Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
    voilà, minder leuteren, meer posten

wat wil je weten van die foto? kritiek is ruim
    Twas de bedoeling om de 'ijskristallen' wat mooi op de foto te krijgen

Gegevens foto :

File Name IMG_0268.JPG
    Camera Model Canon EOS 400D DIGITAL
    Shooting Date/Time 17/12/2007 14:26:06
    Shooting Mode Flash Off(Never fires.)
    Tv( Shutter Speed ) 1/60
    Av( Aperture Value ) 5.0
    Metering Mode Evaluative Metering
    Exposure Compensation 0
    ISO Speed 400
    Lens EF-S18-55mm f/3.5-5.6
    Focal Length 18.0 mm
    Image Size 3888x2592
    Image Quality Fine
    Flash Off
    White Balance Mode Auto
    AF Mode AI Focus AF
    Picture Style Standard
    Sharpness 3
    Contrast 0
    Saturation 0
    Color tone 0
    Color Space sRGB
    Noise Reduction Off
    File Size 4009 KB
    Custom Function C.Fn:01-0
    C.Fn:02-0
    C.Fn:03-0
    C.Fn:04-0
    C.Fn:05-0
    C.Fn:06-0
    C.Fn:07-0
    C.Fn:08-0
    C.Fn:09-0
    C.Fn:10-0
    C.Fn:11-0
    Drive Mode Single-frame shooting
    Owner's Name unknown
    Camera Body No. 1881119879

En nu de kritiek

Comment

• Op IEDER fotografieforum zitten materiaalmekkeraars , maar wees je er goed van bewust dat er op veel van die forum's ook héél erg goede amateurfotografen zitten , en ja ook op BD , ik ken best wel enkele pro fotografen, en ik ken ook best enkele amateurfotografen die stukken betere kwaliteit afleveren dan die pro's maar het omgekeerde is net zo , om maar te zeggen dat pro-amateur niet zozeer de fotokwaliteit gaat bepalen.

Dat materiaal niet alles is klopt ook, maar wat net zozeer klopt is dat het correcte materiaal wel heel veel helpt als het op het technische aspect aankomt. Voor sommige takken van fotografie zal je nu eenmaal niks anders kunnen dan met het gepaste materiaal werken.
      Dat het voor jou als een toekomstige pro fotograaf hard is om aan te zien dat er best wel aardige foto's worden gemaakt door wat amateurs kan ik inkomen, maar het is nu eenmaal zo , als je goed genoeg bent kom je er wel
      Compositie moet je leren en dat zal je niet doen in een jaartje of twee fotografieopleiding ( met alle respect trouwens ) maar dat hoef je aan iemand die 15 jaar intensief bezig is met fotografie niet te vertellen

Ik vertoef op enkele fora , DPZ , Xposed, en ook op BD en verkondigen dat daar niks kwalitatiefs te vinden is da's in mijn ogen larie, er zitten er heel veel hele goede tussen waar ik en jij nog veel van kunnen leren, en net zoals je op alle andere fora zal zien zitten er onvermijdelijk ook veel die nog heel veel moeten leren.
      Last edited by Audidriver; 17/12/2007, 21:03.

Comment

• Op BD zitten veel zeikers, die denken dat ge echt geld te veel hebt en ze breken beginnelingen af. Daar zijn veel topics op na te lezen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
          OK, ik begin

Deze middag met de 400D gemaakt
          Kritiek aub

Als je kritiek vraagt kun je er krijgen , mijn gedacht : hij doet me maar weinig , en dat komt vooral omdat de compositie me maar weinig doet, probeer wat meer een weglopende lijn in de heg te krijgen , je camerastandpunt verlagen zou al een pak helpen denk ik, en probeer iets in de voorgrond te krijgen wat de aandacht trekt, nu is het een weinigzeggend beeld mijn gedacht hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
            Op BD zitten veel zeikers, die denken dat ge echt geld te veel hebt en ze breken beginnelingen af. Daar zijn veel topics op na te lezen
            Zitten die dan op andere fora niet soms ? Daar kun je één ding aan doen, meehelpen met posten van goede foto's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
              Als je kritiek vraagt kun je er krijgen , mijn gedacht : hij doet me maar weinig , en dat komt vooral omdat de compositie me maar weinig doet, probeer wat meer een weglopende lijn in de heg te krijgen , je camerastandpunt verlagen zou al een pak helpen denk ik, en probeer iets in de voorgrond te krijgen wat de aandacht trekt, nu is het een weinigzeggend beeld mijn gedacht hé
              Ik kon niet meer verlagen / dichter want toen wou de camera niet meer scherpstellen ( of zoiets )

Bv een bloem of iets dat bevroren is

Alvast bedankt voor de kritiek he

Comment

Zitten die dan op andere fora niet soms ? Daar kun je één ding aan doen, meehelpen met posten van goede foto's
                Hier zitten er ook zeikers ,

Minder zagen en meer foto's

Comment

Da's soms net het probleem hé, van die goede foto's... niet elke beginner (al dan niet DSLR) weet hoe hij net 'goede' foto's moet maken.

Comment

Ik kon niet meer verlagen / dichter want toen wou de camera niet meer scherpstellen ( of zoiets )

Bv een bloem of iets dat bevroren is

Alvast bedankt voor de kritiek he
                    Ik bedoelde eerder de camera wat lager brengen en ook wat meer horizontaal , zo creëer je meer diepteeffect en kun je wat spelen met de dof (scherptediepte ) als je begrijpt wat ik bedoel ?

Comment

Ik bedoelde eerder de camera wat lager brengen en ook wat meer horizontaal , zo creëer je meer diepteeffect en kun je wat spelen met de dof (scherptediepte ) als je begrijpt wat ik bedoel ?
                      aaaa
                      ( kzen nen newbie he, kheb de 400D nog geen week )

Comment

• Nog eentje van vandaag :

De bedoeling was om de D mooi scherp te hebben, de rest mocht wat waziger

wat kan er hier beter?

Comment

aaaa
                          ( kzen nen newbie he, kheb de 400D nog geen week )
                          Ik maak u morgen ofzo wel een samenvatting over de 400D
                          1991 Mazda MX-5 NA
                          Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                          www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                            Ik wacht er al een paar dagen op

Graptje he , ge zijt neig bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                              Al opgezocht wat Bulb is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                                Nee Examens Morgen gedaan
                                1991 Mazda MX-5 NA
                                Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                                www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

Ik wacht er al een paar dagen op
                                  lees dit eens eerst goed door (alle parts): http://web.canon.jp/imaging/enjoydslr/part1/1B.html

Comment

Iets met de Minimale sluitertijd.

'Minimale sluitertijd (sec): Bulb+30'

Comment

Iets met de Minimale sluitertijd.

'Minimale sluitertijd (sec): Bulb+30'
                                      je hoeft dat niet te googlen voor mij . Ik weet heus wel wat dat is en hoe ik het gebruik

Comment

je hoeft dat niet op te zoeken voor mij . Ik weet heus wel wat dat is en hoe ik het gebruik
                                        ,awel leg dat dan maar is uit want ik weet niet wat het is!

Comment

,awel leg dat dan maar is uit want ik weet niet wat het is!
                                          Bij een EOS400D (ik weet niet bij de andere) is de maximale sluitertijd normaal gezien maar 30 seconden. Maar je kan ook de bulbfunctie gebruiken waarbij je de op het sluiterknopje blijft duwen. Zolang uw sluiterknop ingedrukt is blijft uwe sluiter openstaan en kan je dus een sluitertijd van langer dan 30 seconden bekomen.

Comment

Working...
                                          X