Oorspronkelijk geplaatst door Cé911
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Digitale hoek
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk BerichtenASA en ISO is idem . Het hangt er vanaf hoe oud je bent .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
Er is een kleine bedenking : De " gevoeligheid " gaat bij ons slechts tot 400 ASA en naar ik gehoord heb is dat voor de FZ50 tot 3200 ASA . De " ruis " bij slechte weeromstandigheden en zwaar inzoemen is bij ons al een groot probleem , dus ben ik wel benieuwd wat dat bij jou gaat geven .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtengaat die maar tot iso 400? en ik die dacht dat de ruis die soms in jullie foto's zit lag aan hoge isowaarden idd wel een nadeel dan als ie zo gevoelig is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jente Bekijk Berichtenhet "nadeel" is dat mijn pa bij analoog blijft, zijn digitale "droom" kost een heel klein beetje te veel
btw das geen nadeel, de meeste dingen zijn toch 't zelfde bij analoog en digitaal...
met dat ik voor school volledig analoog moet werken blijft m'n digitale zelfs buiten de opdrachten wel eens vaker liggen nu... dia's alleen jammer dat ze zo verdomd duur zijn om te ontwikkelen (en de films zijn ook niet bepaald goedkoop)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtenvan wat droomt ie als ik vragen mag?
btw das geen nadeel, de meeste dingen zijn toch 't zelfde bij analoog en digitaal...
met dat ik voor school volledig analoog moet werken blijft m'n digitale zelfs buiten de opdrachten wel eens vaker liggen nu... dia's alleen jammer dat ze zo verdomd duur zijn om te ontwikkelen (en de films zijn ook niet bepaald goedkoop)
en hij droomt over een digitale rug voor een hasselblad, maar hij zou dat er nooit aan durven/willen geven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtengaat die maar tot iso 400? en ik die dacht dat de ruis die soms in jullie foto's zit lag aan hoge isowaarden idd wel een nadeel dan als ie zo gevoelig is...
Inderdaad een nadeel , daarom hebben we voor 2007 enkel prachtig zomerweer besteld .
Ik heb even weer een interessant gesprek met mijn fotograafman gehad ... Conclusie : Iedereen moet verplicht analoog beginnen fotograferen .
Trouwens : Reflexhybride is volgens mij een contradictio .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jente Bekijk Berichtenmijn pa heeft een donker kamer
en hij droomt over een digitale rug voor een hasselblad, maar hij zou dat er nooit aan durven/willen geven.
een doka? nice vooral kleur of zwart-wit of beiden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk BerichtenIk heb even weer een interessant gesprek met mijn fotograafman gehad ... Conclusie : Iedereen moet verplicht analoog beginnen fotograferen .
niet gedacht dat ik dat nog ging zeggen nochtans
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtenvoor studiofotografie dan? want persoonlijk zou ik niet buiten een studio komen met zo'n toestel want das niet bepaald handig... tenzij voor architectuur kan een TC wel van pas komen
een doka? nice vooral kleur of zwart-wit of beiden?
de doka is zowel kleur als z-w
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jente Bekijk Berichtenmijn pa heeft een donker kamer
Dus wat is veel geld ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk BerichtenHasselblad ... Toen mijn manneken in 1976 stage liep bij een lokale fotograaf en fenomenale trouwreportages ed moest maken , waren ze meestal met 25000 euro aan materiaal op stap . ( Let wel , dat is 30 jaar geleden !!! )
Dus wat is veel geld ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtenvolledig mee akkoord!
niet gedacht dat ik dat nog ging zeggen nochtans
Ik bekijk het op een " mechanische " manier ... Ook voor autorijden of horlogemaken geldt voor mij hetzelfde principe .
Of brood bakken .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtendigitale rug ligt al snel rond de 30.000 euro dacht ik, ik zou er m'n geld niet kunnen aan geven... voor dat bedrag rust ik me liever goed uit met 35mm materiaal
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk BerichtenVoor alles is er een eerste keer ...
Ik bekijk het op een " mechanische " manier ... Ook voor autorijden of horlogemaken geldt voor mij hetzelfde principe .
Of brood bakken .
Maar analoog is gewoon leuker... altijd de spanning van zal 't gelukt zijn, 't zelf ontwikkelen, met een vergroter kleurcorrecties toepassen en prints maken,... => zalig!
Digitaal is zeer handig omdat 't veel goedkoper is maar ergens mis ik iets...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten30000 nu is wel wat anders dan 25000 30 jaar geleden hé .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtenjamaja ik spreek enkel over de rug hé met objectieven, statief, accesoires,... komt daar nog héél wat bij zeker als alles van hasselblad is... vind die persoonlijk wat overpriced geef me dan maar een mamiya...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk BerichtenManu zegt JA .
m'n pa heeft nog een Mamiya, kheb ergens wel zin me er weer in te verdiepen maar anderzijds... ik wil nie weten wat film daarvoor kost en gesteld dat je al een labo vindt dat 't wil ontwikkelen wat 't kost
Edith zegt dat we eignelijk off-topic aant gaan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk BerichtenManu is ne mens naar mijn hart
m'n pa heeft nog een Mamiya, kheb ergens wel zin me er weer in te verdiepen maar anderzijds... ik wil nie weten wat film daarvoor kost en gesteld dat je al een labo vindt dat 't wil ontwikkelen wat 't kost
Edith zegt dat we eignelijk off-topic aant gaan
Maar wel leuk om te horen dat jonge snaken dit nog in stand willen houden .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk BerichtenIets hobbygewijs voor als je voldoende flappen verdient ... helaas .
Maar wel leuk om te horen dat jonge snaken dit nog in stand willen houden .
tja helaas zijn er bij de jongeren niet zoveel liefhebbers meer van 't analoge materiaal heb ik de indruk, maar er zullen altijd wel mensen zijn die 't in stand willen houden
Comment
Comment