Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
    heb jij die camera's effectief getest mss?

Ik denk dat ik voor een SanDisk Ultra 4GB ga gaan. Omwille van de simpele reden dat die SDHC waarschijnlijk niet in mijn laptop gaan... En ik niet telkens de usb kabel wil erbij halen.
    getest is een groot woord, maar mediamarkt roeleert
    Daar kon ik de meeste concurrenten aanzetten, afzetten, foto nemen, verwijderen, filmpje maken, ... ik heb er toch al wat tijd gespendeerd ja

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• F40fan: bedankt voor je uitleg. Ik geloof niet dat er een lichtmeter is ingebouwd. Even wat background info: De camera moet ook ongeveer 30jr oud zijn. Als ik me niet vergis heeft mn pa eens een ongevalletje gehad en is de camera vanop de hoedenplank onzacht in aanraking gekomen met het hoofd van een passagier.... Ik vermoed dat er enkel wat mechanische schade is (aan de camera).
      Mn pa is altijd wel wat bezig geweest met fotografie, hij heeft leica, hasselblatt, ... Ik heb die Mamiya toevallig teruggevonden toen ik verhuisde en hij hangt nu aan mn muur in de living als decoratie . Als de kosten meevallen zou ik hem wel laten herstellen. Ik zou er eigenlijk graag mee leren werken maar ik ken er dus niets van. Een lichtmeter heeft mn pa.

edit: Voor het ogenblik ben ik niet in Belgie, dus ik kan geen verdere details geven ivm objectieven of foto van schade
      Bijgevoegde Bestanden
      Last edited by manneke; 23/12/2007, 00:07.
      i 1 2 1/2 6

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
        heb jij die camera's effectief getest mss?

Ik denk dat ik voor een SanDisk Ultra 4GB ga gaan. Omwille van de simpele reden dat die SDHC waarschijnlijk niet in mijn laptop gaan... En ik niet telkens de usb kabel wil erbij halen.
        'T is gevaarlijk om foto's te wissen hé, ik ga voor 2 X 2gig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
          F40fan: bedankt voor je uitleg. Ik geloof niet dat er een lichtmeter is ingebouwd. Even wat background info: De camera moet ook ongeveer 30jr oud zijn. Als ik me niet vergis heeft mn pa eens een ongevalletje gehad en is de camera vanop de hoedenplank onzacht in aanraking gekomen met het hoofd van een passagier.... Ik vermoed dat er enkel wat mechanische schade is (aan de camera).
          Mn pa is altijd wel wat bezig geweest met fotografie, hij heeft leica, hasselblatt, ... Ik heb die Mamiya toevallig teruggevonden toen ik verhuisde en hij hangt nu aan mn muur in de living als decoratie . Als de kosten meevallen zou ik hem wel laten herstellen. Ik zou er eigenlijk graag mee leren werken maar ik ken er dus niets van. Een lichtmeter heeft mn pa.

edit: Voor het ogenblik ben ik niet in Belgie, dus ik kan geen verdere details geven ivm objectieven of foto van schade
          mijn pa is vrij zeker dat er wel een lichtmeter in een C330 zit mijn mamiya is ongeveer 30 jaar oud en daar heb ik ook een kop met lichtmeter voor dus 't kan wel! De C330 werd trouwens gemaakt van '69 tot '74.
          amai, zo'n mamiya zou ik liever niet tegen m'n hoofd krijgen hoor ik vrees dat ik een schedelbreuk zou hebben en er niets aan dat toestel zou zijn... ben je eigenlijk zeker dat er schade aan de camera is?
          Als je terug in België bent mag je me altijd eens meer info bezorgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
            mijn pa is vrij zeker dat er wel een lichtmeter in een C330 zit mijn mamiya is ongeveer 30 jaar oud en daar heb ik ook een kop met lichtmeter voor dus 't kan wel! De C330 werd trouwens gemaakt van '69 tot '74.
            amai, zo'n mamiya zou ik liever niet tegen m'n hoofd krijgen hoor ik vrees dat ik een schedelbreuk zou hebben en er niets aan dat toestel zou zijn... ben je eigenlijk zeker dat er schade aan de camera is?
            Als je terug in België bent mag je me altijd eens meer info bezorgen
            Het kan best zijn hoor, het zag er mij allemaal wat basic uit, daarmee... Maandag 24.12 tot zondag 30.12 ben ik terug in Belgie, ik wil gerust wat meer info geven dan. Ik heb ondertussen wat gegoogled, de handleiding is blijkbaar te downloaden van de mamiya site.
            i 1 2 1/2 6

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
              'T is gevaarlijk om foto's te wissen hé, ik ga voor 2 X 2gig.
              ik ga dat ook doen. Zoals hier al aangeraden geweest is: 4Gb is wel heel veel. 2x2Gb is voor mij ook 't interessantste.
              Te meer ik nu 2x 128kb heb voor een 4mp

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• en ondertussen heb ik beslist.
                Aangezien ik bij factoryprices m'n andere accesoires zal bestellen, zullen m'n geheugenkaartjes ook van hier komen, om niet bij drie partijen transportkosten te moeten betalen.

Dit wordt het:
                SanDisk 2GB SD Card Extreme III SDSDX3-2048-902 voor 32.69 EUR 2x

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Vrijdag was waarschijnlijk een van de meest fotogenieke dagen van 2007, jammergenoeg kon ik wegens werkverplichting geen tijd vrijmaken... Dan maar zaterdagmorgen even een snelle poging gedaan.
                  Alles uit de hand met de 5D en 24 1.4L :

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Comment

• Knappe foto's, maar wel 'n beetje te veel in 1 post. (3 maximum)

Comment

• Prachtige foto's Audidriver

Comment

• lol kging zeggen dat zijn precies de gavers en blijkbaar is dat 't geval
                        ook van regio kortrijk mss?

Comment

• Prachtige foto's Audidriver...heb ik ook al gezegd op 't andere forum waar je ze hebt gepost

Comment

• Mag ik vragen op welk ander forum dan ?

Ik woon niet in het Kortrijkse maar Oostrozebeke, echter vroeger zeer veel gevist op de Gavers, is nog steeds een van de mooiste stukjes natuur in de buurt hier, zeker met dit weer !

bedankt voor de reacties !

( excuses voor de 8 stuks, zal er volgende keer rekening mee gaan houden )
                            Last edited by Audidriver; 24/12/2007, 14:48.

Comment

• Voor de liefhebbers : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=194068

vrij goedkoop gezien de leeftijd en staat mijn gedacht !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                Voor de liefhebbers : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=194068

vrij goedkoop gezien de leeftijd en staat mijn gedacht !
                                Had dat nu toch een D3 geweest hé!

Comment

• Help !

Ik ga mij ook een reflexcamera kopen, maar weet niet goed te kiezen tussen de Canon EOS 400D en de Nikon D40x, nu in de FNAC allebei 649 euro...

Misschien dat ik ze allebei eens vastpak en dan gewoon deze kies die mij het best ligt ? Want het zullen allebei wel goede camera's zijn. Nu heb ik al jaren een Canon Ixus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                    Help !

Ik ga mij ook een reflexcamera kopen, maar weet niet goed te kiezen tussen de Canon EOS 400D en de Nikon D40x, nu in de FNAC allebei 649 euro...

Misschien dat ik ze allebei eens vastpak en dan gewoon deze kies die mij het best ligt ? Want het zullen allebei wel goede camera's zijn. Nu heb ik al jaren een Canon Ixus.
                                    Ik heb een Canon Eos 400d en die kan ik je alleen maar aanraden.
                                    1991 Mazda MX-5 NA
                                    Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                                    www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Ik ga toch de Nikon kiezen : ligt mij precies beter (heb ze alletwee eens heel kort geprobeerd) en volgens de verkoper een iets betere lens. Ach, ik kon niet echt verkeerd kiezen, beiden zijn prima voor hun prijs.

Comment

• de cashback is zeker gedaan ( dacht tot 31/12 )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                          Ik ga toch de Nikon kiezen : ligt mij precies beter (heb ze alletwee eens heel kort geprobeerd) en volgens de verkoper een iets betere lens. Ach, ik kon niet echt verkeerd kiezen, beiden zijn prima voor hun prijs.
                                          das waar, ik vind ze behoorlijk aan elkaar gewaagd, proficiat alvast met de aankoop!

Comment

Working...
                                          X