Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door jurbe
    t'is vooral wat ga ik er mee doen
    S2 IS is eigenlijk meer om te filmen ook om te fotograferen.
    Wat belangrijk is voor u.
    het aantal pix = hoe groot gaat ge uw foto's afdrukken?
    Het is hoe minder shutterlag hoe beter.
    hoe meer ISO=lichtgevoeligheid hoe beter.
    Nog een vraag groot of klein?
    hebt ge die zoom van de s2 echt nodig?
    Anders niet twijfellen.
    Ook de grote van de ccd is belangrijk.
    antwoord al eens op deze vragen.
    De cam zal meest gebruikt worden voor de gewone dingen des levens ; vakantie , geboorte , verjaardag ,..., dus gewone "huis" en "tuin" toestanden maar misschien met de tijd , dat ik er iets meer kan mee doen .
    Wat ik wel verlang is dat de foto's scherp zijn op gewone foto-formaat en dat het een deftige digi is die z'n geld waard is .

m.a.w. een digicam die iets meer kan dan een gewone doordeweekse digitale camera .

ps :
    wat is : een shutterlag , ccd

GRTS , een amateur
    - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
    - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

Naast een 300D heb ik ook nog een Canon A95 die ik eigenlijk voor het werk gebruik , prijs kwaliteit is dit echt wel een goed toestelletje , indien het iets meer mag kosten een G6 misschien...

Comment

Nieuwe firmware voor de 20D staat nu ook op de canon-site.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem
          De Firmware is er al , nu nog de 20D , nog enkele maanden geduld , ze gaan op de 2e handsmarkt met de 20D's gooien als de 5D er vollop is , alhoewel ik eigenlijk best tevree ben met m'n 300 ke...

Comment

Hmm, de Nikon D200 is er ook bijna, die gaat verkopen als zot.

Comment

Scherpe prijs ook idd , Canon gaat z'n 5D wat moegen zakken , iemand nog wat Canon L glaasies nodig , of toch maar niet ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CCD
                Scherpe prijs ook idd , Canon gaat z'n 5D wat moegen zakken , iemand nog wat Canon L glaasies nodig , of toch maar niet ...
                LOL

Niet tevreden misschien ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dane
                  De cam zal meest gebruikt worden voor de gewone dingen des levens ; vakantie , geboorte , verjaardag ,..., dus gewone "huis" en "tuin" toestanden maar misschien met de tijd , dat ik er iets meer kan mee doen .
                  Wat ik wel verlang is dat de foto's scherp zijn op gewone foto-formaat en dat het een deftige digi is die z'n geld waard is .

m.a.w. een digicam die iets meer kan dan een gewone doordeweekse digitale camera .

ps :
                  wat is : een shutterlag , ccd

GRTS , een amateur
                  shutterlag = tijd tussen het drukken op de ontspanknop en het effectief nemen van de foto(was vroeger te lang)
                  ccd= kunt ge vergelijken met het filmrolletje van vroeger.
                  Maar kan na elke opname veranderd worden wat met uw vroeger filmpje niet ging.Ook hoe kleiner deze is hoe meer ruis bij de uiterste iso of gevoeligheid waarde.
                  Ruis=digitale ruis te zien op een zwarte achtergrond zijn er dan rode groene en blauwe puntjes te zien.
                  zie eens op www.canon.co.jp/imaging/enjoydslr/index.html
                  S2 is is zeker genoeg voor u.
                  Wat bereft aantal pix en zeker ook de moeite om filmpjes mee te maken.
                  Als je hem niet te groot vindt.
                  Ik heb een alternatief voor u een dat ik zelf ook overweeg van te kopen nl de finepix f10.
                  Zal de positive dingen eens neerschrijven.
                  shutterleg is zo goed als nul met 0.01sec.
                  Batterij gaat 500 afdrukken mee .
                  de ISO is ook enorm voor zo'n klein cameratje met een bereik van 80 tot 1600.
                  Nadeel is het xd-cardje,3xzoom en het schermpje van 2'5inch met maar 115000pix(zou meer mogen zijn).
                  Maar om er zeker van te zijn of ge nu dit of dat moet of zou kopen ga naar een fotowinkel vraag een paar cameras dat je intreseert en probeer ze eens uit.
                  Nissan QQ driver.

Comment

LOL

Niet tevreden misschien ?
                    Toch wel hoor , momenteel mis ik eigenlijk niet veel op m'n 300D ( alleen AI servo zou wel handig zijn ) , en als ik zie wat je tweedehands allemaal kan vinden van Canon ben ik blij dat ik geen Nikon heb , waarmee ik niet wil zeggen dat dit minderwaardig is natuurlijk !

CCD , die zeer content is met z'n 17-40 en 70-200

Comment

Toch wel hoor , momenteel mis ik eigenlijk niet veel op m'n 300D ( alleen AI servo zou wel handig zijn ) , en als ik zie wat je tweedehands allemaal kan vinden van Canon ben ik blij dat ik geen Nikon heb , waarmee ik niet wil zeggen dat dit minderwaardig is natuurlijk !

CCD , die zeer content is met z'n 17-40 en 70-200
                      Als ge nu nog eens wat fotos post dan ben ik ook helemaal tevreden

Comment

stond er eergisteren al op de firmware staat trouwens sinds gisteren op mijn 20D

Comment

De Firmware is er al , nu nog de 20D , nog enkele maanden geduld , ze gaan op de 2e handsmarkt met de 20D's gooien als de 5D er vollop is , alhoewel ik eigenlijk best tevree ben met m'n 300 ke...
                          hmm of ze echt met 20D's gaan gooien nu de 5D er is durf ik te betwijfelen... ze spreken per slot van rekening een ander publiek aan, de 20D is meer op actiefotografiegericht dan de 5D (een van de redenen waarom ik de 20D prefereer boven de 5D, niet dat ik geld heb voor de 5D ofzo maar tis bij manier van spreken )

Comment

wanneer komt die eigenlijk juist uit? Die zal idd zeer goed verkopen verwacht ik

Comment

shutterlag = tijd tussen het drukken op de ontspanknop en het effectief nemen van de foto(was vroeger te lang)
                              ccd= kunt ge vergelijken met het filmrolletje van vroeger.
                              Maar kan na elke opname veranderd worden wat met uw vroeger filmpje niet ging.Ook hoe kleiner deze is hoe meer ruis bij de uiterste iso of gevoeligheid waarde.
                              Ruis=digitale ruis te zien op een zwarte achtergrond zijn er dan rode groene en blauwe puntjes te zien.
                              zie eens op www.canon.co.jp/imaging/enjoydslr/index.html
                              S2 is is zeker genoeg voor u.
                              Wat bereft aantal pix en zeker ook de moeite om filmpjes mee te maken.
                              Als je hem niet te groot vindt.
                              Ik heb een alternatief voor u een dat ik zelf ook overweeg van te kopen nl de finepix f10.
                              Zal de positive dingen eens neerschrijven.
                              shutterleg is zo goed als nul met 0.01sec.
                              Batterij gaat 500 afdrukken mee .
                              de ISO is ook enorm voor zo'n klein cameratje met een bereik van 80 tot 1600.
                              Nadeel is het xd-cardje,3xzoom en het schermpje van 2'5inch met maar 115000pix(zou meer mogen zijn).
                              Maar om er zeker van te zijn of ge nu dit of dat moet of zou kopen ga naar een fotowinkel vraag een paar cameras dat je intreseert en probeer ze eens uit.
                              hmm ivm die finepix f10 hoe zit het daar met ruis op hogere isowaarden? heb er eigenlijk nog geen reviews van gelezen namelijk de sensor is dan wss groter dan bij de meeste compacts want anders bij iso 1600 of zelfs bij iso 800

Comment

hier kan ik me enkel maar bij aansluiten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door F40fan
                                  hmm ivm die finepix f10 hoe zit het daar met ruis op hogere isowaarden? heb er eigenlijk nog geen reviews van gelezen namelijk de sensor is dan wss groter dan bij de meeste compacts want anders bij iso 1600 of zelfs bij iso 800
                                  Heeft te maken met hun super ccd.
                                  Test staat op dpreviuw.com
                                  Je moet het zo bezien als je meer iso hebt is er minder ruis op de gebruikelijke iso waarden.
                                  Maar de ruis bij 800 en 1600 zou ook nog acceptabel zijn.
                                  Als ge dan de testen over panasonic leest amaai.
                                  Nissan QQ driver.

Comment

Heeft te maken met hun super ccd.
                                    Test staat op dpreviuw.com
                                    Je moet het zo bezien als je meer iso hebt is er minder ruis op de gebruikelijke iso waarden.
                                    Maar de ruis bij 800 en 1600 zou ook nog acceptabel zijn.
                                    Als ge dan de testen over panasonic leest amaai.
                                    thx ik had al ergens iets over hun super ccd gelezen maar dat was al een tijdje geleden en dus wist ik het niet zo goed meer. Jammer dat de samples op depreview momenteel niet werken, kzal anders eens andere zoeken om te bekijken wat dat dan geeft op iso 1600 bv.

Comment

U vraagt , wij draaien ( zijn ook op BD te zien trouwens )

Een jonge meeuw in de vlucht:

Een Kwak ( reigerachtige ) , zeldzaam trouwens :

Tafeleend :

En om af te sluiten eens iets " artistieker" :

Ziezo , en ben Jij aan de beurt goed ?
                                      Last edited by ; 29/10/2005, 14:54.

Comment

Wow, mooie fotos, je moest er eens wat meer posten ! Echt knap, mooi scherp enzo (y)

Nu is het idd de beurt aan F40fan en aan de anderen ook eigelijk. Zo zien we eens het resultaat van onze tips

Comment

@CCD
                                          Welk toestel en type heb je?
                                          Mooie foto's hoor

Comment

Working...
                                          X