nog een fototje van op reis:
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Digitale hoek
Collapse
X
-
Sorry F40Fan , deze is zeker niet met een macrolens genomen , ik weet dat je er een andere mening op na zal houden maar voor dergelijk werk heb je die echt wel nodig , deze is zeker verre van scherp ( het kopje mss wel een beetje maar het achterlijfje allesbehalve )
Waarmee ik helemaal niet wil zeggen dat ik beter zou doen hoor , maar als je soms eens op BD gaat zien , daar staat ander macromateriaal...
Comment
-
Spotgoedkope occasie...
-------------------------------------------------------------------------
Als iemand intresse heeft.
Gelezen op de nieuwsgroep nl.foto :
Wegens aanschaf nieuwe camera is deze set te koop.
Nikon D70 met 18-70 nikon ED objectief, 70-300 Sigma voor Nikon, SB-600
Nikon flitser. Lader met extra batterij D70 en gebruiksaanwijzingen.
Vraagprijs EUR 700,00
Dit is het vermoedelijke emailadres : haversteeg@wanadoo.nl
Wie weet kan hier iemand een goeie deal aan doen
__________________Nissan QQ driver.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CCDSorry F40Fan , deze is zeker niet met een macrolens genomen , ik weet dat je er een andere mening op na zal houden maar voor dergelijk werk heb je die echt wel nodig , deze is zeker verre van scherp ( het kopje mss wel een beetje maar het achterlijfje allesbehalve )
Waarmee ik helemaal niet wil zeggen dat ik beter zou doen hoor , maar als je soms eens op BD gaat zien , daar staat ander macromateriaal...
Ik weet dat het beter kan maar daarvoor heb ik nog extra materiaal nodig en daarvoor heb ik het geld niet
nog eens een addendum : rood: heb je overschot van gelijk in... helaas heb ik er het geld niet voor en zelfs al had ik het geld dan zijn er nog veel andere dingen prioritair, tzal niet voor de eerstkomende jaren zijn wss
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroemDoor een lashelm zal niet lukken. Misschien inderdaad best door iets wat een deel van de straling tegengaat.
Zorg er ook voor dat de sluiterstijd niet te lang is.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fanIk gebruik sinds 3,5 maanden een Canon EOS 20D
Deze namiddag mijn 20D gaan halen , man ik heb echt wel een koopje gedaan , da toestel ziet er werkelijk nog perfect uit , zelfs de handleiding was nog niet uit de plastiek gehaald , eerste indruk ; een serieus verschil met m'n 300 , zeker qua degelijkheid , nu nog zien om er deftige foto's uit te krijgen ( 9 focuspunten + bediening ervan ziet er ook best wel leuk uit ! ) , zo te zien valt er een pak meer aan instellingen te doen !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door purepleasureseekerLigt de sony - r1 nu eigenlijk al in de winkel ?
voor 804.5 euro de uwe
http://www.topfoto.de/
voor 849 euro
http://www.geheugenkaart.be/Nederlands/Begin.htm
voor 799 euro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CCDVeel sparen hé voor een macrolensje , ik heb er ook geen zenne , en ik denk niet direct er één te kopen , macro zegt me in wezen niet echt veel ( momenteel toch ) , eerder een deftige tele staat als eerste op het programma , een tweedehands 300 of 400 mm prime ( in combinatie eventueel met een 1.4 extender die ik reeds heb ) , zal zeker een tweedehands moeten zijn want nieuw zijn deze lenzen me echt wel te duur
Deze namiddag mijn 20D gaan halen , man ik heb echt wel een koopje gedaan , da toestel ziet er werkelijk nog perfect uit , zelfs de handleiding was nog niet uit de plastiek gehaald , eerste indruk ; een serieus verschil met m'n 300 , zeker qua degelijkheid , nu nog zien om er deftige foto's uit te krijgen ( 9 focuspunten + bediening ervan ziet er ook best wel leuk uit ! ) , zo te zien valt er een pak meer aan instellingen te doen !
dan wil ik een deftige telezoom (een 70-300 ofzo; ik zou wel een 400 willen maar dat wordt me weer te duur)
dan heb ik nog een flits nodig
=> macrolens zit er helaas voorlopig nog niet aan te komen
LOL mij moet ge niet vertellen hoe goed een 20D is nog veel plezier met het ontdekken van je nieuw toestel hé! En post nog eens wat foto's als je tijd hebt zou ik zeggen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turboWaarom zal het door een lashelm niet lukken? als iets ver van de "vlam" is dan zal het er hoogstwaarschijnlijk niet opstaan omdat de lashelm teveel licht gaat tegenhouden. Maar als het nu enkel voor het werkstuk tijdens het lassen en het lasproces zelf is, zou het dan niet gaan?
Een speciale filter is mogelijk 1.
2 je kan met een zeer snelle sluiter zekker een goede lasfoto maken.
Heb het wel zelf nog niet geprobeert.Nissan QQ driver.
Comment
-
Ik ben dus zo een beetje aan het uitkijken naar een Canon 350d. Maar omdat ik overal lees dat de kitles niet echt goed is zou ik een andere lens overwegen moest ik ooit een 350d kopen.
Ik had gedacht aan een EF 50mm f/1.8 II. Omdat deze heel goedkoop is en toch lees ik overal dat dit voor zijn prijs een heel goede lens is.
Nu wil ik weten of deze lens hetzelfde bereik heeft als onze oude Canon SLR met ook een 50mm lens. Zo weet ik of er wel mee te werken valt.
Heeft soms iemand ervaring met deze lens. Ik heb gelezen dat dit een ideale lens is om mee te werken onder slechte lichtomstandigheden. Maar is ze ook te gebruiken buiten bij fel zonlicht?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door X5Ik ben dus zo een beetje aan het uitkijken naar een Canon 350d. Maar omdat ik overal lees dat de kitles niet echt goed is zou ik een andere lens overwegen moest ik ooit een 350d kopen.
Ik had gedacht aan een EF 50mm f/1.8 II. Omdat deze heel goedkoop is en toch lees ik overal dat dit voor zijn prijs een heel goede lens is.
Nu wil ik weten of deze lens hetzelfde bereik heeft als onze oude Canon SLR met ook een 50mm lens. Zo weet ik of er wel mee te werken valt.
Heeft soms iemand ervaring met deze lens. Ik heb gelezen dat dit een ideale lens is om mee te werken onder slechte lichtomstandigheden. Maar is ze ook te gebruiken buiten bij fel zonlicht?
Comment
-
Ben al wat verder geraakt met mijn zoektocht naar een camera voor mij. Zoals ik er nu voor sta, ben ik bereid er wat meer voor te geven. Waarschijnlijk zal ik dan wel een maandje lange rmoeten wachten, maar soit, zullen zien wat de experts hier er van zeggen...
Momenteel liggen de mogelijkheden als volgt:
*Canon EOS 350
*Nikon D50
*Sony R1
Zijn volgens de reviews die ik lees allemaal zeer goede camera's. Er is een verschil tussen pixels, maar dit speelt geen rol meer aangezien ze voor mij meer dan behoorlijk zijn. Enig 'probleempje'. Bij de Sony zit de lens vast en kan je er (correct if I'm wrong) geen andere lenzen opzetten, bij de andere wel. Dus daar zit ik dan mee vast en kan ik geen telelens opzetten. Maar dan zit ik met de vraag of ik deze wel nodig heb. Ik neem wel foto's van autosport, maar in beperkte mate.
En het grootste probleem... De prijs is aanzienlijk hoger (misschien zelfs dubbele) dan wat ik meer wou spenderen. Aan de ene kant heb je een goede camera, met goede zoom (de Sony H1) en dan heb je de camera's die ik boven aanhaalde. Misschien dat de Sony R1 nog ergens tussen deze twee invalt... De H1 kan je nog makkelijk meenemen naar een feestje voor snel wat foto's te nemen, de anderen vallen wat groter uit en zijn wat moeilijker om snel weg te steken. Afwegen maar...
Misschien toch nog even vragen... Wat zijn, buiten meer mogelijkheden tot instellen, de voordelen van zo een semi-SLR boven de H1?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door X5Ik ben dus zo een beetje aan het uitkijken naar een Canon 350d. Maar omdat ik overal lees dat de kitles niet echt goed is zou ik een andere lens overwegen moest ik ooit een 350d kopen.
die 50mm is idd een ideale lens voor slechte lichtomstandigheden en voor andere lichtomstandigheden en ik zie niet in hoe dat zou kunnen een probleem zijn bij fel zonlicht, lens werkt perfect onder alle omstandigheden, enige nadel is dat het overeenkomt met een 80mm op de 350D en dat er dus meestal niet zoveel mee valt te doen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomskiha, hier is het topic, en ik maar zoeken
ik overweeg dus ook een EOS350, een aanrader of niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mitChillBen al wat verder geraakt met mijn zoektocht naar een camera voor mij. Zoals ik er nu voor sta, ben ik bereid er wat meer voor te geven. Waarschijnlijk zal ik dan wel een maandje lange rmoeten wachten, maar soit, zullen zien wat de experts hier er van zeggen...
Momenteel liggen de mogelijkheden als volgt:
*Canon EOS 350
*Nikon D50
*Sony R1
Zijn volgens de reviews die ik lees allemaal zeer goede camera's. Er is een verschil tussen pixels, maar dit speelt geen rol meer aangezien ze voor mij meer dan behoorlijk zijn. Enig 'probleempje'. Bij de Sony zit de lens vast en kan je er (correct if I'm wrong) geen andere lenzen opzetten, bij de andere wel. Dus daar zit ik dan mee vast en kan ik geen telelens opzetten. Maar dan zit ik met de vraag of ik deze wel nodig heb. Ik neem wel foto's van autosport, maar in beperkte mate.
En het grootste probleem... De prijs is aanzienlijk hoger (misschien zelfs dubbele) dan wat ik meer wou spenderen. Aan de ene kant heb je een goede camera, met goede zoom (de Sony H1) en dan heb je de camera's die ik boven aanhaalde. Misschien dat de Sony R1 nog ergens tussen deze twee invalt... De H1 kan je nog makkelijk meenemen naar een feestje voor snel wat foto's te nemen, de anderen vallen wat groter uit en zijn wat moeilijker om snel weg te steken. Afwegen maar...
Misschien toch nog even vragen... Wat zijn, buiten meer mogelijkheden tot instellen, de voordelen van zo een semi-SLR boven de H1?
1. zie opmerking bij letomski
2. veel succes nog met uw zoektocht
3. rood: vreemde uitspraak... op de sony zit standaard al een joekel van een tele mss toch eens goed nadenken over de opmerking die ik aan letomski gaf en die ook voor anderen die een DSLR overwegen geldt
Comment
Comment