Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Cé911 Bekijk Berichten
    Ik heb een Canon Powershot S3 IS met polarisatiefilter, ben er heel tevreden mee
    gebruik je die filter veel? ik vind 't wel een mooi effectje maar enkel voor nu en dan, in sommige vallen vind ik 't behoorlijk storend

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
      ASA en ISO is idem . Het hangt er vanaf hoe oud je bent .
      Ik verwar ze ook soms nog.

Comment

Er is een kleine bedenking : De " gevoeligheid " gaat bij ons slechts tot 400 ASA en naar ik gehoord heb is dat voor de FZ50 tot 3200 ASA . De " ruis " bij slechte weeromstandigheden en zwaar inzoemen is bij ons al een groot probleem , dus ben ik wel benieuwd wat dat bij jou gaat geven .
        gaat die maar tot iso 400? en ik die dacht dat de ruis die soms in jullie foto's zit lag aan hoge isowaarden idd wel een nadeel dan als ie zo gevoelig is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
          gaat die maar tot iso 400? en ik die dacht dat de ruis die soms in jullie foto's zit lag aan hoge isowaarden idd wel een nadeel dan als ie zo gevoelig is...
          ik heb bij een test gelezen dat er een betere ruisonderdrukking zat op de 50, dat er iets van aan ie, dat laat ik in het midden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jente Bekijk Berichten
            het "nadeel" is dat mijn pa bij analoog blijft, zijn digitale "droom" kost een heel klein beetje te veel
            van wat droomt ie als ik vragen mag?

btw das geen nadeel, de meeste dingen zijn toch 't zelfde bij analoog en digitaal...
            met dat ik voor school volledig analoog moet werken blijft m'n digitale zelfs buiten de opdrachten wel eens vaker liggen nu... dia's alleen jammer dat ze zo verdomd duur zijn om te ontwikkelen (en de films zijn ook niet bepaald goedkoop)

Comment

van wat droomt ie als ik vragen mag?

btw das geen nadeel, de meeste dingen zijn toch 't zelfde bij analoog en digitaal...
              met dat ik voor school volledig analoog moet werken blijft m'n digitale zelfs buiten de opdrachten wel eens vaker liggen nu... dia's alleen jammer dat ze zo verdomd duur zijn om te ontwikkelen (en de films zijn ook niet bepaald goedkoop)
              mijn pa heeft een donker kamer

en hij droomt over een digitale rug voor een hasselblad, maar hij zou dat er nooit aan durven/willen geven.

Comment

Ongevoelig , niet ?

Inderdaad een nadeel , daarom hebben we voor 2007 enkel prachtig zomerweer besteld .

Ik heb even weer een interessant gesprek met mijn fotograafman gehad ... Conclusie : Iedereen moet verplicht analoog beginnen fotograferen .

Trouwens : Reflexhybride is volgens mij een contradictio .
                Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

en hij droomt over een digitale rug voor een hasselblad, maar hij zou dat er nooit aan durven/willen geven.
                  voor studiofotografie dan? want persoonlijk zou ik niet buiten een studio komen met zo'n toestel want das niet bepaald handig... tenzij voor architectuur kan een TC wel van pas komen

een doka? nice vooral kleur of zwart-wit of beiden?

Comment

Ik heb even weer een interessant gesprek met mijn fotograafman gehad ... Conclusie : Iedereen moet verplicht analoog beginnen fotograferen .
                    volledig mee akkoord!
                    niet gedacht dat ik dat nog ging zeggen nochtans

Comment

voor studiofotografie dan? want persoonlijk zou ik niet buiten een studio komen met zo'n toestel want das niet bepaald handig... tenzij voor architectuur kan een TC wel van pas komen

een doka? nice vooral kleur of zwart-wit of beiden?
                      voor zovel studio als "gewoon"

de doka is zowel kleur als z-w

Comment

Hasselblad ... Toen mijn manneken in 1976 stage liep bij een lokale fotograaf en fenomenale trouwreportages ed moest maken , waren ze meestal met 25000 euro aan materiaal op stap . ( Let wel , dat is 30 jaar geleden !!! )

Dus wat is veel geld ?
                        Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Hasselblad ... Toen mijn manneken in 1976 stage liep bij een lokale fotograaf en fenomenale trouwreportages ed moest maken , waren ze meestal met 25000 euro aan materiaal op stap . ( Let wel , dat is 30 jaar geleden !!! )

Dus wat is veel geld ?
                          digitale rug ligt al snel rond de 30.000 euro dacht ik, ik zou er m'n geld niet kunnen aan geven... voor dat bedrag rust ik me liever goed uit met 35mm materiaal

Comment

volledig mee akkoord!
                            niet gedacht dat ik dat nog ging zeggen nochtans
                            Voor alles is er een eerste keer ...

Ik bekijk het op een " mechanische " manier ... Ook voor autorijden of horlogemaken geldt voor mij hetzelfde principe .

Of brood bakken .
                            Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

digitale rug ligt al snel rond de 30.000 euro dacht ik, ik zou er m'n geld niet kunnen aan geven... voor dat bedrag rust ik me liever goed uit met 35mm materiaal
                              30000 nu is wel wat anders dan 25000 30 jaar geleden hé .
                              Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Voor alles is er een eerste keer ...

Ik bekijk het op een " mechanische " manier ... Ook voor autorijden of horlogemaken geldt voor mij hetzelfde principe .

Of brood bakken .
                                ah weet je eigenlijk zijn digitale en analoge reflexen (voor compacts is dit minder van toepassing) vrij vergaand gelijk... verklaart ook waarom leica op eenzelfde toestel analoge en digitale ruggen aanbiedt bv...

Maar analoog is gewoon leuker... altijd de spanning van zal 't gelukt zijn, 't zelf ontwikkelen, met een vergroter kleurcorrecties toepassen en prints maken,... => zalig!

Digitaal is zeer handig omdat 't veel goedkoper is maar ergens mis ik iets...

Comment

30000 nu is wel wat anders dan 25000 30 jaar geleden hé .
                                  jamaja ik spreek enkel over de rug hé met objectieven, statief, accesoires,... komt daar nog héél wat bij zeker als alles van hasselblad is... vind die persoonlijk wat overpriced geef me dan maar een mamiya...

Comment

jamaja ik spreek enkel over de rug hé met objectieven, statief, accesoires,... komt daar nog héél wat bij zeker als alles van hasselblad is... vind die persoonlijk wat overpriced geef me dan maar een mamiya...
                                    Manu zegt JA .
                                    Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Manu zegt JA .
                                      Manu is ne mens naar mijn hart

m'n pa heeft nog een Mamiya, kheb ergens wel zin me er weer in te verdiepen maar anderzijds... ik wil nie weten wat film daarvoor kost en gesteld dat je al een labo vindt dat 't wil ontwikkelen wat 't kost

Edith zegt dat we eignelijk off-topic aant gaan

Comment

Manu is ne mens naar mijn hart

m'n pa heeft nog een Mamiya, kheb ergens wel zin me er weer in te verdiepen maar anderzijds... ik wil nie weten wat film daarvoor kost en gesteld dat je al een labo vindt dat 't wil ontwikkelen wat 't kost

Edith zegt dat we eignelijk off-topic aant gaan
                                        Iets hobbygewijs voor als je voldoende flappen verdient ... helaas .

Maar wel leuk om te horen dat jonge snaken dit nog in stand willen houden .
                                        Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Iets hobbygewijs voor als je voldoende flappen verdient ... helaas .

Maar wel leuk om te horen dat jonge snaken dit nog in stand willen houden .
                                          professioneel is 't ook nog bruikbaar voor bepaalde doeleinden, maar als student is zoiets niet betaalbaar helaas ik vrees vooral dat die films op termijn zelfs NIET meer te krijgen zijn en dan kan ik dat toestel nooit meer gebruiken, al zou 't maar uit nostalgie zijn ik wil er ooit nog foto's mee maken, echt zalig zo'n oudere fototoestellen ALLES manueel, me like

tja helaas zijn er bij de jongeren niet zoveel liefhebbers meer van 't analoge materiaal heb ik de indruk, maar er zullen altijd wel mensen zijn die 't in stand willen houden

Comment

Working...
                                          X