Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als er iemand interesse heeft in een Nikon D300 Body. Ik heb eentje te koop
    Vragen of aanbiedingen via PM :-)

Comment

• Handige site als je wil weten om hoe laat de schemering begint en eindigt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten
        Ik gebruik quasi dezelfde als de onderste, de rubberen pootjes en het kurken plateau'tje verschillen wel. Heb ik gezjoept van onze pa. Dat ding is echt veel te zwaar
        Ik heb ook exact dezelfde als onderste, ook van mijne (schoon)pa gekregen! Ik vind het wel k*t da ge die poten nie kunt 'locken'. Ofwel is da systeem kapot maar als ge den tripod oppakt dan klappen de 3 poten tegeneen en da is nie zo handig! Hieronder een foto van de schoonpa

Comment

• Mja dat blijft niet nieuw natuurlijk. Het ding is denk ik ouder dan ikzelf.

Die foto heeft wel iets! Ik heb nog maar 1 foto van een mens gemaakt en dat is van onze pa aan den afwas.

Insecten en vliegtuigen des te meer!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door canakris Bekijk Berichten
            Ik heb ook exact dezelfde als onderste, ook van mijne (schoon)pa gekregen! Ik vind het wel k*t da ge die poten nie kunt 'locken'. Ofwel is da systeem kapot maar als ge den tripod oppakt dan klappen de 3 poten tegeneen en da is nie zo handig! Hieronder een foto van de schoonpa

Prachtig hoor!! Behoorlijk Vanfleteren-gehalte...

Had graag eens in heel korte bewoordingen de bewerkingen op die foto geweten.

edit: en de exif's????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
              WTF!

Die bovenste heb ik zelf (X055ProB, toch?), maar wel met een ander balhoofd (die met de grote hendel met ingebouwde klem om alles makkelijk te kunnen verstellen).
              Daarvoor gebruikte ik de onderste van op uw foto. Een oud statief van mijn schoonmoeder.
              Alles identiek dus, op dat balhoofd na.

Edit:
              Die Velbon zal toch niet dezelfde zijn, nu ik die foto nog eens bekijk. Lijkt er natuurlijk wel goed op, maar ik zie nu toch verschillen.
              Yup is X055ProB met 488RC2 kop erop

Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten
              Ik gebruik quasi dezelfde als de onderste, de rubberen pootjes en het kurken plateau'tje verschillen wel. Heb ik gezjoept van onze pa. Dat ding is echt veel te zwaar
              Dat ding valt nog mee op vlak van gezicht vind ik. Ik denk zelfs iets lichter dan mijn nieuwe. Maar ik vind die ronde poten veel aangenamer om mee te nemen dan de andere

Oorspronkelijk geplaatst door canakris Bekijk Berichten
              Bij mij lockt die wel goed. Er is zo een steun tegen de middenkolom. Echter waren de sluitingen van mijn poten zodanig stroef en de kop stak me zo hard tegen dat ik iets nieuw wilde

Comment

• Mijn foto gebruikt voor een affiche
                www.flickr.com/photos/bramvds
                www.last.fm/user/lender

Comment

• Mijne nieuwe aanwinst:

Comment

• Nice, waarom precies ingeruild?

Verschillen met D300 vind ik persoonlijk niet echt de moeite om over te stappen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
                      Nice, waarom precies ingeruild?

Verschillen met D300 vind ik persoonlijk niet echt de moeite om over te stappen.
                      Voor mij ie ie best handig. Er zit een andere sluiter in als bij de D300, 1 bps meer, en de Autofocus reageert veel sneller als bij de D300. Omdat ik voornamelijk veel autosport fotografie doe is het dus best wel handig.

+ ik heb 1 van men D300's voor een erg goede prijs verkocht gekregen. En met de 5 % korting van Nikon moet ik niet echt veel bijpassen voor de D300S

Comment

• voor de photoshop users, hoe stellen jullie extra scherpte bij? Wat is de beste oplossing? Gewoon met 'high pass' ?
                        2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                          voor de photoshop users, hoe stellen jullie extra scherpte bij? Wat is de beste oplossing? Gewoon met 'high pass' ?
                          Jep.

Control + J

Filter > other > high pass

En dan op soft-light zetten

Comment

• ok, bedankt! hoeveel px's?
                            2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lender Bekijk Berichten

Mijn foto gebruikt voor een affiche
                              ZAKMAN!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
                                Ik ben zonet nieuw speelgoed gaan kopen . Dit ter vervanging van een statief dat nog van mijn bompa was. Het verschil is groot in gebruikgemak, gewicht en stevigheid. Nu er nog een zak voor vinden... iemand tips?

hehe ik had ongeveer dezelfde Velbon (maar met andere kop zo te zien) maar ben die in oktober of november ergens verloren sinds dan werk ik ook met hetzelfde type manfrotto maar met een 3-wegshoofd, vertrouw ik meer dan een balhoofd en vind ik makkelijker werken ook persoonlijk
                                Laat je 't me weten als je iets gevonden hebt? Want ben ook nog steeds op zoek naar een zak ervoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy Bekijk Berichten
                                  Mijne nieuwe aanwinst:

Waarom niet voor de D700 gegaan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                                    Waarom niet voor de D700 gegaan?
                                    Sla ik even over, liever nu even sparen voor D3X

Comment

• Eindelijk mijn 40D is terug met een nieuwe Cage & Circuit Flash en firmware V.1.1.1 (gedaan door Vilma in Parijs.)

Comment

• Ik zit er lang aan te denken om eindelijk eens up te graden. VOorlopig heb ik een 350D, maar die wil ik nu toch eens gaan veranderen. Ik zat eerst te kijken naar 2ehandse 5D's (MKI), maar zit nu toch ook wat te twijfelen voor de 50D.

Toestel zal voornamelijk gebruikt worden voor autofotografie, motorsport, kinderen, eventueel modelfotografie (wil ik me eens in verdiepen) en natuurfotografie.

Wat zou ik doen?
                                        www.flickr.com/photos/bramvds
                                        www.last.fm/user/lender

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
                                          Jep.

Control + J

Filter > other > high pass

En dan op soft-light zetten
                                          En unsharp mask ? gebruik je dat dan niet?

Comment

Working...
                                          X