Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het gaat tussen 2 lenzen: ofwel de 70-200 F4 IS, ofwel de 70-200 f2.8, zonder IS.
    Allebei zitten ze ongeveer in de zelfde prijsklasse. Alleen is de grote vraag voor mezelf: ga ik bij de 2.8 de IS missen?

Ik ga het voornamelijk gebruiken voor auto fotografie, motorsport, kinderen en natuur fotografie. Nu heb ik nog nooit zonder IS geschoten, dus weet ik eigenlijk niet of ik IS echt nodig ga hebben. Daarom dat ik het eens aan jullie zou vragen.
    www.flickr.com/photos/bramvds
    www.last.fm/user/lender

Comment

• Koop een 2dehands 2.8 IS..
      1991 Mazda MX-5 NA
      Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
      www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
        Koop een 2dehands 2.8 IS..
        Moet ik er ook nog eentje vinden. Liefst op een forum en niet op ebay consoorten.
        www.last.fm/user/lender

Comment

• Toeval of niet, maar ik zag net op een ander forum een advertentie voor een f2.8 IS lens. Meteen die meneer gecontacteerd. Nu hopen dat het in orde komt
          www.last.fm/user/lender

Comment

• Voor hoeveel?
            1991 Mazda MX-5 NA

Comment

Voor hoeveel?
              1250€
              www.last.fm/user/lender

Comment

• Correcte prijs, lijkt me
                1991 Mazda MX-5 NA

Comment

• Normaal gezien zou ik morgenmiddag een 70-200mm 2.8 IS kunnen afhalen voor 1200€
                  Toch wel vrij siked
                  www.last.fm/user/lender

Comment

• Proficiat! Je zal er veel plezier aan beleven
                    1991 Mazda MX-5 NA

Comment

Proficiat! Je zal er veel plezier aan beleven
                      Enig minpuntje is dat ik eigenlijk een lens met filtermaat 67mm ging kopen, en mijn 77mm pol filter dus heb weggedaan, terwijl ik hem perfect had kunnen gebruiken
                      www.last.fm/user/lender

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lender Bekijk Berichten
                        Normaal gezien zou ik morgenmiddag een 70-200mm 2.8 IS kunnen afhalen voor 1200€
                        Toch wel vrij siked
                        Heeft die man er nog staan???? 1200euries is een mooie prijs hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                          Heeft die man er nog staan???? 1200euries is een mooie prijs hoor.
                          Neen, maar ik kan je misschien door verwijzen naar iemand die net dezelfde lens verkoopt voor 1250€. Hij is wel van Nederland.
                          www.last.fm/user/lender

Comment

• Wij zijn ook aan het kijken om de 70-200 aan te kopen,nml: de
                            AF-S VR Zoom-NIKKOR 70-200mm f/2.8G IF-ED

Nu is het zo dat Nikon net een vernieuwd exemplaar op de markt zal smijten, nml: de
                            AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II

Als je de prijzen van beide lenzen bekijkt zit er een serieus verschil op,nml: 1804,83 - 2592,86

Een verschil van toch wel bijna 800€. OK die tweede zal met zijn VRII wel een stuk beter zijn, maar wij zijn uiteindelijk geen profs.
                            Het enige waar ik een beetje mee zit is dat de eerste versie niet zo goed zou scoren op een FF-camera (vignetering ed) en de vernieuwde eigenlijk voor de FF-camera gemaakt is. En aangezien we op iets langere termijn ook een FF (D700 of misschien D700x tegen dan...)-camera zouden kopen, zullen we dan niet teleurgesteld zijn in de 70-200 zoals die er nu is?

Ik moet wel zeggen dat sportfotografie, natuurfotografie ed niet direct ons terrein is, meer straatfotografie (mensen, situaties enz) en architectuur/landschap.

Ik vertrek vrijdag voor het ganse weekend naar Berlijn, zijn de prijzen daar beter dan bij ons? (BTW ik neem een 70-200IS (canon 30D) mee om eens dit weekend te testen in berlijn)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lender Bekijk Berichten
                              Neen, maar ik kan je misschien door verwijzen naar iemand die net dezelfde lens verkoopt voor 1250€. Hij is wel van Nederland.

Dat mag je zeker doen, PM me gerust. THX

Gene zeveraar hoop ik?

Comment

Wij zijn ook aan het kijken om de 70-200 aan te kopen,nml: de
                                AF-S VR Zoom-NIKKOR 70-200mm f/2.8G IF-ED

Nu is het zo dat Nikon net een vernieuwd exemplaar op de markt zal smijten, nml: de
                                AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II

Als je de prijzen van beide lenzen bekijkt zit er een serieus verschil op,nml: 1804,83 - 2592,86

Een verschil van toch wel bijna 800€. OK die tweede zal met zijn VRII wel een stuk beter zijn, maar wij zijn uiteindelijk geen profs.
                                Het enige waar ik een beetje mee zit is dat de eerste versie niet zo goed zou scoren op een FF-camera (vignetering ed) en de vernieuwde eigenlijk voor de FF-camera gemaakt is. En aangezien we op iets langere termijn ook een FF (D700 of misschien D700x tegen dan...)-camera zouden kopen, zullen we dan niet teleurgesteld zijn in de 70-200 zoals die er nu is?

Ik moet wel zeggen dat sportfotografie, natuurfotografie ed niet direct ons terrein is, meer straatfotografie (mensen, situaties enz) en architectuur/landschap.

Ik vertrek vrijdag voor het ganse weekend naar Berlijn, zijn de prijzen daar beter dan bij ons? (BTW ik neem een 70-200IS (canon 30D) mee om eens dit weekend te testen in berlijn)
                                Ik heb ook net de VR1 aangekocht, dik tevreden van.
                                Belangrijkste verschil met de VR2 is de nano coating, zo heb je minder snel last van lensflares en vignettering.
                                Ik heb echter nog geen last gehad van opvallende vignettering... En 800 euro is toch wel een stevig prijsverschil.

Comment

Dat mag je zeker doen, PM me gerust. THX

Gene zeveraar hoop ik?
                                  Alleen gaat een Canon lens niet passen op je Nikon vrees ik?
                                  1991 Mazda MX-5 NA

Comment

• Straatfotografie met een 70-200, nja.

Comment

Alleen gaat een Canon lens niet passen op je Nikon vrees ik?
                                      Oeps... wist niet dat het over een canon-lens ging...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                        Straatfotografie met een 70-200, nja.
                                        Euh... en waarom zou die lens daarvoor niet geschikt zijn???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                          Straatfotografie met een 70-200, nja.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                                          Euh... en waarom zou die lens daarvoor niet geschikt zijn???
                                          Gaat perfect hoor... hangt gewoon af wat voor foto's je wil.

Bij straatfotografie kan je 2 kanten op... je kan candits doen van mensen (Tele (zoom)) of het totale beeld weergeven. (Breedhoek (zoom))

Een 70-200 is op 70mm toch al een behoorlijk lange lens (zeker op uw 1.5 crop) en klein zijn ze ook al niet waardoor je goed opvalt. Bovendien zijn die canon's wit.

Ik heb me eens neergezet op een bankje op de Meir in Antwerpen met mijn 70-200 en iedereen merkt je op en keek altijd richting mij, waardoor de candits eerder portretten worden. Maar zet ik mij neer met mijn 135mm (zelf met zonnekap) dan merkt niemand mij op. Die kleur is een vloek wil je onopvallend rondlopen.

Ik ben enorm gefascineerd door oorlogs verslaggevers/fotografen. De moed dat die mannen hebben is ongeloofelijk. Ik heb al enorm zotte foto's gezien waarvan je vol verstomming geraakt. Gisteren kwam ik deze foto tegen.... een dag zoals een ander zouden ze zeggen

Comment

Working...
                                          X