Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• lap net gelezen dat d300 hier 1945€ gaat kosten

0.73€ per 1$ mijn **** ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
      Wat ga je doen met een defecte lens bij aflevering, eens bellen ?
      Ik denk dat Nikon en Canon wel een goede 'qualitycheck' hebben vanuit de fabriek zelf. Bij alternatieve merken heb je mss meer kans op defecte lenzen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
        good point...
        Ach, dat komt wel goed hoor, wat zijn de kansen dat ie hier defect aankomt....
        Anyway:
        Package arrived at FedEx Location, Frankfurt (De)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
          wohoo dat moesten we weten

of toch een d300 pakken ? oei the choises
          Doorbijten en de D3 in huis halen ... het kriebelt hier toch ferm hoor
          Porsche 997 S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Catscratch Bekijk Berichten
            Doorbijten en de D3 in huis halen ... het kriebelt hier toch ferm hoor
            Zot machien, wat kost dat eigenlijk? Toch wel 5k zeker.

Comment

• Hallo kroket zeg

Vrijdagmorgen lensje in Hong Kong besteld, maandagmiddag: FedEx aan de deur
              3 dagen onderweg waaronder één zondag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sledge Bekijk Berichten
                Hallo kroket zeg

En was er niets kapot aan de lens?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sledge Bekijk Berichten
                  Hallo kroket zeg

Was bij mij net hetzelfde. Dat is nogal een service hé en alles is netjes ingepakt.

Daar kunnen heel wat winkeliers hier nog wat van leren.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Een stom vraaje, als je nu u fototoestel in Hong Kong bestely omwille van het prijsvoordeel. In welke talen is uw software dan? Zit Nederlands daar van de fabriek af al in? En hebben alle knopjes dan een 'normale' omschrijving op het toestel zelf? bv 'menu' wordt dan niet één of ander zot Aziatisch teken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TFSI Bekijk Berichten
                      Een stom vraaje, als je nu u fototoestel in Hong Kong bestely omwille van het prijsvoordeel. In welke talen is uw software dan? Zit Nederlands daar van de fabriek af al in? En hebben alle knopjes dan een 'normale' omschrijving op het toestel zelf? bv 'menu' wordt dan niet één of ander zot Aziatisch teken?
                      Bij mijn lens zat dat er gewoon in het Nederlands bij.

Zo'n gazet met uitleg in 12 verschillende talen, waaronder het Hollands.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Heeft die Chinees Hugo geen depot in Europa ?

Ik dacht dat hij opereerde vanuit China, met hoofd-opslagplaats in Australië.

Comment

• Kijk hoe fokking groot dat dat scherm is.

Wel supervette camera die 40D, en naar het schijnt niet duurder dan z'n voorganger...

Edith zegt dat het een gefotoshopte 30D is...
                          Last edited by ; 11/09/2007, 19:01.

Comment

• Op uitnodiging van Canon de nieuwe producten mogen gaan testen. Na "enkele" hapjes en de nodige fruitsappen direct naar de orde van de dag.

Wat was er aanwezig: alles. Van 14mm tot 600mm en van 400D tot 1Ds MKIII.
                            Ik heb niet alles getest uiteraard, enkel hetgeen mij interesseerde of hetgeen ik altijd al eens wilde proberen.

Eerst de 400D in de handen, die hoefde ik niet dus gewoon links laten liggen. Wel bijzonder licht toestel...

Dan de 40D, dat was al beter. Het scherm is inderdaad huge, maar aangezien de hoeveelheid pixels hetzelfde is als de 2.5 inch toch een stuk minder scherp vind ik . Bovendien zitten de knoppen echt slecht over het toestel. Anders viel mij eigelijk niks op tov mijn 30D, behalve de iets stillere sluiter. (de beeldkwaliteit kan ik niet beoordelen op zo'n korte tijd)

5D uiteraard ook overgelaten

Nadien de 1D MKIII, eerste indruk: damn een kassei. Erg groot en zwaar. Totaal ander toestel qua ergonomie, alles zit ergens anders. Maar wel zeer intiutief als je Canon gewoon bent, na 5min weet je alles perfect zitten en ben je vertrokken. Sluitergeluid is tamelijk aangenaam, beter als 30D maar minder dan een 5D. De focusproblemen lijken van de baan te zijn. Het testtoestel stelde geschift, maar dan echt ZOT snel scherp. Megaindrukwekkend, zeker met een niet overdreven snelle lens (85 F1.2). Eens de bust mode staan testen, en bij 10 frames per sec hoor je dus niet meer de klets van de sluiter. Het is een totaal ander geluid, maar ik was wel onder de indruk, dat is énorm...De viewfinder vind ik maar flauwtjes, ziet er speelgoed uit en is relatief "klein" voor een proff. toestel.
                            De live view heb ik eindelijk nu eens zelf kunnen uitproberen. Wat kan ik erover zeggen, er zijn misschien enkele toepassingen waarvoor je het kan gebruiken. Maar ik vind het nog steeds belachelijk. Deftige fotos trek je toch door een zoeker zeker wat is dat nu. Bovendien verlies je ook AF en vreet het batterijen.

En dan, het grote moment, de 1Ds MK III. Het was een preproductiemodel dus we mochten geen enkele foto bewaren...Uiterlijk en in de hand identiek aan de 1D, nog steeds enorm zwaar en groot. Voelt wel zéér solide aan dat moet ik toegeven. De zoeker is héél leuk, maar in de praktijk qua grote gelijk aan de 5D. Het belangrijkste aan dit toestel is uiteraard zijn FF 21MP sensor. Ik heb er beelden van gezien en die zagen er al heel erg goed uit , maar wel énorme bestanden. Ook heel scherp trouwens recht uit de camera...

De lenzen heb ik behoorlijk overgeslagen. Enkel de 400 F2.8L vs 400 F4.0DO getest, 300 2.8 en de 600 F4. Die DO lens is enorm leuk werken, en de 300mm is echt een superlensje .

Ondertussen was mijn eigen toestel volledig nagekeken en gekuist, ze hebben er 20min aan gewerkt

Conclusie: ik vind het komkommertijd. Afgezien van de sensor van de 1Ds is er niks die mij aanspreekt. 400D en 40D zijn eigelijk speelgoed terwijl ze proff. beeldwkaliteit kunnen leveren, maar in de praktijk zullen ze, zeker de 40D enkel door de veeleisende amateur worden gebruikt.
                            De 1D MKIII is een zeer goed toestel voor sportfotografie, niks meer niks minder, zeker als de focusproblemen definitief van de baan zijn.
                            De 1Ds MKIII is terug nr 1 qua beeldkwaliteit, alleen de prijs van 8000€ is tamelijk overdreven, maar dan heb je uiteraard wel het allerbeste. Als ze nog de menus wat kunnen aanpassen + zoekerinfo wat beter maken is het helemaal af.

Nee, ik heb nooit het gevoel gehad van, damn had ik maar xxxxx€, behalve bij het kijken naar bepaalde lenzen....

Een sfeerbeeld om af te sluiten:

Last edited by ; 13/09/2007, 13:26.

Comment

• Heeft er iemand ervaring met de Sigma 50/500 mm? Een collega van me zo zich zo ééntje kopen voor naar de voetbal van z'n zoon te gaan zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                Edith zegt dat het een gefotoshopte 30D is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                                  I know...

Comment

• Allé, ik ga ook es de nieuwe aanwinst van m'n vader voorstellen.

Die ik ook veel ga gebruiken.

Betreft een Canon Eos 400D digital met standaard lens EFS 18-55mm.
                                    (ik typ hier gewoon wat cijfers over, omdat ik er eigenlijk bijna niets van ken).

M'n vader wou een lens waarbij hij mooie portretten kon maken van mensen en zeker de familie om een album te maken (ja, ie zit in z'n mid-life crisis )

Is ie gaan halen in Hong-Kong voor de helft van de prijs.

Het is een Canon Lens EF 85mm 1:1.2 L II USM.

Anyway een paar foto's (van een mindere camera) van de Canon.

De standaard uitvoering van de camera.

Ik vind die lens eigenlijk niet zo goed, maar ik ben de andere gewoon zeker...

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Nu van die extreem dikke lens;

Nog es de diameter;

Comment

• Met bijhoorde tas en geheugenkaart.

Om niet te veel OT te gaan in het topic van pmmeke

Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem
                                        Stond je op manueel mss dat ze een beetje overbelicht zijn?
                                        Ewel, ik zou het begot niet weten op wat het stond.

Ie stond zeker niet op manueel (M), maar op Av.

Dus daarom ook een vraag aan jullie toe, wat is het beste voor mij (als leek in de fotografie, dus zeker geen manueel, maar toch mooie foto's kan trekken) om het in te stellen?

De mogelijkheden die ik heb;

- A-DEP -> wat is dat?
                                        - M -> manueel zeker?
                                        - Av -> ?
                                        - Tv -> ?
                                        - P -> ?
                                        - *groen vierkant* -> ?
                                        - *persoonshoofd* -> voor mensen te trekken (portret)?
                                        - *berg* -> voor landschappen?
                                        - *bloem* -> ?
                                        - *lopende persoon* -> lopende mensen en voorwerpen?
                                        - *mens bij nacht* -> foto's in het donker, en die ben ik zeker!
                                        - *teken van bliksemschicht doorhaalt* -> zonder flash.

Wat is het beste, tijdens de dag, om te gebruiken om wagen mee te trekken met die dikke lens?

Comment

• En eigenlijk, die lens is (denk ik) niet echt gemaakt voor wat ik ze gebruik.

Allé, voor detailfoto's is ie perfect, maar als ik een hele wagen erop wil krijgen moet ik eerst 20m achteruit lopen tegen wanneer ie helemaal in m'n beeld zit.

Maar voor derest ben ik er zeer content van!

Comment

Working...
                                          X