Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat ik dit topic nog niet eerder heb bezocht... Shame on me!
    Allemaal mensen naar m'n hartje .

Als alledaags digitaaltje gebruik ik een Panasonic DMC-FX8. Niets speciaals, hoewel ik er onwaarschijnlijk tevreden van ben. Beeldkwaliteit is uitermate goed, tis handig en klein, start heel snel op voor een niet-reflex toestel, en de 16:9 breedbeeldfunctie komt vaak goed uit, aangezien de foto dan heel het scherm van m'n laptop vult.

Voor het echte werk gebruik ik een Nikon D80, met 70-200 objectief. Fantastisch toestel is het enige wat ik erover kan zeggen.
    Voor foto's zie m'n 300TD topic, Avantus' A4 topic, en bij 'meetings' het topic over deze twee.
    K'moet zeker nog het toestel leren 'fijn-hanteren', maar daar zal ik me eens mee bezighouden na de examens.

En als analoog toestel heb'k een Nikormat, die m'n vader gekocht heeft op z'n 14 jaar (1966). Zalig toestel om mee te werken.

Fantastische toestellen en foto's hier al tegengekomen!
    Last edited by ; 21/12/2006, 22:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
      professioneel is 't ook nog bruikbaar voor bepaalde doeleinden, maar als student is zoiets niet betaalbaar helaas ik vrees vooral dat die films op termijn zelfs NIET meer te krijgen zijn en dan kan ik dat toestel nooit meer gebruiken, al zou 't maar uit nostalgie zijn ik wil er ooit nog foto's mee maken, echt zalig zo'n oudere fototoestellen ALLES manueel, me like

tja helaas zijn er bij de jongeren niet zoveel liefhebbers meer van 't analoge materiaal heb ik de indruk, maar er zullen altijd wel mensen zijn die 't in stand willen houden
      het is niet omdat er jongeren zijn die digitaal gaan, dat ze geen intresse hebben ik het analoge, ik zit ook soms in de doka, neem ook analoge fotos, maar voor gewoon huis-tuin-keukengebruik vind ik digitaal gemakkelijk. En zo doe ik nog iets met mijn vader, tot soms ergenis van mijn ma

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jente Bekijk Berichten
        het is niet omdat er jongeren zijn die digitaal gaan, dat ze geen intresse hebben ik het analoge, ik zit ook soms in de doka, neem ook analoge fotos, maar voor gewoon huis-tuin-keukengebruik vind ik digitaal gemakkelijk. En zo doe ik nog iets met mijn vader, tot soms ergenis van mijn ma
        Dat is waar.

Ik zou dolgraag zelf m'n eigen foto's kunnen ontwikkelen.

Comment

professioneel is 't ook nog bruikbaar voor bepaalde doeleinden, maar als student is zoiets niet betaalbaar helaas ik vrees vooral dat die films op termijn zelfs NIET meer te krijgen zijn en dan kan ik dat toestel nooit meer gebruiken, al zou 't maar uit nostalgie zijn ik wil er ooit nog foto's mee maken, echt zalig zo'n oudere fototoestellen ALLES manueel, me like

tja helaas zijn er bij de jongeren niet zoveel liefhebbers meer van 't analoge materiaal heb ik de indruk, maar er zullen altijd wel mensen zijn die 't in stand willen houden
          Wanhoop niet . Vinyl ging ook verdwijnen , maar er waren blijkbaar freakskes ( me too ) genoeg om de zalig geurende schijven te blijven kopen .

Nu zijn ze superhip in DJmilieu's .
          Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jente Bekijk Berichten
            tuurlijk zijn er nog en gelukkig maar!

doka is zalig hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
              Ik zou dolgraag zelf m'n eigen foto's kunnen ontwikkelen.
              wat houdt je tegen? gewoon doen!
              't komt ietsje duurder uit natuurlijk maar 't is veel leuker...

Comment

tuurlijk zijn er nog en gelukkig maar!

doka is zalig hé
                geweldig, 2 jaar geleden hadden wij int school GWP fotografie, iedereen vond dat stom, ik vond het de tofste GWP ooit. Z-W fotos nemen, ontwikkelen, afdrukken.
                Een doka is ook voor iedereen anders, en is niet geschikt voor een slordige persoon, je moet alles weten liggen, maar dat is zo tof het sfeertje dat daar rondhangt, pikdonker, zalig. Dat tegenover de "print" knop, neen, dat zijn geen foto's

Comment

wat houdt je tegen? gewoon doen!
                  't komt ietsje duurder uit natuurlijk maar 't is veel leuker...
                  Je hebt gelijk...
                  Ga me er echt eens in verdiepen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
                    Wanhoop niet . Vinyl ging ook verdwijnen , maar er waren blijkbaar freakskes ( me too ) genoeg om de zalig geurende schijven te blijven kopen .

mja als ik zie hoeveel duurder de films zijn geworden en hoe moeilijk je sommige types al vindt zit ik er soms toch wel eens mee in...
                    mja waarschijnlijk zal 't wel blijven bestaan maar de moeilijkheid zal dan zijn om een labo te vinden die 't ontwikkelt...

onlangs nog een vrij groot labo in omgeving Kortrijk gecontacteerd waar m'n vader indertijd nog vaak mee heeft samengewerkt omdat ik diafilms had die moesten ontwikkeld worden... krijg ik daar als antwoord dat ze 't niet meer doen, dat dia tot 't verleden behoort

Ik moet 't eerste digitale beeld nog zien dat kan tippen aan dia's! Dia's kunnen meer contrast aan en de kleuren zijn ook beter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten

en vooral superduur ik dacht €10/plaat
                      2015 BMW F11 520dA
                      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                        en vooral superduur ik dacht €10/plaat
                        das toch zo duur niet? ik bedoel als je ziet wat een cd kost...

Comment

das toch zo duur niet? ik bedoel als je ziet wat een cd kost...
                          goeie vinyldraaiers kosten toch ook wel wat hé bovendien heb je niet de mogelijkheid om de cd's die je al hebt op vinyl te zetten, omgekeerd wel
                          2015 BMW F11 520dA
                          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                            goeie vinyldraaiers kosten toch ook wel wat hé bovendien heb je niet de mogelijkheid om de cd's die je al hebt op vinyl te zetten, omgekeerd wel

tja das waar maar 't is nog doenbaar... als 't zo verdergaat met fotografie daarintegen 8,86€ voor gewoon een diafilmke te ontwikkelen... waar gaat da eindigen (er zijn wel iets goedkopere labo's maar veel goedkoper zal je nu ook nie vinden wss)

Comment

• vraagje voor de gevoeligeplaatkenners ...

Verslijt een flits eigenlijk? Worden die lampen slechter naarmate je ze meer gebruikt.

Ik heb het dan vooral over de flitsen van gewone digitale huis-tuin-en-keuken-toestellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten
                                vraagje voor de gevoeligeplaatkenners ...

Verslijt een flits eigenlijk? Worden die lampen slechter naarmate je ze meer gebruikt.

Ik heb het dan vooral over de flitsen van gewone digitale huis-tuin-en-keuken-toestellen
                                nee

alles verslijt natuurlijk wel op termijn maar zo'n flits zou al enorm veel moeten gebruikt worden eer je iets van verschil zou ondervinden

Comment

• Leuk/handig tooltje voor menig (amateur)fotograaf onder ons:

opanda, digitalfilm, powerexif, iexif, photofilter, digital, film, exif, editor, gps, iptc, photography, software, velvia, rvp, fuji, kodak, professional

Hiermee kan je in IE of Firefox via de rechter muisknop de exif opvragen van een foto die je op de site ziet.

Comment

• Mijn vriedin heeft een foto met Bart Peeters op concert van Clouseau.
                                    Probleem, flits stond niet op ...

Kan er iemand met kennis van zaken die foto wat fixen?

http://www.vtm.be/auto/forum/attachm...1&d=1167488513
                                    Last edited by ; 26/12/2007, 23:35.

Comment

• Dat is wel heel extreem ze kerel

Last edited by Synchromesh; 06/01/2008, 21:53.
                                      Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Comment

• Thx! Schitterend man. Ja i know, maar laat haar haar pleziertje.

Edith dankt Mbman ook!

Comment

Working...
                                          X