Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @Audidriver:

Damn, gast!
    1991 Mazda MX-5 NA
    Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
    www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Niet dat het al voor direct is (mss als cadeau voor mijn verjaardag volgend jaar), maar wat zouden jullie mij momenteel eigenlijk aanraden als vervanger voor mijn Canon Ixus 430?
      Als er volgend jaar iets nieuws komt, dacht ik aan een Ixus 960is of een G7. Allicht dat die laatste het grootste verschik maakt met mijn huidig toestel?
      Zal er trouwens überhaupt een groot verschil zijn met de foto's van mijn huidig toestel? De Ixus 430 heeft natuurlijk wel een klein lensje, wat allicht niet bevorderlijk is om elke foto even scherp te krijgen.

Edit:
      En kom nu niet af met een EOS met één of andere dure lens hé!
      Last edited by Beta; 19/10/2007, 13:50.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Audidriver, dan zijn echt wel zeer knappe foto's!
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Audidriver, heb ik al gezegt dat dit super zalig foto's zijn?!

Echt respect!

Comment

• SCHITTERENDE FOTO'S!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
              Niet dat het al voor direct is (mss als cadeau voor mijn verjaardag volgend jaar), maar wat zouden jullie mij momenteel eigenlijk aanraden als vervanger voor mijn Canon Ixus 430?
              Als er volgend jaar iets nieuws komt, dacht ik aan een Ixus 960is of een G7. Allicht dat die laatste het grootste verschik maakt met mijn huidig toestel?
              Zal er trouwens überhaupt een groot verschil zijn met de foto's van mijn huidig toestel? De Ixus 430 heeft natuurlijk wel een klein lensje, wat allicht niet bevorderlijk is om elke foto even scherp te krijgen.

Edit:
              En kom nu niet af met een EOS met één of andere dure lens hé!
              Voor een G7 zal je moeten snel zijn vrees ik , de G9 is er al, of ie beter is betwijfel ik, zeker qua ruisproductie op hogere iso waarden heb ik m'n twijfels of 12mio pixels op zo'n minisensortje wel nog goed gaat...
              Wat de G7 betreft, ik krijg er morgen als alles goed gaat eentje binnen, ik wilde iets kleiners om mee te nemen naar klanten/werven, enkele weken terug even wat met zo'n toestel gespeeld en ik moet zeggen dat daar echt wel zeer aardige plaatjes uitkwamen, is ook een degelijk ( wel wat zwaar ) toestel, zeker geen fragiel ding en niet onbelangrijk, je kunt er een externe flitser op monteren !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                Voor een G7 zal je moeten snel zijn vrees ik , de G9 is er al, of ie beter is betwijfel ik, zeker qua ruisproductie op hogere iso waarden heb ik m'n twijfels of 12mio pixels op zo'n minisensortje wel nog goed gaat...
                Wat de G7 betreft, ik krijg er morgen als alles goed gaat eentje binnen, ik wilde iets kleiners om mee te nemen naar klanten/werven, enkele weken terug even wat met zo'n toestel gespeeld en ik moet zeggen dat daar echt wel zeer aardige plaatjes uitkwamen, is ook een degelijk ( wel wat zwaar ) toestel, zeker geen fragiel ding en niet onbelangrijk, je kunt er een externe flitser op monteren !
                Snel? Helemaal niet. Ik wacht nog tot volgende zomer. Dan pas verjaar ik, dus dat is een beter moment. Bovendien is de Ixus 430 ook nog niet echt helemaal versleten.
                Als er tegen dan een opvolger is van de G7, zoveel te beter dan. Ik vind de Ixusjes anders eigenlijk wel handig. Alleen, de foto's zouden eigenlijk iets beter mogen ...

Edit:
                Mogelijks had ik me vergist. Ik dacht dat de G7 nieuw was en dat de G5 sinds nog niet zo lang verouderd was, maar blijkbaar is de G9 de nieuwe en de G7 de oude.
                Last edited by Beta; 24/10/2007, 23:00.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Zo'n G9 is blijkbaar een plastic toestel. Het gewicht ligt ook wel een pak hoger. Ik had het minder verwacht.
                  Enfin, nog tijd genoeg.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik zoek een programma voor mijn 4:3-foto's bij te snijden zodat ze op mijn breedbeeldscherm passen. Vroeger deed ik dit met JPEGCrops, maar dat werkt niet meer bij mij.

Bedankt

Comment

• Kijk even of Irfanview voldoet.
                      Kadertje trekken, Ctrl-Y en 't is gecropped.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                        Kijk even of Irfanview voldoet.
                        Kadertje trekken, Ctrl-Y en 't is gecropped.
                        Er moet niet gewoon boven en onder een stukje afgesneden worden. De foto moet een nieuw (vastgelegd!) formaat krijgen, vb. 8:5. De kader zelf maken lukt denk ik niet, het programma moet de kader maken en dan moet ik kiezen welk deel van de foto hij mag croppen.
                        Is mijn uitleg een beetje duidelijk?
                        Last edited by M3 E46 SMGII; 24/11/2007, 21:00.

Comment

• is duidelijk
                          maar moeilijk te vinden ...
                          Last edited by Bompa; 24/11/2007, 22:51.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                            Ik zoek een programma voor mijn 4:3-foto's bij te snijden zodat ze op mijn breedbeeldscherm passen. Vroeger deed ik dit met JPEGCrops, maar dat werkt niet meer bij mij.

Bedankt

hmm ik ken niet direct een programmatje dat louter dat doet eigenlijk... ik zit met 't zelfde probleem trouwens. Als je photoshop hebt is 't niet moeilijk stel je scherm is 1280*800 pixels dan maak je gewoon een nieuw bestand van die grootte aan en de foto die wallpaper moet worden verklein je dan ook tot ie 1280 pixels groot is en dan sleep je hem in dat andere bestand en kan je wat schuiven tot ie bovenaan en onderaan goed staat... als de foto's zoiezo wat gecropped moeten worden doe je dat best op voorhand dan met de croptool

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                              hmm ik ken niet direct een programmatje dat louter dat doet eigenlijk... ik zit met 't zelfde probleem trouwens. Als je photoshop hebt is 't niet moeilijk stel je scherm is 1280*800 pixels dan maak je gewoon een nieuw bestand van die grootte aan en de foto die wallpaper moet worden verklein je dan ook tot ie 1280 pixels groot is en dan sleep je hem in dat andere bestand en kan je wat schuiven tot ie bovenaan en onderaan goed staat... als de foto's zoiezo wat gecropped moeten worden doe je dat best op voorhand dan met de croptool
                              Photoshop heb ik niet. Bestaat er ook zo'n manier voor Paint Shop Pro?

Comment

• Op aanraden van de mods plaats ik het hier:

Gezien hier toch een aantal (amateur-)fotografen op het forum zitten de volgende vraag: Weten jullie interessante forums m.b.t. fotografie?

Heb al doorgekregen:
                                forum.belgiumdigital.com

Last edited by Lord Tom; 09/12/2007, 22:30.

Comment

• Een nog klein autofotografieforum..
                                  1991 Mazda MX-5 NA
                                  Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                                  www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Heb op deze site veel info gevonden toen ik een nieuw fototoestel ging kopen... http://www.dpreview.com/
                                    Is me toch door enkele mensen aangeraden, weliswaar misschien beperkt qua forum-gehalte maar staan veel tests op en nieuwe dingen die er aankomen...
                                    Misschien ook op deze eens rondneuzen : http://www.letsgodigital.org/nl/index.html

Als je echt een forum zoekt, heb al veel positieve dingen gehoord over belgiumdigital.com
                                    2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fa820373 Bekijk Berichten
                                        Heb op deze site veel info gevonden toen ik een nieuw fototoestel ging kopen... http://www.dpreview.com/
                                        Is me toch door enkele mensen aangeraden, weliswaar misschien beperkt qua forum-gehalte maar staan veel tests op en nieuwe dingen die er aankomen...
                                        beperkt aan forumgehalte? dat vind ik nu eens niet hoor...

Comment

Working...
                                        X