Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
    Ik denk dat Kristal en Manu in de beste positie zijn om te weten of dat is wat jij zoekt aangezien zij veel ervaring met dat toestel hebben maar ik denk dat 't zeker wel geschikt is, te zien aan wat Kristal en Manu hier vaak posten zijn daar zeker deftige autosportfoto's mee te maken
    Kristal,Manu... ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
      Kijk he jongens, ik bewonder jullie kennis over die toestelen maar ik ken er geen kl*ten van. (Nog niet).

Ik zoek dus 'n goede camera om autosport foto's te maken (nivea: F40fan,Atenza,Override etc.). Vandaag toch wel gemerkt dat mijn digitaaltje toch wel 'n beetje te traag is om een wagen te volgen.

Advies graag!
      Moest ik autosport foto's willen maken, ik zou voor een spiegelreflex gaan, juist omwille van het feit van de adaptieve lens en de meestal snellere fotografeertijden

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
      Oei, iets te hoog gegrepen dan , noem eens wat op... zoveel ken ik er niet van

Die van Denniske ziet er ook degelijk uit
      Die van Dennis is ook degelijk. Canon EOS400D

grmbl, ik wist nog dat'k daar op gepakt ging worden
      Ok, geen spiegelreflex, gwn een goede camera met dito lens. Heb je toevallig enkele voorbeelden of linkjes met prijzen?
      Een flits kunnen afzetten bij zo een toestelleke is echt enorm eenvoudig. Ik lees amper handleidingen en ik ben er toch altijd vrij snel mee weg. Je moet echt wel geïnteresseerd zijn in foto's trekken er veel mee bezig zijn, dan alleen zal je mooie foto's maken. Je moet niet verwachten dat je een DSLR koopt en ineens heb je prachtige beelden. Weggegooid geld

Met zo een resultaat (is getrokken aan dat overdekte verhoog denk ik) zou ik tevreden zijn, mss later ooit eens een photo-vestje proberen te bemachtigen. Eerst de camera

Dat is mooi, met een beetje oefening en geluk kan je dat ook verkrijgen met een gewoon simpel toestel.

Hieronder vind je enkele fotokes die ik genomen heb met een toestel dat ik voor die dag even van de vriendin geleend had. Ik had er nog niet mee gewerkt en het resultaat valt wel goed mee vind ik. Het is gewoon oefenen en mocht ik het langer in mijn bezit hebben, zou het ook veel beter gaan want nu vind ik het maar een matig resultaat.

Bijgevoegde Bestanden

Comment

Kristal,Manu... ?
        Zoals mijn zoon al zei , het volstaat .

Het is een zalig toestel , ook voor beginners zoals jij en ik .

Enig nadeel is de lichtgevoeligheid : 400 ISO max , dus niet zo schitterend bij slecht weer .
        Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

• OWja, vergeten te zeggen...de camera was een sony DSW-W100

Comment

• En soms loopt het ook wat fout (kwam omdat ik had ingezoomd en daardoor een veel te klein canvas had voor mijn auto en daardoor wat mislukt). Maar toch vrij scherp voor zo'n klein ding vind ik.

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten

Dat is mooi, met een beetje oefening en geluk kan je dat ook verkrijgen met een gewoon simpel toestel.

Hieronder vind je enkele fotokes die ik genomen heb met een toestel dat ik voor die dag even van de vriendin geleend had. Ik had er nog niet mee gewerkt en het resultaat valt wel goed mee vind ik. Het is gewoon oefenen en mocht ik het langer in mijn bezit hebben, zou het ook veel beter gaan want nu vind ik het maar een matig resultaat.

ik heb een volgeling

Comment

• die fucking resize functie van het forum verkloot het hele spel wel een beetje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
                  Zoals mijn zoon al zei , het volstaat .

Het is een zalig toestel , ook voor beginners zoals jij en ik .

Enig nadeel is de lichtgevoeligheid : 400 ISO max , dus niet zo schitterend bij slecht weer .
                  Ben jij volgende week in zolder? Men spreekt vooral lof over de stabilisator en het ultrahandige LCD-schermpje.

Comment

• @TTN, voor de eerste keer dat jij dat toestel in je handen had zijn dat mooie foto's. Dat toestel van Kristal spreekt me wel hard aan

Comment

ik heb een volgeling
                      over de camera: ik vind het vrij dom om een startbudget van 1000€ neer te leggen om een DSLR te kopen als je nog niet kan werken met een gewoon toestelleke.

over de foto's: dat is zonder fotoshop aangepast hé . Met uw photoshopkunnen zou hij waarschijnlijk pakken beter ogen

Comment

over de camera: ik vind het vrij dom om een startbudget van 1000€ neer te leggen om een DSLR te kopen als je nog niet kan werken met een gewoon toestelleke.
                        Gaat ook niet gebeuren

Comment

• maar euh ... kan er nu nog eigenlijk iemand op m'n oorspronkelijke vraag antwoorden?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Ben jij volgende week in zolder? Men spreekt vooral lof over de stabilisator en het ultrahandige LCD-schermpje.
                            We weten het nog niet zeker jongen . Het is pokkedruk hier en 14 juli beginnen de Gentse feesten en die vergen heel wat voorbereidingen .

Je hoort het zeker als we komen .

Stabi en scherm zijn inderdaad de max .
                            Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

die fucking resize functie van het forum verkloot het hele spel wel een beetje
                              zelfs in m'n frustraties volg je me

Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten

over de foto's: dat is zonder fotoshop aangepast hé . Met uw photoshopkunnen zou hij waarschijnlijk pakken beter ogen

rood: vind ik ook

en over m'n photoshopkunnen... ik kan met photoshop werken maar als ik hier een foto post is dat altijd ZONDER photoshop, ik hou niet van photoshop, heb ik geen voldoening van... die foto van ik weet al niet meer wie een paar dagen terug was een uitzondering omdat ik vond dat die wel een kleine boost kon gebruiken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                maar euh ... kan er nu nog eigenlijk iemand op m'n oorspronkelijke vraag antwoorden?
                                geduld is een schone deugd jongeman ik wil morgen wel eens kijken

En er zijn hier al toestellen de revue gepasseerd die wel passen in wat je zoekt denk ik zoals die Powershot S5 IS

Comment

• Ik verkoop anders mijn oud (ongeveer 1 jaar oud) toestel.

Samsung PRO815.

Megapixel 8 megapixel

Maximale resolutie 3264 x 2448 pixels
                                  Formaat beeldsensor 0,43 inch
                                  Beeldverhouding 3:2, 4:3
                                  Opslagmedium CompactFlash
                                  Bestandsformaten Tiff, RAW

Optische specificaties
                                  Lens 28 - 420 mm
                                  Optische zoom 15 x
                                  Digitale zoom 4 x
                                  Scherpstelling automatisch, handmatig

Foto's maken
                                  Zoeker LCD, LCD viewfinder
                                  LCD-scherm 3,5 inch
                                  Serieopname

Belichting
                                  Lichtmeting meerveldsmeting, centrumgericht, spotmeting
                                  Diafragmavoorkeuze
                                  Sluitertijdvoorkeuze
                                  Sluitertijden 15 - 1/4000 sec.
                                  ISO-waarden 50, 100, 200, 400
                                  AE programma 'sportret, macro, avondopname, landschap, vuurwerk, sneeuw, strand
                                  Histogram

Flitsen
                                  Richtgetal flitser 6 m
                                  Flitsprogramma auto, anti rode-ogen, invulflits, slow sync, uit
                                  Externe flitser

Video opnames
                                  Videofunctie video met geluid
                                  Maximale videoresolutie 640 x 480
                                  Frames per seconde (FPS) 25

Overige functies
                                  Printfunctie Voedingaccu, DC
                                  Aansluiting(en) USB, USB 2.0, video-out

Overige bijzonderheden
                                  incl.software.
                                  Gewicht 870 gram
                                  Kleur(en) zwart
                                  Afmetingen (H x B x D)8,7 x 13,6 x 7,9 cm

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

geduld is een schone deugd jongeman ik wil morgen wel eens kijken

En er zijn hier al toestellen de revue gepasseerd die wel passen in wat je zoekt denk ik zoals die Powershot S5 IS

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Mijn vader gebruikt een Canon Powershot Pro1, om 'mee te raggen', zeg maar. D.w.z., dat ligt los op de grond van z'n auto, dat valt, dat wordt niet onderhouden, dat werkt in zanderige omgevingen (werven, etc), enzovoort...

En het is een magnifiek digitaal toestel!
                                      Prachtige kwaliteit, handig ongelooflijk, en eigelijk redelijk snel qua software. Ook in vergelijking met een DSLR.

Ik kan dit toestel alleen maar aanraden.

Ik heb het ding eens laten vallen van op 'hoofdhoogte', op een klinkervloer, en dat ding is met de rand van het objectief eerst op die stenen geknald. Ik dacht echt van 'tja, dit is naar de zak hé'... toch niet. Er zit een deukje in de lensrand, en that's it. Dat ding werkte perfect. (is nu al een dikke twee jaar geleden, en het ding wordt nog steeds 'mishandeld', en het levert nog stuk voor stuk hoog-kwalitatieve foto's af).

En inderdaad, zoals hierboven reeds aangehaald, je hebt geen top-of-the-line, 1500 euro toestel nodig om toffe, geslaagde foto's te nemen. Veel hangt inderdaad af van de creativiteit, eigenheid, 'inzet' van de fotograaf.
                                      Ik gebruik naast de Nikon D80 ook nog een supersimpele Panasonic Lumix DMC-FX8, en dat toestelletje verbaasd me ook keer op keer. Rijkheid qua kleuren, mooi contrast, scherp, etc. En ongelooflijk handig (is amper een centimeter dun, en even 'groot' als een deftig visitekaartje), dus je hoeft zoiets niet 'mee te sleuren' zoals zo'n onhandige spiegelreflex.

Je hebt tonnen mogelijkheden wat je keuze van toestel betreft. Gewoon niet willen 'overdrijven', zeker als je een beginner bent.

(bij de weg, ik geef ook toe dat ik nog maar een beginner ben, en ook wss een amateur zal blijven, en dus dat die D80 voor mij 'overrated material' is... maar nonetheless, ik heb de mogelijkheid om ermee te werken, dus die kans laat ik dan ook niet liggen. Ik heb al zéér veel geleerd sinds ik met dit toestel, en verschillende objectieven werk.)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        ...Canon Powershot Pro1...
                                        Precies wel de professionele categorie en navenante prijs....

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                          Precies wel de professionele categorie en navenante prijs....

Nouja...

Je moet wel 'iet of wat kwaliteit' hebben natuurlijk hé.

De eerste digicam die ik mij kocht was zo'n Fuji A340 ding. Dat kostte tegen de 300 euro, denk ik... maar tis wel het slechtste toestel da'k ooit in mijn handen heb gehad.
                                          Je had bijna het 'wegwerpgevoel'....

Geef mij dan maar zo'n Pro1, voor het dubbele van die prijs.

(ok ok, we spreken inderdaad niet over dezelfde 'periode' van aankoop, maar toch...)

Comment

Working...
                                          X