Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3d Bekijk Berichten
    Vertel mij wat, ik ben bij stap 3 gestrand.

"Klik de gekleurde laag weer aan en maak een laagmasker aan: klik hiervoor op het maskersymbool linksonder in het pallet. Dit is het symbooltje met de witte cirkel "

Jammer genoeg vind ik dat symbool niet. Zal wel zijn omdat ik Photoshop Elements 5 gebruik en niet CS?
    zie mijn post hierboven das denk ik de makkelijkste manier...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
      En dan neem je uw historybrush en verf je de auto terug
      Niet in Photoshop Elements 5 of 6, ff gegoogled en een history brush is jammer genoeg niet aanwezig. Damn-it! Hoog tijd om ergens CS3 NL vandaan te toveren.

Comment

Niet in Photoshop Elements 5 of 6, ff gegoogled en een history brush is jammer genoeg niet aanwezig. Damn-it! Hoog tijd om ergens CS3 NL vandaan te toveren.
        serieus? ik dacht echt dat dat erin zat nu kheb wss al 4 jaar geen elements meer gebruikt dusja...
        Ik verkies photoshop in 't engels, veel makkelijker als je eens iets moet opzoeken enzo

Comment

• bon je kan dus geen layermask en geen historybrush gebruiken...

mss eens noobstyle proberen (maar wel effectief): gewoon de auto uitsnijden via magnetische lassotool of pentool al naar gelang en opslaan.
          Dan de oorspronkelijke foto zwart-wit maken en deze uitsnede er over plaatsen (je kan dit makkelijk juist doen door de doorzichtigheid van je bovenste laag te verkleinen )

beetje brielen but it works

Comment

• Of je kan gewoon ff CS3 NL euh uiteraard legaal aankopen via het net

Comment

Of je kan gewoon ff CS3 NL euh uiteraard legaal aankopen via het net
              dat kan je doen ja
              hoeveel kost de nederlandstalige versie van CS3 extended eigenlijk?

Comment

dat kan je doen ja
                hoeveel kost de nederlandstalige versie van CS3 extended eigenlijk?
                Val niet van je stoel...

Edit: je was me voor.

Comment

bon je kan dus geen layermask en geen historybrush gebruiken...

mss eens noobstyle proberen (maar wel effectief): gewoon de auto uitsnijden via magnetische lassotool of pentool al naar gelang en opslaan.
                  Dan de oorspronkelijke foto zwart-wit maken en deze uitsnede er over plaatsen (je kan dit makkelijk juist doen door de doorzichtigheid van je bovenste laag te verkleinen )

beetje brielen but it works
                  da's zowat hoe ik het bedoelde: vooraleer om te zetten naar grijswaarden inderdaad eerst eens een laag copieren en plakken in een nieuwe afbeelding, deze omzetten naar grijswaarden, en deze dan terug overcopiëren op de oorspronkelijke layer.

En met de magnetic lasso grofweg de auto selecteren en met de selection tool indien nodig verfijnen.

History brush is idd ook een mogelijkheid. Ik gebruik dat veel te weinig...

En ja, engelstalig is voor alles op pc de geprefereerde taal om bovenvermelde redenen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Val niet van je stoel...

Edit: je was me voor.
                    das voor een edu-box, anders ist nog een pak duurder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                      da's zowat hoe ik het bedoelde: vooraleer om te zetten naar grijswaarden inderdaad eerst eens een laag copieren en plakken in een nieuwe afbeelding, deze omzetten naar grijswaarden, en deze dan terug overcopiëren op de oorspronkelijke layer.

En met de magnetic lasso grofweg de auto selecteren en met de selection tool indien nodig verfijnen.

History brush is idd ook een mogelijkheid. Ik gebruik dat veel te weinig...

En ja, engelstalig is voor alles op pc de geprefereerde taal om bovenvermelde redenen.
                      die magnetic lasso is eigenlijk nog vrij precies vind ik als je voldoende uitvergroot en er je tijd voor neemt... niet zo goed als een pentool maar wel sneller...

History brush gebruik ik steeds meer eigenlijk, soms zeer handig en snel middel gebruik jij veel photoshop?

Comment

• wat is veel ...
                        als er hier iets te fotosjoppen valt, dus dat hangt ervan af hoeveel foto's gio post
                        Mijn eigen foto's versnijd ik soms wel en werk ik wel eens wat bij. Maar niet zo vaak.
                        Als ik iets gerenderd heb in 3DStudio durf ook ik ook nog wel eens bijwerken.
                        En af en toe doe ik nog eens een modje van een mooie foto die ik tegenkom. Op m'n nieuwe website zet ik wel eens wat gesjopte foto's binnenkort.
                        Ik vind het een superzalige fotobewerker... je weet er nooit genoeg van

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• merci voor de inspiratie gasten, ik heb er weer een leuke foto bij
                          Nu vind ik het wel jammer, dat mijn ma haar Chanel doosje zo vuil is vanboven.... kan iemand dat wegshoppen? Als iemand zich geroepen voelt, moet je maar iets laten weten, dan pm ik u de originele fil

Comment

• haast je, m'n fotosjoep is al aan 't opwarmen

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                              merci voor de inspiratie gasten, ik heb er weer een leuke foto bij
                              Nu vind ik het wel jammer, dat mijn ma haar Chanel doosje zo vuil is vanboven.... kan iemand dat wegshoppen? Als iemand zich geroepen voelt, moet je maar iets laten weten, dan pm ik u de originele fil

Zalig .

Zeer knappe foto David!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                haast je, m'n fotosjoep is al aan 't opwarmen
                                one order comming right up!

Comment

• hier se:
                                  ('k heb de rand ook wat minder "versleten" gemaakt)

full res ophttp://s94.photobucket.com/albums/l1...MG_9139n_1.jpg

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• goe gedaan nikske!!!!

Comment

• Deze week m'n mkIII ontvangen en vandaag over de middag vlug even in de tuin gelopen, niet veel soeps maar ik wilde even testen of ie kon waarvoor ik hem hebben wou : hoge iso kwaliteit :
                                      iso 1600 , 60% crop van het origineel op 700mm , geen enkele ruisreductiesoftware toegepast :

De cam is in ieder geval een pak lichter dan de mkII wat een verademing is, maar een stuk moeilijker om er een goede plaat uit te krijgen, valt me eerlijk gezegd wat tegen, nu er zitten onmetelijk veel instellingen aan dat ding en ik moet er ook even werk van maken om alles wat te bestuderen denk ik... Niet direct een camera om het recht uit de doos te gaan gebruiken in elk geval...

Comment

• toch is dit een zeer mooie foto ...

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Working...
                                        X