Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk Berichten
    Ok de kogel is door de kerk: het wordt een EOS 400D! Nu heb ik nog enkele vraagjes:

1. wat is het verschil tussen (en ik schrijf hier gewoon de advertentie over ): een 4 - 5.6 / EF-S 17-85 IS USM lens, en een 'gewone' 55-200? Ok de mm's verschillen, maar waarom is de kleinere lens duurder? Wat is dan de beste keuze voor welk gebruik?
    Het betreft hier in beide gevallen een kit: de ene is enkel die 17-85mm + powergrip + SD 1 Gb = €1199 - €100 cashback, de andere is 15-55 + 55-200mm + powergrip = €999 - €70 cashback. Dus dan zit je met een verschil van een 150€, maar waarom?

2. Gesteld dat we de gewone aanbieding nemen, dus body + kaartje + 15-55 = 699€ - 70€ cashback: gaan we dan als eerste aanvulling voor een lens, of een grotere flash? Maw: is de 15-55mm toereikend voor 'normaal' gebruik? Want ik heb me laten vertellen dat de standaard flash gene vette is.

3. In de hypothese van 2., welke specifieke lens is dan een aanrader voor langere afstanden?

4. Waarvoor staat USM in hypothese 1. ?

We gaan hem aankopen bij Focilux (www.focilux.be), in de Kortrijksepoortstraat in Gent, op aanraden van een bevriend fotograaf. Iemand ervaring mee?

Thx!!

@ BMW Z4 M: ik heb dat boekje van Easy Computing voor de 400D al gekocht, leek me ook overzichtelijk en duidelijk, en waarschijnlijk gebruiksvriendelijker dan een handleiding. Mijn ervaringen zal ik pas na kerstmis kunnen delen, want nu ligt het ingepakt onder de boom.
    1.Omdat de kleinere lens waarschijnlijk wat beter is door zijn IS en USM. Ik zou je de 17-85mm aanraden, dan heb je een beetje groothoek en toch een redelijk zoombereik. Als je bijvoorbeeld een auto wilt fotograferen, ga je al ver moeten staan met je 55-200mm.

Waarom kits met batt.grips? Die heb je niet echt nodig imho. In jouw geval zou ik gewoon een 400D kopen, in combo met de 17-85mm IS USM of de vernieuwde 18-55mm met IS. Daarbij dan in het eerste geval een 70-300mm of iets dergelijks, bij het tweede geval een 55-200mm of een 70-300. Als je niet echt ver moet zoomen, is een 17-85mm zeker al voldoende.

2. Ik zou persoonlijk voor een betere lens gaan, grote flash heb je niet nodig tenzij je veel portretfotografie doet. Als je 's nachts veel foto's maakt van auto's raadt ik je een statief (tripod) aan.

3. Iets in de aard van 55-200mm of 70-300mm.

4. Ik dacht ultrasonic, maar ben niet zeker.

En als je wilt, ik heb nog een zelfgemaakte handleiding voor noobs liggen over de 400d
    1991 Mazda MX-5 NA
    Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
    www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten

2. Ik zou persoonlijk voor een betere lens gaan, grote flash heb je niet nodig tenzij je veel portretfotografie doet. Als je 's nachts veel foto's maakt van auto's raadt ik je een statief (tripod) aan.
      Dan gaan die auto's toch niet mogen rijden denk ik

Los daarvan, waarom ineens een set kopen met meerdere lenzen, koop je eerst een body met een eenvoudig lensje zoals de nieuwe 18-55 IS en probeer deze eerst even onder de knie te krijgen...
      Ik snap niet dat je als dslr beginner onmiddellijk al meerdere lenzen moet hebben? Met alle respect overigens maar gezien de vragen die je stelt ivm bereiken van lenzen dan start je mijns inziens beter met een body en 18-55 kit, na enkele maanden ga je dan wel zien wat je meer nodig hebt, dat zal je veel weggesmeten geld besparen geloof me best.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk Berichten
        @ BMW Z4 M: ik heb dat boekje van Easy Computing voor de 400D al gekocht, leek me ook overzichtelijk en duidelijk, en waarschijnlijk gebruiksvriendelijker dan een handleiding. Mijn ervaringen zal ik pas na kerstmis kunnen delen, want nu ligt het ingepakt onder de boom.
        Ik wacht af!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
          Voor de lens kan het volgens mij nog goedkoper, bv een gewone zoomlens + tussenring. Van dat geduld klopt ook wel.
          Tussenringen zijn plezant ... mijn 'extreemste' foto. Dit is een gewone hooiwagen

Porsche 997 S

Comment

• Dan is ook hier de keuze gemaakt:
            januari 2008, digitalstreet.nl
            FZ18 - 335 EUR
            Extra accu - 52 EUR
            Panasonic lederen tas - 47 EUR - een Lowepro vind je amper goedkoper.
            Sandisk UltraII 2 Gb - 47 EUR
            Verzendingskosten mits overschrijving - 25 EUR

506 EUR, niet slecht qua uitrusting en slechts 6 EUR boven budget

Alleen ben ik er nog niet 100% uit voor wat betreft de extra geheugenkaart: UltraII 2Gb, of SDHC 4 Gb, pro en contra's zijn me nog niet duidelijk. Een ultraII is meer of snel genoeg volgens wat het toestel aankan heb ik hier geleerd, maar een SDHC, daarvan weet ik niet of het nuttig is of aan of af te raden is...

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Catscratch Bekijk Berichten
              Tussenringen zijn plezant ... mijn 'extreemste' foto. Dit is een gewone hooiwagen

hoeveel kost dat zo een tussenring?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                hoeveel kost dat zo een tussenring?
                Voor welke lens?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                  Voor welke lens?
                  awel, 400D 18-55

Comment

• Je kan best zo'n setje kopen: http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...d_product=9090

Comment

Voor welke lens?
                      Die tussenringen passen op alle lenzen hè. Je moet gewoon rekening houden met de grootte van de lens (zoom).

Comment

Die tussenringen passen op alle lenzen hè. Je moet gewoon rekening houden met de grootte van de lens (zoom).
                        Ik zag het inderdaad net op konijnenberg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                          Een SDHC kaart is vooral interessant als je veel video gaat opnemen, voor foto is het verschil te verwaarlozen.
                          Da's waar, met men 40D gaat dat verschil wel te voelen zijn (@6,5 foto's per seconde)

Ik heb dan maar 2 keer 'n ULTRA III 2gig genomen.

Comment

• @ BMW Z4 M, als je een paar dingen hebt besteld op konijnenberg, maar een van die dingen hebben ze niet binnen, hoe lang duurt het dan normaal voor die dingen binnen zijn? Ik wacht namelijk al 2 en een halve week.
                            Nog iets, ik heb ervoor gekozen om het bestelde materiaal zelf te gaan afhalen in Turnhout, hoe moet ik betalen? Gewoon cash daar in de winkel of moet ik op voorhand iets overschrijven?

Comment

@ BMW Z4 M, als je een paar dingen hebt besteld op konijnenberg, maar een van die dingen hebben ze niet binnen, hoe lang duurt het dan normaal voor die dingen binnen zijn? Ik wacht namelijk al 2 en een halve week.
                              Nog iets, ik heb ervoor gekozen om het bestelde materiaal zelf te gaan afhalen in Turnhout, hoe moet ik betalen? Gewoon cash of met kredietkaart?
                              Normaal laten ze een berichtje na in je mailbox. Ik heb ze gewoon een mailtje gestuurd met de dingen die ik wou, ze gingen die bestelling dan klaarmaken ( er was nog iets niets binnen) en dan kreeg ik van hen 'n mailtje. Cash of kredietkaart maakt niet uit

Comment

Normaal laten ze een berichtje na in je mailbox. Ik heb ze gewoon een mailtje gestuurd met de dingen die ik wou, ze gingen die bestelling dan klaarmaken ( er was nog iets niets binnen) en dan kreeg ik van hen 'n mailtje. Cash of kredietkaart maakt niet uit
                                Allright, maar het is normaal dat het bijna 3 weken duurt vooraleer de spullen binnen zijn? Niet dat het snel moet gaan, maar gewoon zodat ik mij niet ongerust hoef te maken.

Comment

Allright, maar het is normaal dat het bijna 3 weken duurt vooraleer de spullen binnen zijn? Niet dat het snel moet gaan, maar gewoon zodat ik mij niet ongerust hoef te maken.
                                  Ik zou ze toch eens een mailtje sturen, over welk product gaat het?

Comment

Ik zou ze toch eens een mailtje sturen, over welk product gaat het?
                                    Op de pdf met de reservering die ze mij toegestuurd hebben staan 4 producten. In de kolom 'backord.' staat er drie keer '1' en één keer '0', welk product moet er dan nog besteld worden? De '1' of de '0'?

Comment

Op de pdf met de reservering die ze mij toegestuurd hebben staan 4 producten. In de kolom 'backord.' staat er drie keer '1' en één keer '0', welk product moet er dan nog besteld worden? De '1' of de '0'?
                                      Die met die 1tjes

Staan die producten al terug 'leverbaar' op de site?

Comment

Die met die 1tjes

Staan die producten al terug 'leverbaar' op de site?
                                        Ja, alles behalve de polarisatiefilter.

Comment

Ja, alles behalve de polarisatiefilter.
                                          Ik zou ze toch maar eens bellen, tzijn drukke tijden, dus het kan altijd zijn dat er is iets uit het oog wordt verloren

Comment

Working...
                                          X