Oorspronkelijk geplaatst door Nikske
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Digitale hoek
Collapse
X
-
2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic
-
Oorspronkelijk geplaatst door fa820373 Bekijk BerichtenEdith heeft enkele posts terug haar werk gedaan...
merci!__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
edit
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten2 batterijen maar geen batterygrip...
Edit: ziet dat hij er een gaat kopen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenEffe gevraagd, wat zijn zijn bevindingen:
- zeer plezant toestel (is nog nieuw he)
- schitterende zoom
- filmen met geluid, je hoeft voor de occasionele videoshoots echt geen videocamera meer te kopen
- de handleiding is nogal warrelig, dit kan beter
- de electronische viewfinder is goed maar net echt voor professioneel gebruik (is ook een electronische)
- ruis is zoals gekend bij de panasonics ook hier wel een beetje een issue, maar geen probleem voor 95% van de foto's
- behoorlijk snel
- heel wat handige hulpmiddelen om je foto te doen slagen
kortom, hij was zeer tevreden in 't algemeen. Alleen, hij heeft hem pas gekocht en las drie dagen later dat de FZ18 in september uitkomt: ook een 28mm-lens, die tot 18x inzoomt
(in tegenstelling tot de 35mm bij de FZ8 en 10x zoom)
Heb het toestel zelf nog niet gezien, wel al een paar resultaten en 't is deftig
Wat me onmiddellijk opviel: voelt nogal licht aan, is een voordeel, maar voelt nogal goedkoop aan. Zo is 't altijd wat, ik weet het
Zoom is de max, maar ik miste de capaciteit van de 28mm equivalent, die ik hiervoor zag verschijnen op foto.
Is zeer gemakkelijk te bedienen, zeer intuitief, en de joystick is zeer handig.
Display is duidelijk genoeg, maar zit vast.
Al wat je veel nodig hebt zit wel min of meer binnen handbereik.
Wat me meest stoorde is wat ook zo veel aangehaald wordt als terechte kritiek: ruis bij donkerdere omgeving. Ik heb een aantal foto's getrokken op manueel, op automatisch en op speciale 'moeilijkere omstandigheden'-stand: keer op keer was er duidelijk zichtbare ruis. Anderzijds, met flash heb je wel mooi belichte en niet overbelichte foto's, dus die ruis is dan helemaal niet aan de orde (met mijn huidige Nikon kan ik niet eens half zo mooie foto's trekken met flash, maar dat is eerder een nadeel van m'n coolpix 4300).
Wat ze beweren klopt wel: Panasonic doet er heel veel aan om van je manipuleerbaar toestel een toestel te maken waarmee je dankzij wat hulpmiddelen bijna altijd onbewogen en scherpe foto's hebt. Is wel opmerkelijk vond ik.
Zou ik hem zelf kopen? Ik weet het niet. Ja, maar met breedhoeklens erbij om dingen naar de voorgrond te brengen. Dan kost hij al gauw 399 + 150a200 EUR zonder extra geheugen en batterij. De FZ18 heeft dan minder die groothoek nodig, maar kost ook wel een pak meer: ong 450 EUR.
M'n oogje blijft nog altijd loensen naar een FZ30 waarvoor de extra lens rond de 90 EUR is, als die nog vrij is tegen dat ik genoeg bijeengeraapt heb
'k Heb in de Mediamarkt ondertussen ook de Canon H7 in m'n handen gehad, die voelt wat solider aan, maar heb ik niet kunnen testen. De Sony lijkt me wel wat en schijnt supersnel te zijn (alhoewel de FZ8 slechts 1 seconde nodig heeft), maar is ook redelijk duur en eigenzinnig met geheugen. 't Is allemaal wat complex al bij al__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenOK, dit is een domme opmerking
Comment
-
We zullen de reeks over het dierenrijk maar opnieuw openen.
Eerst een eendje...
Comment
-
-
-
-
-
Vandaag een aantal fotozaken afgelopen om een lens te kopen.
Je kan het al raden... niet in voorraad .... zelfs niet bij de verdeler.
Wat een bende is dat hier toch.
Dan maar het Internet ter hulp geroepen.
gevonden in Hong-Kong.
Juist gekocht, via E-bay, en spaar dan nog eens ruim € 300 uit.
Nu zal het wel enkele weken duren voor het Sigma 170-500mm lensje er is, maar voor een verschil van € 300 heb ik dat er wel voor over.
Comment
-
vraagje, hoe haal je al het wit uit een foto en dit wit transparant maken ( zodat alleen het zwart overblijft )?
Dus met deze foto
( zonder de magn lasso te gebruiken )
Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk BerichtenBedoel je zo :
of zo :
Ik heb gebruik gemaakt van de toverstaf.Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk BerichtenDit is envoudigste resultaat : toverstaf op de lijnen zelf :
Ja zou ook nog met de alfakanalen kunnen werken.
Ik zat in de probs met die klote broek, ik kreeg daar niet al het wit uit
BEDANKT!!
Comment
-
panning
Gisteren wat gaan oefenen op panning
Comment
-
panning
viel zwaar tegen qua auto's
Comment
Comment