Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik zou voor de 400D kiezen, omdat je met de Nikon vast zit aan lenzen met ingebouwde scherpstelmotor. Momenteel zijn er zo nog weinig lenzen en zijn ze duurder. Je zit vast aan Nikon-lenzen en die zijn in het algemeen duurder dan sigma, tamron,... lenzen. Hoewel dit in de toekomst gaat veranderen door het succes van de D40.

Als je natuurlijk geen plannen hebt om extra lenzen te komen, speelt dit geen rol. Ik heb trouwens zelf de Nikon D40 en ben er nog steeds tevreden van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
      Help !

Ik ga mij ook een reflexcamera kopen, maar weet niet goed te kiezen tussen de Canon EOS 400D en de Nikon D40x, nu in de FNAC allebei 649 euro...

Misschien dat ik ze allebei eens vastpak en dan gewoon deze kies die mij het best ligt ? Want het zullen allebei wel goede camera's zijn. Nu heb ik al jaren een Canon Ixus.
      Waarom geen sony alpha 100 overwegen? Ik heb er zo eentje en kan er absoluut niet van klagen, de kitlens heeft trouwens ook een leuk bereik met die 18-70mm

Comment

• Volgens de verkoper is het aanbod aan lenzen voor de 2 modellen gelijk(w)aardig. Ik zal tegelegenertijd eens een foto posten

Comment

Volgens de verkoper is het aanbod aan lenzen voor de 2 modellen gelijk(w)aardig. Ik zal tegelegenertijd eens een foto posten
          't aanbod voor de 400D is groter hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
            't aanbod voor de 400D is groter hoor
            Voor alle EOS camera's eigenlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk Berichten
              Had dat nu toch een D3 geweest hé!

Zou ie zo veel beter zijn denk je

Een neutrale lenstest tussen een MKIII en een Nikon D3 , even bekijken… http://www.clublexus.com/forums/showthread.php?t=326811

Comment

Ik ga toch de Nikon kiezen : ligt mij precies beter (heb ze alletwee eens heel kort geprobeerd) en volgens de verkoper een iets betere lens. Ach, ik kon niet echt verkeerd kiezen, beiden zijn prima voor hun prijs.
                Beiden goede toestellen alleen mist de Nikon een AF motor in de body waardoor je geen autofocus hebt op bepaalde intressante lensjes, afhankelijk van waar je heen wilt toch eens goed over een D80 of Canon/andere nadenken

Comment

Ik ga toch de Nikon kiezen : ligt mij precies beter (heb ze alletwee eens heel kort geprobeerd) en volgens de verkoper een iets betere lens. Ach, ik kon niet echt verkeerd kiezen, beiden zijn prima voor hun prijs.
                  Net naar Tuytens geweest in Brugge. Simpele vraag gesteld: m'n budget is 500EUR. Wat kost de FZ18 en zijn zijn concurrenten beter of minder?
                  Antwoord: 475 EUR, hij is min of meer de betere van de concurrenten (hybrides). Maar je koopt beter een reflex.
                  Vraag: en wat kost dat dan?
                  Antwoord: voor een goede set rond de 1000 EUR.
                  *PEUT!!!* slecht antwoord!
                  Slechte verkoper. Ik ga voor mijn kop geen 1000 EUR betalen als mijn budget 500 EUR is. Integendeel, 50EUR afpingelen op een FZ18 zou ik doen Slechte zet van hem, ik ga m'n toestelletje wel online kopen a 335 EUR. Alsof je een garage binnenwandelt voor een Polo en ze verkopen je een Passat. Natuurlijk is die Passat leuker.

Nu, in elk geval wel willens nillens een hele uitleg gekregen van reflex en hij raadde toch wel eerder de Nikon aan dan de Canon, omwille van de lenzen die net iets beter zouden zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                  Waarom geen sony alpha 100 overwegen? Ik heb er zo eentje en kan er absoluut niet van klagen, de kitlens heeft trouwens ook een leuk bereik met die 18-70mm
                  Diezelfde verkoper zei dat dit Minolta-technologie is, en zeker niet slecht.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• optimistische verkoper

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                      Net naar Tuytens geweest in Brugge.
                      Dat noem ik dan ook geen fotozaak

Comment

hij raadde toch wel eerder de Nikon aan dan de Canon, omwille van de lenzen die net iets beter zouden zijn.

tof dat verkopers zo objectief zijn!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                          Zou ie zo veel beter zijn denk je

Een neutrale lenstest tussen een MKIII en een Nikon D3 , even bekijken… http://www.clublexus.com/forums/showthread.php?t=326811
                          interessante test die weer maar eens bewijst dat nikon z'n schade tov canon qua ruis nog niet helemaal heeft ingehaald... al moet ik toegeven dat de D3 een grote vooruitgang is tov D2X

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                            Dat noem ik dan ook geen fotozaak
                            Klopt. Maar 'k passeerde er, zag er de FZ18 liggen in de etalage zonder prijs en was wel eens benieuwd. Da's een kruidenierszaak van electronica

Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten

tof dat verkopers zo objectief zijn!
                            tja, ik ben het binnen een week toch al vergeten hoor, zijn theorieën

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Even mezelf quoten vanuit het Mercedes Benz Lovers topic

Oorspronkelijk geplaatst door Malaise Bekijk Berichten
                              Aangezien mijn oud fototoestel beetje gedateert begint te worden wil ik eens een ander, wel een compact want de rest is te duur

vereisten:

zo een lens met een grote hoek
                              grote contrasten kunnen vastleggen of zelfs accentueren
                              een grotere zoom is altijd een voordeel

en zo een polarisatiefilter zo echt de max zijn

Jij weet toevallig geen perfecte koop voor mij?
                              't moet niet 't nieuwste van 't nieuwste zijn ook, dus eentje die in solden staat zou nog beter zijn

Thanks!

Comment

• FZ18 is besteld!

binnen enkele dagen hoop ik hier een pakje te mogen ontvangen!
                                Bij deze aan allen die me geholpen hebben met de keuze hier: merci hee!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

FZ18 is besteld!

binnen enkele dagen hoop ik hier een pakje te mogen ontvangen!
                                  Bij deze aan allen die me geholpen hebben met de keuze hier: merci hee!
                                  Proficiat
                                  Je zult er ongetwijfeld veel plezier aan beleven.

Comment

• Oja, 't moet van een bekend merk zijt ook, geen Aldi-brol

Comment

• yup, camera bij digitalstreet en de accessoires (2 geheugenkaartjes, extra batterij en panasonic lederen tasje) bij factoryprices. Laatste zal wel even op zich laten wachten want dat tasje is niet meer op voorraad. Maar 't belangrijkste is op voorraad

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• en? wat vind je van de jouwe? (en zeg nu niet dat ie tegenvalt he )

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Malaise Bekijk Berichten
                                          Oja, 't moet van een bekend merk zijt ook, geen Aldi-brol

hmm , ik heb zeer weinig ervaring met compact digi's maar ik meen wel te weten dat er maar weinig of geen zijn die echt degelijke breedhoekmogelijkheden hebben tenzij je met breedhoek voorzetlensjes aan de slag gaat...

Grote contrasten vastleggen , hoog dynamisch bereik dus uit een compact ?

Het hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te zijn ?

Ik denk dat ik de oplossing voor je heb : een Canon 5D alles wat je wil

Serieus nu, ik heb enkel ervaring met een G7 , daar kan je bij m'n weten nog een extra voorzetlensje bijkopen die je wat extra breedhoek geeft. Voor de rest zal je je moeten wenden tot anderen hier, enkel reflexervaringen.

Comment

Working...
                                          X