Oorspronkelijk geplaatst door Denniske
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Digitale hoek
Collapse
X
-
Port(r)et lens / autofotografie lens (stilstaande wagens)
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenVoor interieurshots zou ik toch eerder een 50 mm gebruiken, die extra beeldhoek gaat je van pas komen...
Om portretfoto's te maken (zeker als beginneling) raden ze naast de Canon EF85 mm 1.8 ook de Canon EF 50mm f/1.8 II aan. Spotgoedkoop (+- 100 euro) en volgens hun ook uitermate geschikt voor portretfotografie alsook (in beperkte mate) autofotografie.
Misschien geen slecht idee om dit goedkope lensje aan te schaffen ipv EF85 1,8?
Heb me wel een nieuwe externe flits al gekocht: Canon Speedlite 430 EX II. Let's flash
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3d Bekijk BerichtenOm portretfoto's te maken (zeker als beginneling) raden ze naast de Canon EF85 mm 1.8 ook de Canon EF 50mm f/1.8 II aan. Spotgoedkoop (+- 100 euro) en volgens hun ook uitermate geschikt voor portretfotografie alsook (in beperkte mate) autofotografie.
@Audidriver: Ik lees dat je een 24L gebruikt. Kan je me eens een vergelijking geven tegenover de 35L ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3d Bekijk BerichtenTerug van Bartok in Hasselt en daar een keurige uiteenzetting gekregen. Prima service moet ik zeggen.
Om portretfoto's te maken (zeker als beginneling) raden ze naast de Canon EF85 mm 1.8 ook de Canon EF 50mm f/1.8 II aan. Spotgoedkoop (+- 100 euro) en volgens hun ook uitermate geschikt voor portretfotografie alsook (in beperkte mate) autofotografie.
Heb me wel een nieuwe externe flits al gekocht: Canon Speedlite 430 EX II. Let's flash
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenIk weet niet wat voor camera je hebt. Als je een 5D hebt, is de 50 mm zeker te kort. Zelf vind ik 85 mm nog ietsje te kort de 5D; maar op de XXD en XXXD modellen vind ik dat een erg natuurlijke brandpuntsafstand voor portretten.1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten350D.
de 50 mm is natuurlijk beter bruikbaar in kleine ruimtes.
Ten tijde van mijn 20D was de 85L mijn favoriete lens, wordt sinds de aanschaf van de 5D nog amper gebruikt, 135 L is nu mijn favoriete lens
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichtende 50 1.8 is goed. Veel waar voor zijn geld, beter ga je nooit vinden. Maar als je toevallig eens een 50 1.4 in je handen krijgt, dan vind je het toch jammer dat je die 1.8 hebt gekocht. Alléja zo is het bij mij.
@Audidriver: Ik lees dat je een 24L gebruikt. Kan je me eens een vergelijking geven tegenover de 35L ?
Ze is iets minder dan de 35 qua scherpte vol open maar toch nog echt een hele goede lens hoor ! Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ze een pak minder gebruik, voor mij is de 35 op een FF een zalig setje , samen met een 85 en 135 heb je alles wat je nodig hebt, alé ik toch. Op FF is de 35 een handige alround prime en als ik echt landschappen doe dan grijp ik nogal snel naar m'n 17-40.
Qua portret gebruik ik liefste m'n 85 en 135 ( beiden op FF meestal dan ) , afhankelijk van welke werkafstand en welke portretten kies ik dan 85 of 135 , full body shots maak ik ook al snel eens met de 35mm.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenZe is iets minder dan de 35 qua scherpte vol open maar toch nog echt een hele goede lens hoor ! Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ze een pak minder gebruik, voor mij is de 35 op een FF een zalig setje , samen met een 85 en 135 heb je alles wat je nodig hebt, alé ik toch. Op FF is de 35 een handige alround prime en als ik echt landschappen doe dan grijp ik nogal snel naar m'n 17-40.
Qua portret gebruik ik liefste m'n 85 en 135 ( beiden op FF meestal dan ) , afhankelijk van welke werkafstand en welke portretten kies ik dan 85 of 135 , full body shots maak ik ook al snel eens met de 35mm.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk BerichtenBedankt voor de uiteenzetting. Ik zoek een breedhoek prime te kopen, echter twijfel ik nog een beetje kwa brandpunt. Denk dat ik ze eens gaan huren zodat ik zeker ben van mijn aankoop.
Op www.bobatkins.com sommen ze de beste lenzen voor Canon camera's op in't algemeen alsook beste lenzen voor de prijsbewuste koper.
# 05: Canon EF 85mm f/1.8 USM met een gemiddelde gebruikers beoordeling van 9.3/10.
Denk dus dat ik wel goed zit met bovengenoemde lens voor portretfotografie.
Nu nog mijn kitlens 18-55 mm en Tamron 70-300 vervangen... if only I had the money.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3d Bekijk BerichtenIdd, vriendelijk dank voor de feedback allemaal!
Op www.bobatkins.com sommen ze de beste lenzen voor Canon camera's op in't algemeen alsook beste lenzen voor de prijsbewuste koper.
# 05: Canon EF 85mm f/1.8 USM met een gemiddelde gebruikers beoordeling van 9.3/10.
Denk dus dat ik wel goed zit met bovengenoemde lens voor portretfotografie.
Nu nog mijn kitlens 18-55 mm en Tamron 70-300 vervangen... if only I had the money.
bedankt voor de link.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenPaar dagen geleden bestelling geplaatst bij Konijnenberg:
- Canon 55-250 mm IS
- LowePro Nova 3 AW (tas dus)
- blaasbalgje
- reserve-lensdop
- UV-filter voor de nieuwe lens (had ik nog niet, wel een pola).
- doekjes om de lens te reinigen
Voor de kitlens, wou ik niet per sé een UV-filter. Immers, zo duur is die lens toch niet, maar 17 € bij betalen voor een filter voor een lens van iets meer dan 250 €, leek me nog wel aangewezen. Louter ter bescherming dan.
Ik heb even moeten wachten omdat de tas niet op voorraad was, maar nu heb ik alles. Een statief hoef ik niet direct omdat ik er eentje kan gebruiken van mijn schoonmoeder-in-spé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenNu nog een paar polarisatiefilters, of ga je geen auto's fotograferen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3d Bekijk BerichtenGefeliciteerd met de nieuwe aankoop Nu de eerste beelden nog online zetten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenNu nog een paar polarisatiefilters, of ga je geen auto's fotograferen?
autofreaks....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk heb al een pola (B&W) van nog voor ik mijn eerste foto maakte, en die past op beide objectieven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daud Bekijk Berichteneen polarisatiefilter gebruik je niet alleen voor auto's hé
autofreaks....
Ben alleszins blij dat ik een pola gekocht heb.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk heb hem tot nog toe vooral gebruikt voor mooie blauwe luchten en witte wolkjes.
Ben alleszins blij dat ik een pola gekocht heb.1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
Comment