Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
    Wat zitten jullie dan achter de pc....??
    Oorspronkelijk geplaatst door lender Bekijk Berichten
    Vroeg mij net hetzelfde af
    Als ge foto's wil maken, hef dan u lui gat op en ga er op uit!
    ma echt é

huphup foto's maken jullie!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
      ma echt é

huphup foto's maken jullie!!
      Ok, tot morgen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hazen Bekijk Berichten
        Ok, tot morgen!
        nachtfoto's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
          Jullie prijs?
          Buh. Ik zie ze op ebay staan tussen de 50 en 80$?

Comment

• Vraagje:

Tamron 17-50 F2.8
            Of
            Canon 17-85 F4-5.6 IS USM

Eventueel pro's en contra's. Welke van de 2 is het beste?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
              Een 18-55? Ik heb er nog wel een liggen.
              vraagske dennis weet gy nie oeveel zo'n filter op een d3000 kost heb echt geen idee ,,?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vincentw Bekijk Berichten
                vraagske dennis weet gy nie oeveel zo'n filter op een d3000 kost heb echt geen idee ,,?
                Polarisatiefilter?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yannick-m. Bekijk Berichten
                  Polarisatiefilter?
                  zoiet waar da ge zo een glans op de lichten komt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vincentw Bekijk Berichten
                    zoiet waar da ge zo een glans op de lichten komt

Hoeveel wil je eraan geven?

Een B+W (ik veronderstel dat je een 18-55 kitlens hebt? = 58mm?) kost rond de 50-60 euro. B+W is een van de beste merken qua filters.

Je kan ook kijken naar Hama, die is normaal een stuk goedkoper. Hoya zal denk ik rond dezelfde prijs liggen als B+W.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hazen Bekijk Berichten

Hoeveel wil je eraan geven?

Een B+W (ik veronderstel dat je een 18-55 kitlens hebt? = 58mm?) kost rond de 50-60 euro. B+W is een van de beste merken qua filters.

Je kan ook kijken naar Hama, die is normaal een stuk goedkoper. Hoya zal denk ik rond dezelfde prijs liggen als B+W.
                      mrrcikes voor den info

Comment

• Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5 te koop.

Comment

• Heeft er hier toevallig iemand ervaring met de Canon 100-400 F4.5-5.6 IS?

Aangezien er hier toch een aantal circuitgangers zijn dacht ik even te polsen of deze snel genoeg scherp stelt voor actiefoto's en of de scherpte/contrast/saturatie goed is.

Ik heb de 75/70-300 IS een tijdje gehad, maar daar was de scherpte toch niet alles. Contrast en kleuren moesten altijd bijgewerkt worden, maar dat vergeef ik nog een beetje.
                          Hoe dan ook, hij was terug snel weg.

Ik besef dat het een hele andere manier van zoomen is, maar dat zal geen probleem vormen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
                            Heeft er hier toevallig iemand ervaring met de Canon 100-400 F4.5-5.6 IS?

Aangezien er hier toch een aantal circuitgangers zijn dacht ik even te polsen of deze snel genoeg scherp stelt voor actiefoto's en of de scherpte/contrast/saturatie goed is.

Ik heb de 75/70-300 IS een tijdje gehad, maar daar was de scherpte toch niet alles. Contrast en kleuren moesten altijd bijgewerkt worden, maar dat vergeef ik nog een beetje.

Ik besef dat het een hele andere manier van zoomen is, maar dat zal geen probleem vormen.
                            http://pj.snoobonline.com/ING%20Belg...20Prix%202009/
                            80% van die foto's zijn met de 100-400L,

Er zijn er ook een paar met de 70-200 2.8 IS, maar da's vooral de foto's in de pits omdat ik daar 2.8 nodig had.

Oordeel dus zelf en als je nog specifieke vragen hebt mag je ze me altijd stellen

edit:
                            misschien kort samenvatten:
                            + bereik
                            + kleuren
                            + focust correct
                            + scherp vol open
                            - IS is van de 1e generatie
                            - Mijn exemplaar was soft op 400mm
                            - Push-pull zoom mechanisme....het is enigzinds leegbaar, maar ik moest er erg lang aan wennen en het is moeilijker om direct nauwkeurig te zoomen (maar niet hinderlijk, gezien je meestal gaat kadreren voor de wagen er is, soms kan het wel wat irritant zijn als de wagens naar je toe komen en je wil er eentje volgen in beeld...)

Sommigen klagen ook dat de lens stof zou opzuigen. Tijdens de GP van belgie was er erg veel stof aanwezig, zeker in de bronze area's waar ik ook heb door gelopen, maar ik heb geen stof gevonden in de lens na 4 dagen intensief gebruik...
                            Last edited by PJH; 03/03/2010, 21:01.
                            Captain Turbo
                            General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                            Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                              http://pj.snoobonline.com/ING%20Belg...20Prix%202009/
                              80% van die foto's zijn met de 100-400L,

Er zijn er ook een paar met de 70-200 2.8 IS, maar da's vooral de foto's in de pits omdat ik daar 2.8 nodig had.

Oordeel dus zelf en als je nog specifieke vragen hebt mag je ze me altijd stellen

edit:
                              misschien kort samenvatten:
                              + bereik
                              + kleuren
                              + focust correct
                              + scherp vol open
                              - IS is van de 1e generatie
                              - Mijn exemplaar was soft op 400mm
                              - Push-pull zoom mechanisme....het is enigzinds leegbaar, maar ik moest er erg lang aan wennen en het is moeilijker om direct nauwkeurig te zoomen (maar niet hinderlijk, gezien je meestal gaat kadreren voor de wagen er is, soms kan het wel wat irritant zijn als de wagens naar je toe komen en je wil er eentje volgen in beeld...)

Sommigen klagen ook dat de lens stof zou opzuigen. Tijdens de GP van belgie was er erg veel stof aanwezig, zeker in de bronze area's waar ik ook heb door gelopen, maar ik heb geen stof gevonden in de lens na 4 dagen intensief gebruik...
                              Bedankt!

Blijkbaar zijn er nog wel enkele waar ze wat soft is op 400mm en dat stof probleem heb ik ook al vaak gelezen. Uiteindelijk zal het niet zo'n probleem zijn als ze toch nog worden verkocht hé. Ik lees verschillende reviews van goed tot zijn geld niet waard. Pff ik denk toch dat ik het ga kopen.

Ik ben tevrederen van mijn 70-200 F4 IS en op een crop zou dat goed zijn, maar op full frame is dat eigenlijk echt niet lang. Waarschijnlijk ga ik achtereen regelmatiger naar circuits dus ik wil wat meer bereik.

BTW, ik dacht dat gij in de buurt van Antwerpen woonde, maar blijkbaar zijt gij een west vlaming... Had handig geweest om is te testen

Comment

• hehe, ik ben van knesselare nog net oost-vl.

Ik vond ze zeker en vast zijn geld waard, zeker aan de huidige 2ehands prijzen. Ik vermoed echter wel dat er binnenkort een update van deze lens zal komen, deze gaat immers al super lang mee.

Als ik zou moeten kiezen tussen een 100-400 en een 70-200 2.8 dan zou ik het echt knap lastig krijgen. In de autofotgrafie is 400mm echt een goeie werkafstand, ook op een crop, maar die dof + lichtsterkte van de 70-200....pfff moeilijk

mmmmm 100-400

onbewerkt :o

't is een toplensje, zeker L kwaliteit waard
                                Captain Turbo
                                General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                                  hehe, ik ben van knesselare nog net oost-vl.

Ik vond ze zeker en vast zijn geld waard, zeker aan de huidige 2ehands prijzen. Ik vermoed echter wel dat er binnenkort een update van deze lens zal komen, deze gaat immers al super lang mee.

Als ik zou moeten kiezen tussen een 100-400 en een 70-200 2.8 dan zou ik het echt knap lastig krijgen. In de autofotgrafie is 400mm echt een goeie werkafstand, ook op een crop, maar die dof + lichtsterkte van de 70-200....pfff moeilijk

mmmmm 100-400
                                  onbewerkt :o

't is een toplensje, zeker L kwaliteit waard
                                  Je spreekt er soms in de verleden tijd over, heb je ze nog? Indien neen, waarom niet?

Tja een update... er zijn zoveel lenzen die een update nodig hebben.
                                  Hoe lang wachten er al mensen niet op een nieuwe 24-70... ik wacht daar belange niet meer op hoor. Bovendien is het niet omdat ze oud zijn, dat ze niet goed zijn hé.

70-200 F2.8 (IS) is zeker niet aan de orde. Ik heb geen nood aan F2.8 op het circuit (ik heb een 70-200 F4 IS).
                                  Bovendien heb ik genoeg lichtsterkere lenzen in de categorie.
                                  Ik heb gewoon meer bereik nodig aangezien ik FF werk.

Comment

Tja een update... er zijn zoveel lenzen die een update nodig hebben.
                                    Hoe lang wachten er al mensen niet op een nieuwe 24-70... ik wacht daar belange niet meer op hoor.
                                    waaronder ik in feite maar in tussentijd ben ik zeer tevreden over m'n 24-105 hoor! (zo tevreden zelfs dat ik me afvraag of 't wel de moeite is te veranderen... wss doe ik dat uiteindelijk niet en komt er nog een leuke prime bij, we'll see )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                                      waaronder ik in feite maar in tussentijd ben ik zeer tevreden over m'n 24-105 hoor! (zo tevreden zelfs dat ik me afvraag of 't wel de moeite is te veranderen... wss doe ik dat uiteindelijk niet en komt er nog een leuke prime bij, we'll see )
                                      +1. Ik vertik het gewoon om nu een 24-70 te kopen.
                                      Hopelijk snel ook reviews van de nieuwe Canon EF 70-200 2.8 IS II USM. Beide lenzen staan op mijn lijstje voor 2010.

Comment

Heeft er hier toevallig iemand ervaring met de Canon 100-400 F4.5-5.6 IS?

Ik heb deze lens vorig jaar speciaal gekocht om op rondreis te gaan in Canada, ik wou naast m’n 500F4 nog een lichter alternatief bijhebben voor de langere wandelingen ( wat met een 500 niet evident is…). Ik was van plan om de lens na de reis terug te verkopen ( ik heb nog een 70-200F2.8IS en een 300F2.8IS in die range ) maar ik heb ze nog steeds, het is een fijne lens die me behoorlijk is meegevallen eigenlijk ( ik had er niet echt veel van verwacht als je wat reviews bekijkt )
                                        Ik heb bewust een nieuwe gekocht omdat ik al teveel oudere modellen heb gezien die op 400mm vrij waardeloos zijn, de mijne is echt heel mooi scherp over het ganse bereik.
                                        Pluspunten : licht, compact, IS , flexibel door de zoom ( de langste zoom die ik daarnaast heb is de 70-200)
                                        Minpunten : je moet goed licht hebben, de AF durft nogal eens hunten ( zelfs op m’n 1D3) , de vrij lelijke bokeh in tegenstelling tot m’n primes dan.

Ik zou ofwel een nieuwe kopen of een recente tweedehands, is zeker een aanrader.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                          Ik heb deze lens vorig jaar speciaal gekocht om op rondreis te gaan in Canada, ik wou naast m’n 500F4 nog een lichter alternatief bijhebben voor de langere wandelingen ( wat met een 500 niet evident is…). Ik was van plan om de lens na de reis terug te verkopen ( ik heb nog een 70-200F2.8IS en een 300F2.8IS in die range ) maar ik heb ze nog steeds, het is een fijne lens die me behoorlijk is meegevallen eigenlijk ( ik had er niet echt veel van verwacht als je wat reviews bekijkt )
                                          Ik heb bewust een nieuwe gekocht omdat ik al teveel oudere modellen heb gezien die op 400mm vrij waardeloos zijn, de mijne is echt heel mooi scherp over het ganse bereik.
                                          Pluspunten : licht, compact, IS , flexibel door de zoom ( de langste zoom die ik daarnaast heb is de 70-200)
                                          Minpunten : je moet goed licht hebben, de AF durft nogal eens hunten ( zelfs op m’n 1D3) , de vrij lelijke bokeh in tegenstelling tot m’n primes dan.

Ik zou ofwel een nieuwe kopen of een recente tweedehands, is zeker een aanrader.
                                          Kan je mij een voorbeeld geven van de scherpte op 400mm? Recht uit de camera aub.

Comment

Working...
                                          X