Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wat zou jij nu kiezen moest je moeten herkiezen: FZ50 of FZ18?
    Want ik weet het niet goed meer. FZ50 lijkt me wat professioneler, nog sneller, en betere lens, maar heeft minder zoombereik en is minder dummyfriendly, ook geen groothoek.

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
      wat zou jij nu kiezen moest je moeten herkiezen: FZ50 of FZ18?
      Want ik weet het niet goed meer. FZ50 lijkt me wat professioneler, nog sneller, en betere lens, maar heeft minder zoombereik en is minder dummyfriendly, ook geen groothoek.
      De FZ50
      Ik ben er zeer tevreden van, en de FZ18 heeft dezelfde grootte als een FZ7, maar dat is veel te klein in mijn ogen.
      En dat het geen groothoek heeft, koop op e-bay een x0.45 voor €20 en je hebt een 15,75mm
      Moest ik hem morgen laten vallen, overmogen had ik een nieuwe

Comment

• miljaar dat wordt moeilijk...
        thx voor de uitleg

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

miljaar dat wordt moeilijk...
          thx voor de uitleg
          Het hangt er van af wat je wilt hé
          Iets compact dat wat meer is al een compact : de FX18
          Iets groter : de FX50

Als je een 18 neemt kan je die nog makkelijk overal meenemen, bij de 50 is dat iets moeilijker.

Iemand trouwens ervaringen met de pana FX33? Ik zoek een nieuw compactje.

Comment

• wss een domme vraag;

die polarisatie filter is dat "hoe meer zon, hoe donkerder dat ik die moet zetten ? "

Comment

Dan ook nog een vraag: als ik zie wat voor een kanon Audidriver hier heeft, en dat is 500mm, en een FZ18 heeft een lens van 28-504 mm ... waar ben ik dan mis in de redenering dat de FZ18 zeeeeer goedkoop is voor zo een lensbereik? Waarschijnlijk (en hopelijk) is de kwaliteit niet vergelijkbaar. Of ben ik verkeerd in de waardenvergelijking?
              nog eventjes de vraag van de lens herhalen...

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Een vraagje....

is een 16-35mm f2.8L scherper dan een 17-55mm f2.8 IS ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                  Een vraagje....

is een 16-35mm f2.8L scherper dan een 17-55mm f2.8 IS ?
                  Valt te bezien welke versie je wil kopen ? De onlangs uitgebrachte versie II schijnt een heel pak beter te zijn dan de I , Ik heb een tijdje terug eens een weekje een 16-35 I getest omdat ik die als vervanger wilde voor m’n 17-40 en ik moest vaststellen dat ik me zeker niet zou verbeteren, de lens had een goede centerscherpte maar de hoeken waren niet veel soeps. Nu ik werkte toen wel al niet meer met 1.6 cropcamera’s , enkel nog FF en 1.3 crop waardoor de slechte hoeken nog meer boven kwamen.
                  Uiteindelijk ben ik er vrij zeker van dat je beter af bent met een 17-55 optisch en qua bereik gezien dan, maar er zitten ook nadelen aan die EF-S , de bouw is goed maar geen L terwijl de prijs toch wel best aardig is.
                  Misschien moet je ook eens nadenken over het gebruik van een goede lichtsterke prime ipv die zoom’s , persoonlijk gebruik ik op m’n 70-200 na bijna enkel en alleen nog primes… Het verschil is best groot, soms heel groot dat verzeker ik je… ( en je leert er beter door fotograferen )

Comment

Dan ook nog een vraag: als ik zie wat voor een kanon Audidriver hier heeft, en dat is 500mm, en een FZ18 heeft een lens van 28-504 mm ... waar ben ik dan mis in de redenering dat de FZ18 zeeeeer goedkoop is voor zo een lensbereik? Waarschijnlijk (en hopelijk) is de kwaliteit niet vergelijkbaar. Of ben ik verkeerd in de waardenvergelijking?
                    Mocht zo’n compact me hetzelfde bieden dan zou ik me niet een lens van meer dan 6000 euro aanschaffen denk ik , serieus, als je denkt dat dit vergelijkbaar is dan nodig ik je uit om eens het verschil te komen uitproberen . Met alle respect voor zo’n compact, maar op maximaal bereik zal het niet simpel zijn om daar nog een deftige foto mee te maken.

Comment

• awel dat hoop ik ook, dat het een verschil is, maar ik kan niet goed inschatten waar juist het verschil zit. Het zal dus scherpte en kleurechtheid zijn of zoiets dan? En als ik bovenstaande post bekijk (antwoord op vraag van TTN) zal het ook wel iets te maken hebben met abberaties in de hoeken... ofzoiets

Dienen groten witten toeter, da's die van 6000 EUR? amai, mijne frak! Dat laat je dus ook niet zo maar op je achterbank liggen...

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

awel dat hoop ik ook, dat het een verschil is, maar ik kan niet goed inschatten waar juist het verschil zit. Het zal dus scherpte en kleurechtheid zijn of zoiets dan? En als ik bovenstaande post bekijk (antwoord op vraag van TTN) zal het ook wel iets te maken hebben met abberaties in de hoeken... ofzoiets

Dienen groten witten toeter, da's die van 6000 EUR? amai, mijne frak! Dat laat je dus ook niet zo maar op je achterbank liggen...
                        Je kan zoiezo qua beeldkwaliteit ook niet vergelijken tussen een compact met een sensor van enkele mm en een reflex met een FF , 1.3 of 1.6crop sensor… Een zoomlens met zo’n bereik is één groot optisch compromis zeker tegenover een vaste 500mm , snelheid , bokeh , scherpte , kleurweergave , weersbestendigheid enz… zoveel verschillende zaken maken dit totaal onvergelijkbaar , en dat mag ook wel voor die prijs ( en jawel die laat je best niet slingeren op je achterbank , niettegenstaande ik jaarlijks een bedrag betaal waar je een mooie compact mee koopt heb ik toch wel een verzekering lopen voor al m’n gerief hoor )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                          Valt te bezien welke versie je wil kopen ? De onlangs uitgebrachte versie II schijnt een heel pak beter te zijn dan de I , Ik heb een tijdje terug eens een weekje een 16-35 I getest omdat ik die als vervanger wilde voor m’n 17-40 en ik moest vaststellen dat ik me zeker niet zou verbeteren, de lens had een goede centerscherpte maar de hoeken waren niet veel soeps. Nu ik werkte toen wel al niet meer met 1.6 cropcamera’s , enkel nog FF en 1.3 crop waardoor de slechte hoeken nog meer boven kwamen.
                          Uiteindelijk ben ik er vrij zeker van dat je beter af bent met een 17-55 optisch en qua bereik gezien dan, maar er zitten ook nadelen aan die EF-S , de bouw is goed maar geen L terwijl de prijs toch wel best aardig is.
                          Misschien moet je ook eens nadenken over het gebruik van een goede lichtsterke prime ipv die zoom’s , persoonlijk gebruik ik op m’n 70-200 na bijna enkel en alleen nog primes… Het verschil is best groot, soms heel groot dat verzeker ik je… ( en je leert er beter door fotograferen )
                          een 17-55 zou nu inderdaad wel de beste keuze zijn voor mij denk ik, maar een 17-55 + polfilter + zonnekap komt net op 1001€. Veel geld voor een lensje. Stel dat mijn volgende een FF wordt, dan sta ik daar mooi met mijn peperdure lens....

primes...tja. Ik weet niet goed. Mij lijkt het lastig werken, vooral als je op uitstap bent, maar ik ga graag een uitdaging aan. Het probleem zit hem erin dat ik altijd enorm veel breedhoek gebruik. Op een FF zou dit geen probleem zijn, dan zou ik een 24mm kunnen kopen, maar met een crop van 1.6 is de enigste breedhoek lens een 14mm kopen en die is wel enorm boven budget.

Indien ik toch voor primes zou gaan dan zou ik enkel een 35mm 1.4L kunnen veroorloven (lijkt mij de beste keuze). Natuurlijk kan ik wel naar non L lensjes gaan die goedkoper zijn, maar krijg ik dan nog wel goede kwaliteit?

Comment

• manman das hier precies belgiumdigital aant worden
                            and unfortunately that ain't a good thing

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                              manman das hier precies belgiumdigital aant worden
                              ik zal daar dan wel verder vragen. Sorry for my ignorance

Comment

manman das hier precies belgiumdigital aant worden
                                Wat is het probleem ik kan eventjes niet volgen vrees ik ?

Comment

een 17-55 zou nu inderdaad wel de beste keuze zijn voor mij denk ik, maar een 17-55 + polfilter + zonnekap komt net op 1001€. Veel geld voor een lensje. Stel dat mijn volgende een FF wordt, dan sta ik daar mooi met mijn peperdure lens....

primes...tja. Ik weet niet goed. Mij lijkt het lastig werken, vooral als je op uitstap bent, maar ik ga graag een uitdaging aan. Het probleem zit hem erin dat ik altijd enorm veel breedhoek gebruik. Op een FF zou dit geen probleem zijn, dan zou ik een 24mm kunnen kopen, maar met een crop van 1.6 is de enigste breedhoek lens een 14mm kopen en die is wel enorm boven budget.

Indien ik toch voor primes zou gaan dan zou ik enkel een 35mm 1.4L kunnen veroorloven (lijkt mij de beste keuze). Natuurlijk kan ik wel naar non L lensjes gaan die goedkoper zijn, maar krijg ik dan nog wel goede kwaliteit?
                                  Er zitten best heel mooie prime lensjes in het normale gamma hoor, 35 F2 is een heel mooi lensje , Sigma heeft ook een leuke 30mm trouwens. L is mooi maar hoeft niet altijd, op termijn ga je er wel naar toe maar je moet met iets beginnen hé , je hebt geen l's nodig om hele mooie foto's te maken laat daarover geen twijfel bestaan in elk geval...
                                  Los daarvan is een 1.6cropcamera met een 17-55 en eventueel een 10-22 een heel erg goede set waarmee je heel hoogstaand werk zou moeten kunnen mee uitrichten. ga je ooit naar 1.3 of FF dan kun je die EF-s lenzen heel snel voor een mooie prijs kwijtgeraken wees gerust !

Comment

• dit is het ontspan(ner)hoekje voor mensen die wat anders willen dan auto's alleen ...
                                    beter hier wat gerichte vragen en antwoorden typen dan ruzie te stoken in een cc-topicje, toch?
                                    Maar F40fan bedoelt het zo negatief niet hoor, denk ik.

Audidriver: bedankt voor de uitleg! Zo leer ik beter de beperkingen van m'n toekomstig toestel kennen.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

ik zal daar dan wel verder vragen. Sorry for my ignorance
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                      Wat is het probleem ik kan eventjes niet volgen vrees ik ?
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                      dit is het ontspan(ner)hoekje voor mensen die wat anders willen dan auto's alleen ...
                                      beter hier wat gerichte vragen en antwoorden typen dan ruzie te stoken in een cc-topicje, toch?
                                      Maar F40fan bedoelt het zo negatief niet hoor, denk ik.
                                      't was idd niet slecht bedoelt, 't moest me gewoon eens van 't hart dat een objectief van een paar 1000 euro niet hét wondermiddel is tegenover een exemplaar van een paar 100 euro... sommigen schijnen dat soms te vergeten, ik krijg 't soms van mensen die vinden dat ze per se een koppel 1D's en 20 kilo L-glas nodig hebben om deftige beelden te schieten... als ze dat dan eindelijk hebben is dat voor sommigen nogal ontnuchterend
                                      Als je geen goeie resultaten met je huidig materiaal haalt kijk dan vooral eens naar jezelf in plaats van naar je materiaal... pas als je goeie resultaten met je huidig materiaal haalt en je eigenlijk op de limieten van je materiaal zit en nog wat mist dan kan je overgaan vind ik.

Voor alle duidelijkheid: dit bedoel ik op niemand specifiek en ik wil zeker niemand aanvallen, kmoest 't gewoon eens kwijt en zie 't eerder als een bedenking van mijn kant.

o ja in case you wonder: met belgiumdigital bedoel ik met wat die mannen zich vooral bezig houden: veel zagen over hun materiaal en weinig deftige foto's posten... en nee ik ben heus niet de enige die er zo over denkt...
                                      let wel: op zich niets tegen die mannen, iedereen z'n ding, maar moesten ze de tijd die ze zitten te mekkeren over hun materiaal besteden aan echt foto's maken zouden ze er veel verder mee raken... maar wie ben ik zullen we maar zeggen...

uiteraard n/o dus

Comment

't was idd niet slecht bedoelt, 't moest me gewoon eens van 't hart dat een objectief van een paar 1000 euro niet hét wondermiddel is tegenover een exemplaar van een paar 100 euro... sommigen schijnen dat soms te vergeten, ik krijg 't soms van mensen die vinden dat ze per se een koppel 1D's en 20 kilo L-glas nodig hebben om deftige beelden te schieten... als ze dat dan eindelijk hebben is dat voor sommigen nogal ontnuchterend
                                        Als je geen goeie resultaten met je huidig materiaal haalt kijk dan vooral eens naar jezelf in plaats van naar je materiaal... pas als je goeie resultaten met je huidig materiaal haalt en je eigenlijk op de limieten van je materiaal zit en nog wat mist dan kan je overgaan vind ik.

Voor alle duidelijkheid: dit bedoel ik op niemand specifiek en ik wil zeker niemand aanvallen, kmoest 't gewoon eens kwijt en zie 't eerder als een bedenking van mijn kant.

o ja in case you wonder: met belgiumdigital bedoel ik met wat die mannen zich vooral bezig houden: veel zagen over hun materiaal en weinig deftige foto's posten... en nee ik ben heus niet de enige die er zo over denkt...
                                        let wel: op zich niets tegen die mannen, iedereen z'n ding, maar moesten ze de tijd die ze zitten te mekkeren over hun materiaal besteden aan echt foto's maken zouden ze er veel verder mee raken... maar wie ben ik zullen we maar zeggen...

uiteraard n/o dus
                                        OK, ik begin

Deze middag met de 400D gemaakt
                                        Kritiek aub

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                          OK, ik begin

Deze middag met de 400D gemaakt
                                          Kritiek aub

voilà, minder leuteren, meer posten

wat wil je weten van die foto? kritiek is ruim

Comment

Working...
                                          X