Oorspronkelijk geplaatst door matteus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Digitale hoek
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenAnder locatie opzoeken en je krijg een heel andere foto.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenAnder locatie opzoeken en je krijg een heel andere foto.
Uiteraard.
én: op dezelfde locatie: foto's nemen met verschillende instellingen en kadreringen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenWat heb ik eraan als ik 27 'dezelfde' panningshots neem?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtenveel als 't met een andere auto erop is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtenveel als 't met een andere auto erop is
Naja... 1 RS6 en 1 Z3...
13 elk... oké.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenF40Fan, als je een Canon EF 70-200 F/4 lens neemt, is het de meerprijs van een image stabilizer dan waard?
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenMaar autosport fotografie interesseert me eigelijk niks.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtengoh 't is te zien voor wat je die lens juist wil gebruiken... ikzelf bv gebruik m'n 70-200 ook op autobeurzen om op 200mm detailfoto's te maken, zonder die IS zou dat niet gaan wegen te weinig licht... in de meeste gevallen ga je IS niet missen, in andere gevallen zou je 't liever wel hebben... ikzelf zou wel voor IS gaan, goeie ervaringen mee en ik doe zodanig veel soorten fotografie dat die IS wel de nodige toepassingen heeft
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenIk heb al gehoord dat als je foto's neemt met een IS-lens, sluitertijden van 1/15 hetzelfde effect hebben als 1/125 met een lens zonder IS...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenHeb jij de F/4?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichtenje kan idd 4 tot 5 stops lager gaan, of toch iets in die orde
bij een heel beperkt aantal objectieven (zoals de 70-200 F4 IS bv) tot 4 stops theoretisch gezien...
maar das natuurlijk volledig afhankelijk van persoon tot persoon hé op welke sluitertijden je nog scherp kan werken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtennee de 2.8 IS... beetje alzheimer aan 't krijgen? je vroeg 't onlangs ook al
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtenmaar das natuurlijk volledig afhankelijk van persoon tot persoon hé op welke sluitertijden je nog scherp kan werken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk BerichtenRTFM
ik heb dezelfde lens On: stabilisatie staat op. Off: staat dan af (dus geen vibratiereductie), ja duh
normal: goed voor normaal gebruik
active: de stabilisator gaat de bewegingen permanent compenseren. Je hoort het motorke constant werken
Het is geen goedkope lens (voor wat ik er dan van ken), maar ik vind het wel een prachtige lens. Als amateur moet je eigenlijk geen andere lenzen meesleuren, die 18-200 doet alle werk meer dan behoorlijk goed!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TFSI Bekijk BerichtenWij hebben ook dezelfde lens en deze vakantie toen we foto's namen van de waterski waren nogal wat foto's onscherp. Dan overgeschakeld van normal naar active en de foto's waren direct een pak scherper.
Het is geen goedkope lens (voor wat ik er dan van ken), maar ik vind het wel een prachtige lens. Als amateur moet je eigenlijk geen andere lenzen meesleuren, die 18-200 doet alle werk meer dan behoorlijk goed!
²²²²²²²²²
Comment
-
Vraagje: Ik heb hier nog zo'n oude Tamron lens liggen, een 85-210mm en nu zie ik net dat om die op onze canons te doen passen daar een adaptortje in zit. Weet er iemand of ze zo'n dingen ook verkopen voor minolta/sony, dan kan ik die misschien ook nog gebruiken als ik een sony alpha koop.
Comment
Comment