Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Schone foto's TTN!

Comment

• We zijn thuis vanzin een nieuwe camera te kopen, de eerste spiegelreflex. Nu trek ik voornamelijk met een Canon S3 IS, enorm goed toestel! Zijn we enorm blij van. Voor de nieuwe camera hadden we gedacht aan een Canon EOS 400D. We zullen hem waarschijnlijk wel aankopen bij Konijnenberg. Maar nu had ik wel een aantal vragen:

1. Gaat dit toestel binnenkort vernieuwen? Een soort van kleine update ofzo. Zo ja, wat zou er dan voornamelijk veranderen? Of zijn het enkel de pixels, beetje groter scherm,.. dat veranderen? Dan zouden we eventueel nog even wachten, of is dit voor niets nodig?
      2. Welke lenzen wordt er mij aangeraden? Het is voornamelijk voor auto's, landschappen, zee (vakantiefoto's dus), en af en toe ook een persoon (tijdens een BBQ bv.),.. mee te maken. Zodat ik niet voor een foto van een auto te maken eerst 20m naar achteren moet gaan om hem er helemaal op te krijgen... Het liefst ook lenzen van Canon zelf.
      3. Deze vraag sluit een beetje aan bij de vorige. Bij de lenzen, wat betekent het als er bv. IS achter die lens staat? Is dat dan ook een ImageStabilizer zoals bij onze huidige S3 IS? De rest staat in vraag 2, welke juiste lenzen er mij wordt aangeraden...
      4. Wat is de algemene indruk van dit toestel? En dan vraag ik dat specifiek aan mensen die een 400D bezitten, is dit een goed toestel? Bekom je er mooie resultaten mee? Is het toestel professioneel genoeg om mooie resultaten te bekomen, maar toch niet té ingewikkeld?

Alvast enorm bedankt voor de antwoorden!

Comment

• Ik heb er vandaag nog eentje mogen testen, echt een leuk toestel. Ik koop er mij binnenkort ook eentje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
          4. Wat is de algemene indruk van dit toestel? En dan vraag ik dat specifiek aan mensen die een 400D bezitten, is dit een goed toestel? Bekom je er mooie resultaten mee? Is het toestel professioneel genoeg om mooie resultaten te bekomen, maar toch niet té ingewikkeld?
          Ik heb een 350D, dat eigenlijk net hetzelfde toestel is als een 400D maar dan met een kleiner scherm en minder megapixels. De afwerking van de body vind ik een beetje goedkoop in dat plastic, maar het stoort me niet, en als je grote handen hebt is het aan te raden (niet noodzakelijk) een optionele battery grip te kopen. Het toestel is zeker professioneel genoeg om mooie resultaten te bekomen, zeker als je bereid bent andere (duurdere) lenzen aan te schaffen. De ergonomie van het toestel is zeker niet te ingewikkeld, je kan namelijk ook met automatische standen werken. Hoop je met deze antwoorden van dienst te kunnen zijn geweest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
            Ik heb een 350D, dat eigenlijk net hetzelfde toestel is als een 400D maar dan met een kleiner scherm en minder megapixels. De afwerking van de body vind ik een beetje goedkoop in dat plastic, maar het stoort me niet, en als je grote handen hebt is het aan te raden (niet noodzakelijk) een optionele battery grip te kopen. Het toestel is zeker professioneel genoeg om mooie resultaten te bekomen, zeker als je bereid bent andere (duurdere) lenzen aan te schaffen. De ergonomie van het toestel is zeker niet te ingewikkeld, je kan namelijk ook met automatische standen werken. Hoop je met deze antwoorden van dienst te kunnen zijn geweest.
            Ik heb dus een 400D en van dat goedkoop aanvoelen heb ik nog niet echt iets gemerkt. Ik heb ook al een 30D in mijn handen gehad en die was niet zoveel steviger of beter gebouwd vond ik. Oké, het verschil was er wel , maar de prijs ook. De 400D is echt een goed toestel en ik raad het zeker aan als eerste SLR. De ergonomie is enorm goed en ik kan hem eigenlijk zo goed als blindelings bedienen.

Voor de lenzen is het een ander paar mouwen. Waar gebruik je het voor, wat is je budget, .... De kitlens vind ik voor te beginnen zeker niet slecht. Juist was voor mij die 55 zoom iets te weinig en heb ik daarom een 75-300 bijgekocht

ik geef je 1 goede tip: koop zeker in het begin geen hele glasbak, je zult er uiteindelijk toch maar enkele gebruiken...

Comment

1. Gaat dit toestel binnenkort vernieuwen? Een soort van kleine update ofzo. Zo ja, wat zou er dan voornamelijk veranderen? Of zijn het enkel de pixels, beetje groter scherm,.. dat veranderen? Dan zouden we eventueel nog even wachten, of is dit voor niets nodig?
              2. Welke lenzen wordt er mij aangeraden? Het is voornamelijk voor auto's, landschappen, zee (vakantiefoto's dus), en af en toe ook een persoon (tijdens een BBQ bv.),.. mee te maken. Zodat ik niet voor een foto van een auto te maken eerst 20m naar achteren moet gaan om hem er helemaal op te krijgen... Het liefst ook lenzen van Canon zelf.
              3. Deze vraag sluit een beetje aan bij de vorige. Bij de lenzen, wat betekent het als er bv. IS achter die lens staat? Is dat dan ook een ImageStabilizer zoals bij onze huidige S3 IS? De rest staat in vraag 2, welke juiste lenzen er mij wordt aangeraden...
              1. ik verwacht de eerstkomende maanden geen update en als die er komt is 't hoogstwaarschijnlijk niet de moeite om erop te wachten

2. goh de kitlens (18-55) is voor gewoon gebruik in veel gevallen zeker genoeg hoor als je echt circuitfoto's ofzo wil maken ga je ook nog een tele nodig hebben. Ikzelf kan alleszins de 90-300 van canon aanraden, vrij goedkope lens en zeker goed genoeg (er wordt vaak vrij denigrerend over gedaan op bepaalde fora maar dat zegt vooral veel over de mensen die in kwestie... enkele van m'n beste foto's heb ik met die lens gemaakt terwijl ik ook de veel duurdere 70-200 2.8 IS heb)

3. IS staat inderdaad voor imagestabilizer en aangezien je dat al kent van je S3 IS moet ik daar eigenlijk niet veel uitleg aan geven

1 bemerking misschien nog... als je zo tevreden bent over die S3 IS is een S5 IS misschien het overwegen waard? voor wat jullie van zin zijn qua gebruik zou ik toch eerder voor zo'n toestel gaan; makkelijker in gebruik en de resultaten zijn ook erg goed

greetz,

Laurent

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                als je grote handen hebt is het aan te raden (niet noodzakelijk) een optionele battery grip te kopen.
                Dat dacht ik er ook bij te kopen, maar had niet specifiek vragen over .
                Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                Hoop je met deze antwoorden van dienst te kunnen zijn geweest.
                Dat ben je zeker geweest, bedankt .

Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                Voor de lenzen is het een ander paar mouwen. Waar gebruik je het voor, wat is je budget, .... De kitlens vind ik voor te beginnen zeker niet slecht. Juist was voor mij die 55 zoom iets te weinig en heb ik daarom een 75-300 bijgekocht
                Ik zal ook wel eens extra lens aankopen die een grotere zoom heeft. Want die S3 IS heeft ook al 12 optische zoom, wat toch al veel is.. Op vakantie is zo'n lens altijd handig. En ga binnenkort ook eens gaan naar de Ring waarschijnlijk, en dan kan dat ook wel handig zijn..
                Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                ik geef je 1 goede tip: koop zeker in het begin geen hele glasbak, je zult er uiteindelijk toch maar enkele gebruiken...
                Nee nee, zijn we ook niet van zin. Een standaardlens, dus die 18-55 waarschijnlijk, en dan nog een iets grotere. Dat zal het zijn, twee lensen dus.

Ook jij bedankt voor de informatieve uitleg .

Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                2. goh de kitlens (18-55) is voor gewoon gebruik in veel gevallen zeker genoeg hoor als je echt circuitfoto's ofzo wil maken ga je ook nog een tele nodig hebben. Ikzelf kan alleszins de 90-300 van canon aanraden, vrij goedkope lens en zeker goed genoeg (er wordt vaak vrij denigrerend over gedaan op bepaalde fora maar dat zegt vooral veel over de mensen die in kwestie... enkele van m'n beste foto's heb ik met die lens gemaakt terwijl ik ook de veel duurdere 70-200 2.8 IS heb)
                Ja ik zal zoals ik hierboven al zei, nog één extra lens aankopen dan de standaardlens van 15-55.

Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                1 bemerking misschien nog... als je zo tevreden bent over die S3 IS is een S5 IS misschien het overwegen waard? voor wat jullie van zin zijn qua gebruik zou ik toch eerder voor zo'n toestel gaan; makkelijker in gebruik en de resultaten zijn ook erg goed
                Maar die S5 IS is enkel een beetje in vorm verandert en de pixels wat gestegen. Dus om daarvoor een nieuw toestel aan te kopen lijkt mij wat zot. Ik wilde altijd al eens een SLR camera. Komt eigenlijk omdat mijn peter enorm goed was met spiegelreflexcamera's, daarmee...

Ook jij weer bedankt voor de uitleg en antwoorden .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                  170-200 2.8 IS
                  Die getallen dat daarachter staan, in dit geval 2.8 wat betekent dat juist? Is dat de soort van lens, waarvoor deze lens het beste gebruikt wordt?

Comment

Die getallen dat daarachter staan, in dit geval 2.8 wat betekent dat juist? Is dat de soort van lens, waarvoor deze lens het beste gebruikt wordt?
                    2.8 is de diafragmaopening; de opening dus die bepaald hoeveel licht er binnenkomt in je lens... een 2.8 heeft relatief zeer weinig licht nodig maar is bijgevolg ook erg duur... allé das heel sumier uitgelegd maar echt in detail over lensconstructies beginnen is maar aan weinigen hier echt besteed denk ik

den dezen dus http://nl.canon.be/For_Home/Product_..._USM/index.asp

Comment

Dat is de lensopening van uw lens. Dus de hoeveelheid licht erin gaat. Hoe lager dit getal, hoe lichtgevoeliger uw lens is en dus hoe hoger uw sluiterstijd kan zijn voor een goed belichte foto

edith: F40fan was me voor

Comment

• Ok bedankt F40fan en TTN .

Wat raden jullie mij dan aan als lenzen? Het is voornamelijk om auto's, circuit, vakantiefoto's (voornamelijk zee, landschappen,..),..

Het maximum dat écht nodig is, is een 200 mm ofzo. Groter hoeft zeker niet.

Kwa budget, jah goede vraag..

Comment

Ok bedankt F40fan en TTN .

Wat raden jullie mij dan aan als lenzen? Het is voornamelijk om auto's, circuit, vakantiefoto's (voornamelijk zee, landschappen,..),..

Het maximum dat écht nodig is is een 200 mm ofzo. Groter hoeft zeker niet.

Kwa budget, jah goede vraag..

misschien de kit 400D + 18-55 + 55-200?

Comment

misschien de kit 400D + 18-55 + 55-200?
                            Zoiets dus? Zou dit dan ook mogelijk zijn om daar IS bij te krijgen? Want als ik kijk staat die 18-55 IS altijd apart, zonder die 55-200 erbij..

Klik voor overzicht van Konijnenberg

Comment

• Als je persé een IS wilt is de 17-55 f2.8 IS wel een zeer goede lens , of je kan voor de "goedkopere "17-85 IS gaan. Beide wel vrij duur, maja

Comment

Zoiets dus? Zou dit dan ook mogelijk zijn om daar IS bij te krijgen? Want als ik kijk staat die 18-55 IS altijd apart, zonder die 55-200 erbij..
                                bedoel je de 17-85 IS? aanrader alleszins wat mij betreft; is al meer dan 2 jaar m'n standaardobjectief
                                goh een tele met IS ga je wel direct een pak meer betalen en of 't dat wel waard is vraag ik me dan af... voor circuitfotografie heb ik 't alleszins nooit gemist eigenlijk

Comment

• ik vraag me eigenlijk af wanneer er een opvolger voor de 5D zou komen; naar huidige normen gaat die eigenlijk al vrij lang mee... mss in februari?

Comment

bedoel je de 17-85 IS? aanrader alleszins wat mij betreft; is al meer dan 2 jaar m'n standaardobjectief
                                    goh een tele met IS ga je wel direct een pak meer betalen en of 't dat wel waard is vraag ik me dan af... voor circuitfotografie heb ik 't alleszins nooit gemist eigenlijk
                                    Ja inderdaad, bedoelde die 17-85 IS .

Het zal dan waarschijnlijk zoiets worden met nog een extra lens. Misschien deze extra lens?

Edit: Is die kleine standaardlens 17-85 IS ook een goede lens om detailfoto's mee te maken? Macro's dus eigenlijk. Van bv. een logo van een wagen.

Comment

Edit: Is die kleine standaardlens 17-85 IS ook een goede lens om detailfoto's mee te maken? Macro's dus eigenlijk. Van bv. een logo van een wagen.
                                      is er eigenlijk niet echt zo geschikt voor in die zin dat je niet zo super dicht kan gaan bij iets... minimale scherpstelafstand is dacht ik iets van een 35cm (correct me if I'm wrong) dus echte macrofotografie zoals bij je S3 IS ga je daar niet mee kunnen doen

Comment

is er eigenlijk niet echt zo geschikt voor in die zin dat je niet zo super dicht kan gaan bij iets... minimale scherpstelafstand is dacht ik iets van een 35cm (correct me if I'm wrong) dus echte macrofotografie zoals bij je S3 IS ga je daar niet mee kunnen doen
                                        Bestaat er dan een betere lens die daarvoor geschikt is?

Edit: Hier kun je kiezen uit de lenzen, gaat gemakkelijker met een lijst met foto .
                                        Last edited by ; 01/10/2007, 01:38. Reden: Link toegevoegt

Comment

• editt moet stoppen aan die knoppen prutsen!

Comment

Working...
                                          X