Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
    Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
    Een camera?
    Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
    idd
    Nieuw model of wat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
      Nieuw model of wat?
      Si Signor!

Comment

• Om 'wat' meer compactjesvolk te lokken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
          Om 'wat' meer compactjesvolk te lokken...

vooral om geen potentiële klanten aan andere merken te verliezen ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
            Jep, ze moeten natuurlijk bijblijven.

Comment

• ik zou hem zo kopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                Heb het effe opgezocht.

Volgens DPreview:

"Canon has now responded to this mounting pressure by launching a new model one tier below the 450D in its current lineup - the EOS 1000D. It shares bits and pieces with Rebels gone by and, depending from which angle you look at it, the new model is either a stripped down 450D or a 'reheated' 400D. It's a lower specification camera than the 450D, by every measure you might see listed on the shop shelf, but is not the huge step down that its market positioning might lead you to expect."

Comment

• Heb nog een vraagje:
                  aangezien ik mijn 450D nog niet lang heb en met de examens nog niet veel heb kunnen experimenteren, ben ik toch wat misnoegd over het resultaat van gisteren tijdens de rally.

Sommige foto's zijn erg scherp en anderen stelt hij de blokken stro scherp, maar de wagen enorm wazig.
                  Ok, ik weet ook wel dat de lens niet optimaal is (18-55), maar daar kan het toch niet helemaal aanliggen?

Ik had dus graag wat tips gekregen,
                  daar ik geen tijd zal hebben tegen zaterdag om de handleiding door te nemen.

Enkele voorbeelden:

Stro en verkeersbord scherp, wagen niet:

Wagen relatief 'scherp' en rest minder:

En dan heb ik geprobeerd via de inzoomknop om enkel 1 punt als basis scherp te nemen (in midden van scherm) en dan volledig op de wagen, maar soms werkte dit en soms weer niet.
                  2009 BMW E91 320d
                  2002 BMW E46 M3
                  2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                  2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

• Je moet ook je scherpstelling op "All Servo" zetten. Zo blijft hij scherpstellen op een bewegend onderwerp. Verder is je sluitertijd misschien iets te kort. Voor in het begin is het gemakkelijkst om uw draaiknop op dat lopend ventje zetten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daud Bekijk Berichten
                      Je moet ook je scherpstelling op "All Servo" zetten. Zo blijft hij scherpstellen op een bewegend onderwerp. Verder is je sluitertijd misschien iets te kort. Voor in het begin is het gemakkelijkst om uw draaiknop op dat lopend ventje zetten.
                      Zot! nee. Ai servo = ja. Maar niet op sportstand gaan schieten

Tv + iso 100/200 + 1/125 - 1/160 ofzo (voor bewegende onderwerpen)
                      1991 Mazda MX-5 NA
                      Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                      www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten

Waarom zou sportstand niet goed zijn?

Comment

Waarom zou sportstand niet goed zijn?
                          Omdat de auto dan "bevroren" is??
                          1991 Mazda MX-5 NA
                          Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                          www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

Je moet ook je scherpstelling op "All Servo" zetten. Zo blijft hij scherpstellen op een bewegend onderwerp. Verder is je sluitertijd misschien iets te kort. Voor in het begin is het gemakkelijkst om uw draaiknop op dat lopend ventje zetten.
                            OK heel erg bedankt voor de snelle tip!
                            Had al geprobeerd via AI Focus, maar werkte niet echt.
                            De "sport"-stand ook al geprobeerd maar werkte ook niet naar behoren.
                            En als je de sluitertijd gaat verlengen bv ISO 800 ipv 1600 zullen ze toch minder scherp zijn als je meebeweegt, of heb ik dat verkeerd op?

Anders nog dingen die ik moet weten?

Nogmaals bedankt, want ik zeg het dit is mijn eerste DSLR camera en ben dus een beginnende noob in dit vak...
                            2009 BMW E91 320d
                            2002 BMW E46 M3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                              Omdat de auto dan "bevroren" is??
                              Hangt van uw lichtomstandigheden af in die automatische modus, maar het is gewoon gemakkelijk voor de eerste keren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                                OK heel erg bedankt voor de snelle tip!
                                Had al geprobeerd via AI Focus, maar werkte niet echt.
                                De "sport"-stand ook al geprobeerd maar werkte ook niet naar behoren.
                                En als je de sluitertijd gaat verlengen bv ISO 800 ipv 1600 zullen ze toch minder scherp zijn als je meebeweegt, of heb ik dat verkeerd op?

Anders nog dingen die ik moet weten?

Nogmaals bedankt, want ik zeg het dit is mijn eerste DSLR camera en ben dus een beginnende noob in dit vak...
                                Als je uw iso opschroeft ga je kwalitatief minder goede foto's maken. Er zal meer ruis/korrel inzitten waardoor uw foto inderdaad niet zo scherp meer lijkt. Maar die ruis heeft in mijn ogen maar een kleine invloed op de scherpheid.

Comment

Als je uw iso opschroeft ga je kwalitatief minder goede foto's maken. Er zal meer ruis/korrel inzitten waardoor uw foto inderdaad niet zo scherp meer lijkt. Maar die ruis heeft in mijn ogen maar een kleine invloed op de scherpheid.
                                  Inderdaad, lijkt mij ook zo... Wat is die ISO dan juist, wat doet het? Waarom zou je bv iso hoger zetten als je dan toch meer ruis hebt. (sorry, kben echt een serieuze beginner in dit vak)

Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten

Heb ik net efkes snel geprobeerd op de hond en lukt wat beter, maar niet ideaal.
                                  Ook zijn de foto's in TV-stand redelijk donker? (voor wat staat TV eigenlijk?)

Bedankt ook dennis om je voorstel!
                                  2009 BMW E91 320d
                                  2002 BMW E46 M3

Comment

Tis geen Nikon hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                                      Inderdaad, lijkt mij ook zo... Wat is die ISO dan juist, wat doet het? Waarom zou je bv iso hoger zetten als je dan toch meer ruis hebt. (sorry, kben echt een serieuze beginner in dit vak)
                                      In het analage tijdperk kon jij bij de fotoboer verschillende soorten filmpjes kopen met, onder andere, een verschillende ISO waarde. De iso waarde staat voor de gevoeligheid van uw film. Hoe hoger uw ISO waarde, hoe gevoeliger, maar dus ook hoe meer korrel. In het digitale tijdperk kan je echter automatisch de gevoeligheid aanpassen. De sluitertijd stel je best gewoon in via uw diafragma en sluitertijd en je laat uw iso zo laag mogelijk staan. Als je echt een te grote sluitertijd hebt, 1/3 ofzo, dan kan je beginnen met je iso omhoog te schroeven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                                        Tis geen Nikon hé

De ruisonderdrukking van Canon is ook niet perfect hoor.

Comment

De ruisonderdrukking van Canon is ook niet perfect hoor.
                                          Daar ben ik mee akkoord.

@ B3noît: Lijken die foto's donker op je lcd scherm of op je pc?

Comment

Working...
                                          X