Oorspronkelijk geplaatst door CCD
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Digitale hoek
Collapse
X
-
Het probleem was dat ik op een ferry zat. Ik heb de camera op de reling gezet maar de boot schudde blijkbaar toch. De scherpte kan inderdaad bij sommige foto's wat beter, maar dat is grotendeels te wijten aan de verkleining. Die heb ik immers gedaan met de resizer van Windows Powertoys, niet echt professioneel dus. De originelen zien er veel beter uit vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ximeik heb zo'n bluetooth usb sticky. Het heeft mij 25€ gekost maar da zal nu al wel voor minder
over de toonbank gaan.
@japy: dat zal wel niet waar zijn zo'n USB-kabel is altijd van de fabrikant zelf en dus met bijhorend prijskaartje. ongeveer €30 à €50 ja... dus dan ben je beter met een bluetoothstick.2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Ik heb een vraag:
ik zou een digitale foto willen laten afdrukken op formaat 20x30cm in een winkel, actionshop wrs.
In welk formaat zou ik die foto best maken? 2592x1944? (het maximum op mijn ixus 50)
Gaat de kwaliteit dan nog goed zijn?
Wat zou het maximum formaat zijn om foto's af te drukken voor een 5Mp toestel?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door porschepipoIk heb een vraag:
ik zou een digitale foto willen laten afdrukken op formaat 20x30cm in een winkel, actionshop wrs.
In welk formaat zou ik die foto best maken? 2592x1944? (het maximum op mijn ixus 50)
Gaat de kwaliteit dan nog goed zijn?
Wat zou het maximum formaat zijn om foto's af te drukken voor een 5Mp toestel?2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jente Bekijk BerichtenIk heb een nieuw fototoestel gekocht, en ik zou binnen kort een nieuw SD-kaartje willen kopen, maar ga je het verschil merken tussen een gewone Blue, een Ultra 2 en Extreme 3, of is dat de moeite niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenDat hangt af van het fototoestel. Merk? Model? Pixels?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jente Bekijk BerichtenIk heb een nieuw fototoestel gekocht, en ik zou binnen kort een nieuw SD-kaartje willen kopen, maar ga je het verschil merken tussen een gewone Blue, een Ultra 2 en Extreme 3, of is dat de moeite niet?
Zelf maak ik gebruik van een Nikon D200 en hierbij gebruik ik uitsluitend Sandisk Ultra II en Extreme III. De volgende wordt trouwens een Extreme IV... Als je in een snel(lere) DSLR trage kaarten gebruikt zoals de gewone Sandisk ga je dit effectief merken.
In gewone compactjes zal je het verschil minder merken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jente Bekijk Berichten
Voor zo'n toestel met 10MP mag je niet besparen op een geheugenkaart vind ik. De overdrachtsnelheid heb je zeker nodig.
Comment
-
Het heeft eigenlijk weinig zin:
Mega Burst Shoot Full-Resolution Image, 2 frames/sec or 1 frames/sec
Full-resolution: Max. 5 images (Standard mode), Max 3 images (Fine Mode)
Met 1 of 2 frames per seconde heb je echt geen héél snelle kaart nodig. Een Ultra II volstaat Hij neemt trouwens maximaal 5 foto's achter elkaar.
Ter vergelijking een D200:
Continuous Drive: Yes, 5 fps: 37 JPEG / 22 RAW frames
5 frames per seconde met maximaal 37 foto's achter elkaar (JPEG, hoogste resolutie, beste kwaliteit).
Hier is een snelle kaart dus wel handig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jente Bekijk Berichten
hier kan je goede kaartjes kopen aan interessante prijzen.
Comment
Comment