Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedrick
    En duurzaam

Zo kan je Sony's laten vallen Je hebt dan wel krassen en blutskes
    Iemand die ik ken heeft de zijne al eens in zee laten vallen, daar was niets aan, zelfs nu nog niet.
    Kan dat dan echt geen gevolgen hebben voor zo'n toestel
    het toestel dat ik voor m'n huidige W5 had, een medion, was gevallen en het zoommechanisme was kapot. 't ding had natuurlijk niet dezelfde robuuste behuizing (volledig uit ijzer) als m'n W5.
    2015 BMW F11 520dA
    1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• 'k Heb m'n nieuwe PowerShot S3 IS

Comment

• Voor wie van natuurfotografie houdt, bekijk eens de volgende galerijen. Ze zijn absoluut verbijsterend, vooral de eerste.

http://www.pbase.com/gerald_r/owls

Comment

• Ook hier 'es plaatsen.

Ik heb een nieuwe fotocamera, en heb nu ook zo'n voetje met zuignap, om de camera aan de ruit van de auto te kunnen hangen. 't Probleem is, 't is zo'n heel kleintje (van 20 EUR, wou eerst zo-eentje proberen voor ik zo'n grotere houder koop die ook voor videocamera's dienst kan doen, immers die kost 130 EUR), en met die kogelkoppeling (vast te zetten met een spanschroef) kan je niet genoeg "swivelen" om de camera rechtop te zetten tijdens 't rijden.
          Dus : m'n fotocamera neemt ondersteboven op. Voor foto's is dat geen probleem uiteraard, maar ook de videootjes staan op hun kop.

Vandaar : bestaat er software waarmee je makkelijk videoclips kan roteren? Mijn video's moeten dus 180° gedraaid kunnen worden, inclusief sound (alhoewel, da's toch geen stereo ).

Graag freeware (zonder beperking in de tijd of functies), het mag een superklein no-nonsense programmaatje zijn. Géén van die rotzooi programma's met vanalles in, waar je maar 2 weken mee kan werken, ofzo.
          't Mag ook betalende software zijn, desnoods goedkope (van dat merk "Becker" of hoe heet 't nou ook alweer), als 't maar deugt voor wat ik in gedachten heb.

Thanks !

Gilles

Comment

• O ja, mijn nieuwtje : Sony DSC-H5.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
              O ja, mijn nieuwtje : Sony DSC-H5.
              Hoe lang heb je hem al & hoe bevalt ie?
              Proficiat alleszins en nog veel plezier ermee

Comment

• Een weekje. Goed. Dank je.

En nou wil ik antwoorden op m'n vraag. Anyone ?

Comment

• En nu serieus : vorig weekend gekocht bij 'n klant van me. Teveel betaald, maar 't is een klant van me. Had al even graag een Canon S3 gehad ... maar die had 'ie niet binnen, en die H5 heeft wel een massaal zalig groot LCD-scherm. En ook een erg grote, handige afdekhuls voor de lens, inclusief "lichtkap" (of hoe zeg je dat). En ik dacht wel dat die camera nou ook niet slecht zou zijn, dus ik heb toegehapt.

Nog niet veel mee kunnen oefenen (al is er niet zoveel "onbegrijpelijks" aan, 't is vrij basic), wegens teveel werk, maar 't ziet er wel goed uit. 7 mpx is zalig, maar wel overkill, eigenlijk, tenzij je wil afdrukken op A3 ofzo. Ik denk dat 'ie bij mij quasi constant op 5 mpx zal staan, en op salons e.a. (foto's die nooit afgedrukt zullen worden) zelfs maar op 3.
                  Video is wel heel goed (reden waarom ik 'm kocht, eigenlijk) : 'ie blijft autofocussen en ook z'n licht past 'ie constant aan. Was bij m'n Digital Ixus V³ niet zo.

Heb er een passend Samsonite tasje bijgekocht, een 2 MB kaartje, een mini-statiefje, een inschuifbaar statiefje, en die zuignaphouder.

Tevreden man !

Comment

Een weekje. Goed. Dank je.

En nou wil ik antwoorden op m'n vraag. Anyone ?
                    't is zeker mogelijk op een makkelijke manier, er schiet me alleen niet direct een progje te binnen...

Comment

En nu serieus : vorig weekend gekocht bij 'n klant van me. Teveel betaald, maar 't is een klant van me. Had al even graag een Canon S3 gehad ... maar die had 'ie niet binnen, en die H5 heeft wel een massaal zalig groot LCD-scherm. En ook een erg grote, handige afdekhuls voor de lens, inclusief "lichtkap" (of hoe zeg je dat). En ik dacht wel dat die camera nou ook niet slecht zou zijn, dus ik heb toegehapt.

Nog niet veel mee kunnen oefenen (al is er niet zoveel "onbegrijpelijks" aan, 't is vrij basic), wegens teveel werk, maar 't ziet er wel goed uit. 7 mpx is zalig, maar wel overkill, eigenlijk, tenzij je wil afdrukken op A3 ofzo. Ik denk dat 'ie bij mij quasi constant op 5 mpx zal staan, en op salons e.a. (foto's die nooit afgedrukt zullen worden) zelfs maar op 3.
                      Video is wel heel goed (reden waarom ik 'm kocht, eigenlijk) : 'ie blijft autofocussen en ook z'n licht past 'ie constant aan. Was bij m'n Digital Ixus V³ niet zo.

Heb er een passend Samsonite tasje bijgekocht, een 2 MB kaartje, een mini-statiefje, een inschuifbaar statiefje, en die zuignaphouder.

Tevreden man !
                      daar ga je ook niet ver mee komen hé
                      2015 BMW F11 520dA
                      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

En nu serieus : vorig weekend gekocht bij 'n klant van me. Teveel betaald, maar 't is een klant van me. Had al even graag een Canon S3 gehad ... maar die had 'ie niet binnen, en die H5 heeft wel een massaal zalig groot LCD-scherm. En ook een erg grote, handige afdekhuls voor de lens, inclusief "lichtkap" (of hoe zeg je dat). En ik dacht wel dat die camera nou ook niet slecht zou zijn, dus ik heb toegehapt.

Tevreden man !
                        Laat ik dat grote lcd-scherm nu net een nadeel aant toestel vinden maar das persoon natuurlijk... kvind het vooral niet zo handig als je de zoeker wil gebruiken en ik ben een linkskijker...

Wat jij "lichtkapje" noemt is wss een zonnekap? Een zonnekap is idd een must, ik snap nog steeds niet dat er zoveel DSLR-gebruikers zonder werken... wss ook veel gasten met meer geld dan verstand van die dingen.

7 MP is idd behoorlijk veel, vooral ambetant als je je foto's wil opslaan maar 't is soms wel handig op 7MP te fotograferen als je nog wil croppen

"'ie blijft autofocussen en ook z'n licht past 'ie constant aan. Was bij m'n Digital Ixus V³ niet zo." vreemd, die ixussen zijn normaal wel vrij goed (alleen véél te klein ) de powershot A530 van m'n ouders blijft alleszins focussen en belichting aanpassen.

Nog veel plezier ermee zoals ik al zei! oja nog 1 vraagje: hoe zit het met noise (ruis) vanaf iso400?

Comment

Vandaar : bestaat er software waarmee je makkelijk videoclips kan roteren? Mijn video's moeten dus 180° gedraaid kunnen worden, inclusief sound (alhoewel, da's toch geen stereo ).

Graag freeware (zonder beperking in de tijd of functies), het mag een superklein no-nonsense programmaatje zijn. Géén van die rotzooi programma's met vanalles in, waar je maar 2 weken mee kan werken, ofzo.
                          't Mag ook betalende software zijn, desnoods goedkope (van dat merk "Becker" of hoe heet 't nou ook alweer), als 't maar deugt voor wat ik in gedachten heb.

Thanks !

Gilles
                          http://www.avid.com/freedv/

Comment

Ook hier 'es plaatsen.

Ik heb een nieuwe fotocamera, en heb nu ook zo'n voetje met zuignap, om de camera aan de ruit van de auto te kunnen hangen. 't Probleem is, 't is zo'n heel kleintje (van 20 EUR, wou eerst zo-eentje proberen voor ik zo'n grotere houder koop die ook voor videocamera's dienst kan doen, immers die kost 130 EUR), en met die kogelkoppeling (vast te zetten met een spanschroef) kan je niet genoeg "swivelen" om de camera rechtop te zetten tijdens 't rijden.
                            Dus : m'n fotocamera neemt ondersteboven op. Voor foto's is dat geen probleem uiteraard, maar ook de videootjes staan op hun kop.

Thanks !

Gilles

Ik ken er maar een, doch betalend Blaze media pro

Comment

• Vraagje ik heb er een tijd mee in men kop gezeten om een DSLR te kopen maar ga het voorlopig nog niet doen.

Ik ben dus op zoek naar een goede compact of SLR-like toestel te kopen.

Het moet vooral snel werken en veel instelmogelijkheden hebben net als een DSLR maar dan met vaste lens.

Prijs speelt geen rol maar laat ons zeggen max € 1000.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy
                                Vraagje ik heb er een tijd mee in men kop gezeten om een DSLR te kopen maar ga het voorlopig nog niet doen.

Ik ben dus op zoek naar een goede compact of SLR-like toestel te kopen.

Het moet vooral snel werken en veel instelmogelijkheden hebben net als een DSLR maar dan met vaste lens.

Prijs speelt geen rol maar laat ons zeggen max € 1000.
                                Canon Powershit S3 IS
                                http://www.dpreview.com/reviews/canons3is/

Comment

• Iemand ervaring met Canon Ixus 800 IS??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
                                    Is 1 van de kandidaten maar het heeft wel wat minpunten.

Dat ding verbruikt 4 AA's en het zijn geen oplaadbare en je krijgt er geen lader bij.

Het LCD scherm zou ook niet veel soeps zijn.

Ik was eerder aan de Sony DSC-H2 aan het denken, die lijkt me toch beter dan de Canon enkel geen uitwendige ISO knop maar daar kan ik zeker mee leven.

Ik kan hem krijgen voor € 469 met gratis draagtas en een geheugenkaartje van 512 mb, lijkt me toch een mooie prijs. De H5 is € 100 duurder maar die extra megapixel heb ik niet nodig.

Comment

Ik kan hem krijgen voor € 469 met gratis draagtas en een geheugenkaartje van 512 mb, lijkt me toch een mooie prijs.
                                      Duur.
                                      http://www.pixmania.be/be/nl/267563/...ot-dsc-h2.html
                                      369€.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
                                        Kan best zijn maar zoiets koop ik absoluut niet online, een geheugenkaartje tot daar aan toe maar zeker geen volledig toestel.

Comment

Kan best zijn maar zoiets koop ik absoluut niet online, een geheugenkaartje tot daar aan toe maar zeker geen volledig toestel.
                                          'k Zou niet weten waarom niet...
                                          Maar ja, 't zijn jouw centen.

Comment

Working...
                                          X