Om eerlijk te zijn, de eerste Nikon die me écht doet watertanden....
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Digitale hoek
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroemhttp://www.nital.it/press/2005/d200.php
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroemhttp://www.nital.it/press/2005/d200.php
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CCDik wil best wel je 50mm overnemen
Dit zou moeten werken:
anders op Nital.it en daar zoeken op D200
Comment
-
Nog een nieuw merk
Acer breidt zijn gamma van home entertainment apparaten uit met de introductie van de Acer CS-6530. De digitale camera die ontworpen werd om de digitale woning verder te vernieuwen.
Met de introductie van deze nieuwe compacte en gebruiksvriendelijke digitale camera, zet Acer zijn ongeëvenaarde inspanning naar een volledig gamma gebruiksvriendelijke digitale entertainmentapparaten voort, zodat een groeiend aantal thuisgebruikers kan genieten van de kracht en flexibiliteit van digitale media.
Het veelzijdige en intuïtieve gamma digitale camera’s van Acer, is het ideale accessoire voor uw “digitale woning�. Deze innoverende camera’s, ontworpen om elk gedenkwaardig moment vast te leggen en om te zetten in digitale schatten om eeuwig te koesteren, bevatten geavanceerde technologie.
Praktische functies
De nieuwe elegante en gesofistikeerde camera is uitgerust met tal van praktische functies waarmee de trends en stijl van het moderne leven kunnen worden vastgelegd. Deze camera, met eenvoudige en gebruiksvriendelijke bedieningen, heeft een handige zoeker voor perfecte natuurlijke lichtopnames, een ingebouwde flits met verschillende modi om “rode ogen� te voorkomen en werd ontworpen om comfortabel te passen in de handpalm.
Prachtige beelden
De ultraplatte 6 mega-pixel Acer CS-6530 heeft een 1/2,5� CCD sensor, een 3x optische/4x digitale gecombineerde zoom, een breed 2,5� TFT LCD-scherm, een herlaadbare lithium-ion batterij die minimaal 100 foto’s ondersteunt, een 6 cm Macromodus en maximum 2816 x 2112 resolutie. Het toestel is elegant, licht, gebruiksvriendelijk en gemakkelijk te dragen dankzij zijn gereduceerde grootte. Met de nieuwe Acer CS-6530 camera kunnen zelfs korte video’s worden opgenomen om op te slaan en te bekijken om een eindeloze digitale ervaring te creëren. De Acer digitale camera’s hebben een garantie van twee jaar. (KDR)
En dan heb je nog dit:
Digitale fototoestellen bieden in optimale lichtomstandigheden vaak prima kwaliteit. In duistere omgevingen durft het resultaat nogal eens tegenvallen. Olympus heeft daarom de DIGITAL 600 ontworpen om ook ’s avonds of in de vroeg uurtjes de leukste foto’s te nemen met een onberispelijke kwaliteit.
Feest
Met de 6.0 miljoen pixels DIGITAL 600 maakt u op elk moment van de dag de mooiste foto's. Maar dankzij de innovatieve BrightCapture-technologie begint het feest 's avonds pas echt. Het grote LCD-scherm van 6,4 cm toont immers een beeld dat 4,5 keer zo helder is als dat van een conventionele LCD, zodat u ook in het donker prima kunt zien wat u fotografeert. Daarnaast zijn 6 van de 23 scèneprogramma's speciaal bedoeld voor donkere omstandigheden – en dat maakt het gebruik van deze camera wel heel erg gemakkelijk. Deze stijlvolle compacte digitale camera, beschikbaar in het donkerblauw, donkerrood of zilverkleurig, heeft een 3x optsiche zoom en een weersbestendige metalen behuizing.
Perfect voor nachtelijke opnamen
Overdag valt er natuurlijk van alles te zien en te beleven, maar de meeste diners, concerten en feesten komen pas echt op gang als het buiten donker wordt. En doorgaans zijn dat juist de leuke en gedenkwaardige momenten die u graag op foto vastlegt. Vaak laten deze foto's echter veel te wensen over: ze zijn onderbelicht omdat de omstandigheden te donker zijn, of juist overbelicht wanneer de flits veel te fel is. Omdat ook het kader van de opname in het donker moeilijk te bepalen is, staan voorwerpen er soms maar half op. Om dit euvel te verhelpen heeft Olympus een camera ontworpen die prima functioneert bij slechte lichtomstandigheden en altijd garant staat voor een optimaal resultaat. De DIGITAL 600 met een resolutie van 6,0 miljoen pixels voldoet aan alle specifieke wensen van de doorgewinterde nachtbraker. Dankzij de innovatieve BrightCapture-technologie zorgt deze camera voor fantastische foto's tijdens het volgende feest, concert of diner.
23 scèneprogramma's
De DIGITAL 600 is niet zo maar een digitale camera. Met een resolutie van 6,0 miljoen pixels en een uiterst precieze 3x zoomlens staat deze camera garant voor een uitmuntende beeldkwaliteit. Met 23 scèneprogramma's beschikt u bovendien altijd over de juiste instellingen voor de meest uiteenlopende situaties, zoals portretten, landschappen en zelfs onderwateropnamen (wanneer gebruik wordt gemaakt van het optionele onderwaterhuis). Dit weersbestendige model biedt tevens een filmopnamefunctie en een Super Macro-functie voor adembenemende close-ups. Verder is de DIGITAL 600 bijzonder eenvoudig te bedienen dankzij de handige helpfunctie die op de grote LCD van 6,4 cm een korte en heldere beschrijving geeft van het doel en de werking van de verschillende camerafuncties.
Adviesprijs
De DIGITAL 600 biedt uiteraard ondersteuning voor PictBridge: compatibel met de nieuwe P-11 dye-sublimation printer van Olympus drukt u uw opnames thuis af is slechts 33 seconden. De DIGITAL 600 wordt geleverd met de Olympus Master-software en kan in combinatie met de optionele PT-029 onderwaterhuis tot op 40 meter onder de zeespiegel gebruikt worden. De adviesprijs bedraagt 349€. (KDR)
Comment
-
Nieuwe DSLR lens:
Tamron brengt dit najaar de nieuwe AF55-200mm F/4-5.6 Di-II MACRO LD (Model A15), een tele-zoom lens speciaal ontworpen voor digitale SLR camera’s, op de markt. Deze lens is vooral bedoeld voor semi-professionele en professionele fotografen die niet tevreden zijn met de standard zoom lens die meegeleverd werd bij hun digitale SLR camera. Deze Tamron-lens kan dan als goed alternatief gebruikt worden aan een betaalbare prijs. De adviesprijs bedraagt 199 euro. Deze lens zorgt voor dynamische telelens shots. Vooral sportfotografen, landschap- en portretfotografen kunnen hun hart ophalen met dit product. Aan het comfort is ook gedacht. De lens is iets kleiner en weegt slechts 295 gram. (KDR)
Wel een zacht prijsje allezinds....
Comment
-
Ik begin er meer en meer aan te denken om tijdens het eindejaar ook een dslr te kopen. Ik denk al een tijdje aan een Canon 350d. Voornamelijk omdat hij toch wat compacter is dan de D50 van Nikon.
Maar buiten de prijs natuurlijk is er toch 1 ding dat mij tegenhoudt, de grootte van het toestel. Ik neem voornamelijk foto's op vakantie en dan lijkt het mij toch niet echt handig om zo'n groot toestel altijd mee te sleuren. Enfin, ik ga er nog eens goed over denken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door X5Ik begin er meer en meer aan te denken om tijdens het eindejaar ook een dslr te kopen. Ik denk al een tijdje aan een Canon 350d. Voornamelijk omdat hij toch wat compacter is dan de D50 van Nikon.
Maar buiten de prijs natuurlijk is er toch 1 ding dat mij tegenhoudt, de grootte van het toestel. Ik neem voornamelijk foto's op vakantie en dan lijkt het mij toch niet echt handig om zo'n groot toestel altijd mee te sleuren. Enfin, ik ga er nog eens goed over denken.
ff opgezocht:
Pentax *ist D=129 x 95 x 60 mm
350D=127 x 94 x 64 mm
D50=133 x 102 x 76 mm
5D=131 x 93 x 67 mm
Anders eens kijken naar goeie prosumer, die zijn kleiner, veel goedkoper en hebben een soms even groot bereik.
Tja, de grootte dat is gewoon een SLR feit. De meesten willen hem zelf zo groot mogelijk. En de prijs tja...rekenen dan nog maar een paar 100€ bij aan extra's buiten de body. Het is een ganse inverstering...
btw, 1500€ betalen om hem 2 maanden per jaar te gebruiken is toch nogal veel denk je niet ? Maar als geld geen probleem is dan ziet het er goed uit voor u
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroemDe 350D is echt wel klein. Net als de Minolta 5D. Anders eens kijken naar Pentax ist D, die is waarschijnlijk de kleinste DSLR.
ff opgezocht:
Pentax *ist D=129 x 95 x 60 mm
350D=127 x 94 x 64 mm
D50=133 x 102 x 76 mm
5D=131 x 93 x 67 mm
Anders eens kijken naar goeie prosumer, die zijn kleiner, veel goedkoper en hebben een soms even groot bereik.
Tja, de grootte dat is gewoon een SLR feit. De meesten willen hem zelf zo groot mogelijk. En de prijs tja...rekenen dan nog maar een paar 100€ bij aan extra's buiten de body. Het is een ganse inverstering...
btw, 1500€ betalen om hem 2 maanden per jaar te gebruiken is toch nogal veel denk je niet ? Maar als geld geen probleem is dan ziet het er goed uit voor u
In vgl met de D50 is de 350d redelijk klein ja. Ik heb ze al eens vergeleken in de winkel qua grootte.
Hem enkel in de vakantie gebruiken zal ik ook niet doen denk ik. Ik begin meer en meer interesse te krijgen in fotografie en zou er dan ook wel wat meer tijd aan willen besteden.
1500€ ga ik er trouwens zeker niet aan geven. Onlangs heb ik de D50 kit met 1GB geheugen gezien in promotie voor 750€. Lenzen is iets voor later. De 350d is iets duurder maar 1500€ ben ik toch niet van plan om uit te geven.
Maar als het iets is geworden zal ik zeker hier iets laten weten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroemAh gij zijt zoeen
Dit zou moeten werken:
http://fradlis.com/leak200.htm
anders op Nital.it en daar zoeken op D200
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door X5Ik begin er meer en meer aan te denken om tijdens het eindejaar ook een dslr te kopen. Ik denk al een tijdje aan een Canon 350d. Voornamelijk omdat hij toch wat compacter is dan de D50 van Nikon.
En ivm de grootte ook: hoe groter hij is hoe meer grip je hebt en hoe stabieler je hem kan houden dus in die optiek is een streven naar zo klein mogelijk ook niet zo ideaal...
Maar ja jij moet uitmaken voor uzelf wat er voor jou het belangrijkst is en kzou zeggen neem gerust uw tijd, tgaat over een serieuze investering en dan moet het wel helemaal uw gedacht zijn hé. Moest je nog vragen over iets hebben zijn wij altijd bereid u te helpen Veel succes in uw zoektocht!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turboVraagje
kan je een gewone digitale camera beschadigen door een foto te nemen van iets dat véél "licht" afgeeft?
Bvb: foto nemen van autogene lastoorts of van gewoon elektrode/mig-mag/tig-lassen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fanhmm goeie vraag, voor zover ik weet kan dat geen kwaad... de zon is de grote uitzondering omwille van het uvlicht dat ze uitzendt, dat kan wel schade veroorzaken maar erg fel licht op zich kan geen kwaad denk ikA Twist of the Wrist
Comment
-
Kan zeker wél kwaad
Er zijn genoeg gevallen die zeggen dat het geen probleem is maar dat is puur willekeurig. Een aantal procent heeft een probleem en dan anderen niet. Het is met andere woorden een berekend risico die je maar beter niet neemt.
Tzou in het ergste geval wel eens kunnen dat je sensor er blijvende van schade zal overhouden.
Don't to it zou ik zeggen
btw, vb 1 is geen probleem, maar vb 2 zou ik niet zomaar willekeurig proberen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroemKan zeker wél kwaad
Er zijn genoeg gevallen die zeggen dat het geen probleem is maar dat is puur willekeurig. Een aantal procent heeft een probleem en dan anderen niet. Het is met andere woorden een berekend risico die je maar beter niet neemt.
Tzou in het ergste geval wel eens kunnen dat je sensor er blijvende van schade zal overhouden.
Don't to it zou ik zeggen
btw, vb 1 is geen probleem, maar vb 2 zou ik niet zomaar willekeurig proberen
Comment
Comment