Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wat is 't verschil eigenlijk tussen SD-kaarten en SDHC want met al die soorten kaarten... ik volg CF and that's it

Comment

• HC is gewoon High Capacity, toch

Comment

• inderdaad, maar zoals eerder hier al vermeld door anderen is niet elk toestel compatibel met SDHC

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
          HC is gewoon High Capacity, toch
          maar waarin zit het verschil dan? want gewone SD's heb je ook tot 8 GB (of zelfs tot 16)

Comment

• Ik heb het hier al eens neergezet maar kijk even hier : http://shop.transcend.nl/product/pro...d=7&indexnum=2

Ik heb er geen aandelen , maar qua prijs/kwaliteit zijn dit gewoonweg hele goede kaartjes, persoonlijk heb ik er een vrij groot aantal liggen sinds geruime tijd, CF 2Gb 133x en de 4Gb versies , ze zijn net ietsjes trager dan m'n scandisk ExtremeIII's maar zo veel scheelt het echt niet, trouwens voor 90% van de gebruikers hier zijn snellere kaarten simpelweg overkill.

Comment

• Een lijstje van de beste Canon lenzen:

The best Canon EOS lenses as selected by actual users. The listing here were compiled from over 10,000 user reports and I also provide recommendations based on my own testing and experience.

Veel geld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                Een lijstje van de beste Canon lenzen:

The best Canon EOS lenses as selected by actual users. The listing here were compiled from over 10,000 user reports and I also provide recommendations based on my own testing and experience.

Veel geld
                4 - Tamron SP AF 17-50mm f2.8 XR Di-II LD Asph. IF9.381 450

Da's er eentje uit mijn collectie.

Mijn Sigma lens (18-200) staat er niet tussen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Billie Bekijk Berichten
                  4 - Tamron SP AF 17-50mm f2.8 XR Di-II LD Asph. IF9.381 450

Da's er eentje uit mijn collectie.

Mijn Sigma lens (18-200) staat er niet tussen
                  dat is een praktische lens, maar niet een kwalitatief superlensje hé

(ik heb ze ook)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                    Ik heb het hier al eens neergezet maar kijk even hier : http://shop.transcend.nl/product/pro...d=7&indexnum=2

Ik heb er geen aandelen , maar qua prijs/kwaliteit zijn dit gewoonweg hele goede kaartjes, persoonlijk heb ik er een vrij groot aantal liggen sinds geruime tijd, CF 2Gb 133x en de 4Gb versies , ze zijn net ietsjes trager dan m'n scandisk ExtremeIII's maar zo veel scheelt het echt niet, trouwens voor 90% van de gebruikers hier zijn snellere kaarten simpelweg overkill.
                    voor zover ik zie rekenen ze geen transportkosten aan?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• 't is tijd voor een camera.
                      Ik wil vooral goeie rallyfoto's nemen. Is er een toestel die jullie mij aanraden??
                      Geen DSLR,enkel digicam. Minimale optische zoom 8x.
                      thx in advance
                      R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                      Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                      Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

• ca 350€
                        R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                        Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                        Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

• ik heb zelf de FZ8 al uitgebreid kunnen testen en voelen, en da's inderdaad een aan te raden toestel.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• ondertussen heb ik nog geen zekerheid van wat ik nodig heb:
                            dan maar effe aan het rekenen gaan...

full res = 3frames/s (bron: dpreview)
                            1 image full res = ong 3670 kB/image

max snelheid is dus 3 images/sec x3670 kB/image = ong 11Mb/s

ikke just of ikke nie just?

SDHC class 6 is min 6Mb/s, dus ... niet optimaal?

Een 2GB 150X Secure Digital Card van Transcend heeft hoge overdrachtsnelheid: tot 150X overdrachtsnelheid (ongeveer 22,5MB/sec) (Prijs: EUR 36,20)

Een gewone SD-kaart (zonder toevoeging van 150x noch SDHC) heeft geen snelheden erbij staan op de site van Transcend.

Dus dan maar effe wikipedia'en.
                            Wat ik al vermoedde is bevestigd: SDHC is zeker niet altijd sneller. Alleen mogelijks groter.

SD-ratings:
                            6x = 0.9 Mb/s
                            40x = 6.0 Mb/s
                            66x = 10 Mb/s
                            133x = 20 Mb/s

SDHC-ratings:
                            Class2 = 2Mb/s
                            Class4 = 4 Mb/s
                            Class6 = 6 Mb/s

SD kan normaal gezien tot 2Gb; SDHC kan meer dan 2 Gb omdat het Fat32 gebruikt.

Ook:
                            SD and SDHC compatibility issues

As of early 2007, the simultaneous availability of non-standard 4 GB SD and 4 GB SDHC cards, and incompatibilities between SD and SDHC have caused confusion among consumers buying memory devices.

SD and SDHC cards and devices have these compatibility issues :
                            * Devices that do not specifically support SDHC do not recognize SDHC memory cards.
                            * Some manufacturers have produced 4 GB SD cards that conform to neither the SD2.0/SDHC spec nor existing SD devices

Dus, ik denk dat ik twee SD 2Gb kaartjes ga kopen van 66x of 133x (en 150x kan eigenlijk ook maar is overkill).
                            Of die 66x en 133x enz nu UltraII of ExtremeIII noemen, daar ga ik mij nu niks meer van aantrekken.

Nu nog het merk: SanDisk of Transcend.

Pffff, ik wist niet dat een geheugenkaartje kiezen moeilijker was dan een optie uit een optielijst van een of ander duits merk...

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten

SD kan normaal gezien tot 2Gb; SDHC kan meer dan 2 Gb omdat het Fat32 gebruikt.
                              SD bestaat ook groter dan 2GB hoor (tot 16GB al als ik me niet vergis), SD ondersteunt ook Fat32

Comment

• dat slaat dan op 't volgende waarschijnlijk...

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                ...
                                SD and SDHC compatibility issues

As of early 2007, the simultaneous availability of non-standard 4 GB SD and 4 GB SDHC cards, and incompatibilities between SD and SDHC have caused confusion among consumers buying memory devices.

SD and SDHC cards and devices have these compatibility issues :
                                * Devices that do not specifically support SDHC do not recognize SDHC memory cards.
                                * Some manufacturers have produced 4 GB SD cards that conform to neither the SD2.0/SDHC spec nor existing SD devices

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

dat slaat dan op 't volgende waarschijnlijk...
                                  hmm ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet zo thuis ben in SD-kaarten aangezien ik ze niet gebruik... CF volg ik wel maar zelfs daar is 't zo stilaan moeilijk de bomen door 't bos te zien met al die merken en types... kga normaal volgende week ook nog een kaartje bijkopen maar kzou niet weten wat eigenlijk... ik twijfel nogal tussen sandisk en lexar, ik heb met beiden goeie ervaringen maar de lexarkaarten zijn precies nog iets steviger, ze geven de indruk degelijker te zijn... maar daartegenover staat wel dat ze precies ietsje duurder zijn

Comment

mijn reden om niet voor de S5 te kiezen is de snelheid. Het was misschien subjectief, maar hij voelde veel trager aan. Vooral bij het trekken van de ene foto na de andere. Voor de rest was hij misschien iets sneller. Maar het gebeurt dikwijls dat ik een moment wil vastleggen, en wil dan zo veel mogelijk plaatjes na elkaar nemen, da's juist het gemak van digitaal, dan kan je achteraf de beste eruit kiezen.
                                    En bovendien ook de lens natuurlijk.
                                    heb jij die camera's effectief getest mss?

Ik denk dat ik voor een SanDisk Ultra 4GB ga gaan. Omwille van de simpele reden dat die SDHC waarschijnlijk niet in mijn laptop gaan... En ik niet telkens de usb kabel wil erbij halen.
                                    Last edited by ; 22/12/2007, 23:00.

Comment

• fak ik zit nu ook te twijfelen over geheugenkaarten

Comment

• @F40fan: een paar pagina's terug heb ik gelezen dat je ook Mamiya gebruikt. Ik heb thuis een Mamiya C330 (dubbele lens) liggen. Ken je daar iets van? Voor het ogenblik werkt hij niet, maar ik denk niet dat er grote kosten aan zijn (is jaren geleden gevallen denk ik, nooit hersteld...). Is het zeer moeilijk voor een beginner om daarmee te werken?
                                        Als er iemand anders info heeft, ik hoor het graag.
                                        i 1 2 1/2 6

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
                                          @F40fan: een paar pagina's terug heb ik gelezen dat je ook Mamiya gebruikt. Ik heb thuis een Mamiya C330 (dubbele lens) liggen. Ken je daar iets van? Voor het ogenblik werkt hij niet, maar ik denk niet dat er grote kosten aan zijn (is jaren geleden gevallen denk ik, nooit hersteld...). Is het zeer moeilijk voor een beginner om daarmee te werken?
                                          Als er iemand anders info heeft, ik hoor het graag.
                                          yep ik heb een mamiya M645 in tegenstellig tot de jouwe is de mijne dus een eenogige reflex maar kheb hier in huis ook nog 2 twee-ogige reflexen liggen, heerlijke toestellen ik heb daar wel wat ervaring mee ja, moeilijk is 't in principe niet, 't is allemaal puur mechanisch hé, film inladen enzo is in 't begin wel wat wennen bij zo'n toestellen maar je bent er wel snel mee weg en 't zijn oerdegelijke toestellen die je (tenzij je ze laat vallen) niet in de steek gaan laten... de mijne is 30 jaar oud en heeft nog nooit dienst geweigerd. En qua scherpte enzo is 't eigenlijk ook nog een stapje hoger dan bij kleinbeeld. Voor mij is een middenformaatcamera met diafilm = heaven.
                                          Ik weet nu wel niet of een C330 een ingebouwde lichtmeter heeft, heb jij daar een idee van? Zo nee ga je nog een externe lichtmeter nodig hebben...
                                          Heb je een idee van de schade wat er juist kapot is? En welk objectief of objectieven heb je ervoor?
                                          Ik wil anders altijd wel eens eens er naar kijken of uitleg geven hoor (of ik kan m'n pa er ook eens laten naar kijken, die heeft nog veel meer ervaring met zo'n toestellen)
                                          Heb je er eventueel foto's van?

Comment

Working...
                                          X