Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
    I'm snorry for saying maar ga nooit op testfoto's af bij de keuze van een lens tenzij je testfoto's hebt van 2 objectieven die door de zelfde persoon gedurende langere tijd zijn getest; en dan nog...
    das écht niet representatief
    Inderdaad en er is ook een verschil tussen 40000 kliks bij Dennis en ik die nog "maar" aan 6500 zit
    Ik heb dan ook nog maar 2 dagjes circuitervaring....vet is dat niet echt hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
      ik heb het graag dat mensen mij tegenspreken, zo leer ik bij

rood: puur door te lezen kreeg ik het beeld dat IS eigenlijk enkel uw eigen vibratie tegenwerkt en dus niet een snelbewegend voorwerp ineens megascherp zet enkel en alleen door die IS. Het helpt een klein beetje....maja de meningen zijn daar zo uiteenlopend. Het is verschrikkelijk. Ik wil ze eigenlijk wel is testen want ik zoek ook zoiets te kopen misschien (70-200)

blauw: ik snapte dat ook niet . Maar ik heb met Dennis eens van lens verwisseld en dat was toch wel heel anders. Op een of ander manier kon ik beter pannen met die van dennis, dan met de mijn.... ik weet ook niet goed hoe het kwam. Die van Dennis is zwaarder en misschien ging ik gewoon bij mijn lens te snel en door het extra gewicht van Dennis zijn lens zat ik misschien op de goeie snelheid....of het was puur geluk

oranje: het schilt van circuit tot circuit.....op de nurburgring kan je vlak naast de baan staan, op zolder sta je dan weeral mega ver
      ok als je 't niet erg vindt is 't goed, want kvind van mezelf dat ik zaag

rood: tja testen is idd de enige correcte manier zowat om iets te testen van materiaal; er wordt véél gezeikt over fotografie op internet door mensen die er niets van afweten. Op dat vlak zijn er mss een handvol mensen van wie ik indrukken van bv een objectief belangrijk vind, terwijl ik zeer veel mensen ken die met fotografie bezig zijn.
      Btw 70-200 f4 IS is naar verluidt zéér goed

blauw: tja wat extra gewicht helpt wel om te pannen hoor, iedereen wil de dag van vandaag zo klein en licht mogelijk van objectieven maar geef mij maar een grote en relatief zware body en lens; veel betere grip zo en helpt idd om te pannen. Al zal 't vooral toeval geweest zijn denk ik in dat geval, want die objectieven zijn toch vrij vergelijkbaar al bij al...

oranje: so true zolder is naar verluidt hatelijk; kben er nog nooit geweest en heb eerlijk gezegd zelfs niet veel zin om daar te gaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
        rood: tja testen is idd de enige correcte manier zowat om iets te testen van materiaal; er wordt véél gezeikt over fotografie op internet door mensen die er niets van afweten. Op dat vlak zijn er mss een handvol mensen van wie ik indrukken van bv een objectief belangrijk vind, terwijl ik zeer veel mensen ken die met fotografie bezig zijn.
        Btw 70-200 f4 IS is naar verluidt zéér goed
        Dat heb ik ook al meermaals gelezen. Het probleem is dat ik al die lenskes van wel is wil testen, maarja het is niet echt simpel om die allemaal eens deftig te kunnen uittesten. Ze huren kost dan weeral 100€ voor een dag en dan nog....moet ik 3 keer naar konijnenberg rijden + locatie zoeken voor wat foto's. En wat is nu een dag.... Achja we zien wel. Ik ga morgen eens zien of een Canon 10-22 mij ligt . Ook eens hoe die 17-85IS werkt...

Comment

Dat heb ik ook al meermaals gelezen. Het probleem is dat ik al die lenskes van wel is wil testen, maarja het is niet echt simpel om die allemaal eens deftig te kunnen uittesten. Ze huren kost dan weeral 100€ voor een dag en dan nog....moet ik 3 keer naar konijnenberg rijden + locatie zoeken voor wat foto's. En wat is nu een dag.... Achja we zien wel. Ik ga morgen eens zien of een Canon 10-22 mij ligt . Ook eens hoe die 17-85IS werkt...
          klopt volledig; die objectieven testen is niet makkelijk... ik heb nu 't geluk dat ik tussen de fotografiestudenten zit die er doorgaans geen probleem mee hebben eens iets kort uit te lenen vandaag een uurke geschoten met een Tamron 55-200 bv omdat ik zo stom was m'n 70-200 op m'n kot te vergeten.

Comment

Inderdaad en er is ook een verschil tussen 40000 kliks bij Dennis en ik die nog "maar" aan 6500 zit
            Ik heb dan ook nog maar 2 dagjes circuitervaring....vet is dat niet echt hé
            Hoe kan je dat eigenlijk checken hoeveel kliks je toestel al heeft gedaan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
              bestandsnaam foto ( telt meestal mee )

Comment

ik denk in denniskes geval dat 't eerder om een schatting gaat; maar er bestaat daar een programmatje voor; naam ontsnapt me nu wel

Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                bestandsnaam foto ( telt meestal mee )
                ja maar aan 9999 wordt dat gereset...

Comment

Bij Nikon wordt dat meegeschreven in de EXIF van je foto. Het totale aantal wordt weggeschreven in een 'manufacturer' veld dat niet alle EXIF lezers uitlezen. Voor de Nikon gebruikers wordt veelal Opanda IExif aangeraden als programma om dit uit te lezen ( http://www.opanda.com/en/iexif/ ).

Zal voor Canon en andere merken ook wel iets gelijkaardig zijn denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk Berichten
                    Bij Nikon wordt dat meegeschreven in de EXIF van je foto. Het totale aantal wordt weggeschreven in een 'manufacturer' veld dat niet alle EXIF lezers uitlezen. Voor de Nikon gebruikers wordt veelal Opanda IExif aangeraden als programma om dit uit te lezen ( http://www.opanda.com/en/iexif/ ).

Bij de instappers is er niet onmiddellijk iets beschikbaars om je tellerstand te controleren, de eerste die dit uit een exif kan halen mag dit even komen doen, bij de 1D reeksen van Canon kun je echter wel perfect de tellerstand uitlezen via een progje CanCount .

Comment

• das hier wss niet 't goeie forum voor zo'n vragen maar heeft iemand hier een idee wat een Leica M3 waard zou zijn?

Comment

• Een BMW M3 weten ze hier wel maar een Leica M3? Geen idee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk Berichten

Thanks.

Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                          Bij de instappers is er niet onmiddellijk iets beschikbaars om je tellerstand te controleren, de eerste die dit uit een exif kan halen mag dit even komen doen, bij de 1D reeksen van Canon kun je echter wel perfect de tellerstand uitlezen via een progje CanCount .
                          Dus voor pakweg de 350D is het niet mogelijk?

Comment

Een BMW M3 weten ze hier wel maar een Leica M3? Geen idee.
                            goh ik vrees er ook voor maar kan 't maar vragen
                            ne goeie maat van mij heeft zo'n Leica M3 en ik was eens benieuwd... binnenkort eens een weekendje testen

Comment

de camera houdt 't in principe wel bij maar er zijn geen programma's beschikbaar die die info kunnen opvragen... canon kan 't wel geloof ik maar die geven dat programma niet vrij. als ik me niet vergis tenminste

Comment

• kheb trouwens nog een vraag... m'n 17-85 zal moeten hersteld worden want 't diafragma zit vast op 22 maar heeft iemand een idee wat dat zal kosten... kvraag me af of 't wel de moeite is dat objectief te laten herstellen

Comment

• Zo'n M3 is toch analoog hè? Ik hou van die nieuwe digitale Leica's, ze zien er enorm retro uit maar zijn toch digitaal, zalig gewoon, én zalig duur ook.

Comment

Zo'n M3 is toch analoog hè? Ik hou van die nieuwe digitale Leica's, ze zien er enorm retro uit maar zijn toch digitaal, zalig gewoon, én zalig duur ook.
                                    uiteraard analoog
                                    wat is er zalig aan 't feit dat die zo duur zijn?

Comment

Thanks.

nopes, er is maar één oplossing voor, een 1D reeks, heb je ook metteen een AF die AF is en een heldere zoeker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                        een 1D reeks, heb je ook metteen een AF die AF is
                                        tenzij bij de 1D mark III momenteel

Comment

• Vraagje(s),

-Dient deze tussenring voor macrofoto's te maken met niet-macrolenzen?
                                          -Is dit compatibel met alle lenzen van Canon?

Comment

Working...
                                          X