Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Ik heb vooral graag veel VARIATIE in de foto's die ik neem.

Wat heb ik eraan als ik 27 'dezelfde' panningshots neem?
    Ander locatie opzoeken en je krijg een heel andere foto.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
      Idd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten

Uiteraard.

én: op dezelfde locatie: foto's nemen met verschillende instellingen en kadreringen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
          Wat heb ik eraan als ik 27 'dezelfde' panningshots neem?
          veel als 't met een andere auto erop is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
            Endurance wedstrijden zijn daar ideaal voor.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Naja... 1 RS6 en 1 Z3...

13 elk... oké.

Comment

• F40Fan, als je een Canon EF 70-200 F/4 lens neemt, is het de meerprijs van een image stabilizer dan waard?

Comment

• Maar autosport fotografie interesseert me eigelijk niks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                    F40Fan, als je een Canon EF 70-200 F/4 lens neemt, is het de meerprijs van een image stabilizer dan waard?
                    goh 't is te zien voor wat je die lens juist wil gebruiken... ikzelf bv gebruik m'n 70-200 ook op autobeurzen om op 200mm detailfoto's te maken, zonder die IS zou dat niet gaan wegen te weinig licht... in de meeste gevallen ga je IS niet missen, in andere gevallen zou je 't liever wel hebben... ikzelf zou wel voor IS gaan, goeie ervaringen mee en ik doe zodanig veel soorten fotografie dat die IS wel de nodige toepassingen heeft

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                    Maar autosport fotografie interesseert me eigelijk niks.
                    mij de laatste tijd precies wa minder, 't is eigenlijk wat te eentoning

Comment

goh 't is te zien voor wat je die lens juist wil gebruiken... ikzelf bv gebruik m'n 70-200 ook op autobeurzen om op 200mm detailfoto's te maken, zonder die IS zou dat niet gaan wegen te weinig licht... in de meeste gevallen ga je IS niet missen, in andere gevallen zou je 't liever wel hebben... ikzelf zou wel voor IS gaan, goeie ervaringen mee en ik doe zodanig veel soorten fotografie dat die IS wel de nodige toepassingen heeft
                      Heb jij de F/4?

Comment

• Ik heb al gehoord dat als je foto's neemt met een IS-lens, sluitertijden van 1/15 hetzelfde effect hebben als 1/125 met een lens zonder IS...

Comment

Ik heb al gehoord dat als je foto's neemt met een IS-lens, sluitertijden van 1/15 hetzelfde effect hebben als 1/125 met een lens zonder IS...
                          je kan idd 4 tot 5 stops lager gaan, of toch iets in die orde

Comment

Heb jij de F/4?
                            nee de 2.8 IS... beetje alzheimer aan 't krijgen? je vroeg 't onlangs ook al

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                              je kan idd 4 tot 5 stops lager gaan, of toch iets in die orde
                              3 stops
                              bij een heel beperkt aantal objectieven (zoals de 70-200 F4 IS bv) tot 4 stops theoretisch gezien...

maar das natuurlijk volledig afhankelijk van persoon tot persoon hé op welke sluitertijden je nog scherp kan werken

Comment

nee de 2.8 IS... beetje alzheimer aan 't krijgen? je vroeg 't onlangs ook al
                                Ik was 90% zeker dat je de 2.8 hebt, maar vond het voor de zekerheid toch eens nodig om het eens te vragen.

Comment

maar das natuurlijk volledig afhankelijk van persoon tot persoon hé op welke sluitertijden je nog scherp kan werken
                                  Parkinson patiënten bijvoorbeeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                                    RTFM

ik heb dezelfde lens On: stabilisatie staat op. Off: staat dan af (dus geen vibratiereductie), ja duh

normal: goed voor normaal gebruik
                                    active: de stabilisator gaat de bewegingen permanent compenseren. Je hoort het motorke constant werken
                                    Wij hebben ook dezelfde lens en deze vakantie toen we foto's namen van de waterski waren nogal wat foto's onscherp. Dan overgeschakeld van normal naar active en de foto's waren direct een pak scherper.

Het is geen goedkope lens (voor wat ik er dan van ken), maar ik vind het wel een prachtige lens. Als amateur moet je eigenlijk geen andere lenzen meesleuren, die 18-200 doet alle werk meer dan behoorlijk goed!

Comment

• de 18-200 VR is dan ook zowat de meest verkochte lens als extra bij Nikon

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TFSI Bekijk Berichten
                                        Wij hebben ook dezelfde lens en deze vakantie toen we foto's namen van de waterski waren nogal wat foto's onscherp. Dan overgeschakeld van normal naar active en de foto's waren direct een pak scherper.

Het is geen goedkope lens (voor wat ik er dan van ken), maar ik vind het wel een prachtige lens. Als amateur moet je eigenlijk geen andere lenzen meesleuren, die 18-200 doet alle werk meer dan behoorlijk goed!

²²²²²²²²²

Comment

• Vraagje: Ik heb hier nog zo'n oude Tamron lens liggen, een 85-210mm en nu zie ik net dat om die op onze canons te doen passen daar een adaptortje in zit. Weet er iemand of ze zo'n dingen ook verkopen voor minolta/sony, dan kan ik die misschien ook nog gebruiken als ik een sony alpha koop.

Comment

Working...
                                          X