lens, maar al de rest door de body

- ISO/ruis perfrormance
                                      - Snelheid AF
                                      - aantal bps
                                      - accuraatheid AF
                                      - contrast en kleur voor een stuk (hangt ook veel van de lens af)

Als je stoort aan deze dingen, dan is het misschien tijd om te upgraden (toch in auto vakgebied)
                                      Captain Turbo
                                      General Von Driftenstein

Comment

Je zult zelf moeten uitmaken of het een stap vooruit is voor jou. Het uiterlijk van de foto wordt uiteraard bepaald door de lens, maar al de rest door de body

- ISO/ruis perfrormance
                                        - Snelheid AF
                                        - aantal bps
                                        - accuraatheid AF
                                        - contrast en kleur voor een stuk (hangt ook veel van de lens af)

Als je stoort aan deze dingen, dan is het misschien tijd om te upgraden (toch in auto vakgebied)
                                        Mja, hetgeen ik raar vind,
                                        Er zijn dagen dat ik super content ben van die camera, er komen soms prachtige beelden uit. Maar andere keren lukt het gewoon niet.
                                        Dan weet ik niet of het aan mij ligt, of iets anders. Wat mij het meeste stoort is gewoon de onscherpte.
                                        Voor de rest de ruis. Ik durf bijna niet hoger dan ISO 100 te gaan. Want in donkere delen zie je op 200 al ruis verschijnen.

Ik weet niet of ik het de investering waard vind op de moment.

Comment

• Men 40D is terug bij Konijn.

Comment

Working...
                                          X