Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ga subiet in de fnac een nieuw toestelletje kopen als handig meeneemding zodat ik niet altijd die grote 350D moet meesleuren.

ik heb in de fnac nog 40 euro te goed, daarmee dat ik em daar ga halen.

Ik was aan het denken aan zoiets als die canon powershot van 5 of 6 megapixeltjes.

Is dat een goed toestelletje?

iemand voorstellen voor iets gelijkaardigs?

Is dat altijd met 3x optische zoom?
    Meer zou leuk zijn ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
      Ik ga subiet in de fnac een nieuw toestelletje kopen als handig meeneemding zodat ik niet altijd die grote 350D moet meesleuren.

Ik was aan het denken aan zoiets als die canon powershot van 5 of 6 megapixeltjes.

Meer zou leuk zijn ...
      Canon Powershot zijn de beste toestellen die je kan vinden in die prijscategorie.
      Op dit moment zijn de A540 (4x optische zoom, 6MP) en zeker de A620 (4x optische zoom, 7.1 MP) aan te raden.
      Kijk anders hier eens: http://www.dpreview.com/
      Last edited by ; 03/07/2006, 10:38.

Comment

Ik ga subiet in de fnac een nieuw toestelletje kopen als handig meeneemding zodat ik niet altijd die grote 350D moet meesleuren.

Meer zou leuk zijn ...
        ongelooflijk dat heeft een 350D en spreekt nog altijd in termen van 3x zoom

Ik kan je ten zeerste een canon powershot A530 aanraden, dit toestel hebben mijn ouders een paar maand geleden op mijn aanraden gekocht en we zijn er meer dan tevreden van, kmoet zeggen dat ik wel behoorlijk verbaasd was over de kwaliteit van de foto's & filmpjes en dat er een zeer handige en uitgebreide manuele modus inzit.
        Voor de A540 zou ik niet gaan, die kost direct een stuk meer en z'n enige voordeel is eigenlijk dat het een 6MP is tov een 5MP in de A530. Het enige minpunt aan het toestel vond ik de ruis maar das bij bijna alle compacts zo & ik ben foto's van mijn 20D gewend en dan valt dat al sneller op... zoiezo is de A530 een zeer goeie koop
        oja de zoom... das een 35-140mm (of als jij zonodig in zoveel x wilt spreken 4x, niet dat dat echt iets zegt ma bon) dus dat is al een mooi bereik hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan
          ongelooflijk dat heeft een 350D en spreekt nog altijd in termen van 3x zoom

Ik kan je ten zeerste een canon powershot A530 aanraden, dit toestel hebben mijn ouders een paar maand geleden op mijn aanraden gekocht en we zijn er meer dan tevreden van, kmoet zeggen dat ik wel behoorlijk verbaasd was over de kwaliteit van de foto's & filmpjes en dat er een zeer handige en uitgebreide manuele modus inzit.
          Voor de A540 zou ik niet gaan, die kost direct een stuk meer en z'n enige voordeel is eigenlijk dat het een 6MP is tov een 5MP in de A530. Het enige minpunt aan het toestel vond ik de ruis maar das bij bijna alle compacts zo & ik ben foto's van mijn 20D gewend en dan valt dat al sneller op... zoiezo is de A530 een zeer goeie koop
          oja de zoom... das een 35-140mm (of als jij zonodig in zoveel x wilt spreken 4x, niet dat dat echt iets zegt ma bon) dus dat is al een mooi bereik hé
          Zo staat dat altijd in die advertentietjes he, en dat praat makkelijker

'k moet zeggen dat ik wat aan het proberen ben geweest met m'n 90-300 lens en ben er heel content van

Comment

Voor de A540 zou ik niet gaan, die kost direct een stuk meer en z'n enige voordeel is eigenlijk dat het een 6MP is tov een 5MP in de A530.
            Wrong, de A530 heeft een lcd van 1,8" en de A540 heeft er eentje van 2,5". Toch een serieus verschil.

Comment

• Die A530 staat bij fnac 269 euro, is dat een redelijke prijs?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedrick
                Ik ben van plan me deze vakantie een professioneler fototoestel aan te kopen. Ik zou dan m'n huidig houden om auto's te spotten.

Ik zou persoonlijk gaan voor de Nikon D50, die je nu voor een 650 euro vind. Later zou ik dan een aparte lens kopen, een Sigma 28-300mm F3.5-6.3 DG MACRO, voor een goede 300 euro.

Wat denken jullie van m'n keuze?

hmm blijkbaar had ik deze post gemist...
                Ik zou nog een belangrijk ding willen toevoegen aan wat hier al allemaal gezegd werd: namelijk dat het niet eindigt bij een body en een lens... het eindigt eigenlijk nooit... naast een body en lenzen moet je een goeie fototas hebben, geheugenkaarten, zeker een extra accu, een zonnekap voor die lens (maar sigma levert die wss mee), een UV-filter voor die lens, reinigingsproducten,... geloof me tis een straatje zonder einde... en eens je er meer mee bezig bent wil je andere lenzen en een flitser en... btw die 28-300 zou ik afraden, niet omdat het echt een slechte lens is maar wel omwille van het bereik... naast het circuit zal je die D50 ook wel willen gebruiken waarschijnlijk (lijkt me ook maar logisch eigenlijk ) en dan volstaat die 28mm niet... want je moet er rekening mee houden dat die D50 nog met een cropfactor van 1,5x zit waardoor je dus 42mm krijgt en geloof me je zal daar dikwijls op vloeken en dan wil je natuurlijk weer een andere lens kopen... het is een afwegen wat je er wil en kan in investeren, maar geloof me hoe meer je ermee bezig bent hoe meer je nodig hebt/wil en 't is echt wel een straatje zonder einde

Comment

Die A530 staat bij fnac 269 euro, is dat een redelijke prijs?
                  Is te krijgen voor 179 euro.
                  De A540 voor 231 euro en de A620 voor 299 euro.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
                    Wrong, de A530 heeft een lcd van 1,8" en de A540 heeft er eentje van 2,5". Toch een serieus verschil.
                    ja idd, namelijk dat de A540 minder makkelijk vast te houden is
                    mijn 20D heeft ook een 1,8" en dat heeft wel z'n redenen... tenzij je echt kickt op grote lcd-schermen zou ik het kleinere scherm prefereren

Comment

Die A530 staat bij fnac 269 euro, is dat een redelijke prijs?
                      bwa hij is wel goedkoper te vinden maar als je in België wil kopen en niet via internet zal je hem ook niet zoveel goedkoper vinden wss

Comment

Is te krijgen voor 179 euro.
                        De A540 voor 231 euro en de A620 voor 299 euro.
                        Ook in de winkel of enkel online?

Comment

Zo staat dat altijd in die advertentietjes he, en dat praat makkelijker

'k moet zeggen dat ik wat aan het proberen ben geweest met m'n 90-300 lens en ben er heel content van
                          bwa makkelijker praten... tis een middel om onwetende consumenten te lokken en je weet er eigenlijk niets mee

heb jij een 90-300? ik heb de 90-300 USM 't weekend van 24&25 juni was de eerste grote test en ik ben er wel tevreden van, alleen de scherpte zou wat beter mogen in bepaalde vallen maar al bij is de kwaliteit erg goed voor zo'n goedkoop lensje

Comment

Ook in de winkel of enkel online?
                            Online, wat is het probleem?
                            Twee dagen later thuis geleverd, je moet zelfs niet in de file gaan staan in de Fnac (en begin niet over service, want dat is dikke zever).

Comment

ja idd, namelijk dat de A540 minder makkelijk vast te houden is
                              Weeral mis, exact dezelfde afmetingen: 90 x 64 x 43 mm

Comment

bwa makkelijker praten... tis een middel om onwetende consumenten te lokken en je weet er eigenlijk niets mee

heb jij een 90-300? ik heb de 90-300 USM 't weekend van 24&25 juni was de eerste grote test en ik ben er wel tevreden van, alleen de scherpte zou wat beter mogen in bepaalde vallen maar al bij is de kwaliteit erg goed voor zo'n goedkoop lensje
                                Ja maar wel de simpelste hoor, geen stabilisator en geen usm.

Maar ze werkt goed voor een goedkoop lensje.

Ik was naar de winkel gegaan voor een sigma lens. die daar uitgetest en die bleek niet goed samen te werken met de canon. (gaf heel de tijd errors) Toen heb ik toch voor een canon-lens gekozen.

Comment

Weeral mis, exact dezelfde afmetingen: 90 x 64 x 43 mm

juist daarom, lees eens wat ik schrijf hé groter lcdscherm = minder plaats om je handen te leggen op het toestel om het vast te houden...
                                  ik weet heus wel waarover ik spreek geloof me...

Comment

Ja maar wel de simpelste hoor, geen stabilisator en geen usm.

Maar ze werkt goed voor een goedkoop lensje.

Ik was naar de winkel gegaan voor een sigma lens. die daar uitgetest en die bleek niet goed samen te werken met de canon. (gaf heel de tijd errors) Toen heb ik toch voor een canon-lens gekozen.
                                    ik heb ook geen IS, die lens wordt voor zover ik weet er ook niet mee geleverd
                                    USM vond ik wel een must gezien het voornamelijk een circuitlens is...

Comment

Online, wat is het probleem?
                                      Twee dagen later thuis geleverd, je moet zelfs niet in de file gaan staan in de Fnac (en begin niet over service, want dat is dikke zever).
                                      Ben eens aan het tellen, met m'n ledenkorting en de puten op m'n kaart kom ik op hetzelfde bedrag uit op een paar euro na.

Van welke site komen u prijzen en heb je ervaring met die site?

Comment

groter lcdscherm = minder plaats om je handen te leggen op het toestel om het vast te houden...
                                        Ik heb daar nog nooit last mee gehad.
                                        Ik veronderstel dat iedereen zijn manier heeft om een toestel vast te nemen.

Comment

Ik heb daar nog nooit last mee gehad.
                                          Ik veronderstel dat iedereen zijn manier heeft om een toestel vast te nemen.
                                          tja das natuurlijk persoonlijk das waar, maar ik vind het niet zo handig (en nog wel wat fotofreaks die ik ken) hangt ook af van de grootte van je handen natuurlijk en uiteraard hoe je je toestel vastneemt... velen nemen een compact maar met 1 hand vast terwijl je 't beter met 2 handen vastneemt voor stabiliteit

Comment

Working...
                                          X