Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De R1 krijgt op diverse fora wisselende kritiek wat betreft de auto-focus. Deze zou bij minder goeie lichtomstandigheden serieus tegenvallen, of zou heel lang duren.
aangezien ik niet veel tijd heb zal ik hier kort op antwoorden:
1. zie opmerking bij letomski
2. veel succes nog met uw zoektocht
3. rood: vreemde uitspraak... op de sony zit standaard al een joekel van een tele mss toch eens goed nadenken over de opmerking die ik aan letomski gaf en die ook voor anderen die een DSLR overwegen geldt
Yhx voor reply (ook al blijf ik zagen over hetzelfde, maar ben nu eenmaal een twijfelaar als het om (voor mij) grote(re) geldbedragen gaat)
Klopt idd wat je zegt, wil me er niet zoveel in verdiepen, heb die tijd ook niet en zoveel gebruik ik hem (nog) niet. Alleen voor vakantie en tijdens bezoekjes en tripjes. Maar is het dan echt zoveel moeilijker om de juiste instelling te vinden en ermee over weg te kunnen?
Ik wil gewoon zeer goede foto's. Als ik dan zie naar de commentaar die die H1 krijgt, is dit een zeer goede camera. Ik zit alleen in mijn hoofd met die 'slechts' 5MP. Als het nu 7 of 8MP was geweest had ik geen seconde getwijfeld, maar nu... (het zit wss in mijn hoofd vrees ik)
als je al lang met fotografie bezig bent of van plan je er enorm in te verdiepen is het een aanrader, anders raad ik hem af. Als je niet beantwoord aan voorgaande zin gaje zeker betere resultaten hebben met een (prosumer eventueel) compact... trust me ik merk het goed genoeg aan mensen die niet veel van fotografie kennen en dan per se een DSLR willen omdat ze zien welke goede resultaten sommigen daar mee halen.. als ik dan de resultaten van die mensen zie
Kan ik enkel maar beamen , weet dat je zeker in het begin veel slechtere resultaten uit een dslr krijgt dan uit je gewone compactje , enkel als je echt geintresseerd bent in fotografie zou ik zo'n aankoop overwegen anders laat het zo , als termen als diafragma , sluiter , iso , lichtmeting , witbalans enz jou vreemd zijn zou ik zeggen koop een goeie compact ( als het dan toch iets meer mag kosten) in de trend van bvb een G6 ( wat overigens schitterende resultaten neerzet ! )
Ik heb zo inderdaad ook de indruk dat een Dslr hebben "in" is, ge moet soms ne keer zien op evenementen , ze lopen daar allemaal met hunne 300D of D70 en als je dan goe kijkt staat hun cam op volautomatisch , sorry maar dat kan ik toch echt nie verstaan zenne...
Ik wil gewoon zeer goede foto's. Als ik dan zie naar de commentaar die die H1 krijgt, is dit een zeer goede camera. Ik zit alleen in mijn hoofd met die 'slechts' 5MP. Als hetnu 7 of 8MP was geweest had ik geen seconde getwijfeld, maar nu... (het zit wss in mijn hoofd vrees ik)[/quote]
Sorry , maar zonder grof te willen zijn weet ik gewoon als ik dergelijke uitspraken lees dat je van fotografie maar weinig kaas hebt gegeten...
Ik wil gewoon zeer goede foto's. Als ik dan zie naar de commentaar die die H1 krijgt, is dit een zeer goede camera. Ik zit alleen in mijn hoofd met die 'slechts' 5MP. Als hetnu 7 of 8MP was geweest had ik geen seconde getwijfeld, maar nu... (het zit wss in mijn hoofd vrees ik)
---
Sorry , maar zonder grof te willen zijn weet ik gewoon als ik dergelijke uitspraken lees dat je van fotografie maar weinig kaas hebt gegeten...
Kan ik enkel maar beamen , weet dat je zeker in het begin veel slechtere resultaten uit een dslr krijgt dan uit je gewone compactje , enkel als je echt geintresseerd bent in fotografie zou ik zo'n aankoop overwegen anders laat het zo , als termen als diafragma , sluiter , iso , lichtmeting , witbalans enz jou vreemd zijn zou ik zeggen koop een goeie compact ( als het dan toch iets meer mag kosten) in de trend van bvb een G6 ( wat overigens schitterende resultaten neerzet ! )
Ik heb zo inderdaad ook de indruk dat een Dslr hebben "in" is, ge moet soms ne keer zien op evenementen , ze lopen daar allemaal met hunne 300D of D70 en als je dan goe kijkt staat hun cam op volautomatisch , sorry maar dat kan ik toch echt nie verstaan zenne...
moesten nu maar eens wat meer mensen dat inzien... Ik ben het volledig met je eens. het is idd "in" om een DSLR te hebben, velen hanteren dan ook het motto "zonder DSLR kun je geen goede foto's maken" => onzin! Wees gerust als ge niet veel van fotografie kent zal je veel betere foto's met een compact maken dan met een DSLR.
btw nu @CCD (want vorige was algemeen) ik dacht dat jij al een 50 1.8 had?
Is niet grof! Liever eerlijk zijn, ben ik veel meer mee!
Even verder updaten. Heb effe tijd gehad om na te denken en ga geen DSLR kopen. Is duur, te duur voor wat ik het nodig heb (het is zowiezo veel geld) en als ik er geen goede resultaten ga boeken (wat wss zo wel zal zijn, zeker in het begin en dan moet ik er nadien veel tijd insteken om het gebruik van die settings wat door te hebben) ga ik hem links laten liggen omdat hij te moeilijk is. Heb vandaag dus een rustige werkdag gehad en wat reviews kunnen lezen.
Mijn bevindingen zijn de volgende. Iedereen is super tevreden over die Sony H1. Zal even de belangrijkste punten aanhalen:
pro's:
-foto's met zeer goede kleuren
-zeer goede zoom
-stevig gebouwd
-eenvoudig menu (komt doordat hij niet overweldigend veel instellingen heeft)
-batterij gaat lang mee
contra's:
-foto's lijken soms wat wazig
-foto's van binnenshuis met auto instelling kunnen tegenvallen
-lens is niet van carl seiz
That's what I found. Iedereen is er dus zeer tevreden van. Heb ook wat op dpreview die zeer gedetailleerde test bekeken en hun algemene conclusie is dat dit een zeer goede camera is.
Dan heb ik ook nog wat reviews van die R1 gevonden. Deze heeft niet zo een overweldigende zoom, maar van de reviews die ik las, was iedereen ontzettend tevreden en noemden dit de beste camera die ze ooit gehad hebben en kon tippen, zelfs overtreffen de D50/350D als het op beeldkwaliteit aankwam.
Mijn twee vragen nu. De eerste is tussen deze twee. Die Sony R1 is dit ook een DSLR? Heeft deze ook veel instellingen? En raden jullie deze mij af en neem ik beter de H1?
En dan algemeen. Ik weet wel dat het aantal MP er niet zo erg toe doet, zeker niet voor wat de meesten het nodig hebben. Maar waarom blijven ze deze dan maar verhogen als we er toch niet echt veel of zelfs niets van merken? Gewoonweg om de consument aan te zetten tot kopen door ze het gevoel te geven dat hun camera verouderd is?
Is niet grof! Liever eerlijk zijn, ben ik veel meer mee!
Even verder updaten. Heb effe tijd gehad om na te denken en ga geen DSLR kopen. Is duur, te duur voor wat ik het nodig heb (het is zowiezo veel geld) en als ik er geen goede resultaten ga boeken (wat wss zo wel zal zijn, zeker in het begin en dan moet ik er nadien veel tijd insteken om het gebruik van die settings wat door te hebben) ga ik hem links laten liggen omdat hij te moeilijk is. Heb vandaag dus een rustige werkdag gehad en wat reviews kunnen lezen.
Mijn bevindingen zijn de volgende. Iedereen is super tevreden over die Sony H1. Zal even de belangrijkste punten aanhalen:
pro's:
-foto's met zeer goede kleuren
-zeer goede zoom
-stevig gebouwd
-eenvoudig menu (komt doordat hij niet overweldigend veel instellingen heeft)
-batterij gaat lang mee
contra's:
-foto's lijken soms wat wazig
-foto's van binnenshuis met auto instelling kunnen tegenvallen
-lens is niet van carl seiz
That's what I found. Iedereen is er dus zeer tevreden van. Heb ook wat op dpreview die zeer gedetailleerde test bekeken en hun algemene conclusie is dat dit een zeer goede camera is.
Dan heb ik ook nog wat reviews van die R1 gevonden. Deze heeft niet zo een overweldigende zoom, maar van de reviews die ik las, was iedereen ontzettend tevreden en noemden dit de beste camera die ze ooit gehad hebben en kon tippen, zelfs overtreffen de D50/350D als het op beeldkwaliteit aankwam.
Mijn twee vragen nu. De eerste is tussen deze twee. Die Sony R1 is dit ook een DSLR? Heeft deze ook veel instellingen? En raden jullie deze mij af en neem ik beter de H1?
En dan algemeen. Ik weet wel dat het aantal MP er niet zo erg toe doet, zeker niet voor wat de meesten het nodig hebben. Maar waarom blijven ze deze dan maar verhogen als we er toch niet echt veel of zelfs niets van merken? Gewoonweg om de consument aan te zetten tot kopen door ze het gevoel te geven dat hun camera verouderd is?
de R1 raad ik af om dezelfde redenen als ik de 350D en dergelijke afraad de R1 onderschijdt zich trouwens enkel maar van andere DSLR's omwille van zijn vaste lens, voor de rest is de R1 ook gericht op professioneel gebruik en de extra mogelijkheden ten opzichte van de H1 ga jij niet benutten denk ik, je zal met de H1 wss zelfs betere resultaten hebben.
wat betreft pro's en contra's van die H1 nog het volgende: de pro's zijn idd behoorlijk goed, de laatste 2 contra's: binnenshuis vallen zowat met alle toestellen de foto's tegen (zonder een deftige flits, isowaarde hoog zetten of diafragma/sluitertijd anpassen is het niet bepaald evident binnenshuis foto's te maken) en dat de lens niet van carl zeiss is goja, het is niet omdat het geen lens is van carl zeiss is dat ze minder goed is dan 1 van carl zeiss (zo tevreden was ik trouwens niet van die carl zeiss lenzen bij testen)
Met alles dat ik lees en weet denk ik dat de H1 een erg goede camera is voor u, hoger zou ik zeker niet gaan
rood: wat jij daar zo mooi verwoordt is precies hoe het is... de meeste consumenten kijken enkel naar het aantal megapixels dus krijgen ze veel megapixels terwijl aan de verdere ontwikkeling van het toestel dikwijls te weinig aandacht wordt besteedt. Zoals ik al heb uitgelegd is het aantal megapixels niet zo belangrijk (en voor wie nog niet overtuigd is: het heeft wel degelijk zijn redenen dat enkele van de beste DSLR's op de markt maar rond de 4MP hebben...)
Yhx voor reply (ook al blijf ik zagen over hetzelfde, maar ben nu eenmaal een twijfelaar als het om (voor mij) grote(re) geldbedragen gaat)
Klopt idd wat je zegt, wil me er niet zoveel in verdiepen, heb die tijd ook niet en zoveel gebruik ik hem (nog) niet. Alleen voor vakantie en tijdens bezoekjes en tripjes. Maar is het dan echt zoveel moeilijker om de juiste instelling te vinden en ermee over weg te kunnen?
Ik wil gewoon zeer goede foto's. Als ik dan zie naar de commentaar die die H1 krijgt, is dit een zeer goede camera. Ik zit alleen in mijn hoofd met die 'slechts' 5MP. Als het nu 7 of 8MP was geweest had ik geen seconde getwijfeld, maar nu... (het zit wss in mijn hoofd vrees ik)
@F40fan: heel fel bedankt voor de uitleg. Ik denk dat mijn keuze min of meer gemaakt is. En met het geld dat ik uitspaar, kan ik mij een degelijk (lees snelle en grote) memory stick kopen (enig voorstel?), een beschermhoes en een statiefje misschien.
Dus even ter bevestiging, die meerdere MP is dus enkel voor foto's op groter formaat, wat de meesten dus niet gebruiken?
@F40fan: heel fel bedankt voor de uitleg. Ik denk dat mijn keuze min of meer gemaakt is. En met het geld dat ik uitspaar, kan ik mij een degelijk (lees snelle en grote) memory stick kopen (enig voorstel?), een beschermhoes en een statiefje misschien.
Dus even ter bevestiging, die meerdere MP is dus enkel voor foto's op groter formaat, wat de meesten dus niet gebruiken?
graag gedaan als je een memorystick koopt raad ik je aan er geen van sony zelf te kopen, die van Lexar en Sandisk zijn minstens even goed en een stuk goedkoper.
Een goede beschermtas is idd erg belangrijk als je je materiaal in goede staat wil houden, op dat vlak kan ik zeker Lowepro aanraden (ikzelf heb er 2 tassen van en mijn pa heeft er ook een paar geloof ik) of Sony zelf maakt voor zover ik weet ook goede tassen en die zijn waarschijnlijk nog meer afgestemd op het toestel in kwestie. (hoewel het hier weer zou kunnen dat Sony nogal veel vraagt in vergelijking met andere merken hoewel de kwaliteit van bv Lowepro nog iets beter is)
En een statief: ook geen slecht gedacht, statieven zijn er in alle groottes en maten en prijsklassen te vinden... ik zou opteren voor een stevig statief dat niet te groot is zodat het ook op verplaatsing makkelijk meeneembaar is. Voor echt stabiliteit zou ik ook gaan voor een tripod in plaats van een monopod.
En nog ter bevestiging: het aantal MP bepaalt ENKEL hoe groot de foto is het is vooral een verkoopstruukje helaas... echt zo belangrijk is het niet
1. vergeet ook zeker niet een reservebatterij te kopen, want op een belangrijk moment zonder batterijen vallen is behoorlijk onaangenaam...
2. nog van die memorysticks: laat je niet verleiden tot de hele snelle, snellere dan de gewone zou ik wel nemen maar meer heeft dat toestel niet nodig, het toestel stuurt niet snel genoeg gegevens door om de extra snelheid van die snelste kaarten te benutten, zelfs met een DSLR heb je bijna nooit nood aan die hele snelle kaarten; enkel als je lange reeksen continu-opnamen maakt is het nodig. En qua kaart zou ik ook zeggen zo groot mogelijk, een 5MP maakt al behoorlijk grote foto's dus onder de 512MB zou ik zoiezo niet gaan, best zelfs meer
moesten nu maar eens wat meer mensen dat inzien... Ik ben het volledig met je eens. het is idd "in" om een DSLR te hebben, velen hanteren dan ook het motto "zonder DSLR kun je geen goede foto's maken" => onzin! Wees gerust als ge niet veel van fotografie kent zal je veel betere foto's met een compact maken dan met een DSLR.
btw nu @CCD (want vorige was algemeen) ik dacht dat jij al een 50 1.8 had?
1. vergeet ook zeker niet een reservebatterij te kopen, want op een belangrijk moment zonder batterijen vallen is behoorlijk onaangenaam...
2. nog van die memorysticks: laat je niet verleiden tot de hele snelle, snellere dan de gewone zou ik wel nemen maar meer heeft dat toestel niet nodig, het toestel stuurt niet snel genoeg gegevens door om de extra snelheid van die snelste kaarten te benutten, zelfs met een DSLR heb je bijna nooit nood aan die hele snelle kaarten; enkel als je lange reeksen continu-opnamen maakt is het nodig. En qua kaart zou ik ook zeggen zo groot mogelijk, een 5MP maakt al behoorlijk grote foto's dus onder de 512MB zou ik zoiezo niet gaan, best zelfs meer
Thx! Van die batterij has ik zowiezo al in gedachten. Dat had je al eens gezegd!
En vna dat kaartje. Dat is een nadeel dat die MS zo duur zijn. Maar wou toch minstens eentje van 1GB, aangezien er een goede filmfunctie op het toestel zit...
. Het enige wat ik nu nog wil is een deftige tele , zeker en vast gaat dit ee prime worden maar ik ben van plan om eerst even twee lenzen te huren , ofwel een 300f4L is ( die ik dan in combi met m'n 1.4 zou gebruiken , kom dan op 420mm ) , ofwel een 400f5.6L , qua prijs komt dit ongeveer gelijk uit ( alhoewel ik bij de 400 m'n 1.4ext zou kunnen verkopen , weet niet of die op die 400 zou werken , kwestie van te testen ) , nog veel sparen dus...
Als je twijfelt tussen die 2 lenzen, ga dan voor de 300 f4; deze lens heeft een image stabilizer, de 400 f5,6 niet.
Als je de 1,4 convertor op de 300 zet, heb je ook 420 mm aan f5,6 (met IS), en op een prime kan je perfect werken met de 1,4 convertor.
Graag wat advies. Ik ben op zoek naar een goedkoop en degelijk digitaal camera'tje. Het zou moeten dienen voor op skireis e.d. te gebruiken, maw liefst niets te duur, dat tegen een stootje kan, vooral dus goede foto's buiten kunnen maken. Iemand goede adviezen?
Graag wat advies. Ik ben op zoek naar een goedkoop en degelijk digitaal camera'tje. Het zou moeten dienen voor op skireis e.d. te gebruiken, maw liefst niets te duur, dat tegen een stootje kan, vooral dus goede foto's buiten kunnen maken. Iemand goede adviezen?
fuji f10 de beste!
Maar als het voor het skien is en tegen water zou moeten kunnenen olympus µDigital800 .
Thx! Van die batterij has ik zowiezo al in gedachten. Dat had je al eens gezegd!
En vna dat kaartje. Dat is een nadeel dat die MS zo duur zijn. Maar wou toch minstens eentje van 1GB, aangezien er een goede filmfunctie op het toestel zit...
Thx for the help and I'll keep you informed!
bwa MS duur precies, toen ik mijn geheugenkaarten kocht voor mijn Sony kostte een 128MB nog 100€ (wel van Sony zelf) akkoord het is nog duur maar hun kaarten zijn wel heel wat goedkoper geworden bij vroeger. En zoals ik al zei best geen kaart van Sony zelf nemen, de andere kaarten zijn minstens even goed en een pak goedkoper.
Comment