Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Sels Bekijk Berichten
    Nu wil ik al een Nikon D80 kopen ipv de Canon EOS 400D...

Pfff... Moeilijk..

waarom heb je die D70 eigenlijk weggedaan als ik vragen mag?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
      waarom heb je die D70 eigenlijk weggedaan als ik vragen mag?
      Omdat ik zin in iets nieuws had.

Comment

• Zijn filters noodzakelijk voor uw lenzen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
          Zijn filters noodzakelijk voor uw lenzen?
          eigenlijk niet nee...

ik gebruik UV-filters als bescherming voor m'n voorste lensvlak maar ik kijk ook achter niet veel met m'n materiaal; ik doe autosport en dan riskeer je altijd dat er een wagen in een grindbak recht voor je komt en dan is desnoods je filter kapot maar je veel duurdere lenselement niet en bescherming tegen UV-licht is enkel van belang bij analoog als ik me niet vergis...

Polarisatiefilter kan handig zijn en soms mooi effect geven maar is zeker niet noodzakelijk, ik heb ook een polarisatiefilter en ik gebruik die eigenlijk maar zelden...

filters zijn dus zeker niet noodzakelijk; de meeste mensen gebruiken zelfs geen filters

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
            Ik zal nog een 6 maand wachten, dan zullen de prijzen wel wat gezakt zijn ( en dan kan ik hopelijk foto's maken van mijn nieuwe auto ( nog nie besteld ze ))

Verstandig,spaar maar voor diene Mini je hebt zelfs nog ne euro te goed van mij.
            Nora!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
              Ik wou eerst een D200 met Nikkor 70-200VR kopen voor F1, snelheid en VR maar das mss toch iets erover zelfs zo'n 2ehands 70-200 vr kost nog 1000€
              Heb net in een foto zaak in het Leuvense een 400mm lens van Nikkon gezien voor ik dacht iets van een 500€ weet wel niet welke licht sterkte ze had maar was naar mijn gevoel degelijk materiaal voor die prijs.
              Nissan QQ driver.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
                Verstandig,spaar maar voor diene Mini je hebt zelfs nog ne euro te goed van mij.
                Tof, sponsers

Comment

Tof, sponsers

Nog beter,ik ga volgende week op de zeedijk in Middelkerke zingen, het enige dat jij moet doen is klaar staan met je klake om het geld te verzamelen.
                  Nora!

Comment

Nog beter,ik ga volgende week op de zeedijk in Middelkerke zingen, het enige dat jij moet doen is klaar staan met je klake om het geld te verzamelen.
                    kzal mijnen baard laten groeien, versleten jeansbroek me gaten , blote voeten en een kappote t-shirt aandoen
                    dan zullen ze mss meer geven

Comment

kzal mijnen baard laten groeien, versleten jeansbroek me gaten , blote voeten en een kappote t-shirt aandoen
                      dan zullen ze mss meer geven

Zeg,Middelkerke is nie Blankenberge wé.
                      Nora!

Comment

Zeg,Middelkerke is nie Blankenberge wé.
                        Pff, tligt allemaal int buitenland ( called WVL )

Aan alle mensen bedankt voor de reply's, kzal nog wa wachten om nen nieven te kopen

Comment

• Net terug van congé en tot het besluit gekomen dat mijn Nikon Coolpix 5600 totaal onvoldoende is voor wat ik uit foto's wil halen. Nu zou ik na lang aarzelen de stap willen zetten richting de DSLR's. Maar op dat vlak ben ik dan nog een beginner, dus graag wat tips en adviezen. Ik heb hier nog wel een Canon A-1 liggen, met een hele resem lenzen, maar ik vrees dat die niet compatibel zullen zijn met de huidige EOS body's. Daarom neig ik eerder naar een Pentax K100D super of een Sony Alpha A100. Mijn budget zou nu rond de 700 à 800 euro liggen, dus een echt startersbudgetje, maar om in de toekomst verder uit te bouwen naar meer.

edit: Andere webshops dan pixmania en digicamshop.be met scherpe prijzen zijn ook altijd welkom.
                          Last edited by ; 17/07/2007, 12:03.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                            Ik heb hier nog wel een Canon A-1 liggen, met een hele resem lenzen, maar ik vrees dat die niet compatibel zullen zijn met de huidige EOS body's.
                            die objectieven zijn idd niet compatibel

Comment

• Heb voor even een D50 in mijn handen gehad, wel een tof toestel. Is er veel verschil tussen deze en een EOS 400D?

Comment

• Hier een side met zeer aantrekelijke prijzen.www.topvision-online.de
                                Nissan QQ driver.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk Berichten
                                  Hier een side met zeer aantrekelijke prijzen.www.topvision-online.de
                                  Heb je ervaring met die winkel qua leveringen en dergelijke?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Sels Bekijk Berichten
                                    Nu wil ik al een Nikon D80 kopen ipv de Canon EOS 400D...

Pfff... Moeilijk..
                                    De D80 vind ik persoonlijk een aanrader. Ik heb vorige maand de D80 op de kop getikt met de 18-135mm lens en het is een plezier om mee te werken. Uitstekende materialen en meer dan voldoende instelmogelijkheden. Het is enkel wel opletten dat je, bij een volledig uitgezoomde lens, je camera stilhoudt of je zit met een onscherpe foto...

18-200mm vr here I come

Ik heb wel een tijdje getwijfeld tussen de EOS 400D en de Nikon D40x ook nog.

>> TTN, wat is jouw algemene indruk van de 400D?(je hebt toch een 400D getest en gekocht veronderstel ik? En ik was nogal snel into the Nikonian world, en heb de 400D niet heel uitgebreid getest)
                                    Last edited by Yves; 17/07/2007, 19:09.
                                    '13 Audi A4 Avant 2.0TDI 136pk S-Line multitronic
                                    '12 VW Tiguan 2.0TDI 110pk Sport & Style 6v

Comment

• Wat betreft winkels: www.studio73.be

Echt goeie service en competitieve prijzen!

Om je een idee te geven: toen m'n ixus V3 kapot was heb ik de D80 in de plaats gekocht om m'n fotografie terug wat meer plaats te geven in m'n vrije tijd. Maar eigenlijk is zo'n compact best handig dus heb ik ook nog is gekeken of deze niet gemaakt kon worden. Bij de winkel waar ik hem gekocht was ging dit niet meer, enkel als je 170€ betaalde...

Na uitstekende service, uitleg en prijs ivm de Nikon heb ik bij Studio 73 ook eens gevraagd of ik m'n ixus daar kon binnendoen. Ze hebben hem naar Canon gestuurd en zouden hem gratis repareren! (blijkbaar was het een probleem dat nog meerdere oudere ixus modellen zouden hebben).

Wat bleek: Canon had geen onderdelen meer om m'n V3 op te lappen, maar ik mocht voor 75€ (het bedrag dat ik als waarborg had gegeven bij de kapotte V3) wel een ixus 70 mee naar huis nemen. Mooie deal als je het mij vraagt!
                                      '13 Audi A4 Avant 2.0TDI 136pk S-Line multitronic
                                      '12 VW Tiguan 2.0TDI 110pk Sport & Style 6v

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                                        Heb je ervaring met die winkel qua leveringen en dergelijke?
                                        Neen gebruik deze sites uitsluitend om te vergelijken kwa prijs.

Zeker geen toestel maar een lens misschien wel, maar dan durf ik nog wel eens naar aachen rijden niet zo ver en de beste prijzen.
                                        Nissan QQ driver.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yves Bekijk Berichten
                                          >> TTN, wat is jouw algemene indruk van de 400D?(je hebt toch een 400D getest en gekocht veronderstel ik? En ik was nogal snel into the Nikonian world, en heb de 400D niet heel uitgebreid getest)
                                          Ik heb hem niet echt getest....

Vroeger wou ik altijd een Nikon toen ik klein was, maar dat was gewoon omwille van de naam. Nu een 2 maanden geleden heb ik een Canon IXUS70 gekocht en zeer uitgebreid getest. Zeer lekker toestelletje en zeker een aanrader. Canon was voor mij dus een goedgekeurd merk en ik ben er dan maar bijgebleven. Nikon is volgens mij ook wat duurder. Nuja uiteindelijk is het alletwee wel duur. De EOS heeft momenteel nog maar 300 foto's op zijn teller staan, dus veel kan ik nog niet zeggen en vergelijken met een ander toestel helemaal niet. Het is allemaal vrij nieuw en ik ben rustig aan elk menuke aan het testen. Je kan er veel mee, waarschijnlijk evenveel als de Nikon.... Nuja, volgens mij trekken al die DSLR toch op elkaar, het is gewoon de persoon en de lenzen die in mijn ogen het verschil maken.

De eeuwige strijd tussen Nikon en Canon zal blijven, maar ik ben zeer content met mijn canon en meer moet dat niet zijn. Als je content bent met je Nikon is dat ook super!

Comment

Working...
                                          X