Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Die xd krijg je wel niet in courante kaartlezertjes gestoken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
      Die xd krijg je wel niet in courante kaartlezertjes gestoken.
      idd, olympus is, bij mijn weten, de enige die met die xD-kaartjes werkt, indien je geen, laat ons zeggen, 14-in-1 kaartlezer hebt, zal je dit in geen één compacte kaartlezer kwijtkunnen. ik heb in m'n laptop een 7-in-2 en xD past hier niet in. dit in tegenstelling tot SD-kaartjes, die worden voor gsm's, PDA's, navi's en de meeste compacte digicam's gebruikt (SLR's gebruiken meestal CompactFlash). als je je camera natuurlijk via USB aansluit op je pc is er nix onhandigs aan...
      2015 BMW F11 520dA
      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Dat dacht ik ook ja... ik sluit dat altijd aan via USB...

Maar nu ben ik weeral aan het twijfelen... Die SP-500? Doen of niet? Het gaat toch, voor mij, om een smak geld dat ik zeker niet elk(e 5) jaar wil uitgeven.

Want met zo'n xD kaartje en een batterij-oplader zit ik toch al snel aan de €450. Wat zo'n 150 meer is als het vooropgestelde budget.

Hoe zit het trouwens met Konica Minolta? Zouden jullie daar nu nog een toestel van kopen? Omdat het overgenomen is door Sony... Die DiMAGE Z6 trekt m'n aandacht ook...

aaaaaah

Comment

• Ik zoek een goede kaartlezer voor mijn laptop...

Ik heb er een tijdje geleden één gekocht en die werkte totaal niet! Natuurlijk had ik het ticketje weggezwierd... (typisch Sega)

Soit... Ik wil er ééntje dat wel werkt! Is er verschil in die dingen...?

Comment

• Ik heb ooit zo'n 6in1 ding gekocht via een usb kabel en dat werkt perfect eigenlijk. Wat het merk is, 'k zou het niet weten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black Mamba
              Dat dacht ik ook ja... ik sluit dat altijd aan via USB...

Maar nu ben ik weeral aan het twijfelen... Die SP-500? Doen of niet? Het gaat toch, voor mij, om een smak geld dat ik zeker niet elk(e 5) jaar wil uitgeven.

Want met zo'n xD kaartje en een batterij-oplader zit ik toch al snel aan de €450. Wat zo'n 150 meer is als het vooropgestelde budget.

Hoe zit het trouwens met Konica Minolta? Zouden jullie daar nu nog een toestel van kopen? Omdat het overgenomen is door Sony... Die DiMAGE Z6 trekt m'n aandacht ook...

aaaaaah
              Onze pa heeft ook een olympus en is daar wel content van. Misschien eens de grens overtseken naar duitsland, hij heeft die daar gekocht en zei dat dat meer dan 100 euro scheelde tegen hier...

Comment

• Heb al eens wat zitten rondsurfen op topfoto.de.

Soms verschillen de prijzen veel en soms ook maar een 10-tal euro en daar zou ik het niet voor willen doen. (Hoe zit dat dan met garantie en dergelijke?)

Nu ben ik weer wat nieuws tegengekomen:

Fuji Finepix S5600
                5MP, 10x zoom & beeldstabilisatie!

Maar nu heb ik een Fujitsu laptop en ben daar helemaal niet content van, veel miserie mee gehad en sta ik een beetje wantrouwig tov Fuji

Damn, sebiet eens naar de Actionshop in Hasselt...

Ow, En wat Olympus betreft, daar heb ik nog een analoge van en daar ben ik altijd zeer content van geweest, het enige wat me tegenhoudt om te kopen is die beeldstabilisatie...

Weet iemand het verschil tss optische en digitale stabilisatie?
                Last edited by ; 06/04/2006, 12:13.

Comment

• Bezoek zeker ook http://www.digitalo.de eens, die hebben enkele camera's die top-foto niet staan heeft en zijn ook zeer goedkoop. Ik heb daar al 2 camera's gekocht en nog nooit problemen gehad of zo. Mijn pa is nu op zoek naar een nieuwe en heeft al eentje gezien (sony dsc-t5) die daar 230 kost en in BE in reclame is aan 350. Redelijk verschil op zo'n kleine prijs als je het mij vraagt.

Comment

• En als je een groot merk koopt is de garantie toch grensoverschrijdend, ga je gewoon hier mee naar een winkel.

Comment

• ik heb mijn cam gekocht online in holland www.alternate.nl , echter, hun "thuisbasis" is duitsland: www.alternate.de scheelde mij ook heel wat euro's...

voor je garantie moet je het product dan natuurlijk in Duitsland zelf terug gaan brengen, maar er zouden geen problemen mogen zijn aangezien het allemaal in de EU gebeurt.
                      2015 BMW F11 520dA
                      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door massy
                        Bezoek zeker ook http://www.digitalo.de eens, die hebben enkele camera's die top-foto niet staan heeft en zijn ook zeer goedkoop. Ik heb daar al 2 camera's gekocht en nog nooit problemen gehad of zo. Mijn pa is nu op zoek naar een nieuwe en heeft al eentje gezien (sony dsc-t5) die daar 230 kost en in BE in reclame is aan 350. Redelijk verschil op zo'n kleine prijs als je het mij vraagt.
                        Olympus SP-500 UltraZoom Digitalkamera 6 MegaPixel 267,90 € 267,90 € xD-Picture Card 512 MB Olympus 59,90 € 59,90 € Ansmann PHOTO CAM III Power-Set plus 24,90 € 24,90 € UPS pay in advance (up to 30kg) 11,90 € 11,90 €
                        Gesamt 3 Artikel 364,60 €

Zo'n 512 kaartje is da voldoende? Of direct voor 1GB gaan ? Die xD kaartjes zijn wel duurder dan sD's
                        De camera is daar zo'n €50 goedkoper, maar ik blijf nog altijd wantrouwig tov die internet aan kopen...

Comment

• Brrr, net terug van Hasselt...

Die SP-500 eens in de hand gehad en geprobeert wat foto's te trekken, echt niet gemakkelijk zonder beeldstabilisatie Dus nu nog even wachten en kijken wat er uit de bus komt.

Heb momenteel een Panasonic LUMIX DMC-LZ5 op het oog, 6MP & 6x Zoom EN stabilisatie.

Iemand daar ervaring mee?

Voor de rest nog een Sony HS1 (ofzoiets) vastgehad, lag ook lekker in de hand maar was al meteen €449

Moeilijke bevalling....

Comment

• Tis de Fuji Finepix S5600 geworden

Comment

• Ik dacht dat je niet voor Fuji was?

Comment

Ik dacht dat je niet voor Fuji was?

Ik denk niet dat het dezelfde merken zijn.
                                Fuji in fotografie is Fujifilm
                                en de laptop is normaal fuji/siemens.
                                Xd kaartjes zijn een produkt van - en worden gebruikt bij Olympus , fujifilm en Toshiba(laptops).
                                nog een opmerking over deze xd kaartjes aleen M xd kaartjes kopen als je ze ondersteund worden door de kaartlezer!! anders ga je problemen hebben.
                                Nissan QQ driver.

Comment

• Goeie keuze Black Mamba !

Ik ben vorige week met zo'n toestel aan het spelen geweest en was onder de indruk van de mogelijkheden in vergelijking met een compacte digicam !

Have fun...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91
                                    Ik moet F40fan gelijk geven wat de DSLR betreft.
                                    Ik heb gemerkt bij mijn zoektocht naar een goed fototoestel dat je vooral goed voor jezelf moet uitmaken wat je van het toestel verwacht...

Het 'gevoel' speelt ook een grote rol bij de keuze vind ik.

Je vind heel wat info op www.dpreview.com

Veel succes pietkonijn !
                                    Nu pas gelezen, bedankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black Mamba
                                      Zo'n 512 kaartje is da voldoende? Of direct voor 1GB gaan ? Die xD kaartjes zijn wel duurder dan sD's
                                      De camera is daar zo'n €50 goedkoper, maar ik blijf nog altijd wantrouwig tov die internet aan kopen...
                                      Ik heb een sony 5 megapix en een 256 kaartje, daar kunnen een 100 pics op. Meestal is dat genoeg aangezien ik ze gewoon op mijn laptop zwier, maar met een digicam neem je duidelijk meer foto's dan met een gewoon toestel en dus staat dat wel rap vol. Je moet dus zelf een beetje nadenken wat maklkelijkst is voor je en of een grotere kaart de extra euries waard is.

Comment

Ik dacht dat je niet voor Fuji was?
                                        Neen idd *klote laptop *

Maar de Fuji is goed in m'n handen genomen, lag stukken beter in de hand dan de Olympus, voelde minder plastierig aan en meer grip door de "geribbelde kunststof".
                                        En ook in enkele tijdschriften kwam deze sterk boven de Olympus uit.

Uiteindelijk zit er op dit toestel ook geen beeldstabilisator op, maar wel een anti-blur modus, waarbij hij zelf een hogere iso waarde kiest en een kleinere sluitertijd.

Het toestel werd me ook aangeraden omdat je er véél manueel me kunt instellen en je er dus ook iets mee kan leren over fotografie en ik zie het toestel als een springplank naar een DSLR in de toekomst.

Deze namiddag mss eens op pad gaan, want heb net de handleiding uit

En Massy, ik ben voor de 512 gegaan.

Comment

• Weet er iemand goede tweedehands sites voor digitale camera's?

ebay, kapaza, marktplaats, marktplaza heb ik al allemaal overlopen.

Ik ben namelijk geïnteresseerd in een konica minolta A2 maar bij mijn weten verkopen ze die niet meer nieuw.

Comment

Working...
                                          X