Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
    Begin maar al te sparen

http://www.usa.canon.com/html/templatedata/pressrelease/20071015_eflens.html

Die 200 1.8 was al eentje die ik wel zou willen maar het feit dat de lens al een tijdje niet meer door Canon geserviced kan worden hield me serieus tegen, dit beestje daarentegen heeft werkelijk alles wat ie moet hebben
    lekker! merci voor de link, kwist 't nog niet
    en die 200 1.8 is idd een zalige lens, kweet er nog eentje te koop staan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
      lekker! merci voor de link, kwist 't nog niet
      en die 200 1.8 is idd een zalige lens, kweet er nog eentje te koop staan
      De dag dat die IS op de markt komt ga je die 1.8 versie's zien gedumpt worden wees gerust ! No way dat ik nu nog zo'n lens zou kopen in elk geval, in veel gevallen zien ze er al niet zo lief meer uit en voor hetzelfde geld geeft ze het morgen op en daar sta je dan mooi, dan nog liever de harde weg en een IS nieuw

Comment

• Ik zoek in Januari een nieuw fototoestel aan te kopen, een Pentax K100D.
        Ik ga het vooral gebruiken voor ofwel minifotoshoots ofwel autoraces. Is dit dan wel het goede toestel ervoor? Mochten er beter zijn, zeg het gerust.
        Alsvast bedankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gtx Bekijk Berichten
          Ik zoek in Januari een nieuw fototoestel aan te kopen, een Pentax K100D.
          Ik ga het vooral gebruiken voor ofwel minifotoshoots ofwel autoraces. Is dit dan wel het goede toestel ervoor? Mochten er beter zijn, zeg het gerust.
          Alsvast bedankt
          Zijn er nog slechte fototoestellen ? Niettegenstaande dat voor autoraces de AF snelheid/nauwkeurigheid belangrijk is zal het glaswerk dat je gaat gebruiken evenzeer een grote rol spelen.
          Een Pentax kenner ben ik helemaal niet dus veel raad kan ik je niet bieden, heb je al lenzen voor Pentax ?

Comment

• Kan je daar geen Nikkor-lenzen voor gebruiken? Ik kan natuurlijk volledig mis zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
              Kan je daar geen Nikkor-lenzen voor gebruiken? Ik kan natuurlijk volledig mis zijn...
              Ik denk dat je mis bent , maar tegelijk ben je ook juist want in feite kan je als je wilt alles op alles gebruiken, mits de beperkingen ervan
              Maar het is wel zo dat je Nikkor's volledig perfect kan gebruiken op Nikon's en Fuji's

Comment

• Fuji, dat was het andere merk dus!

Comment

• 800mm . Zaligheid. Ik heb er ééntje met een Canon 600mm bezig gezien en dat was al serieus! En dan nog dat prijskaartje

Comment

• Er zijn er ook van 1200 hè.

Comment

Er zijn er ook van 1200 hè.
                      Ik vraag me af wat voor gebruiksgemak je met zo’n lenzen nog over hebt….Ik gebruik zelf een 500 die dan nog meestal met een 1.4 extender erop staat in combinatie met een 1DII, dit setje weegt een dikke 5kg , neem daar dan nog een monopod , een zware Gitzo tripod met RSS balhoofd bij en ga eens een dagje op stap, wees gerust dat voel je best… Met zo’n lenzen ben je een beetje gekluisterd aan je schuilhutje of stoeltje zeker weten. Er zal wel een markt voor zijn daar niet van maar dat zal niet voor de amateur zijn, die 800mm zal al snel naar dik 10.000 a 12.000 euro gaan vrees ik, met m’n 500 + 1.4 heb ik ook topkwaliteit 700mm op F5.6 , zelfs met een 2x extender hou ik nog heel goede resultaten over.
                      Die 200 F2 intresseert me mateloos meer, de ideale indoor sportlens of voor concertfotografie !

Comment

• Wat is eigenlijk de grootste (langste) lens van Canon die je nog gemakkelijk uit de hand kan bedienen? De 100-400?

Comment

Wat is eigenlijk de grootste (langste) lens van Canon die je nog gemakkelijk uit de hand kan bedienen? De 100-400?
                          Alles hangt af van hoe stevig je hand is en hoelang je dit zaakje kan volhouden hé , een 100-400 is hierin een leuk compromis, ik schiet echter met m’n 300 F2.8 IS en 500 F4 IS ook uit de hand alhoewel ik met die laatste dit geen 5 minuten aan een stuk kan volhouden…Zonder IS op deze lenzen zou dit ook bijna ondoenbaar zijn.
                          Ik heb ook vroeger nog een 400 F5.6L gehad en dit was een superlensje om uit de hand te schieten, mits voldoende licht want geen IS, maar voor actie was dit een heel goed ding.
                          Bij m’n tele’s gebruik ik bijna altijd een monopod gewoon om het gewicht te neutraliseren of nog liever een rijstzak, werkt heel erg goed. Heb ik slecht licht of ben ik wat statischer aan het werk ( schuilhutje bvb ) dan gebruik ik het liefste een tripod, en dan een zo zwaar mogelijke ( Gitzo’s bvb ) , met een goed statief en een goede techniek, IS, draadontspanner, spiegel opklap inschakelen is er veel mogelijk :
                          Deze foto van een ijsvogel is genomen met 500mm+2Xextender dus 1000mm bij 1/160 :

Comment

• FAK dat is kwaliteit die foto! Nice pic btw

Comment

• zeer mooi

Comment

• heavy

Comment

• Ik heb me eindelijk mijn nieuw toestel kunnen bestellen. Heb me via via een Sony Alpha 100 met de 18-70mm kitlens besteld voor 580 euro. Maar nu zit daar nog zo'n GPS CS1 bij, iemand een idee voor wat dat ding goed kan zijn en hoe dat in zijn werk gaat? Voor mij is het nu afwachten tot ik mijn pakketje heb.

Oh ja en qua fotozak zit ik ook nog te twijfelen. Ik denk eraan een Naneu Pro Alpha rugzak te nemen, iemand ervaring met die zakken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                    Alles hangt af van hoe stevig je hand is en hoelang je dit zaakje kan volhouden hé , een 100-400 is hierin een leuk compromis, ik schiet echter met m’n 300 F2.8 IS en 500 F4 IS ook uit de hand alhoewel ik met die laatste dit geen 5 minuten aan een stuk kan volhouden…Zonder IS op deze lenzen zou dit ook bijna ondoenbaar zijn.
                                    Ik heb ook vroeger nog een 400 F5.6L gehad en dit was een superlensje om uit de hand te schieten, mits voldoende licht want geen IS, maar voor actie was dit een heel goed ding.
                                    Bij m’n tele’s gebruik ik bijna altijd een monopod gewoon om het gewicht te neutraliseren of nog liever een rijstzak, werkt heel erg goed. Heb ik slecht licht of ben ik wat statischer aan het werk ( schuilhutje bvb ) dan gebruik ik het liefste een tripod, en dan een zo zwaar mogelijke ( Gitzo’s bvb ) , met een goed statief en een goede techniek, IS, draadontspanner, spiegel opklap inschakelen is er veel mogelijk :
                                    Deze foto van een ijsvogel is genomen met 500mm+2Xextender dus 1000mm bij 1/160 :

Gewoonweg prachtig!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten

Gewoonweg prachtig!
                                      Echt he, schitterende close-up

Comment

• Vind ik ook

Comment

• thx voor de komplimenten ,wat meer snel actiegeweld , deze gaan best wel snel :

Comment

Working...
                                          X