Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nog even deze quote:

Very little has changed since the FZ30 (see below), but that's no bad thing; as long as you're not worried about the size you simply won't find another camera that comes even close to the FZ50 when it comes to true SLR-like handling. The fluid-damped mechanical zoom mechanism is faster and more accurate than using buttons and motors, and has a quality feel that puts most DLSR kit lenses to shame.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
      Mannekes ik heb bijna een beslissing gemaakt en het is een toestel dat eigenlijk al niet meer gemaakt wordt, een opvolger is niet direkt gepland.

De Lumix FZ 50. Volgens dpreview: highly recommended.

Nu heb ik nog een vraag hieromtrent.

Is t ook zo dat je de scherpte diepte kunt regelen door aan de lens te draaien met dit toestel of is scherpte-diepte regeling de facto mogelijk?

Anders ga ik hem deze week nog halen.
      ik vind van zo'n toestel de grens in prijs te dun met een DSLR... maar dat is mijn mening natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
        Moest de 17-55 gebouwd zijn zoals een L dan had ik daarvoor wel wat centjes opzij zitten leggen, maar helaas . Ik ben veeleisend van mijn materiaal en dat moet allemaal tegen een stootje en een natje kunnen.
        sta me toe dat onzin te vinden... een 17-55 is zeer goed gebouwd en kan zeker tegen wat water enzo

Comment

• Iemand ervaring met een Panasonic TZ2 of TZ3?

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
          cc

Comment

Mannekes ik heb bijna een beslissing gemaakt en het is een toestel dat eigenlijk al niet meer gemaakt wordt, een opvolger is niet direkt gepland.

Is t ook zo dat je de scherpte diepte kunt regelen door aan de lens te draaien met dit toestel of is scherpte-diepte regeling de facto mogelijk?

Ik heb al sterk getwijfeld voor dit toestel... Het is allemaal begonnen met de FZ30 van Kristal die vrijkwam maar die ik door m'n eigen talmen aan m'n neus liet voorbijgaan.
            Dit is de opvolger en heeft idd zeer goede reviews. Nadeel: wat groot, maar dat vind ik persoonlijk niet erg, dat wordt meestal gezegd door mensen die een point-n-shoot gewend zijn.
            Ik vond hem net iets te duur ook, maar alleen voor mijn persoonlijk budget. Dus zal het voor mij eerder de FZ18 worden. Ik wil voor 500EUR een camera die SNEL is, wat veelzijdiger is of een compact, en wat extra geheugenopslag, batterij en een zakje. Dus die valt er toch wel net buiten...
            En inderdaad, de prijs komt dan wel over een D40 kit 18-55 en heel dicht bij andere instap-spiegelreflexen.
            Langs de andere kant, ik ben aan het watertanden ongelooflijk van die spetterende lenskwaliteiten hier, maar ik zie het nog niet zitten om spiegelreflex te beginnen: laat me maar wat prutsen met settings op een goed middentoestel. Want ik ben eveneens bang van die lenzen; je weet niet waar het eindigt, kijk maar naar die collectie hierboven

Dus is voor mij de FZ18 een goed compromis, met als grootste nadeel de zwakke capaciteiten bij weinig licht wegens de kleine sensor. Dat neem ik er dan wel bij. Daarenboven heeft de FZ18 wat extra dummy-proof-instellingen, zodat m'n vrouwtje ook een foto zal durven nemen met dat toestel. En een modernere engine dan de FZ50.

Dan ook nog een vraag: als ik zie wat voor een kanon Audidriver hier heeft, en dat is 500mm, en een FZ18 heeft een lens van 28-504 mm ... waar ben ik dan mis in de redenering dat de FZ18 zeeeeer goedkoop is voor zo een lensbereik? Waarschijnlijk (en hopelijk) is de kwaliteit niet vergelijkbaar. Of ben ik verkeerd in de waardenvergelijking?

Last edited by Bompa; 15/12/2007, 21:25.

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Knappe glasset Audidriver!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                Mijn 17-40 vind ik nochthans scherp
                ik zeg niet dat ie onscherp is hoor, maar hij kan een puntje zuigen aan de kwaliteit van m'n andere lenzen, maar dat zijn ook meestal primes dus vrij normaal. Zoiezo is een 17-55 IS scherper dan een 17-40L daar ben ik zeker van ( heb ze beiden nog samen gehad )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                  ik zeg niet dat ie onscherp is hoor, maar hij kan een puntje zuigen aan de kwaliteit van m'n andere lenzen, maar dat zijn ook meestal primes dus vrij normaal. Zoiezo is een 17-55 IS scherper dan een 17-40L daar ben ik zeker van ( heb ze beiden nog samen gehad )
                  veel of een beetje scherper?
                  en zijn beide ongeveer even snel?

Wat vond je van de bouwkwaliteit van de 17-55?

Comment

• euh ... hier bben ik even weer niet mee... wat is de snelheid van een lens?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Stuur eens een PM naar Jente, hij heeft er eentje

Comment

• Ik heb de knoop ook maar doorgehakt, normaal gezien heb'k hem volgende week donderdag/vrijdag

-Canon EOS 40D + 17-85 IS + 70-300 IS
                        -Canon ET-65B zk. EF 70-300 (DO) IS USM
                        -Canon EW-73B zk. EF-S 17-85mm
                        -Tiffen 58mm uv protector
                        -Tiffen 67mm circular polarizer
                        -2X Sandisk CF 2048Mb Extreme III

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                          euh ... hier bben ik even weer niet mee... wat is de snelheid van een lens?
                          hoe snel de lens zich scherpstelt op een (bewegend) object

Comment

• ik wil mij een betaalbare digitala camera aanschaffen,
                            had al gedacht aan de PANASONIC DMC-FX10 BLACK (zie http://www.vandenborre.be/WEB/NL/PAN...9nie6mT2dnS69k )

Maar wil toch ietswat deftige fotos kunnen trekken,is dit een goede camere?of weet je er betere?

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                                Stuur eens een PM naar Jente, hij heeft er eentje
                                done!!

Comment

• ik heb nu zo'n maand de FZ50 en ben er uiterst tevreden, van prijsklasse zat ik ergens tussen de canon ixus 960is (eerste keus) en de goedkoopste DSLR. Maar aangezien ik deze in Nederland heb gekocht, heeft me het toestel met geheugenkaart van 4gb en een tas van Lowepro + verzendkosten nog maar 450 euro gekost. Als "digitale-leek", leek me een DSLR een stap te ver...

Comment

• En waar heb je die dan gekocht?
                                    Je doet me weer twijfelen

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

En waar heb je die dan gekocht?
                                      www.digitalstreet.nl

Comment

En waar heb je die dan gekocht?
                                        maar heb dit wel via de venootschap van mijn vader gekocht, -19%

Comment

• Rabbit, ik heb idd een FX50. Hij is nu een klein jaartje in mijn bezit. Ik vind het na een jaar nog altijd een zeer leuk toestel en ik heb nog geen moment spijt gehad dat ik er een gekocht heb.
                                          Mijn nonkel heeft een Samsung Pro815, maar het niveau van mijn Lumix staat daar ver boven. De lumix is oa veel sneller, en de lens komt er niet uit, ook het draaibaar scherm is een pluspunt.
                                          Reactiesnelheid is niet zo snel als bij DSLR's (heb ook een D80) maar het komt toch dicht in de buurt. Ook tussen 2 foto's is hij zeer snel, op "burst" blijft hij gaan.

zie pm voor voorbeeldfoto's

Comment

Working...
                                          X