Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @ Quattro_Dt, misschien is dit een lens het overwegen waard in combinatie met de 400D? klik
    Daar heb je eigenlijk alles mee (ook IS) en moet je nooit van lens verwisselen, alleen moet je waarschijnlijk wel wat inboeten wat betreft lichtsterkte en scherpte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
      @ Quattro_Dt, misschien is dit een lens het overwegen waard in combinatie met de 400D? klik
      Daar heb je eigenlijk alles mee (ook IS) en moet je nooit van lens verwisselen, alleen moet je waarschijnlijk wel wat inboeten wat betreft lichtsterkte en scherpte.
      Het liefste hadden we een lens van Canon zelf.

Comment

• Uiteindelijk zijn we vandaag dan toch nog naar Turnhout gereden (Konijnenberg). Ik en mn vader werden er écht openlijk ontvangen! We werden direct geholpen met al mijn vragen.

Het is uiteindelijk een Canon EOS 400D met 17-85mm IS lens. Daarbij hebben we toch maar de 70-300mm IS lens genomen. Waarom nu niet die 55-200mm? Mijn vader en ik hadden erachter gevraagt, maar hij wist ons te vertellen dat deze van kunststof was gemaakt, en die 70-300 IS volledig van glas en metaal afwerking (langs de binnenkant dan). Dit was een lens die gans uw leven zou moeten mee gaan tov die andere 55-200mm waarschijnlijk na een aantal jaar al vervangen zou kunnen worden.. Het prijsverschil was er natuurlijk wel, maar we waren opzoek naar degelijke kwaliteit (die lang zou meegaan dus)..

Verder hebben we nog voor de kleine lens (17-85mm IS) eens zonnekap gekocht, kan altijd handig zijn.. En voor de twee lenzen een UV-filter, dat zorgt voor niet teveel schadelijke UV stralen, betere kleuren en langs de andere kant beschermt hij ook de lens!

Een batterij houder hebben we niet gekocht, hij raadde ons dat eig. ook af. Het was enkel handig als je echt grote handen hebt.. Want dat ding koste iets van een goeie €110. Voor die prijs hebben we een extra batterij gekocht, geheugenkaart & opbergzak. En we hadden nog geld over van die €110 . Hij zei dat die batterijgrip toch practisch nooit gingen gebruikt worden..

Heb al een aantal foto's getrokken, en moet zeggen dat ze enorm mooi zijn!

En iedereen nog eens bedankt voor de goede raad .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
          Uiteindelijk zijn we vandaag dan toch nog naar Turnhout gereden (Konijnenberg). Ik en mn vader werden er écht openlijk ontvangen! We werden direct geholpen met al mijn vragen.

Het is uiteindelijk een Canon EOS 400D met 17-85mm IS lens. Daarbij hebben we toch maar de 70-300mm IS lens genomen. Waarom nu niet die 55-200mm? Mijn vader en ik hadden erachter gevraagt, maar hij wist ons te vertellen dat deze van kunststof was gemaakt, en die 70-300 IS volledig van glas en metaal afwerking (langs de binnenkant dan). Dit was een lens die gans uw leven zou moeten mee gaan tov die andere 55-200mm waarschijnlijk na een aantal jaar al vervangen zou kunnen worden.. Het prijsverschil was er natuurlijk wel, maar we waren opzoek naar degelijke kwaliteit (die lang zou meegaan dus)..

Verder hebben we nog voor de kleine lens (17-85mm IS) eens zonnekap gekocht, kan altijd handig zijn.. En voor de twee lenzen een UV-filter, dat zorgt voor niet teveel schadelijke UV stralen, betere kleuren en langs de andere kant beschermt hij ook de lens!

Een batterij houder hebben we niet gekocht, hij raadde ons dat eig. ook af. Het was enkel handig als je echt grote handen hebt.. Want dat ding koste iets van een goeie €110. Voor die prijs hebben we een extra batterij gekocht, geheugenkaart & opbergzak. En we hadden nog geld over van die €110 . Hij zei dat die batterijgrip toch practisch nooit gingen gebruikt worden..

Heb al een aantal foto's getrokken, en moet zeggen dat ze enorm mooi zijn!

En iedereen nog eens bedankt voor de goede raad .
          Mag ik weten wat je voor het ganse pakket (dat jij gekocht hebt) betaald hebt? (Mag via pm )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
            Mag ik weten wat je voor het ganse pakket (dat jij gekocht hebt) betaald hebt? (Mag via pm )
            Voila PM .

Comment

• Dikke proficiat een veel fun toegewenst!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                En voor de twee lenzen een UV-filter, dat zorgt voor niet teveel schadelijke UV stralen, betere kleuren en langs de andere kant beschermt hij ook de lens!
                ik heb me laten vertellen dat UV-straling enkel bij analoog kwaad kan maar meer weet ik er ook niet van... zoiezo voor bescherming alleen al is 't de moeite om zo'n filterke te plaatsen

proficiat trouwens met de aankoop!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                  ik heb me laten vertellen dat UV-straling enkel bij analoog kwaad kan maar meer weet ik er ook niet van... zoiezo voor bescherming alleen al is 't de moeite om zo'n filterke te plaatsen

proficiat trouwens met de aankoop!
                  Die uv-filter, da's toch hetzelfde als een polarisatiefilter hé?

Comment

Die uv-filter, da's toch hetzelfde als een polarisatiefilter hé?
                    negatief!

das iets totaal anders

edith vraagt me om nog mee te geven dat een UV-filter geen zichtbare invloed heeft op je foto's; terwijl dat bij een polarisatiefilter uiteraard wel 't geval is

Comment

• Bedankt allemaal . Ik kan dees toestel echt aanraden, voor de luttele foto's dak al getrokken heb ben ik er echt helemaal weg van!

En die filter is zeker handig als bescherming.. Een kras op die filter is minder erg dan op de lens zelf, vooral minder duur ook..

Comment

edith vraagt me om nog mee te geven dat een UV-filter geen zichtbare invloed heeft op je foto's; terwijl dat bij een polarisatiefilter uiteraard wel 't geval is
                        Dat vind ik dus van niet. Bij mij geeft hij wel degelijk andere kleurtjes op! . Merk is Tiffen...ik denk UV Haze type 1 ofzoiets

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                          Dat vind ik dus van niet. Bij mij geeft hij wel degelijk andere kleurtjes op! . Merk is Tiffen...ik denk UV Haze type 1 ofzoiets
                          Volgens de verkoper zou het dus inderdaad echt wel andere kleuren opbrengen.. Zoals bv. een natuurlijkere huidskleur ofzo..

Comment

negatief!

das iets totaal anders

En is die polarisatiefilter een noodzakelijke optie op 'n camera?

Comment

enkel als je je kleuren wilt polariseren hé . Het is geen nood, maar soms wel mooie effecten. Dennis gebruikt de zijne constant. Ik gebruik hem eigenlijk eigenlijk zeer vaak out door

Comment

nee absoluut niet, 't is te zien of je van 't effect houdt of niet hé
                                ik heb eentje en gebruik die eigenlijk enkel voor landschapsfotografie; voor autofotografie bv vind ik 't niet zo mooi... maar das puur persoonlijk hé

Comment

• Ok, thanks voor de info mannen.

Het zal dan toch 'n Eos 400D worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                                    goh ik heb er nog nooit iets van ondervonden maar wel al een paar keer iets dergelijks opgevangen... als ik eens wat tijd heb ga ik dat wel eens testen ofzo

Comment

• eigenlijk zou dit het fotografietopic moeten heten; waar kan ik nu terecht met m'n geleuter over analoge fotografie?

Comment

• Voor de Canon liefhebber : openbedrijvendag Canonline http://www.canonline.be/ (mogelijkheid om lenzen te testen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk Berichten
                                          Voor de Canon liefhebber : openbedrijvendag Canonline http://www.canonline.be/ (mogelijkheid om lenzen te testen)
                                          jammer dat het in ieper is

Comment

Working...
                                          X