Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Skillz Bekijk Berichten
    Iemand die mij wat kan verder helpen ? Want ik kom er niet uit

Die Ixus's zijn natuurlijk veel knapper en degelijker,stevige jongens, ook de prijs.Ze hebben wel een Li ion batterij,een voordeel dan die AAbatterijtjes!
    De andere powershot's zijn qua plastiekkwaliteit een stuk minder voor de rest iets meer specifi als de Ixus.

Tja,tis te zien ofdat je wil meer betalen voor een andee sjiekere behuizing.Als het prijsverschil niet te groot is ga dan voor de Ixus.
    Last edited by Gene Hackman; 23/07/2007, 23:15.
    Nora!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
      Ik stond in Kaulille...Jij in Kleine Brogel zeker?
      Ik stond eveneens in kaulille, aan de zijde waar ze landen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3d Bekijk Berichten
        Ik stond eveneens in kaulille, aan de zijde waar ze landen.
        No way

Ik heb enkel iemand zien voorbijwandelen met een grote beige lens en wat kids .. Was jij dat? Zoniet, van welk uur tot welk uur ben jij gegaan? De Cee'd niet zien staan dan?

Hij stond hier of hier:

1991 Mazda MX-5 NA
        Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
        www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Hulp gevraagd bij men keuze

Panasonic Lumix DMC FZ8 Is panasonic een merk dat te vertrouwen is (goede kwaliteit)

Canon Digital IXUS 850 IS

Graag zou ik jullie menig willen weten
          Thanks

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gattuso Bekijk Berichten
            Hulp gevraagd bij men keuze

Panasonic Lumix DMC FZ8 Is panasonic een merk dat te vertrouwen is (goede kwaliteit)

Thanks

Een serieus verschil in zoom (voor de Pana) me dunkt.
            Nora!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
              Een serieus verschil in zoom (voor de Pana) me dunkt.
              idd die zoom is super (10X)
              maar is dit een goed toestel? Beide toestellen hebben ongeveer dezelfde pixels en resolutie max. en min. is ook zelfde.
              Iso instellingen bij canon tot 1600 en bij panasonic 1250, is dit belangrijk en waarvoor dient de iso instellingen? En wat moet ik nog in het oog houden.
              Of welke toestellen kunnen jullie mij nog aanraden ( rond de 400€)

Comment

• wa is da ISO spul?

Comment

maar is dit een goed toestel? Beide toestellen hebben ongeveer dezelfde pixels en resolutie max. en min. is ook zelfde.
                  Iso instellingen bij canon tot 1600 en bij panasonic 1250, is dit belangrijk en waarvoor dient de iso instellingen? En wat moet ik nog in het oog houden.

Een testje http://www.belgiumdigital.com/bespre.../articleid/215

Met die Pana kan je serieus wat zoomen,echt mooi mee genomen met die andere mag je dat vergeten.
                  Tis nu te zien wat je er mee gaat doen,gebruik je hem voor wat shotjes hier en daar of primeert de handige compacte camera?
                  Last edited by Gene Hackman; 24/07/2007, 18:28.
                  Nora!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                    No way

Ik heb enkel iemand zien voorbijwandelen met een grote beige lens en wat kids .. Was jij dat? Zoniet, van welk uur tot welk uur ben jij gegaan? De Cee'd niet zien staan dan?
                    Haha, kids? No way dat was ik zeker niet.
                    Ik was daar met mijn Audi A4 (A8 velgen en volledig onder de modder). 'k heb het daar nog aan de stok gekregen met een bestuurder van een Ford Mondeo station wagen die het niet wist te waarderen toen ik, na hem op het bospaadje ingehaald te hebben, een stukje de Colin McRae tour op ging.

volledig offtopic, sorry daarvoor mensen

Comment

Hulp gevraagd bij men keuze

Thanks
                      Een collega van me heeft een beetje dankzij de hulp van hier gekozen voor zo een FZ8. Ik ben nu wel in verlof, maar donderdagvoormiddag zie ik hem normaal en eigenlijk zou hij hem al moeten hebben. Ik vraag het dan wel eens.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                        Een collega van me heeft een beetje dankzij de hulp van hier gekozen voor zo een FZ8. Ik ben nu wel in verlof, maar donderdagvoormiddag zie ik hem normaal en eigenlijk zou hij hem al moeten hebben. Ik vraag het dan wel eens.
                        Oke
                        Als ge da wil doen voor mij
                        alvast bedankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3d Bekijk Berichten
                          Haha, kids? No way dat was ik zeker niet.
                          Ik was daar met mijn Audi A4 (A8 velgen en volledig onder de modder). 'k heb het daar nog aan de stok gekregen met een bestuurder van een Ford Mondeo station wagen die het niet wist te waarderen toen ik, na hem op het bospaadje ingehaald te hebben, een stukje de Colin McRae tour op ging.

volledig offtopic, sorry daarvoor mensen
                          Een donkergroene hè? 'k heb u gezien Heb jij de cee'd gezien?
                          1991 Mazda MX-5 NA
                          Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                          www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

Heb me pas ook een nieuw toestel aangekocht.

Wou eerst ook iets met meer zoom in het genre FZ8 en Canon SI3...het optisch zoombereik vond ik bij de Ixus-reeks nipt daar ik een Pentax Optio550 had dewelke 5x optisch ging.

Maar ben uiteindelijk voor de Panasonic TZ3 gegaan daar deze een stuk compacter (wil m'n camera in m'n broek- jaszak kunnen steken) is dan FZ8 en co en vooral het feit dat hij een zoombereik heeft van 28-280mm.

Enkel één minpunt voor sommigen zal zijn dat er geen mogelijkheden zijn voor handmatige instellingen...het geen ik op mijn vorige wel had maar niet gebruikte.
                            Ben tot nu toe content met m'n keuze, lees anders efkes dit over de camera:

2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

Comment

Oke
                              Als ge da wil doen voor mij
                              alvast bedankt
                              Effe gevraagd, wat zijn zijn bevindingen:
                              - zeer plezant toestel (is nog nieuw he)
                              - schitterende zoom
                              - filmen met geluid, je hoeft voor de occasionele videoshoots echt geen videocamera meer te kopen
                              - de handleiding is nogal warrelig, dit kan beter
                              - de electronische viewfinder is goed maar net echt voor professioneel gebruik (is ook een electronische)
                              - ruis is zoals gekend bij de panasonics ook hier wel een beetje een issue, maar geen probleem voor 95% van de foto's
                              - behoorlijk snel
                              - heel wat handige hulpmiddelen om je foto te doen slagen

kortom, hij was zeer tevreden in 't algemeen. Alleen, hij heeft hem pas gekocht en las drie dagen later dat de FZ18 in september uitkomt: ook een 28mm-lens, die tot 18x inzoomt
                              (in tegenstelling tot de 35mm bij de FZ8 en 10x zoom)
                              Heb het toestel zelf nog niet gezien, wel al een paar resultaten en 't is deftig

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fa820373 Bekijk Berichten
                                ... co en vooral het feit dat hij een zoombereik heeft van 28-280mm.
                                ...
                                zie hierboven: de fz-18 heeft ook 28mm, maar blijft wat overkill voor jou.
                                Kan je eens een landschapsfoto, getrokken op 28mm hier posten aub?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Ik heb dus mijn keuze gemaakt en een Canon Ixus 950 IS gekocht.

klein en handig toestel met meer dan voldoende functies voor mij. Zeker een wereld van verschil als je van een powershot A40 komt met 2MP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skillz Bekijk Berichten
                                    Ik heb dus mijn keuze gemaakt en een Canon Ixus 950 IS gekocht.

klein en handig toestel met meer dan voldoende functies voor mij. Zeker een wereld van verschil als je van een powershot A40 komt met 2MP
                                    UItstekende keuze in leuke layout.
                                    Nora!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                      zie hierboven: de fz-18 heeft ook 28mm, maar blijft wat overkill voor jou.
                                      Kan je eens een landschapsfoto, getrokken op 28mm hier posten aub?
                                      Echt landschap is het niet maar de eerste is op 28mm getrokken, de volgende vanuit zelfde positie op 280mm en de laatste in m'n hofke...
                                      Bijgevoegde Bestanden
                                      Last edited by fa820373; 30/07/2007, 00:15.
                                      2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

Comment

• alvast heel erg bedankt voor de moeite ..... maar er lijkt een probleempke te zijn met de afbeeldingenlinks. Bij mij toch...

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                          wa is da ISO spul?

ISO-waarden bepalen de lichtgevoeligheid van je sensor. Vroeger kocht een fotograaf verschillende filmrolletjes die elk op zich voor een bepaalde lichtomstandigheid bedoeld waren. (volle zon, donkerte, schaduw)

Omdat een digitale camera geen filmpjes heeft en al helemaal geen vervangbare beeldsensor moet dus die éne sensor kunnen dienen voor elke lichtomstandigheid. Daarom moet die sensor dus "flexibel" zijn wat lichtomstandigheden betreft.

Hoe lichter het object is waar je een foto van wilt maken (neem bijvoorbeeld een wit jacht in volle zon op zee), hoe lager je ISO-waarde, hoe lager de lichtgevoeligheid van je sensor. Ah ja, er is immers toch licht genoeg.

Echter, als je een foto wil maken in het sportpaleis werk je onvermijdelijk met donkere omstandigheden. Op dat moment moet je je lichtgevoeligheid van je sensor gaan opdrijven of je zit onvermijdelijk met schemerige foto's omdat je je sluiter te lang moet laten openstaan om genoeg licht "te vangen". Er is echter een probleem. Wanneer je de lichtgevoeligheid opdrijft komt er vaak ruis op je foto. Het hangt af van de kwaliteit van de camera hoe lang die ruis weg blijft. Een spiegelreflex zal pas bij veel hogere ISO-waarden last hebben van ruis dan een gewone huis, tuin en keuken toestelletje.

De lagere ISO-waardes zijn 60 en 100, vandaar klimt het op tot 200, 400, 800, zelfs 1600. Het is voor sensorfabrikanten dan ook een uitdaging om een zo hoog mogelijke ISO-waarde te koppelen aan zo weinig mogelijk ruis. Immers, als je een hoge lichtgevoeligheid kan gebruiken zonder dat er daardoor ruis op je foto's komt kan je je sluitertijd verlagen. Dit leidt tot scherpe, relatief ruisloze foto's in donkere omstandigheden.

Comment

Working...
                                          X