Oorspronkelijk geplaatst door TTN
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Digitale hoek
Collapse
X
-
Wat bedoelen jullie met ...k meegaan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk BerichtenWat bedoelen jullie met ...k meegaan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenAhja, een lens. Ik was het al bijna vergeten.
Met de nodige filters en nog 'n batterygrip
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk BerichtenNiet zo gek veel eigenlijk, meen ik me te herrineren, ong. 300 pleuro?Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk BerichtenDa's voor niks, ja.Oorspronkelijk geplaatst door daan330 Bekijk BerichtenAls je het dubbel geeft heb je een nieuwe cam na hoeveel foto's was dat dat je die moest vervangen?Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenAls dat zoveel kost voor de sluiter van een 400D kan je beter ineens een nieuwe body kopen.Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtendas best wel veel voor wat 't is imho... zeker van die prijs?Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtenecht éOorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk BerichtenDe mijne gaat al ca. 80k meeOorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtenik dacht 50k? maar je gaat zo goed als altijd wel meer halen dan opgegeven hoorOorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenAh, kan ook, dan is een 5D of een 1D(s) 100k?Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichtenzoek maar een betrouwbare bron, volgens mij is dit niet correct.Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtenniet teveel van aantrekken... tis een minimumwaarde dat een bepaald onderdeel in de camera zeker moet meegaan die de fabrikant opgeeft maar als ze zeggen dat dat 100.000 opnames meegaat dan ga je wss veel meer halen (nuja on the other hand hoeveel mensen halen 100.000 opnames met hun camera )
210 pleuro's voor de sluiter van 'n 20D
http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1243466
Comment
-
-
Even wat info proberen bij elkaar te krijgen.
Heb momenteel een Panasonic TZ-3 (na enkele tevreden jaren Pentax optio 550) dewelke ik kocht voor z'n bereik (28-280mm) en z'n toch wel compacte vorm (ik wil zo'n toestel in m'n ja/broekzak kunnen meenemen).
Ben er content van maar heeft (vooral bij binnenopnamen) toch z'n beperkingen qua kwaliteit.
Nu begint he toch te kriebelen om een compacte reflex (genre Nikon D60 of Canon 450D e.d.) bij te kopen voor de toch wel betere foto's die dan mogelijk worden.
Enkele kennissen die al reflex hebben zeggen van gewoon kopen en informeren maar vooral veel doen en experimenteren qua mogelijkheden.
Iemand een idee van pro's en contra's of ervaringen tussen bvb Nikon en Canon of eventuele alternatieven.
Ervaringen zijn dikwijls beter dan reviews via bvb Dpreview of letsgodigital...
Alvast merci2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic
Comment
-
't Nadeel van de goedkopere Nikon DSLR's is nog steeds de ruis ivgl. met de Canon DSLR's. Voor de rest geen ervaringen met Nikon, enkel positieve met Canon.1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
-
Ik ben tegenwoordig een Nikon en Canon gebruiker, al loop ik nog altijd voor 80% met canon rond. Ik ben ook begonnen met Canon en de Nikon werkt op een heel andere manier.
Op vlak van gebruikgemak vind ik mijn Canon 400D beter dan de D60. Witbalans, iso, monochroom en nog enkele dingen zijn op de canon ingesteld via 1 knop. Bij de Nikon moet je eerst via een menu het juiste zoeken. Ik kan gewoon door mijn zoeker zien en ondertussen dingen aanpassen zonder mijn camera van voor mijn ogen te nemen. Natuurlijk ben ik bijna al een jaar bezig met canon en de nikon nog maar 3 weken... dus het kan ook aan het ventje liggen
De D60 heeft ook heel wat mogelijkheden om de foto aan te passen op de camera zelf. Leuk als je niets te doen hebt, maar ik zie mezelf dat toch nooit op zo'n klein schermpje doen....
Kwa foto's geven de 400D en D60 een zeer mooi resultaat (hangt er natuurlijk deels af welke lenzen gebruikt) al is er op iso800 in mijn ogen al teveel ruis op de D60 terwijl dat op de canon nog maar amper merkbaar is. Op iso1600 fotografeer ik enkel als het echt moet. De ruis op beide toestellen is dan veel te hoog voor een mooie foto, of het moest je foto specialer maken.... zoals bij concertfotografie. Weeral voordeel voor 400D in mijn ogen.
Afwerking van beide toestellen is ongeveer hetzelfde....ik vind geen merkwaardige verschillen, behalve dat de sluiter van de nikon een mooier geluidje maakt
Wat me wel is opgevallen dat ik precies het gevoel heb dat Nikor lenzen duurder zijn dan gelijkwaardige Canon lenzen.
Uuhm dat is het zowat voor mij....
Comment
-
BelgiumDigital ligt even plat, dus ik vraag het hier even....je weet nooit
kent er iemand nog websites met een uitgebreide sectie 2dehandse zoekertjes in België? Vooral lenzen... Want ik lees vaak "ja, die lens vind je gemakkelijk 2de hands" , maar als ik dan kijk op 2dehands.be of kapaza of verkoop gedeelte van BD dan is er maar 1 exemplaar en meestal al verkocht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk BerichtenBelgiumDigital ligt even plat, dus ik vraag het hier even....je weet nooit
kent er iemand nog websites met een uitgebreide sectie 2dehandse zoekertjes in België? Vooral lenzen... Want ik lees vaak "ja, die lens vind je gemakkelijk 2de hands" , maar als ik dan kijk op 2dehands.be of kapaza of verkoop gedeelte van BD dan is er maar 1 exemplaar en meestal al verkocht
Wat zoek je? Heb een aantal lenzen te koop staan (24TSE, 90TSE, 180L, 200L)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichtenhttp://www.fotobeurs.com/
Wat zoek je? Heb een aantal lenzen te koop staan (24TSE, 90TSE, 180L, 200L)
-28mm 2.8 maar dat is misschien nog niet echt genoeg lichtsterk, je moet hem toch altijd nog een stop dichtdraaien
-28mm 1.8 lijkt me een betere oplossing maar kost dan ook meer dan 2x zoveel
-35mm 2.0 is naar het schijnt een mooi lensen en zit kwa prijs tussen de 2 vorige....
Echter twijfel ik een beetje of die wel scherp genoeg zijn in vgl met mijn 17-40. Ik zal het ook nog niet direct kopen denk ik... het rondspeuren naar de geschikte lens vind ik net zeer leuk.
(trouwens suggesties mogen altijd)
bedankt voor de link!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk BerichtenWeet het nog niet goed.... Ik heb de smaak van lichtsterke primes te pakken met mijn 50mm 1.8... Maar ik vind 50mm op mijn cropcamera te lang. Ik zoek dus momenteel iets korter. Die 200L komt er misschien nog wel bij, maar ik ga nog even wachten, want ik heb al een zeer mooie lens op 200. Wat ik dus misschiend denk te kopen:
-28mm 2.8 maar dat is misschien nog niet echt genoeg lichtsterk, je moet hem toch altijd nog een stop dichtdraaien
-28mm 1.8 lijkt me een betere oplossing maar kost dan ook meer dan 2x zoveel
-35mm 2.0 is naar het schijnt een mooi lensen en zit kwa prijs tussen de 2 vorige....
Echter twijfel ik een beetje of die wel scherp genoeg zijn in vgl met mijn 17-40. Ik zal het ook nog niet direct kopen denk ik... het rondspeuren naar de geschikte lens vind ik net zeer leuk.
(trouwens suggesties mogen altijd)
bedankt voor de link!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtenje zit primes met een zoom te vergelijken en vreest dat de primes niet scherp genoeg gaan zijn?
Als ik kijk hoe scherp mijn 17-40 is, zelfs op F4 vaak, dan betwijfel ik of zo'n prime tussen 17 en 40mm dat gaat overtreffen (zonder voor een L te gaan die enorm lichtsterk zijn)
Zoals mijn 50mm 1.8, die is echt scherp op F2.8, maar dan denk ik dat dat maar 1 stop minder is dan F4 ... en vind ik het een beetje weggegooid geld als ik iets tussen 17-40 koop en die ik maar 1 stop minder dan F4 kan gebruiken, want meerdere stops minder dan is hij niet zo scherp....
Ik zou ze wel is willen testen
Comment
-
Maken jullie eigenlijk veel gebruik van een statief? Zo ja, met of zonder afstandsbediening?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenMaken jullie eigenlijk veel gebruik van een statief? Zo ja, met of zonder afstandsbediening?1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk BerichtenTegenwoordig enkel 's avonds/'s nachts en in ondergrondse parkeergarages. Zonder draadontspanner (die komt wrs nog wel)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenMaken jullie eigenlijk veel gebruik van een statief? Zo ja, met of zonder afstandsbediening?Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenJe kan ook draadloze ontspanners kopen, en die kosten niet eens veel geld. Wel geen idee of die dingen goed zijn.
Ik gebruik een draadontspanner, waarom? Omdat ik niet veel vertrouwen heb in zo'n draadloze ontspanners. Ik weet dat het misschien bullshit is, maar ik voel me gewoon veel zekerder met een draadje.
Comment
-
Comment
Comment