wat is 't verschil eigenlijk tussen SD-kaarten en SDHC want met al die soorten kaarten... ik volg CF and that's it
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Digitale hoek
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk BerichtenHC is gewoon High Capacity, toch
Comment
-
Ik heb het hier al eens neergezet maar kijk even hier : http://shop.transcend.nl/product/pro...d=7&indexnum=2
Ik heb er geen aandelen , maar qua prijs/kwaliteit zijn dit gewoonweg hele goede kaartjes, persoonlijk heb ik er een vrij groot aantal liggen sinds geruime tijd, CF 2Gb 133x en de 4Gb versies , ze zijn net ietsjes trager dan m'n scandisk ExtremeIII's maar zo veel scheelt het echt niet, trouwens voor 90% van de gebruikers hier zijn snellere kaarten simpelweg overkill.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
Da's er eentje uit mijn collectie.
Mijn Sigma lens (18-200) staat er niet tussen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Billie Bekijk Berichten4 - Tamron SP AF 17-50mm f2.8 XR Di-II LD Asph. IF9.381 450
Da's er eentje uit mijn collectie.
Mijn Sigma lens (18-200) staat er niet tussen
(ik heb ze ook)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenIk heb het hier al eens neergezet maar kijk even hier : http://shop.transcend.nl/product/pro...d=7&indexnum=2
Ik heb er geen aandelen , maar qua prijs/kwaliteit zijn dit gewoonweg hele goede kaartjes, persoonlijk heb ik er een vrij groot aantal liggen sinds geruime tijd, CF 2Gb 133x en de 4Gb versies , ze zijn net ietsjes trager dan m'n scandisk ExtremeIII's maar zo veel scheelt het echt niet, trouwens voor 90% van de gebruikers hier zijn snellere kaarten simpelweg overkill.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
't is tijd voor een camera.
Ik wil vooral goeie rallyfoto's nemen. Is er een toestel die jullie mij aanraden??
Geen DSLR,enkel digicam. Minimale optische zoom 8x.
thx in advance
Comment
-
ca 350€
Comment
-
ondertussen heb ik nog geen zekerheid van wat ik nodig heb:
dan maar effe aan het rekenen gaan...
full res = 3frames/s (bron: dpreview)
1 image full res = ong 3670 kB/image
max snelheid is dus 3 images/sec x3670 kB/image = ong 11Mb/s
ikke just of ikke nie just?
SDHC class 6 is min 6Mb/s, dus ... niet optimaal?
Een 2GB 150X Secure Digital Card van Transcend heeft hoge overdrachtsnelheid: tot 150X overdrachtsnelheid (ongeveer 22,5MB/sec) (Prijs: EUR 36,20)
Een gewone SD-kaart (zonder toevoeging van 150x noch SDHC) heeft geen snelheden erbij staan op de site van Transcend.
Dus dan maar effe wikipedia'en.
Wat ik al vermoedde is bevestigd: SDHC is zeker niet altijd sneller. Alleen mogelijks groter.
SD-ratings:
6x = 0.9 Mb/s
40x = 6.0 Mb/s
66x = 10 Mb/s
133x = 20 Mb/s
SDHC-ratings:
Class2 = 2Mb/s
Class4 = 4 Mb/s
Class6 = 6 Mb/s
SD kan normaal gezien tot 2Gb; SDHC kan meer dan 2 Gb omdat het Fat32 gebruikt.
Ook:
SD and SDHC compatibility issues
As of early 2007, the simultaneous availability of non-standard 4 GB SD and 4 GB SDHC cards, and incompatibilities between SD and SDHC have caused confusion among consumers buying memory devices.
SD and SDHC cards and devices have these compatibility issues :
* Devices that do not specifically support SDHC do not recognize SDHC memory cards.
* Some manufacturers have produced 4 GB SD cards that conform to neither the SD2.0/SDHC spec nor existing SD devices
Dus, ik denk dat ik twee SD 2Gb kaartjes ga kopen van 66x of 133x (en 150x kan eigenlijk ook maar is overkill).
Of die 66x en 133x enz nu UltraII of ExtremeIII noemen, daar ga ik mij nu niks meer van aantrekken.
Nu nog het merk: SanDisk of Transcend.
Pffff, ik wist niet dat een geheugenkaartje kiezen moeilijker was dan een optie uit een optielijst van een of ander duits merk...__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
SD kan normaal gezien tot 2Gb; SDHC kan meer dan 2 Gb omdat het Fat32 gebruikt.
Comment
-
dat slaat dan op 't volgende waarschijnlijk...
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten...
SD and SDHC compatibility issues
As of early 2007, the simultaneous availability of non-standard 4 GB SD and 4 GB SDHC cards, and incompatibilities between SD and SDHC have caused confusion among consumers buying memory devices.
SD and SDHC cards and devices have these compatibility issues :
* Devices that do not specifically support SDHC do not recognize SDHC memory cards.
* Some manufacturers have produced 4 GB SD cards that conform to neither the SD2.0/SDHC spec nor existing SD devices__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtendat slaat dan op 't volgende waarschijnlijk...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenmijn reden om niet voor de S5 te kiezen is de snelheid. Het was misschien subjectief, maar hij voelde veel trager aan. Vooral bij het trekken van de ene foto na de andere. Voor de rest was hij misschien iets sneller. Maar het gebeurt dikwijls dat ik een moment wil vastleggen, en wil dan zo veel mogelijk plaatjes na elkaar nemen, da's juist het gemak van digitaal, dan kan je achteraf de beste eruit kiezen.
En bovendien ook de lens natuurlijk.
Ik denk dat ik voor een SanDisk Ultra 4GB ga gaan. Omwille van de simpele reden dat die SDHC waarschijnlijk niet in mijn laptop gaan... En ik niet telkens de usb kabel wil erbij halen.
Comment
-
@F40fan: een paar pagina's terug heb ik gelezen dat je ook Mamiya gebruikt. Ik heb thuis een Mamiya C330 (dubbele lens) liggen. Ken je daar iets van? Voor het ogenblik werkt hij niet, maar ik denk niet dat er grote kosten aan zijn (is jaren geleden gevallen denk ik, nooit hersteld...). Is het zeer moeilijk voor een beginner om daarmee te werken?
Als er iemand anders info heeft, ik hoor het graag.i 1 2 1/2 6
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten@F40fan: een paar pagina's terug heb ik gelezen dat je ook Mamiya gebruikt. Ik heb thuis een Mamiya C330 (dubbele lens) liggen. Ken je daar iets van? Voor het ogenblik werkt hij niet, maar ik denk niet dat er grote kosten aan zijn (is jaren geleden gevallen denk ik, nooit hersteld...). Is het zeer moeilijk voor een beginner om daarmee te werken?
Als er iemand anders info heeft, ik hoor het graag.
Ik weet nu wel niet of een C330 een ingebouwde lichtmeter heeft, heb jij daar een idee van? Zo nee ga je nog een externe lichtmeter nodig hebben...
Heb je een idee van de schade wat er juist kapot is? En welk objectief of objectieven heb je ervoor?
Ik wil anders altijd wel eens eens er naar kijken of uitleg geven hoor (of ik kan m'n pa er ook eens laten naar kijken, die heeft nog veel meer ervaring met zo'n toestellen)
Heb je er eventueel foto's van?
Comment
Comment