Proficiat met de aankoop !
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Digitale hoek
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichtenals ik zo onbeleefd mag zijn, hoeveel Euro's heeft die lens gekost?
Comment
-
Voor het ogenblik hebben wij zo'n compact digitaal fototoestel dat al enkele jaren oud is, nl een Canon Ixus V3. In principe werkt dat toestel nog goed, maar ik had toch graag een nieuw toestel gehad.
Grootste minpunt aan deze Canon zijn de minder goede foto's die bij schemering of in het donker getrokken worden.
Ik zou een budget van om en bij €500 willen besteden.
Wat raden jullie mij aan?OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenVoor het ogenblik hebben wij zo'n compact digitaal fototoestel dat al enkele jaren oud is, nl een Canon Ixus V3. In principe werkt dat toestel nog goed, maar ik had toch graag een nieuw toestel gehad.
Grootste minpunt aan deze Canon zijn de minder goede foto's die bij schemering of in het donker getrokken worden.
Wat raden jullie mij aan?
DSLR is zo al duurder in aankoop en je zit altijd met losse objectieven die het geheel alleen nog duurder maken.
Zo'n compact, bijna DSLR, toestel met voldoende zoom op is daarom het ideale toestel. Staar je zeker niet blind op het aantal megapixels.
Ik zou daarom eerder een keuze maken tussen één van onderstaande apparaten.
Het op een website de conclusie van de test en het positieve en negatieve even hieronder geplaatst.
Canon PowerShot S5 IS 8,0 megapixel
Deze Canon S5 IS is net als zijn voorgangers een camera die de gevorderde hobbyist en de semi-prof als doelgroep heeft. Die doelgroep wordt ook ruimschoots bediend, maar wordt op twee belangrijke punten ook tekort gedaan, want hij biedt alleen het JPG-opslagformaat en in de sterkste groothoek vertoont hij kleurschifting. Het is wel een echte ‘bridge’-camera, want hij heeft 12 x zoom, het aangename draai/kantelscherm en veel faciliteiten van de digitale spiegelreflex. Wanneer je genoegen neemt met het afhandelen van je opnamen in JPG-formaat en de uiterste groothoek zelden gebruikt, heb je aan deze S5 IS een ontzettend fijne camera, die voor het overige alles biedt wat de fotoliefhebber er van mag verwachten. Hij heeft een redelijke internetstraatprijs van 430 euro voor een 8 megapixel, 12 x zoomcamera met optische beeldstabilisatie. Daar moet je wel meteen de prijs van een extra SD-kaart bij optellen, want de meegeleverde 32 MB-kaart is veel te klein.
+ scherpte, helder/contrast, 12 x zoom, compact
- kleurschifting, geen RAW/TIF, weinig geheugen, EVF
8,3
Sony DSC-H5 7,2 megapixel
Deze Sony heeft alles om een topcamera te zijn voor de gevorderde digitale fotohobbyist en de veeleisende familiefotograaf, maar hij heeft helaas ook last van kleurschifting. Die kleurschifting is niet sterker dan bij de meeste andere digitale camera’s, maar je ziet het op meer plaatsen. Hij vertoont het niet alleen bij sterke contrasten in de hoeken, maar ook meer naar het centrum van de opnamen. Bij de H1 riepen we uit: “Hij verdient echt de 7,2 megapixelsensor die Sony nota bene zelf fabriceert”. Deze H5 is de vervulling van die wens.
+ 12 x optische zoom, beeldkwaliteit, Precision Zoom
- kleurschifting
8,6
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenCanon PowerShot S5 IS 8,0 megapixel
Van dezelfde site:
Deze PowerShot A710 IS is in alle opzichten een erg leuke camera voor de fotohobbyist, maar ook voor de semi-professionele fotograaf, zoals de vormgever en internetpublicist. De IS of beeldstabilisatie is een zeer prettige toevoeging, maar vooral de 7,1 megapixel is in ieder geval een stapje in de goede richting vergeleken met de 6 megapixel van de A700. Dit soort camera’s verdienen een behoorlijke resolutie. De fotografieliefhebber kan zijn voordeel doen met deze betaalbare en behoorlijk complete Canon. Geen luxe, geen roestvrijstaal, maar gewoon fotograferen voor ongeveer 300 euro plus een paar tientjes voor een echte SD-kaart.
8,9
beeldkwaliteit, 6x zoom, stabilisatie, zoeker
alleen JPG, te weinig geheugen
Andere reviews:
http://www.dpreview.com/reviews/canona710is/ (Highly recommended, wat ze maar zelden toekennen)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk BerichtenZalige lens Atenza!
Dat weegt 1,345 kg, nog een geluk dat ik een monopod heb.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenThanks, 't is niet alleen een zalige, maar ook een zwaar geval.
Dat weegt 1,345 kg, nog een geluk dat ik een monopod heb.
mag ik trouwens ook eens een pm met de prijs, thanks
Comment
-
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenVoor het ogenblik hebben wij zo'n compact digitaal fototoestel dat al enkele jaren oud is, nl een Canon Ixus V3. In principe werkt dat toestel nog goed, maar ik had toch graag een nieuw toestel gehad.
Wat raden jullie mij aan?
Overdag zeer goede en haarscherpe foto's. Ik trek echter vooral 's nachts foto's op vrij lastige plaatsen (discotheken en andere feesten waar het vaak erg warm, vochtig, rokerig is) en zelfs daar kan ie zijn mannetje erg goed staan (voor een pocketcamera). Er zit ook een zeer goede (digitale) macro-functie op, het resultaat kan je hieronder zien. Een vlieg die op ons tuinhuis in de tuin aan het zonnen was
Als je nu niet de noodzaak hebt om het toestel gemakkelijk in je broekzak te steken, zou ik zo een tusseninmodel kiezen. Ergens tussen de pocketcamera's en de SLR's. Maat Canon Powershot ofzo. Die hebben over het algemeen een betere (grotere) lens.
Verder raad ik ook de site digicamshop.be aan, heb ik de mijne laatst gekocht. Zeer goedkoop EN ze hebben ook echte winkels, waaronder eentje in Antwerpen op de ankerrui. Mijne heb ik daar aan 40€ !!! goedkoper kunnen kopen dan in andere winkels zoals bvb Photohall, Van den Borre, ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenWat een lenske.
The Imaging Resource at PMA 2007:Sigma 200-500mm f/2.8 Lens
Comment
-
Juist een filter (Sigma DG Filter 86mm) gaan halen.
Das ook niet goedkoop zeg... € 97,5
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenJuist een filter (Sigma DG Filter 86mm) gaan halen.
Das ook niet goedkoop zeg... € 97,5
beter een filter stuk van 97.5€ dan een lens van xxxx€ he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichtenbeter een filter stuk van 97.5€ dan een lens van xxxx€ he
Eerst wat zitten rondbellen.
In Tienen... WAT 86 mm , dat hebben we niet.
In St-Truiden... dinsdag komen die binnen. Hebben die wel iets in stock.
In Mol... kom maar af. Auto in, kap open en cruisen maar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenBij mij mag de lens ook wel mooi zijn , het moet vooral allemaal goed aanvoelen, degelijk, tegen een stootje kunnen... @ F40fan, heb jij een EF 70-200 L f/2.8 (IS) ofwat? Droomlens! Al heb ik wel al gehoord dat het een beetje aan de zware kant is...
Comment
-
Tussen de passage van 2 wagens, tijd om even aan de bloemetjes en bijtjes te denken.
Comment
-
1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
Comment