Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
    je weet toch dat je er aan kan draaien he
    Duuuh!
    Tuurlijk weet ik dat. Wist ik al van voor ik hem had, en van voor ik nog maar één foto met een digitale spiegelreflex gemaakt had.
    Boeken over fotografie lezen alvorens erin te vliegen, heeft wel degelijk zijn nut.

Edit:
    Ik heb een paar foto's gepost in het Fotografietopic van de CC. Hier vond ik ze niet zo gepast omdat auto's niet het onderwerp vormen.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Vraagje aan de kenners van fototoestellen en het gebruik er van !
      Dit weekend in Le Mans wat foto's genomen met de handmatige focus van mijn digitaal toestel (sony H1) maar die zijn nogal tegen gevallen om het zacht uit te drukken
      Mijn induk is dat het instellen van die focus nogal onduidelijk is ? je kan moeilijk zeggen waar je eigenlijk op focust ! In Spa heb ik namelijk hetzelfde gedaan en toen was het resultaat beter (puur geluk waarschijnlijk)
      Waarschijnlijk is een gewoon digitaal toestel niet goed genoeg(te beperkte mogelijkheden) om degelijke foto's te maken van racende wagens ?

Spa summer classic

Comment

• Waarom wil je manueel gaan? Heb je geen functie die bewegende voorwerpen kan volgen. Een servo AF ofzo?

Comment

je weet toch dat je er aan kan draaien he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten

mja, er zijn er veel die dat in het begin niet weten
            1991 Mazda MX-5 NA
            Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
            www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

mja, er zijn er veel die dat in het begin niet weten
              Ik wist dat je eraan kon draaien, maar wist niet waarvoor het diende.

Comment

Ik wist dat je eraan kon draaien, maar wist niet waarvoor het diende.
                Doe het eens terwijl je door de zoeker kijkt. Als je de lens naar een blauwe hemel richt, zie je al vrij snel verschil.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  Doe het eens terwijl je door de zoeker kijkt. Als je de lens naar een blauwe hemel richt, zie je al vrij snel verschil.
                  Ondertussen weet ik het al een tijdje hoor. En het levert prachtige resultaten op.

Comment

• VET
                    Zo een polarisatiefilterdingk en hetgeen jij hebt, hoeveel kost dat?
                    Ik wil da ook
                    2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300 Bekijk Berichten
                      VET
                      Zo een polarisatiefilterdingk en hetgeen jij hebt, hoeveel kost dat?
                      Ik wil da ook
                      Ik dacht 30 euri of zoiets, worth every penny.

Comment

Ik dacht 30 euri of zoiets, worth every penny.
                        welk? hetgeen jij hebt of polerisatie? (ofzoiets)
                        Waar heb je het gekocht? geef echt wel knap effect

Comment

welk? hetgeen jij hebt of polerisatie? (ofzoiets)
                          Waar heb je het gekocht? geef echt wel knap effect
                          Yep, de polarisatiefilter of polarizer.

Deze heb je nodig (58 mm) http://www.konijnenberg.be/product/1...polarizer.html

Tiffen is wel een beetje brol, maar meer dan goed en duur genoeg imo.

Op mijn telelens heb ik een polarisatiefilter van meer dan 80 euro.

Comment

• pff te ver

Comment

pff te ver
                              Bestellen op de site, wordt thuis geleverd.

Comment

• Op een kwaliteitslens zou ik toch geen tiffen steken zenne , m'n schoonbroer kwam onlangs thuis met een 70-200 F4 L IS lens met jawel een Tiffen UV filter, na wat testwerk van hem kwam hij er uit dat de lens toch niet zo scherp was als ie had overal gelezen en hij kwam vragen of ik ze eens wou testen, filter eraf en vlijmscherpe platen, niet normaal wat nen brol dat die filter was...
                                Als hun polafilters van dezelfde kwaliteit zijn...
                                Hoya is een goede middenklasser, B+W en heliopan zijn bij de betere en aan te raden (pola)filters.
                                Kijk ook eens tweedehands, ze zijn vrij regelmatig te vinden en mits er geen krassen in zijn kan er niet veel fout mee zijn, ik heb indertijd een 72 en 77mm B+W MRC circ polasetje gekocht voor 120 euro ofzo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                  Op een kwaliteitslens zou ik toch geen tiffen steken zenne
                                  Hij heeft de kitlens 18-55

Ik heb op die lens ook een Tiffen filter, op mijn 70-200 f/4 L heb ik ook een B+W, de man van konijnenberg raadde mij dit aan.

Comment

• Dit kan in geen 100 jaar tippen aan de Macrokunsten van Audidriver, maar toch. Deze morgen zijn mijn Soligor tussenringen aangekomen en heb ik 's een testje gedaan met mijn 50mm 1.8 & 70-200 4.0

Die tussenringen zorgen ervoor dat de min. scherpstelafstand drastisch wordt verkleind, maar de dof is wel extréém klein, zeker in combinatie met de 50mm 1.8, waardoor een scherpe foto nog veel oefening zal vragen .

Deze was de scherpste van vandaag, gemaakt met 70-200 op 200mm, mijn 1e testje...wel spijtig van 't énorm storend groen takje .

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• zalig! Zo'n solinger wil ik ook wel is testen.... een echt macro objectief heb ik niet nodig, maar af en toe wil ik dat wel is doen.

Comment

• Mijn UV-filter, die ik bij mijn 55-250 mm IS bestelde, is ook een Tiffen. Gewoon omdat dat ding onder de accessoires van die lens stond. Hopelijk is het toch nog mee met de helderheid. Mss was de filter een beetje vuil?

Mijn pola is een B+W, en die heeft mij toch 70 € gekost (incl. verzending). 58 mm doorsnede, dus geenszins een grote maat.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                          Mijn UV-filter, die ik bij mijn 55-250 mm IS bestelde, is ook een Tiffen. Gewoon omdat dat ding onder de accessoires van die lens stond. Hopelijk is het toch nog mee met de helderheid. Mss was de filter een beetje vuil?

Mijn pola is een B+W, en die heeft mij toch 70 € gekost (incl. verzending). 58 mm doorsnede, dus geenszins een grote maat.
                                          Het filter was niet vuil nee , persoonlijk zou ik al nooit een filter zetten op zo'n lens, beter zonnekapje aanschaffen. Ik gebruik op geen enkel van m'n lenzen uv filters, enkel eens een pola of ND grijsfilter.

@Ken , helemaal niet slecht hoor ( ik zou hem alleen 180° draaien, ik wil voortdurend ondersteboven kijken of ben ik alleen ? ) , probeer wat te oefenen met je 50 + ringetjes , licht en handig om mee te werken wel zoals je blijkbaar al hebt gemerkt extreem dunne dof, probeer wat op je compositie te letten zodat je daarop kunt inspelen

Comment

Working...
                                          X