Oorspronkelijk geplaatst door Cedrick
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Digitale hoek
Collapse
X
-
Voor wie van natuurfotografie houdt, bekijk eens de volgende galerijen. Ze zijn absoluut verbijsterend, vooral de eerste.
http://www.pbase.com/gerald_r/owls
Comment
-
Ook hier 'es plaatsen.
Ik heb een nieuwe fotocamera, en heb nu ook zo'n voetje met zuignap, om de camera aan de ruit van de auto te kunnen hangen. 't Probleem is, 't is zo'n heel kleintje (van 20 EUR, wou eerst zo-eentje proberen voor ik zo'n grotere houder koop die ook voor videocamera's dienst kan doen, immers die kost 130 EUR), en met die kogelkoppeling (vast te zetten met een spanschroef) kan je niet genoeg "swivelen" om de camera rechtop te zetten tijdens 't rijden.
Dus : m'n fotocamera neemt ondersteboven op. Voor foto's is dat geen probleem uiteraard, maar ook de videootjes staan op hun kop.
Vandaar : bestaat er software waarmee je makkelijk videoclips kan roteren? Mijn video's moeten dus 180° gedraaid kunnen worden, inclusief sound (alhoewel, da's toch geen stereo ).
Graag freeware (zonder beperking in de tijd of functies), het mag een superklein no-nonsense programmaatje zijn. Géén van die rotzooi programma's met vanalles in, waar je maar 2 weken mee kan werken, ofzo.
't Mag ook betalende software zijn, desnoods goedkope (van dat merk "Becker" of hoe heet 't nou ook alweer), als 't maar deugt voor wat ik in gedachten heb.
Thanks !
Gilles
Comment
-
En nu serieus : vorig weekend gekocht bij 'n klant van me. Teveel betaald, maar 't is een klant van me. Had al even graag een Canon S3 gehad ... maar die had 'ie niet binnen, en die H5 heeft wel een massaal zalig groot LCD-scherm. En ook een erg grote, handige afdekhuls voor de lens, inclusief "lichtkap" (of hoe zeg je dat). En ik dacht wel dat die camera nou ook niet slecht zou zijn, dus ik heb toegehapt.
Nog niet veel mee kunnen oefenen (al is er niet zoveel "onbegrijpelijks" aan, 't is vrij basic), wegens teveel werk, maar 't ziet er wel goed uit. 7 mpx is zalig, maar wel overkill, eigenlijk, tenzij je wil afdrukken op A3 ofzo. Ik denk dat 'ie bij mij quasi constant op 5 mpx zal staan, en op salons e.a. (foto's die nooit afgedrukt zullen worden) zelfs maar op 3.
Video is wel heel goed (reden waarom ik 'm kocht, eigenlijk) : 'ie blijft autofocussen en ook z'n licht past 'ie constant aan. Was bij m'n Digital Ixus V³ niet zo.
Heb er een passend Samsonite tasje bijgekocht, een 2 MB kaartje, een mini-statiefje, een inschuifbaar statiefje, en die zuignaphouder.
Tevreden man !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaEn nu serieus : vorig weekend gekocht bij 'n klant van me. Teveel betaald, maar 't is een klant van me. Had al even graag een Canon S3 gehad ... maar die had 'ie niet binnen, en die H5 heeft wel een massaal zalig groot LCD-scherm. En ook een erg grote, handige afdekhuls voor de lens, inclusief "lichtkap" (of hoe zeg je dat). En ik dacht wel dat die camera nou ook niet slecht zou zijn, dus ik heb toegehapt.
Nog niet veel mee kunnen oefenen (al is er niet zoveel "onbegrijpelijks" aan, 't is vrij basic), wegens teveel werk, maar 't ziet er wel goed uit. 7 mpx is zalig, maar wel overkill, eigenlijk, tenzij je wil afdrukken op A3 ofzo. Ik denk dat 'ie bij mij quasi constant op 5 mpx zal staan, en op salons e.a. (foto's die nooit afgedrukt zullen worden) zelfs maar op 3.
Video is wel heel goed (reden waarom ik 'm kocht, eigenlijk) : 'ie blijft autofocussen en ook z'n licht past 'ie constant aan. Was bij m'n Digital Ixus V³ niet zo.
Heb er een passend Samsonite tasje bijgekocht, een 2 MB kaartje, een mini-statiefje, een inschuifbaar statiefje, en die zuignaphouder.
Tevreden man !2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaEn nu serieus : vorig weekend gekocht bij 'n klant van me. Teveel betaald, maar 't is een klant van me. Had al even graag een Canon S3 gehad ... maar die had 'ie niet binnen, en die H5 heeft wel een massaal zalig groot LCD-scherm. En ook een erg grote, handige afdekhuls voor de lens, inclusief "lichtkap" (of hoe zeg je dat). En ik dacht wel dat die camera nou ook niet slecht zou zijn, dus ik heb toegehapt.
Tevreden man !
Wat jij "lichtkapje" noemt is wss een zonnekap? Een zonnekap is idd een must, ik snap nog steeds niet dat er zoveel DSLR-gebruikers zonder werken... wss ook veel gasten met meer geld dan verstand van die dingen.
7 MP is idd behoorlijk veel, vooral ambetant als je je foto's wil opslaan maar 't is soms wel handig op 7MP te fotograferen als je nog wil croppen
"'ie blijft autofocussen en ook z'n licht past 'ie constant aan. Was bij m'n Digital Ixus V³ niet zo." vreemd, die ixussen zijn normaal wel vrij goed (alleen véél te klein ) de powershot A530 van m'n ouders blijft alleszins focussen en belichting aanpassen.
Nog veel plezier ermee zoals ik al zei! oja nog 1 vraagje: hoe zit het met noise (ruis) vanaf iso400?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaVandaar : bestaat er software waarmee je makkelijk videoclips kan roteren? Mijn video's moeten dus 180° gedraaid kunnen worden, inclusief sound (alhoewel, da's toch geen stereo ).
Graag freeware (zonder beperking in de tijd of functies), het mag een superklein no-nonsense programmaatje zijn. Géén van die rotzooi programma's met vanalles in, waar je maar 2 weken mee kan werken, ofzo.
't Mag ook betalende software zijn, desnoods goedkope (van dat merk "Becker" of hoe heet 't nou ook alweer), als 't maar deugt voor wat ik in gedachten heb.
Thanks !
Gilles
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaOok hier 'es plaatsen.
Ik heb een nieuwe fotocamera, en heb nu ook zo'n voetje met zuignap, om de camera aan de ruit van de auto te kunnen hangen. 't Probleem is, 't is zo'n heel kleintje (van 20 EUR, wou eerst zo-eentje proberen voor ik zo'n grotere houder koop die ook voor videocamera's dienst kan doen, immers die kost 130 EUR), en met die kogelkoppeling (vast te zetten met een spanschroef) kan je niet genoeg "swivelen" om de camera rechtop te zetten tijdens 't rijden.
Dus : m'n fotocamera neemt ondersteboven op. Voor foto's is dat geen probleem uiteraard, maar ook de videootjes staan op hun kop.
Vandaar : bestaat er software waarmee je makkelijk videoclips kan roteren? Mijn video's moeten dus 180° gedraaid kunnen worden, inclusief sound (alhoewel, da's toch geen stereo ).
Thanks !
Gilles
Ik ken er maar een, doch betalend Blaze media pro
Comment
-
Vraagje ik heb er een tijd mee in men kop gezeten om een DSLR te kopen maar ga het voorlopig nog niet doen.
Ik ben dus op zoek naar een goede compact of SLR-like toestel te kopen.
Het moet vooral snel werken en veel instelmogelijkheden hebben net als een DSLR maar dan met vaste lens.
Prijs speelt geen rol maar laat ons zeggen max € 1000.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JapyVraagje ik heb er een tijd mee in men kop gezeten om een DSLR te kopen maar ga het voorlopig nog niet doen.
Ik ben dus op zoek naar een goede compact of SLR-like toestel te kopen.
Het moet vooral snel werken en veel instelmogelijkheden hebben net als een DSLR maar dan met vaste lens.
Prijs speelt geen rol maar laat ons zeggen max € 1000.
http://www.dpreview.com/reviews/canons3is/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050Canon Powershit S3 IS
http://www.dpreview.com/reviews/canons3is/
Dat ding verbruikt 4 AA's en het zijn geen oplaadbare en je krijgt er geen lader bij.
Het LCD scherm zou ook niet veel soeps zijn.
Ik was eerder aan de Sony DSC-H2 aan het denken, die lijkt me toch beter dan de Canon enkel geen uitwendige ISO knop maar daar kan ik zeker mee leven.
Ik kan hem krijgen voor € 469 met gratis draagtas en een geheugenkaartje van 512 mb, lijkt me toch een mooie prijs. De H5 is € 100 duurder maar die extra megapixel heb ik niet nodig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JapyIk kan hem krijgen voor € 469 met gratis draagtas en een geheugenkaartje van 512 mb, lijkt me toch een mooie prijs.
http://www.pixmania.be/be/nl/267563/...ot-dsc-h2.html
369€.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
Comment
Comment