Oorspronkelijk geplaatst door B3noît
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Digitale hoek
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
@ B3noît: Lijken die foto's donker op je lcd scherm of op je pc?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenHet lcd scherm is altijd iets donkerder dacht ik.
Je mag (bijna) nooit verdergaan op de resultaten die je op je lcd'tje ziet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk BerichtenDaar ben ik mee akkoord.
@ B3noît: Lijken die foto's donker op je lcd scherm of op je pc?
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenHet duurt vrij lang voor je het allemaal doorhebt hoor. Gewoon wat experimenteren, dan leer je het wel.
Dus sluitertijd best op 1/125 ofzo stellen?
En wat dus hoe sneller gesloten (bv 1/1400), hoe...?
Nogmaals sorry, kvoel me hier echt dom :p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichtengewoon op scherm bekeken...
Feit, daarmee dat ik hem gisterenavond eens voor de eerste keer heb meegenomen om wat te experimenteren op bewegende dingen...
Dus sluitertijd best op 1/125 ofzo stellen?
En wat dus hoe sneller gesloten (bv 1/1400), hoe...?
Nogmaals sorry, kvoel me hier echt dom :p
Comment
-
Als dit jou eerste dslr is dan zou ik in elk geval starten met het lezen van de manual, en daarna eerst stilstaande auto’s gaan fotograferen, eerst leren wandelen en dan eens denken aan lopen . En hou ook in gedachten dat een instap dslr ook geen proffesionele sportcamera is hé, een 450 met kitlens is heel mooi maar om nou te zeggen dat je een snelle combinatie in handen hebt is er ook weer over natuurlijk, alles heeft z’n beperkingen.
Als je zover bent dat je bewegende onderwerpen gaat fotograferen start dan niet met 1/125 sluiter maar begin korter, je foto’s zullen meer bevroren zijn maar je zal er meer aan hebben dan allemaal wazige, na wat oefening met pannen kun je beetje bij beetje je sluiters langer laten worden.
Last edited by Audidriver; 27/06/2008, 14:15.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenAls dit jou eerste dslr is dan zou ik in elk geval starten met het lezen van de manual, en daarna eerst stilstaande auto’s gaan fotograferen, eerst leren wandelen en dan eens denken aan lopen . En hou ook in gedachten dat een instap dslr ook geen proffesionele sportcamera is hé, een 450 met kitlens is heel mooi maar om nou te zeggen dat je een snelle combinatie in handen hebt is er ook weer over natuurlijk, alles heeft z’n beperkingen.
ik wou gewoon weten hoe je het best resultaat krijgt uit je camera. Ook al weet ik dat ik er nog niet veel van bak. Maar al doende leert men?
Het beste is inderdaad om de manual te lezen, maar aangezien ik daarvoor geen tijd zal hebben, daar ik nog mijn laatste examen heb morgen en het dan al rally is.
@ BMW Z4M; ok kweet ook hoe kleiner je gaat, hoe langer het duurt vooraleer je resultaat hebt.
Heb ik gisteren ook gemerkt bij het nemen van deze foto (0"8 ):
Last edited by B3noît; 27/06/2008, 14:28.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenAls dit jou eerste dslr is dan zou ik in elk geval starten met het lezen van de manual
Voor alle duidelijkheid heb ik het niet rechtstreeks op u Benoit, gewoon op een hele grote groep.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daud Bekijk BerichtenVoor alle duidelijkheid heb ik het niet rechtstreeks op u Benoit, gewoon op een hele grote groep.
Maar dat komt wel (hoop ik)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk BerichtenOK heel erg bedankt voor de snelle tip!
Had al geprobeerd via AI Focus, maar werkte niet echt.
De "sport"-stand ook al geprobeerd maar werkte ook niet naar behoren.
En als je de sluitertijd gaat verlengen bv ISO 800 ipv 1600 zullen ze toch minder scherp zijn als je meebeweegt, of heb ik dat verkeerd op?
Anders nog dingen die ik moet weten?
Nogmaals bedankt, want ik zeg het dit is mijn eerste DSLR camera en ben dus een beginnende noob in dit vak...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk BerichtenSluiterstijd is niet ISO...en hoge ISO betekent zeker niet onscherpere foto
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenWelke camera heb jij ? Anders wil ik ook wel zo eentje , serieus, hoe hoger de iso waarde hoe groter de beeldkorrel en hoe minder scherp het beeld zal worden natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk BerichtenIk wil wel eens weten welke foto 't scherpste zal zijn in donkere lichtomstandigheden: bv. aankomstfoto op 1/200 ISO 400 of 1/400 IS0 800.
Laat ons zeggen dat ik met instap dslr's niet hoger dan iso800 zou werken, op 900pixels op pc schermen is alles goed hé maar ik druk m'n foto's af en meestal op A3+ formaat, hoge iso's zijn dan simpelweg uit den boze tenzij de korrel een meerwaarde zou bieden afhankelijk van het type fotografie en dan nog steek ik er liever achteraf korrel in...
Ik ga m'n m'n 5D blindelings tot iso 640 a 800 , met de mkIII tot 1250 , alles erboven trekt in mijn ogen op niet veel meer
Comment
-
Heb sinds daarnet een 400D ter beschikking met een 24-105mm lens erbij.
De eerste bevindingen zijn super en ik ga zelf ook voor een Canon gaan denk ik. Enorm tevreden van en een pak gebruiksvriendelijker dan Nikon.
Ook nog van PHIL1 een spoed- snelcursus gekregen.
Ik post meteen wat voorbeeldjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dédé Bekijk BerichtenHeb sinds daarnet een 400D ter beschikking met een 24-105mm IS L f/4.0 USM lens erbij.
Toffe lens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenJe vergeet een deel.
Toffe lens.
Comment
Comment