Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
    Ik heb hem niet echt getest....

Vroeger wou ik altijd een Nikon toen ik klein was, maar dat was gewoon omwille van de naam. Nu een 2 maanden geleden heb ik een Canon IXUS70 gekocht en zeer uitgebreid getest. Zeer lekker toestelletje en zeker een aanrader. Canon was voor mij dus een goedgekeurd merk en ik ben er dan maar bijgebleven. Nikon is volgens mij ook wat duurder. Nuja uiteindelijk is het alletwee wel duur. De EOS heeft momenteel nog maar 300 foto's op zijn teller staan, dus veel kan ik nog niet zeggen en vergelijken met een ander toestel helemaal niet. Het is allemaal vrij nieuw en ik ben rustig aan elk menuke aan het testen. Je kan er veel mee, waarschijnlijk evenveel als de Nikon.... Nuja, volgens mij trekken al die DSLR toch op elkaar, het is gewoon de persoon en de lenzen die in mijn ogen het verschil maken.

De eeuwige strijd tussen Nikon en Canon zal blijven, maar ik ben zeer content met mijn canon en meer moet dat niet zijn. Als je content bent met je Nikon is dat ook super!

Mja het is eigenlijk via een vriend zijn D70s dat ik into the Nikon wereld ben terechtgekomen. Voor m'n compacts heb ik altijd een ixus model gehad (eerst de V3 en nu, net zoals jij, ook een ixus 70). Toptoestelletje wat mij betreft, beter dan een coolpix.

Aan de Canon - Nikon oorlog doe ik ook niet mee. M'n D80 is uitstekend, maar m'n ixus is dat ook dus waarom zou ik een "kant kiezen"... Op school werkten wij trouwen (destijds) nog voornamelijk met analoge Canon SLR's, die toen ook naar behoren presteerden. Toch heb ik een D80 gekozen omdat die me gewoon iets beter lag.

Veel pret met je 400D, en posten die foto's!
    '13 Audi A4 Avant 2.0TDI 136pk S-Line multitronic
    '12 VW Tiguan 2.0TDI 110pk Sport & Style 6v

Comment

• Een echte DSLR-rage de laatste tijd. Ik heb me vorige week een Nikon D40 gekocht, vooral door de 90 euro cashback voor Nikon gekozen
      Ik was tevreden van m'n Ixus maar ik miste instelmogelijkheden.

Kunnen jullie andere 'beginners', en de experts ook, wat foto's posten, zodat ik wat kan vergelijken en leren.

Comment

• M'n eerste bloempje, wel spijtig van het spinnenweb

Comment

• Voor mijn verjaardag heb ik een canon ixus 70 gekregen, is dit een goede camera? , naar mijn mening zeker maar ik ken er niks van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo Bekijk Berichten
            Een echte DSLR-rage de laatste tijd. Ik heb me vorige week een Nikon D40 gekocht, vooral door de 90 euro cashback voor Nikon gekozen

Kunnen jullie andere 'beginners', en de experts ook, wat foto's posten, zodat ik wat kan vergelijken en leren.

welke winkel geef u diene cashback ?

Geld het ook voor brolympus brol ? :d

Comment

• Dat is een actie van Nikon zelf, je krijgt het geld teruggestort op je rekening

Comment

• tof is dat nu ook nog ? of bepaalde winkels alleen.

geld dit op alle modellen ?

Comment

• Enkel voor de Nikon D40(x) en de actie loopt tot eind augustus.
                  Je betaalt de volle pot in de winkel (elke winkel waar ze nikon verkopen dus) en Nikon stort dan 90euro op je rekening na registratie op hun site.

Ik heb wel nog niets ontvangen

Comment

• Omwille van die reden (de cashback) heb ik lang getwijfeld tussen de D40X en de D80.

@LP640: de ixus70 heb ik zelf ook, en ik vind het een erg goed toestelletje. Alleen (zoals met zoveel compacts) véél ruis bij een hogere ISO waarde, en ook wel wat shutterlag.

Ik ben de laatste tijd natuurlijk wel een beetje verwend met m'n spiegelreflex...
                    '13 Audi A4 Avant 2.0TDI 136pk S-Line multitronic
                    '12 VW Tiguan 2.0TDI 110pk Sport & Style 6v

Comment

M'n eerste bloempje, wel spijtig van het spinnenweb

Is dit een gewone foto of is deze al bewerkt ?

Want zo een foto's wil ik kunnen trekken ( met mijn cybershot is 'alles' scherp )

Comment

• Deze foto komt rechtstreeks uit m'n fototoestel.
                        Door een groot diafragma te gebruiken krijg je veel onscherpte rondom het object

exif data:
                        Exposure Time = 1/160"
                        F Number = F6.3 => groot diafragma
                        ISO Speed Ratings = 200
                        Exposure Bias Value = ±0EV
                        Light Source = Cloudy weather
                        Flash = Off
                        Focal Length = 55mm

Comment

Een echte DSLR-rage de laatste tijd. Ik heb me vorige week een Nikon D40 gekocht, vooral door de 90 euro cashback voor Nikon gekozen

Zal er hier ook wat zetten, werk tenslotte sinds een eind juni, met een nieuw toestel. Sony A-100.

Heb de foto's alleen kleiner gemaakt (25% van het origineel).

Eenzaam paddestoeltje tijdens de de slalom van Houthalen.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Wat je allemaal niet tegenkomt in Zolder, naast de vangrails.

Een geweze Zolderse kat.

Comment

• Fotograaf aan het werk... (Override).

Comment

• Om te eindigen... een foto van de race zelf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                  Fotograaf aan het werk... (Override).

Lap - ik vlieg in de (digitale) hoek!

Comment

• Ik ben dus op zoek naar een nieuw toestel.
                                    Waarschijnlijk blijf ik wel bij Canon, omdat ik daar tevreden van ben.

Ik twijfel momenteel tussen volgende modellen:

Canon PowerShot A570 IS
                                    Canon PowerShot A710 IS

of iets compacter:

Canon IXUS 850 IS
                                    Canon IXUS 950 IS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk Berichten
                                      Lap - ik vlieg in de (digitale) hoek!
                                      Als je het origineel moet hebben... -> mailtje

Comment

• @Atenza, hoe valt die Sony mee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                                          @Atenza, hoe valt die Sony mee?
                                          Heel goed, zoals je kan merken op bovenstaande foto's.
                                          In heel wat tests kom hij trouwens als de betere camera naar boven.
                                          Kan ook moeilijk als je weet dat ze het beste uit de Minolta's in deze camera hebben overgenomen.

Comment

Working...
                                          X