Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
    Bij een EOS400D (ik weet niet bij de andere) is de maximale sluitertijd normaal gezien maar 30 seconden. Maar je kan ook de bulbfunctie gebruiken waarbij je de op het sluiterknopje blijft duwen. Zolang uw sluiterknop ingedrukt is blijft uwe sluiter openstaan en kan je dus een sluitertijd van langer dan 30 seconden bekomen.
    Ok, merci

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
      Op IEDER fotografieforum zitten materiaalmekkeraars , maar wees je er goed van bewust dat er op veel van die forum's ook héél erg goede amateurfotografen zitten , en ja ook op BD , ik ken best wel enkele pro fotografen, en ik ken ook best enkele amateurfotografen die stukken betere kwaliteit afleveren dan die pro's maar het omgekeerde is net zo , om maar te zeggen dat pro-amateur niet zozeer de fotokwaliteit gaat bepalen.

Dat materiaal niet alles is klopt ook, maar wat net zozeer klopt is dat het correcte materiaal wel heel veel helpt als het op het technische aspect aankomt. Voor sommige takken van fotografie zal je nu eenmaal niks anders kunnen dan met het gepaste materiaal werken.
      Dat het voor jou als een toekomstige pro fotograaf hard is om aan te zien dat er best wel aardige foto's worden gemaakt door wat amateurs kan ik inkomen, maar het is nu eenmaal zo , als je goed genoeg bent kom je er wel
      Compositie moet je leren en dat zal je niet doen in een jaartje of twee fotografieopleiding ( met alle respect trouwens ) maar dat hoef je aan iemand die 15 jaar intensief bezig is met fotografie niet te vertellen

Ik vertoef op enkele fora , DPZ , Xposed, en ook op BD en verkondigen dat daar niks kwalitatiefs te vinden is da's in mijn ogen larie, er zitten er heel veel hele goede tussen waar ik en jij nog veel van kunnen leren, en net zoals je op alle andere fora zal zien zitten er onvermijdelijk ook veel die nog heel veel moeten leren.
      rood: dat van belgiumdigital overdrijf ik wat I know, uiteraard zitten daar ook goeie fotografen (ik ken er zelfs meerdere van) maar constant bij iedere foto die gepost wordt over 't materiaal bezig zijn en bij iedere vraag veel duurder materiaal aanraden dan waar de topicopener z'n vraag over ging is niet echt dé manier als je 't mij vraagt...
      Gelieve me trouwens geen dingen in de mond te leggen, ik ben we de laatste die gaat beweren dat een "pro" altijd betere beelden gaat afleveren dan een "amateur", wel integendeel...

blauw: de rol van materiaal wordt door veel mensen soms nogal overschat heb ik de indruk, maar 't heeft geen zin daar met jou over te discussiëren, we kennen beiden wel genoeg 't belang van materiaal veronderstel ik... sommigen schijn gewoon te denken dat materiaal 95% van de foto is heb ik soms de indruk.
      Je hebt denk ik een wat verkeerde indruk van mij ik maak niet echt een onderscheid tussen "pro" of "amateur", ik kijk naar de beelden... wat maakt 't mij uit wie een beeld maakt? Ik ben blij voor jou dat je deftige foto's maakt en ik heb er ook wel respect voor want ik zou bijvoorbeeld niet het geduld kunnen opbrengen om zo'n ijsvogelfoto's als jou te maken. Ik zie niet in waarom ik er niet mee zou kunnen leven dat iemand wiens broodwinning niet fotografie is even goeie foto's zou maken als een pro hoor... zoals ik zei: ik wil gewoon mooie beelden zien... wie of waarmee ze zijn gemaakt boeit me niet echt.
      Ook weet ik dat specifieke opnamezones specifiek materiaal nodig hebben, dat staat uiteraard niet ter discussie... ik ben de laatste om te betwisten dat je bijvoorbeeld voor architecuurbeelden niet omheen een technische camera kan (ok, er bestaan wel tilt & shift objectieven maar 't blijft wat behelpen vind ik)
      Over compositie gesproken ben ik van mening dat je dat niet kan leren, gevoel voor compositie heb je of heb je niet... je kan wel bepaalde basisregels van compositie leren en in acht proberen te nemen (persoonlijk heb ik 't wel niet op van die regels maar bon iedereen z'n ding) en dat zal je foto's wel vooruithelpen maar als je 't echt niet hebt ga je 't ook nooit hebben denk ik, om 't hier even cru te stellen.

oranje: ok, uiteraard overdrijf ik nogal om m'n punt duidelijk te maken, dat er wel degelijk kwaliteit op die forums zit ga ik zeker niet ontkennen, daarover had ik 't al eerder in deze post.
      De reden dat ik trouwens belgiumdigital aanhaal is omdat dat forum bij de meesten hier toch gekend is en dat er toch meer over materiaal wordt gesproken dan op andere forums zoals dpreview.com heb ik de indruk. In tegenstelling tot je misschien denkt discussieer ik hier niet vanuit het uitgangspunt van "ik ben dé fotograaf en jullie kunnen veel leren van mij", zeer zeker niet, ten eerste besef ik dat ik qua fotografie nog zéééééér veel te leren heb en ik leer nog elke dag enorm veel bij... maar wat ik van fotografie weet staat los van het aan de kaak stellen van een mentaliteit vind ik... een schilderkunstkenner hoeft ook niet te kunnen schilderen om kritiek te geven op een schilderij hé

deze discussie brengt ons wel wat te ver denk ik, we wijken nogal af... alles no hard feelings ofzo, tis leuk om eens van gedachten te kunnen wisselen, daar bestaat een forum immers voor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
        Op BD zitten veel zeikers, die denken dat ge echt geld te veel hebt en ze breken beginnelingen af. Daar zijn veel topics op na te lezen
        voilà dat is mijn punt

Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
        Hier zitten er ook zeikers ,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
          voilà dat is mijn punt

Comment

• ik weet ekik een ding: ik heb hier al veel bijgeleerd en tips gekregen

En dankzij Joris krijgen we nog wat praktijkuitleg!

sommigen hier zijn schatjes

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
              Nog eentje van vandaag :

De bedoeling was om de D mooi scherp te hebben, de rest mocht wat waziger

wat kan er hier beter?
              Ik zou hem snijden rondom de badge.
              Nu trekt de linkerbovenhoek te veel aandacht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                voilà dat is mijn punt

zeg, dat was niet op u he.
                Ik spreek algemeen

Comment

• Vraagje wat zou ik kiezen ?

Nikon D40x of Canon D400.

Canon is toch € 100 duurder dacht ik, oh ja heb nog nooit met een DSLR gewerkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                    Vraagje wat zou ik kiezen ?

Bij canon heb je nu tijdelijk een cashback van 70 euro

Comment

• Nog 2 foto's ( gemaakt zonder filter )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                        Vraagje wat zou ik kiezen ?

Canon Eos 400d

(Ik heb er nog een zelfgemaakte handleiding voor noobs van liggen.. )
                        1991 Mazda MX-5 NA
                        Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                        www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                          Canon Eos 400d

idd

Comment

• Iemand ervaring met dat boek van Easy Computing over Canon/Nikon? Ik heb het daarstraks eens snel doorgelezen er staat alles mooi en duidelijk in uitgelegd, twas wel nog niet uit voor de 40D.

Comment

Canon Eos 400d

Ik sluit me aan bij Denniske, heb zelf een Canon EOS 350d en kwaliteit van de foto's en gebruiksgemak is erg goed.

Comment

Canon Eos 400d

Als je wil mag je hem ook eens naar mij opsturen als je tijd hebt (heb hem ook nog niet zo lang, dus ben ook nog noob )

Ik ben vandaag de nieuwe A4 nogmaals gaan bekijken, en heb ook foto's getrokken met mijn 400D. Er zitten enorme mooie tussen, maar ook met grote fouten tussen.. Ik zal een van deze dagen eens een aantal posten zodat jullie wat com en tips kunnen geven..

Comment

Nog 2 foto's ( gemaakt zonder filter )

Misschien een tip maar je witbalans zit er hier kompleet naast , foto's zijn veel te gelig/roze, tenminste ik neem aan dat de bloem in kwestie wit is ?
                                  In Raw werken en dmv een whibal kaartje ( of een andere grijskaart ) kan wonderen doen. Mijn ervaring leert dat de 350 , 400 , 30D heel onbetrouwbaar zijn als het op witbalans aankomt, m'n oude 20D vroeger en de 1DII zijn de beste op dat vlak die ik heb of gehad heb.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                    Misschien een tip maar je witbalans zit er hier kompleet naast , foto's zijn veel te gelig/roze, tenminste ik neem aan dat de bloem in kwestie wit is ?
                                    In Raw werken en dmv een whibal kaartje ( of een andere grijskaart ) kan wonderen doen. Mijn ervaring leert dat de 350 , 400 , 30D heel onbetrouwbaar zijn als het op witbalans aankomt, m'n oude 20D vroeger en de 1DII zijn de beste op dat vlak die ik heb of gehad heb.
                                    de kleuren zijn wat 'bruin' maar dat zal grotendeels door het gele kunstlicht komen

Comment

de kleuren zijn wat 'bruin' maar dat zal grotendeels door het gele kunstlicht komen
                                      daarom uw witbalans aanpassen

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                                          Vraag, hoeveel honderden (zoniet duizenden) euro's moet je uitgeven aan een DSRL en bijbehorende lenzen om dergelijke foto's te maken?

vraag het aan Audidriver

zijn collectie glas heeft hier een paar pagina's terug gestaan

Comment

Working...
                                          X