Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
    Vraagje(s),

-Dient deze tussenring voor macrofoto's te maken met niet-macrolenzen?
    -Is dit compatibel met alle lenzen van Canon?
    Allereerst koop je beter dit :

3 voor minder dan de prijs van één

Tussenringen werken op alle lenzen idd , wat je er mee bereikt is dat je lens in feite gewoon wat verder van je sensor af gaat gaan staan ( er zit dus geen glas in ) waardoor kortste scherpstelafstand kleiner gaat worden, hierdoor kun je meer vergroting gaan krijgen maar hou er ook rekening mee dat de dof flinterdun wordt en dat je heel veel licht nodig gaat hebben.
    Ik heb zo’n setje liggen die ik enkele jaren terug heb gekocht om wat macrowerk te doen, werkte redelijk goed met een 35 of 50mm maar toch vrij snel naar een 150 macro gegaan, is toch een pak beter/makkelijker. Soms gebruik ik bij goed licht wel eens een ring op m’n 500 prime omdat die een vrij lange kortste scherpstelafstand heeft, als dan net iets intressants komt voor je neus zitten en je kan niet focussen dan is dit soms een oplossing.

Comment

• Bedankt voor de info.

Comment

• kga me morgen eens een camerake halen als backup; ik ben benieuwd...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
          kga me morgen eens een camerake halen als backup; ik ben benieuwd...
          Hoe bedoel je?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
            Hoe bedoel je?
            ik snap uw vraag nie?

Comment

ik snap uw vraag nie?

- hoe
              - bedoel van bedoelen
              - je = jij
              - ? = vraagteken

Hoe bedoel je?

-> wat wil je ermee zeggen, kan je als het u belieft even verder verduidelijken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                - hoe
                - bedoel van bedoelen
                - je = jij
                - ? = vraagteken

Hoe bedoel je?

-> wat wil je ermee zeggen, kan je als het u belieft even verder verduidelijken?

ja weet ik wel maar ik snap niet wat ik moet verduidelijken zo onduidelijk lijkt m'n zin me toch niet...

Comment

• - welke camera?
                  - gaat je huidige camera het begeven?
                  - etc etc.

Comment

• Hij koopt hem een 2de camere voor als er iets voorvalt aan zijn camera ( dat hij toch een back up camera heeft )

Zoiets??

Comment

- welke camera?
                      - gaat je huidige camera het begeven?
                      - etc etc.
                      tja kga me een 400D halen, khad graag een upgrade gedaan en m'n 20D als back-up gehouden maar das financieel nog niet haalbaar dus daar wacht ik nog ff mee... m'n 20D heeft soms wat kuren de laatsten tijd, werkt meestal nog perfect maar toch... ik moet perfect op m'n camera kunnen rekenen, vandaar is een back-up dus nodig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                        Hij koopt hem een 2de camere voor als er iets voorvalt aan zijn camera ( dat hij toch een back up camera heeft )

Zoiets??
                        yep

12345

Comment

• En welke camera ga je halen? Digitaal/analoog; SLR/niet-SLR; duur/goedkoop; welk objectief; etc etc.

Is er iets aan je huidig machien?

(moest het hier reeds vermeldt staan --> )

Comment

En welke camera ga je halen? Digitaal/analoog; SLR/niet-SLR; duur/goedkoop; welk objectief; etc etc.

Is er iets aan je huidig machien?

(moest het hier reeds vermeldt staan --> )

check vorige pagina

Comment

check vorige pagina

oh ok!
                              (srry, blijkbaar door te dubbelklikken is 'ie een pag. overgeslagen. )

Comment

• Een 400D is een goed toestel, de foto's zullen scherper zijn, hij heeft meer megapixels dan de 20D hè.

Comment

• Dan zou die 400D wel eens een serieuze teleurstelling kunnen zijn, ik zou me dan liever een tweede 20D in tweedehands zoeken, met wat goed uitkijken heb je voor 450 a 500 euro al een hele mooie met grip, zelfs de 30D's gaan al voor mooie prijsjes weg.
                                  Waarom ik nooit een 350-400d zou moeten hebben : een veel te kleine zoeker ( ik moet zelfs geen 30D meer hebben omwille van de slechte zoekers ) , fragiel , bediening bij XXD's is veel malen makkelijker/praktischer.
                                  En als je nog beter wilt een 1Dmk I , tegenwoordig zoe je ze naargelang de staat tussen 600 a 1000 euro verkocht worden, slechts 4 mio pixeltjes maar de foto's die er uitkwamen waren wel 10X beter dan van m'n 30D...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                    Dan zou die 400D wel eens een serieuze teleurstelling kunnen zijn, ik zou me dan liever een tweede 20D in tweedehands zoeken, met wat goed uitkijken heb je voor 450 a 500 euro al een hele mooie met grip, zelfs de 30D's gaan al voor mooie prijsjes weg.
                                    Waarom ik nooit een 350-400d zou moeten hebben : een veel te kleine zoeker ( ik moet zelfs geen 30D meer hebben omwille van de slechte zoekers ) , fragiel , bediening bij XXD's is veel malen makkelijker/praktischer.
                                    En als je nog beter wilt een 1Dmk I , tegenwoordig zoe je ze naargelang de staat tussen 600 a 1000 euro verkocht worden, slechts 4 mio pixeltjes maar de foto's die er uitkwamen waren wel 10X beter dan van m'n 30D...
                                    Ik weet dat sommigen dat erover vinden maar ik vertrouw dat echt niet om digitale reflexen tweedehands te kopen... En die 400D dat lijkt me doenbaar als backup; zo gigantisch veel zal die toch niet gebruikt voor echt professionele doeleinden... kga die camera dan eerder gebruiken voor wat vakantiekiekjes en heel af en toe eens als tweede camera bij wat reportagewerk 't zal wat wennen zijn maar dat lukt wel; ik wil zoiezo nieuw kopen en er liefst niet te veel aan uitgeven... tis vooral een tijdelijke oplossing. Binnen een jaar ga ik beginnen uitkijken voor een 1D en de 20D als back-up houden.
                                    En wat een 1D mkI betreft; zoals je zegt erg goeie camera's maar 4 megapixel moet ik helaas niet meer mee afkomen op school... is voor prints trouwens ook wat krap. Wat de nadelen van 350D/400D betreft heb je trouwens ook gelijk hoor maar we zullen er maar mee leren leven.

Comment

• Ze zijn idd aangekondigd bij de lancering van de 40D, blijkbaar een antwoord op de merken die met ingebouwde stabilisatie in de body's zitten. Dus kitlenzen in feite met een low-cost IS systeem... Ik kan er in elk geval niks mee aanvangen

Comment

• Begin maar al te sparen

http://www.usa.canon.com/html/templatedata/pressrelease/20071015_eflens.html

Die 200 1.8 was al eentje die ik wel zou willen maar het feit dat de lens al een tijdje niet meer door Canon geserviced kan worden hield me serieus tegen, dit beestje daarentegen heeft werkelijk alles wat ie moet hebben

Comment

Working...
                                        X