Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
    Mogen F40fan,Ken,Cédrick en TTN niet meedoen dan?
    Jawel hoor .

Er zijn er alleen teveel om op te noemen .

Ik denk alleen dat dit niet gaat thuishoren op een auto forum
    Der Turbo tretet den Drehzahlmesser ordentlich in den arsch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
      Een geheugenvraagje:

Voor een Panasonic FZ18, welk geheugen moet ik erbij kopen als ik zeeeeeeeeer snel geheugen wil en toch redelijke capaciteit... 2 of 4 Gb...
      Het is SDram, maar ik geloof dat er al een andere soort bestaat ondertussen (SDHC?), maar ik volg niet goed...
      UltraII, Extreme III, ... wat is nu eigenlijk 't snelste van 't snelste dat op een FZ18 past en geen al te veel overkill is?
      hou er rekening mee dat veel van die kaarten veel hogere snelheden aankunnen dan waarmee je camera wegschrijft... op een dergelijke camera maakt 't eigenlijk niet zo enorm veel uit; een extreme II van sandisk bijvoorbeeld is zeker snel genoeg. Met het oog op de toekomst is een snellere kaart mss geen slechte optie maar zeker geen must...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
        hou er rekening mee dat veel van die kaarten veel hogere snelheden aankunnen dan waarmee je camera wegschrijft... op een dergelijke camera maakt 't eigenlijk niet zo enorm veel uit; een extreme II van sandisk bijvoorbeeld is zeker snel genoeg. Met het oog op de toekomst is een snellere kaart mss geen slechte optie maar zeker geen must...
        danku!

Dus dit is goed naar de toekomst toe: http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._product=29415
        en dit is reeds voldoende: http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._product=36753 (maar dan zonder reader).
        Wat is een Ultra II Plus (USB) dan? http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._product=51122

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Wat betreft geheugenkaartjes, in een compact zie ik zeker het nut niet in waarom je zou ultrasnelle dingen kopen. De enige reden waarom ik dat wel zou doen is de upgrade naar snellere reflexcamera's.
          Persoonlijk gebruik ik voor m'n reflexen als het snel moet gaan 4gB extreme's van Sandisk maar ik heb ook een 20gb aan Transcend kaartjes liggen ( 133x versie ) , deze zijn net ietjes trager dan de Sandisk's maar kosten een pak minder zie : http://shop.transcend.nl/product/pro...d=4&indexnum=2

Intussen heb ik deze al bijna 2 jaar denk ik en nog nooit een probleem mee gehad .

Filters doen zoals F40 zegt niet veel uit , circulaire polarizers daarentegen zijn een must bij autoschoot's, werken lekker de reflecties weg. Hoya en B&W hebben hele goede, wel best prijzig als je grote filtermaten nodig hebt ( 77mm bvb )

Wat betreft die goede compact voor Gio : probeer eens een Canon G7 of G9 , heb mezelf onlangs nog zo eentje aangeschaft voor het werk omdat ik dan niet altijd m'n reflextoestellen moet meenemen. T'is geen reflex ( ik ben dan ook wel wat gewoon ) , vooral de snelheid is eigen aan compact's maar er vallen zeker en vast heel mooie foto's mee te maken. Het toestel is ook lekker stevig gebouwd !
          Last edited by Audidriver; 10/12/2007, 21:38.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
            Is er een groot verschil in fotokwaliteit tss een Canon G9 en een Canon Ixus 960is? Bij de eerste kan je de ISO-waarde goed instellen, alleen zou dat minder goed werken dan op een echt goed fototoestel, dus dan vraag ik mij af of het verschil de moeite waard loont. De grotere lens zal mss wel verschil maken.
            Iemand?
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
              Iemand?

Een G9 is mijns inziens van een andere klasse dan die 960, een G9 is de tussenstap naar een reflextoestel, alles is perfect manueel in te stellen, mogelijkheid tot Raw formaat, is een stuk robuster gebouwd enz… Dat je de iso manueel kan instellen is alleen maar positief want compact’s gaan al snel in auto stand naar hoge iso’s als je niet wil flitsen en dat zie je aan de kwaliteit. Ik heb nu een G7 en tot iso 400 gaat het nog wel, hoger is not done bij me. Nu ik gebruik dit toestel enkel voor educatief gebruik, als het echt goed moet zijn gebruik ik iets anders
              Dus concreet: een G7 of G9 zou ik met een gerust hart aanbevelen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                Een G9 is mijns inziens van een andere klasse dan die 960, een G9 is de tussenstap naar een reflextoestel, alles is perfect manueel in te stellen, mogelijkheid tot Raw formaat, is een stuk robuster gebouwd enz… Dat je de iso manueel kan instellen is alleen maar positief want compact’s gaan al snel in auto stand naar hoge iso’s als je niet wil flitsen en dat zie je aan de kwaliteit. Ik heb nu een G7 en tot iso 400 gaat het nog wel, hoger is not done bij me. Nu ik gebruik dit toestel enkel voor educatief gebruik, als het echt goed moet zijn gebruik ik iets anders
                Zelf heb ik in de oudheid nog een G3 gehad...was inderdaad goed in te stellen toestel en je kon er mooie macro's mee maken, met de G9 zal dat enkel nog beter zijn

Comment

Aha. Wel, ik heb momenteel een Ixus 430, en ik moet zeggen dat ik die Ixus-jes erg knappe toestelletjes vind, maar ik ben minder tevreden over de kwaliteit van de foto's. Ten eerste is 4 MP op beeldscherm niet zo erg overdreven als je eens inzoomt. Ten tweede gebeurt het nogal eens dat het toestel op het verkeerde object scherpstelt. Natuurlijk, als ik een G9 in huis zou halen (of mss zelfs G10, want het is maar voor volgende zomer), dan ga ik me wel een verdiepen in de basistechnieken van het fotograferen. Een echt professioneel toestel hoef ik niet. Ik kan er het geld niet aan hangen (al hobby's genoeg) en ik heb liever een kleiner toestel.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• pff, die van konijnenbergs gaat pas donderdagochtend weten of er een 400d binnen is of niet ( zijn besteld )

Comment

• Iedereen koopt hier tegenwoordig precies een 400D. Goed toestel natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                        pff, die van konijnenbergs gaat pas donderdagochtend weten of er een 400d binnen is of niet ( zijn besteld )
                        Niettegenstaande ik vrij goede klant ben bij Konijn heb ik ook heel goede ervaring met foto rubens in wilrijk, mss effen daar proberen ?

Comment

Niettegenstaande ik vrij goede klant ben bij Konijn heb ik ook heel goede ervaring met foto rubens in wilrijk, mss effen daar proberen ?
                          559 vs 554 euro, konijn is 5 euro goedkoper ( juist opgezocht )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                            Iedereen koopt hier tegenwoordig precies een 400D. Goed toestel natuurlijk.
                            idd de 400D is weer verkoopsrecords aan 't neerzetten, net zoals de 300D en 350D deden...

Comment

pff, die van konijnenbergs gaat pas donderdagochtend weten of er een 400d binnen is of niet ( zijn besteld )
                              Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                              Iedereen koopt hier tegenwoordig precies een 400D. Goed toestel natuurlijk.
                              Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                              idd de 400D is weer verkoopsrecords aan 't neerzetten, net zoals de 300D en 350D deden...
                              Ik plaats vrijdag mijn order

En nee, geen 400D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                                Ik plaats vrijdag mijn order

En nee, geen 400D
                                wat dan wel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                                  wat dan wel?
                                  40d.
                                  1991 Mazda MX-5 NA
                                  Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                                  www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                                    40d.
                                    Waarschijnlijk wel ja, nuja, kheb nog 2 dagen om te twijfelen

Comment

• amai, ge ziet waar het geld zit

graptje he

Juist gezien dat de400D weer binnen is op de site ( gisteren 'op bestelling', nu 'op voorraad' )

To do list voor morgen:
                                      - uit nest kruipen
                                      - geld afhalen
                                      - tot bij TTN rijden
                                      - tot bij konijnenbergs rijden
                                      - naar huis
                                      - namiddagje spelen met camera

Comment

amai, ge ziet waar het geld zit

graptje he

Juist gezien dat de400D weer binnen is op de site ( gisteren 'op bestelling', nu 'op voorraad' )

To do list voor morgen:
                                        - uit nest kruipen
                                        - geld afhalen
                                        - tot bij TTN rijden
                                        - tot bij konijnenbergs rijden
                                        - naar huis
                                        - namiddagje spelen met camera

Check PM

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                                          40d.

Comment

Working...
                                          X