Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ga binnenkort ook eens zien voor 'n Canon Eos 400D welke lens is aan te raden voor circuitfotografie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
      na +40 000 foto's
      * slik *

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
      Bedankt!

Weet soms iemand welk het precieze serienummer is op de doos? Er plakken 2 stickers op met een barcode. De bovenste, daar staan 3 reeksen van getallen op, en op de onderste 2 reeksen. Welke is het nu?

Het is voor de cashback
      gewoon eens vergelijken met de sticker onderaan je camera

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
        Ik ga binnenkort ook eens zien voor 'n Canon Eos 400D welke lens is aan te raden voor circuitfotografie?
        Die (redelijk oude) gast van Konijnenberg die mij geholpen heeft met de aankoop van mijn EOS 400D wist me te zeggen dat die 70-300mm IS ook een goede lens was voor circuitfotografie...

Comment

• ik overweeg in zekere zin een nieuw toestelleke; uit noodzaak... m'n 20D heeft wat kuren gehad vandaag en ik moet volledig op een toestel kunnen vertrouwen dus overweeg ik iets nieuws en deze als back-up... had ik maar wat meer budget dan was die 1D al besteld...

Comment

Ik ga binnenkort ook eens zien voor 'n Canon Eos 400D welke lens is aan te raden voor circuitfotografie?

Canon EF 400mm 2.8 is naar verluidt een aanrader

sorry kon 't even niet laten best wel een budget enzo vooropstellen hé als je zo'n vragen stelt want dat kunnen wij niet rieken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
              Die (redelijk oude) gast van Konijnenberg die mij geholpen heeft met de aankoop van mijn EOS 400D wist me te zeggen dat die 70-300mm IS ook een goede lens was voor circuitfotografie...
              Heeft Denniske deze ook niet? Die Image Stabilisator is wel handig op zo'n lens denk ik.

Heb ik aan 2 lenzen genoeg als ik 'gewone' shots doe (stilstaande/rijdende wagen en gewone foto's) en circuitfotografie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                Canon EF 400mm 2.8 is naar verluidt een aanrader

sorry kon 't even niet laten best wel een budget enzo vooropstellen hé als je zo'n vragen stelt want dat kunnen wij niet rieken
                Als beginner niet overdreven, maar ook geen lens die je na een maand al 'beu' bent. Voldoende zoombereik

Comment

Heeft Denniske deze ook niet? Die Image Stabilisator is wel handig op zo'n lens denk ik.

Heb ik aan 2 lenzen genoeg als ik 'gewone' shots doe (stilstaande/rijdende wagen en gewone foto's) en circuitfotografie?
                  Normaal wel ze. Veel meer dan twee lenzen zal je nooit nodig hebben, met diegene die ik heb (17-85mm IS + 70-300mm IS) kom je echt al heel ver mee.

Edit: Je kan natuurlijk altijd verder uitbreiden met een lens met groter zoombereik of een lens voor eerder macro's.

Comment

Als beginner niet overdreven, maar ook geen lens die je na een maand al 'beu' bent. Voldoende zoombereik
                    objectieven beu zijn? de mensen zijn te veeleisend geworden

enige waar ik echt véél ervaring mee heb in die klasse is de 90-300 USM van Canon. Goedkoop lensje maar wel goeie resultaten, allé iets minder rendement dan bv m'n 70-200 maar das logisch ook. En al die pipo's op BD enzo die dat lensje niet goed vonden worden vriendelijk verzocht ff m'n site te checken en de albums van de ferrari racing days & spa six hours te checken; alle foto's zijn met die lens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                      Normaal wel ze. Veel meer dan twee lenzen zal je nooit nodig hebben, met diegene die ik heb (17-85mm IS + 70-300mm IS) kom je echt al heel ver mee.

Edit: Je kan natuurlijk altijd verder uitbreiden met een lens met groter zoombereik of een lens voor eerder macro's.
                      Resultaten zoals Denniske behaalt vind ik eerlijk gezegd al super

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                        200mm is zeker het minste dat je moet hebben (op een crop). IS is niet van groot belang omdat dat toch niet echt van toepassing is op bewegende voorwerpen. Voor de rest....met Denniske zijn tamron 70-300 kan je gemakkelijker pannen (lukt onmiddelijk eigenlijk ) bij mijn Canon 70-300 USM III is dat dan weer meer oefenen. De mijne is lichter, stelt sneller scherp en is een ietsiepietsie lichtsterker. Moest ik nog is voor de keuze staan, ik had terug de Canon gekozen.

Je kan ook voor de 70-200 F2.8 met extender gaan, naar het schijnt zou dat ook iets goed zijn

Comment

objectieven beu zijn? de mensen zijn te veeleisend geworden

enige waar ik echt véél ervaring mee heb in die klasse is de 90-300 USM van Canon. Goedkoop lensje maar wel goeie resultaten, allé iets minder rendement dan bv m'n 70-200 maar das logisch ook. En al die pipo's op BD enzo die dat lensje niet goed vonden worden vriendelijk verzocht ff m'n site te checken en de albums van de ferrari racing days & spa six hours te checken; alle foto's zijn met die lens.
                          Dat zijn prachtige foto's, wat is nu eigenlijk het verschil met die 75-300 IS?

Comment

Nope, Dennis heeft een Tamron 70-300mm f 4-5,6 1:2 LD DI

Comment

Resultaten zoals Denniske behaalt vind ik eerlijk gezegd al super
                              Ja dat is een feit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                                200mm is zeker het minste dat je moet hebben (op een crop). IS is niet van groot belang omdat dat toch niet echt van toepassing is op bewegende voorwerpen. Voor de rest....met Denniske zijn tamron 70-300 kan je gemakkelijker pannen (lukt onmiddelijk eigenlijk ) bij mijn Canon 70-300 USM III is dat dan weer meer oefenen. De mijne is lichter, stelt sneller scherp en is een ietsiepietsie lichtsterker. Moest ik nog is voor de keuze staan, ik had terug de Canon gekozen.

Je kan ook voor de 70-200 F2.8 met extender gaan, naar het schijnt zou dat ook iets goed zijn
                                Nu nog iets... Vanaf 2009 heb ik de mogelijkheid om foto's te maken 'voor de draad' ( )is die 70-300 dan nodig om goede foto's te maken?

Comment

Nope, Dennis heeft een Tamron 70-300mm f 4-5,6 1:2 LD DI
                                  Heb jij toevallig circuitfoto's met jouw lens als vergelijking?

Comment

rood:

das te zien hoor, sommige objectieven hebben een speciale IS-mode voor bewegende voorwerpen niet dat ik dat vroeger ooit gemist heb of ooit gebruik maar 't bestaat

blauw: dat snap ik niet

oranje: vergeet die extender; echt waar! En zeker als je 't over een 2x hebt. Op een circuit als spa is 200mm bijna altijd wel genoeg, desnoods pas je je manier van fotograferen wat aan, de beelden zijn er zeker niet minder om.

zeg 't als ik moeilijk doe, op vlak van fotografie ben ik soms ietwat ne miereneuker en de toestanden met m'n 20D'ke hebben me ook geen deugd gedaan vandaag...

Comment

Heb jij toevallig circuitfoto's met jouw lens als vergelijking?
                                      I'm snorry for saying maar ga nooit op testfoto's af bij de keuze van een lens tenzij je testfoto's hebt van 2 objectieven die door de zelfde persoon gedurende langere tijd zijn getest; en dan nog...
                                      das écht niet representatief

Comment

I'm snorry for saying maar ga nooit op testfoto's af bij de keuze van een lens tenzij je testfoto's hebt van 2 objectieven die door de zelfde persoon gedurende langere tijd zijn getest; en dan nog...
                                        das écht niet representatief
                                        True, tgaat nog een moeilijke keuze worden voor mij

Comment

rood:

das te zien hoor, sommige objectieven hebben een speciale IS-mode voor bewegende voorwerpen niet dat ik dat vroeger ooit gemist heb of ooit gebruik maar 't bestaat

blauw: dat snap ik niet

oranje: vergeet die extender; echt waar! En zeker als je 't over een 2x hebt. Op een circuit als spa is 200mm bijna altijd wel genoeg, desnoods pas je je manier van fotograferen wat aan, de beelden zijn er zeker niet minder om.

zeg 't als ik moeilijk doe, op vlak van fotografie ben ik soms ietwat ne miereneuker en de toestanden met m'n 20D'ke hebben me ook geen deugd gedaan vandaag...
                                          ik heb het graag dat mensen mij tegenspreken, zo leer ik bij

rood: puur door te lezen kreeg ik het beeld dat IS eigenlijk enkel uw eigen vibratie tegenwerkt en dus niet een snelbewegend voorwerp ineens megascherp zet enkel en alleen door die IS. Het helpt een klein beetje....maja de meningen zijn daar zo uiteenlopend. Het is verschrikkelijk. Ik wil ze eigenlijk wel is testen want ik zoek ook zoiets te kopen misschien (70-200)

blauw: ik snapte dat ook niet . Maar ik heb met Dennis eens van lens verwisseld en dat was toch wel heel anders. Op een of ander manier kon ik beter pannen met die van dennis, dan met de mijn.... ik weet ook niet goed hoe het kwam. Die van Dennis is zwaarder en misschien ging ik gewoon bij mijn lens te snel en door het extra gewicht van Dennis zijn lens zat ik misschien op de goeie snelheid....of het was puur geluk

oranje: het schilt van circuit tot circuit.....op de nurburgring kan je vlak naast de baan staan, op zolder sta je dan weeral mega ver

Comment

Working...
                                          X